بازدید 4273

دیدارهای بروجردی در سن پترزبورگ

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با رئیس دومای دولتی روسیه دیدار کرد.
کد خبر: ۵۵۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ 27 November 2015
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با رئیس دومای دولتی روسیه دیدار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان نشست مجمع پارلمانی سازمان امنیت جمعی در سن پترزبورگ با رئیس دومای دولتی روسیه و روسای مجالس تاجیکستان و افغانستان دیدار کرد و با آنها به بحث و رایزنی پرداخت.

رئیس مجلس تاجیکستان در این دیدار با تاکید بر یکپارچگی منطقه ای خواستار آن شد تا تمام کشور های همجوار، تروریسم را به عنوان تهدید اصلی تلقی کنند. آقای بروجردی نیز روابط بین دو کشور را بسیار دوستانه ارزیابی کرد و گفت: همکاریهای منطقه ای و تبادل اطلاعات میتواند نقش بسیار موثری در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روابط دو جانبه ایران و تاجیکستان را دوستانه و مبتنی بر پیوندهای تاریخی و فرهنگی مشترک دانست و ابراز امیدواری کرد همکاری های دو کشور در همه عرصه ها گسترش یابد.

آقای ابراهیمی، رئیس مجلس افغانستان نیز در دیدار با بروجردی با ابراز خرسندی ازروند رو به رشد روابط بین دو کشور همسایه ایران و افغانستان خواستار تقویت هر چه بیشتر این روابط شد.

ابراهیمی همچنین خواستار افزایش همکاریهای طرفین برای مقابله با پدیده شوم تروریسم شد. آقای بروجردی نیز به نوبه خود اتحاد بین تمام دولتها و ملتهای اسلامی برای رویارویی با دشمنان مشترک و پدیده شوم تروریسم جهانی ضروری دانست.

نشست دو روزه مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت دسته جمعی متشکل از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، تاجیکستان و اعضای ناظر آن شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، صربستان و پاکستان امروز در روسیه به کار خود پایان داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار