بازدید 6530

تاکید بر ممنوعیت ورود نیروهای‌مسلح به انتخابات

معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: براساس قانون اساسی و عادی کشور ورود نیروهای مسلح در عرصه انتخابات و حمایت از گروه، فرد یا افراد و جناح های سیاسی ممنوع است و بر این موضوع تاکید داریم.
کد خبر: ۵۵۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 25 November 2015
معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: براساس قانون اساسی و عادی کشور ورود نیروهای مسلح در عرصه انتخابات و حمایت از گروه، فرد یا افراد و جناح های سیاسی ممنوع است و بر این موضوع تاکید داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق چهارشنبه شب به خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: مسئول رسیدگی به این بخش از تخلفات نیروهای مسلح (ورود به عرصه انتخابات و فعالیت های سیاسی) برعهده سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

وی در خصوص برنامه های وقوع از پیشگیری جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: از سال 1376 تاکنون این موضوع بر اساس اصل 156 قانون بطور جدی در دستور کار و برنامه های تمامی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: همچنین از همان سال چهار برنامه پنج ساله با محوریت پیش بینی و پیشگیری از جرایم نیروهای مسلح پیش بینی کردیم که سه برنامه به اتمام رسیده و امسال سومین سال از برنامه پنج ساله دوره چهارم را در حال اجرا و نظارت هستیم.

مصدق گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده سازمان قضایی و همکاری فرماندهان هر سال نسبت به سال قبل از آن شاهد کاهش جرایم در بین نیروهای مسلح هستیم.

معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه مطابق آمار ایران سالم ترین نیروهای مسلح را در دنیا دارد، افزود: همچنین کارکنان نیروهای مسلح نسبت به جمعیت عمومی کشور، سالم ترین قشر جامعه هستند که یکی از دلایل آن تلاش های صورت گرفته در بحث پیشگیری است.

وی در ادامه به علل فرار سربازان از خدمت اشاره کرد و بدون اشاره به جزئیات گفت: 114 علت برای وقوع جرم و فرار از خدمت سربازی در نیروهای مسلح احصا شده است.
مصدق حفظ جایگاه و قداست خدمت سربازی در گذشته را یادآور شد و اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که سرباز به خدمت در کشور و انجام موظفی خود افتخار کند نه این که دو سال خدمت وظیفه برای او ملال آور باشد.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح با یادآوری اینکه یکی از علل فرار از خدمت سربازان نامساعد بودن محیط سربازی است، اضافه کرد: شاید در برخی از موارد امکانات یگان محل خدمت یا برخی از سخت گیری ها موجب شود که سرباز اقدام به فرار کند، البته تا حدودی این مشکلات حل شده و شرایط مساعدتر از گذشته است اما باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.
وی با اشاره به بررسی میدانی و تحقیقات انجام شده از 150 نفر سرباز فراری افزود: 75 درصد از این افراد علت فرار خود را بی توجهی فرماندهان و مسئولان یگان و 17 درصد نیز سخت گیری عنوان کرده اند.
وی ادامه داد: از منظر قضایی بررسی پرونده افرادی که دفترچه خدمت گرفته و به خدمت می روند اما پس از گرفتن دیگر بازنمی گردند مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح است اما افرادی که غیبت داشته و دفترچه نگرفته اند مرجع رسیدگی به جرم آنان محاکم عمومی دادگستری است.
مصدق یادآور شد: ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اجازه فرمانده معظم کل قوا بخشنامه ای صادر کرد که افرادی که بیش از هشت سال غیبت دارند و یا فراری محسوب می شوند از عفو معظم له برخودار شوند و یا کسانی که واجد شرایط باشند با پرداخت جریمه غیبت یا فرار تبرئه شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان