بازدید 14551
۲

قیمت به دنیا آوردن یک نوزاد، 20 میلیون تومان!

خیلی از زوج های جوان امروزه در آرزوی شنیدن صدای فرشته‌ی کوچکی به نام فرزند هستند، در آرزوی شنیدن صدای کودکی که چراغ قلب و خانه‌شان را روشن کنند.
کد خبر: ۵۵۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 27 November 2015
خیلی از زوج های جوان امروزه در آرزوی شنیدن صدای فرشته‌ی کوچکی به نام فرزند هستند، در آرزوی شنیدن صدای کودکی که چراغ قلب و خانه‌شان را روشن کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دغدغه ی امروز بسیاری از متخصصان زنان و زایمان و درمان ناباروری و بسیاری از زوج های نابارور ، دسترسی آسان  و ارزان به دارو و تجهیزات مورد نیاز برای درمان است تا با تولد نوزادی خانه دل آنها روشن شود . وقتی پای حرف دل این زوج های جوان می نشینیم و از مشکلات خود می گویند ، می بینیم که بخش زیادی از گلایه های آنها خلاصه می شود به نبودن داروها وهزینه های آسمان خراشی که برای درمان صرف کرده اند و اینکه هیچ سازمان و ارگانی برای حمایت از آنها پا پیش نمی گذارد.

روز به روز تعداد زوج های نابارور در مطب های زنان و زایمان در حال افزایش است و نگرانی های آنها بابت امکان  یا عدم امکان درمان از یک سو و متحمل شدن هزینه های کلان دارو و درمان از سوی دیگر ذهن آنها را پریشان کرده است ولی همچنان جای خالی حمایت زوج های ناباروربا هیچ گزینه ای پر نشده است .

هرچند كه جامعه پزشكي كشور اعتقاد دارد كه هزينه درمان ناباروري در ايران 15 الي 20 درصد از ساير كشورها پايين‌تر است اما هزينه درمان ناباروري بايد به تناسب وضعيت اقتصادي زوجيني سنجيده شود كه از تامين آن ناتوان بوده و قادر به ادامه مراحل درمان خود نيستند.

زمانی که امید ناباورها ناامید میشود
دکتر مسعود گرشاسبی ریس انجمن ژنتیک ایران می گوید: متاسفانه ناباروری در 10 تا 15 درصد از زوج‌ها دیده می‌شود.علل ناباروری می‌تواند مربوط به زن یا مرد و یا هر دو باشد . طی دو دهه‌ اخیر گام‌های زیادی در راستای تشخیص و درمان ناباروری برداشته شده است و حدود 65درصد از زوج‌های نابارور با استفاده از روش‌های جدید درمان شده‌اند.

گرشاسبی در مورد علل ناباروری اظهار کرد: به طور کلی اگر در مردان اسپرم به یک میزانی تولید شود ولی مقدار آن کم باشد یا حرکت آن شبیه به اسپرم نرمال نباشد می‌توان به روش‌های درمانی مثل IBS می توان آن را درمان کرد .در زنان نیز گاهی تخمک آزاد می‌شود ولی مجاری آزاد شدن آن مسدود است که با استفاده از جراحی و تکنیک‌های کمک باروری می‌توان آن را درمان نمود ولی تنها و تنها زمانی‌که هیچ نطفه یا اسپرم و یا تخمک تولید نشود، هیچ راهی برای درمان وجود ندارد.

خطر ناباروری زنان را بیشتر تهدید می کند؟
مهم‌ترین علل ناباروری در زنان اختلال در تخمک‌گذاری است به طوری که 39 درصد از علل ناباروری را به خود اختصاص داده است . از علل دیگر ناباروری در زنان آناتومی یا شکل رحم است اگر می‌توان این مشکل را با عمل جراحی و تکنیک‌های کمک باروری برطرف کرد. علت مهم ناباروری در زنان زنان مشکلات دستگاه ایمنی بدن است که نقش مهمی در ایجاد ناباروری دارد. به گونه‌ای که این افراد باردار می‌شوند اما دچار سقط جنین می‌گردند علت دیگر در ناباروری در زنان مسائل ژنتیکی است که به عنوان مثال می‌توان به ژن‌هایی که باعث ایجاد لخته می‌شوند (سندروم ترنر) اشاره کرد که درمان آن‌ها ممکن نیست .

مسائل پیش پا افتاده ای که موجب ناباروری مردان می شود
دکتر گرشاسبی از علل ناباروری در مردان اختلالات مربوط به اسپرم که تحت تأثیر عواملی مثل بیماری‌های عفونی، اختلالات هورمونی و مشکلات مربوط به دستگاه ایمنی است که در بدن بعضی مردان علیه اسپرم خودشان ماده‌ای به نام آنتی‌بادی تولید می‌کنند که سبب کاهش حرکت اسپرم یا به هم چسبیدن آن‌ها می‌شود و علل دوم ناهنجاری‌های مربوط به ساختمان بدن است که به دلیل نقص ژنتیکی، مادرزادی و عفونت ایجاد می‌شود.

وی در در خصوص علل ناباروری عنوان کرد: گاهی علت ناباروری عفونت است که اگر برطرف شود ناباروری درمان خواهد شد اما اگر عفونت شدید باشد به گونه‌ای که اندام‌های گامت‌ ساز و تخمک ‌ساز را دچار مشکل جدی کرده باشد، در این صورت قابل درمان نخواهد بود ولی در اکثر مواقع قابل درمان است . یک ‌سری مشکلات مثل سندروم ترنر ژنتیکی هستند در چنین مواردی ناباروری قابل درمان نیست اما در مشکلات آناتومی که انسداد مجرا منظور است، هم در زنان و هم در مردان رخ می‌دهد که هر دو قابل درمان هستند.

سهم مساوی زنان ومردان در ناباروری
این متخصص ژنتیک در خصوص درصد ناباروری زنان و مردان گفت: معمولاً زنان و مردان به یک میزان دچار ناباروری می‌شوند اما اگر بخواهیم به صورت درصد بیان کنیم، می‌توان گفت که حدود 40 درصد از مشکلات ناباروری مربوط به زن، 40 درصد مربوط به مرد و حدود 10 درصد مربوط به هر دو است. در حدود 10 درصد از زوج‌ها نیز عامل ناباروی مشخص نیست، به عبارت دیگر در این زوج‌ها هر دو نفر با توجه به انجام آزمایش‌های موجود مشکلی ندارند ولی به علل نامشخص بچه‌دار نمی‌شوند.

رابطه ناباروری با تغذیه!
وی درباره نقش تغذیه بر ناباروری اذعان داشت: تغذیه‌ی نامناسب باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود که خود از علل ناباروری می‌باشد، پس باید به تغذیه مناسب اهمیت دهیم .

گرشاسپی در ادامه گفت: داروها و سبک زندگی افراد که ممکن است در محیط کار خود در معرض تشعشعات و برخی مواد شیمیایی قرار بگیرند، هر دو می‌توانند به ارگان‌های نطفه‌ساز آسیب برساند. به طور مثال خیلی از زوج‌ها برای درمان ناباروری به پزشک مراجعه می‌کنند که فرزند اول را بدون مشکل به دنیا آوردند اما بعد از شش تا هفت سال برای فرزند دوم دچار مشکل و ناباروری شده‌اند.

خبرهای خوش برای زوج های نابارور در راه است
دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اینکه بیمه هیچ گونه هزینه ای را برای درمان ناباروری متقبل نمی شود  در خصوص برنامه های وزارت بهداشت برای زوج های نابارور گفت: بخشی از اقدامات و برنامه های وزارت بهداشت برای زوج های نابارور در زمینه تامین و در دسترس قرار گرفتن دارو و تجهیزات مورد نیاز برای درمان ناباروری آنها و بخشی نیز در قالب تامین زیر ساخت های لازم برای ارائه خدمات به آنها  می باشد که امیدواریم بتواند کمی از بار هزینه های زوج های نابارور را بکاهد.

این در حالی است که با حمایت های وزرات بهداشت و درمان شاهد خبرهای خوشی هم در این زمینه هستیم.

دکتر سیاری معاون بهداشت  وزارت بهداشت با اشاره به اقداماتی که وزارت بهداشت در جهت ایمن سازی زایمان طبیعی انجام داده است ، گفت : با توجه به اقدامات وزارت بهداشت در جهت ایمن سازی شرایط زایمان طبیعی ، شاهد افزایش 5 در صدی زایمان طبیعی نسبت به سزارین هستیم .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
هزینه ناباوری به کنار. خواهر من بچه توراهی داره. میگه رفتم شیشه شیر و چند دست لباس خریدم ششصد تومن شده. کالسکه دو تومن !!!! بنده که از بچه دار شدن انصراف دادم.
چرا باید پسر دایی من ارزوی بچه داشتن باخودش به گور ببره چرا گناهش اینه که پول نداره یه کارگر سادست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان