بازدید 33963
بسته خبری استانی «تابناک»؛

رونمایی از اشتباه اصلاح‌طلبان در تبریز / چه تضمينی است که تجربيات فرشچيان تكرار نشود؟! / تلافی رودربایستی دولت با کشاورزان برای خرید سیب‌زمینی!

بسته خبری استان‌ها دریچه‌ای به زنجیره سایت‌های تخصصی «تابناک» برای پوشش اخبار هر استان و همچنین گستره وسیع اخبار سایر نقاط کشور است که به واسطه اخبار روزمره سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ملی، نادیده گرفته می‌شوند و یا کمتر دیده می‌شوند اما در حقیقت بخش وسیعی از دغدغه‌های عمومی مردم را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 20 December 2015
بسته خبری استانی «تابناک»؛مجموعه سایت‌های استانی «تابناک» که به صورت یک منظومه رسانه‌ای ذیل سایت «تابناک» فعالیت دارند، در گستره استانی خبرهای متنوعی تولید می‌کنند که بخشی از این خبرها برای عموم مخاطبان در هر نقطه از کشور جذاب است. «تابناک» با این نگاه، گلچینی از وقایع کشور که کمتر در معرض توجه عمومی قرار می‌گیرد اما از اهمیت بالایی برخوردار است را قالب «بسته خبری استان‌های تابناک» منتشر می‌کند.

بسته خبری استان‌ها دریچه‌ای به زنجیره سایت‌های تخصصی «تابناک» برای پوشش اخبار هر استان و همچنین گستره وسیع اخبار سایر نقاط کشور است که به واسطه اخبار روزمره سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ملی، نادیده گرفته می‌شوند و یا کمتر دیده می‌شوند اما در حقیقت بخش وسیعی از دغدغه‌های عمومی مردم را تشکیل می‌دهند.

در بسته خبری استانی ذیل هر سرکلیشه استانی، می‌توانید گزیده آخرین اخبار استان مذکور را بیابید و با کلیک بر سر کلیشه یا با استفاده از QR CODE تلفن همراه تان وارد استان مورد نظرتان شوید و وسعت بیشتری از اخبار استانی منطقه جغرافیایی مدنظر را تماشا کنید.

«تابناک» با هدف اختصارنگاری در تنظیم مهم ترین اخبار نقاط مختلف کشور در قالب این بسته، با رویکرد غالب انتشار اخبار و تحلیل های اختصاصی و منطقه‌ای، این بسته خبری را گرد آوری و عرضه می‌کند. «تابناک» خلاصه‌ای از این اخبار را تقدیم‌تان می‌کند که با کلیک بر  تیتر اخبار می توانید متن، تصاویر و محتوای بیشتر را مشاهده کنید.

ه
از اشتباه اصلاح طلبان تا ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق

تابناک تبریز گزارش داد، حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد به مسائل انتخاباتی و سیاسی پیش رو پرداختند.

منتجب نیا در پاسخ به این پرسش که چرا دولت از اینکه خودش را اصلاح طلب معرفی کند محافظه کاری میکند؟، گفت: بدلیل اینکه شخص دکتر روحانی هیچ گاه نگفته که من اصلاح طلب هستم.ایشان عضو جامعه روحانیت مبارز که نماد اصولگرایی سنتی است بوده و شناختی که من از ایشان د ارم به صراحت میگویم که ایشان اصولگرا هم نیست. یک شخصیت معتدل بوده و هیچ یک از منش ها و روح آزاده ای که دارد در قالب گروهی نمی گنجد. ایشان مورد حمایت قاطع اصلاح طلبان بوده و شعار های ایشان نیز درقالب اصلاح طلبی قرار دارد.

وی درباره ائتلاف اصلاح طلبان و لاریجانی گفن: بحث ائتلاف اصلاح طلبان با دکتر لاریجانی نه در شورای مرکزی اصلاح طلبان و نه در شورای عالی سیاستگذاری مطرح شده است . این صحبت ها براساس گمانه زنی هایی صورت میگیرد. ایشان از نظر شخصیت و سوابق و نحوه مدیریت در مجلس و برخورد سنجیده ایشان در موضوع برجام را میستاییم و از مواضع او دفاع میکنیم و امیدواریم که ایشان در انتخبات پیشرو موفق شوند. اطلاع داریم که گروه های افراطی از ایشان نگران هستند و این شاید به خاطر مواضع عاقلانه ایشان باشند. این گروه ها مصر به ایجاد موانعی برای دکتر لاریجانی هستند و ما علاقه مند به مبارزه با این مانع تراشی ها هستیم.

منتجب نیا در بخش دیگری از سخنانش درباره اشتباه اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان تفکیک جنسیتی را قبول ندارند. متاسفانه در این زمینه ضعیف عمل کرده ایم. اصلاح طلبان وقتی اشتباه کردند که از مردم فاصله گرفتند. از ارزش های اسلامی فاصله گرفتند. یعنی به این مسائل کمتر توجه کردند.

ذ
جشنواره آدم برفی در پارک ائلر باغی

جشنواره آدم برفی در پارک ائلر باغی ارومیه برگزار شد. تصاویر تابناک آذربایجان غربی را از این جشنواره می‌بینید.


شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته /

چه كسي تضمين می‌دهد، تجربيات فرشچيان تكرار نشود؟!

تابناك اصفهان، مجتمع فرهنگي و هنري فرشچيان در چند سال اخير با حواشي مختلفي همراه بوده؛ از تعطيل شدن سالن سينما تا جايگزين كردن جشن هاي مناسبتي و كنسرت در سالن هاي تئاتر، همه و همه حول محور ساختمان ابتداي خيابان توحيد مي چرخيد. بسياري پايان مشكلات اين مجموعه را با پايان دوران مديريتي قطبي در اداره فرهنگ و ارشاد يكي مي دانستند.

پس از رفتن قطبي و آمدن ارزاني به اين اداره، همه منتظر تغييرات مديريتي در مجوعه فرشچيان بودند؛ ارزاني هم در بدو ورود تأكيد داشت برنامه هاي وي‍ژه اي براي اين مجموعه دارد، از سوي ديگر نيز شنيده مي شد وزير فرهنگ و ارشاد توجه وي‍ژه اي نسبت به اين مجموعه داشته و عنوان كرده كه در راستاي بهبود آن حاضر به همكاري با اصفهان و تخصيص مساعدت هاي وي‍ژه براي اين مجموعه است.

با اين وجود امروز مديركل فرهنگ و ارشاد در نشست خبري با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار تابناك اصفهان درباره وضعيت مديريتي اين مجموعه اظهار داشت: مجموعه فرشچیان تاکنون با انتخاب مدیریت‌ها توسط اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان اداره می‌شد اما برای نخستین‌بار مزایده‌ای برای مدیریت آن برگزار شد و با يك رقم مشخص اين مجموعه به يك مجموعه فرهنگي سپرده شد.

وي ادامه داد: مديريت اين مجموعه به يك مجموعه فرهنگي سپرده شده كه رياست آن بر عهده عبدالوهاب سهل آبادي، رئيس اتاق بازرگاني است البته در كنار وي نيز گوهري، قلمكاريان و حسيني حضور دارند اما رياست مجموعه بر عهده سهل آبادي است.

حجت الاسلام ارزاني با اشاره به طراحی نامناسب این مجموعه تأكيد داشت: این مرکز دارای فضایی حدود 9 هزار مترمربع است اما سالن‌های طبقه دوم آن هیچ‌گاه استفاده نشده است، این مجموعه به عنوان برندی برای اصفهان می‌تواند مطرح باشد که با مزایده آن مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان به عنوان مرکز تئاتر و سینما و هنرهای تجسمی تبدیل می‌شود.

با وجود شرايط فعلي و سابقه افراد حاضر به نظر مي رسد، اداره كل فرهنگ و ارشاد بايد ارزيابي و نظارت دقيقي بر عملكرد تيم مديريتي جديد داشته باشد چرا كه مجموعه فرشچيان يكي از مجموعه هاي خصوصي فرهنگي شهر بوده كه در اهداف آن تمركز بر تئاتر و هنرهاي تجسمي از مباحث اساسي عنوان شده است، از همين رو با توجه حساسيت هاي فعلي و سابقه افراد حاضر ( كه داراي عدم فعاليت فرهنگي شاخصي بودند و به نظر مي رسد بيشتر براي درآمدزايي اقتصادي پا به ميان گذاشته اند)، بايد نظارت و ارزيابي عملكرد به صورت دقيق و ريز صورت گيرد تا شرايط اين مجموعه به تجربيات سال هاي گذشته باز نگردد!


راه چاره فقط "خودانتقادی" است!

تابناک اصفهان نوشت: يكي از مهمترين اسباب نجات و سلامت در هر نظام فردي و اجتماعي ، مراقبت دروني و مستمر است.

حتى در يك وسيله يا ابزار صنعتي و فني هم با پيشرفت تكنولوژي و دانش بشري مهمترين بخش كه ضامن حفاظت از آن خواهد بود جزء مراقب و هشداردهنده و كنترل كننده خودكار است.   

براي همين در دستورات ديني و روايات و احاديث مذهبي موضوع مراقبت و محاسبه نفس تكرار و تأكيد مي شود و به ما هشدار مي دهند كه مهمترين نياز ما يك واعظ و هشدار دهنده دروني است كه اگر به خاطر تداوم غفلت و تراكم گناه از كار بيافتد و بي اثر شود ديگر انسان در مقابل آسيب ها و خطرات ايمن نخواهد بود. 

جامعه نيز مثل فرد "واعظ من نفسه" مي خواهد تا دچار عجب و غرور نشود و در مقابل آفت ها و آسيب ها هوشيار باشد و به مداواي مشكلات خود بكوشد.  


تلافی رودربایستی دولت با کشاورزان برای خرید سیب‌زمینی!

تابناک اصفهان، خرید سیب زمینی از سوی دولت و در قالب خرید تضمینی، چند روزی است که در شهرستان های استان اصفهان از جمله فریدن آغاز شده است.

هرچند این خرید به دلیل قیمتی که دولت برای آن تعیین کرده است اصلا مورد رضایت کشاورزان منطقه قرار نگرفته و تنها این نرخ نیمی از هزینه‌های کشت را تامین میکند، اما شروط جدید تعاون روستایی برای خریداری محصولات کشاورزان فریدنی که در روزهای اخیر ابلاغ شده، بیشتر از آنکه روند خرید محصول را تسهیل کند، سنگ های بیشتری را جلوی پای کشاورز برای فروش محصولات خود انداخته است.

این شروط در هشت بند ابلاغ شده و کشاورزان باید با این شرایط محصولات خود را به دولت بفروشند.

بند اول این شروط، کشاورز را ملزم می کند تا با دریافت معرفی‌نامه از جهاد کشاورزی و انعقاد قرارداد با این سازمان، اقدام به فروش محصولات خود نماید.

بند دوم؛ بسته بندی محصول سال جاری در بسته بندی توری و وزن ۳۰ کیلوگرم به تعاونی عرضه شود.

بند سوم؛ کشاورز باید در محلی که تعاونی اعلام می کند سیب زمینی را تحویل بدهد.

بند چهارم؛ وزن سیب زمینی نباید از ۴۰ گرم کمتر و از ۲۰۰ گرم بیشتر باشد.

بند پنجم؛ در این بند آورده شده است اگر تمام شرایط فوق رعایت شود سیب زمینی کیلویی ۳۶۰ تومان از کشاورز خریداری می شود.

بند ششم؛ کشاورز باید در بانک کشاورزی حساب باز کند.

بند هفتم؛محصولی به تعاون روستایی تحویل شود که نه لهدیگی داشته باشد و نه خاک.

بند هشتم؛ کشاورز ساعت تحویل سیب زمینی را به انبارهای تعاون اعلام کند.

با شروطی که دولت برای خرید سیب زمینی آن هم با نرخ تضمینی، تعیین کرده ، می توان گفت، حدود 20 درصد از درآمد ناشی از این فروش برای کشاورز صرف اجرای شروطی می شود که در بخش‌نامه آورده شده و این به معنای ضرر چندباره کشاورزان اصفهانی برای کاشت سیب زمینی است!

چراکه هزینه‌های حمل بار وخرید دوباره توری به جای گونی و نیز دور ریختن سیب‌زمینی‌های با وزن بیشتر از 200 گرم و کمتر از 40 گرم، سبب خواهد شد تا درآمد ناشی از این فروش چندان هم دست پینه بسته کشاورز را نگیرد.


کسی از اقتصاد دانش محور در اصفهان خبری دارد؟!

تابناک اصفهان گزارش داد، کسب و کار دانش بنیان یکی از راهکارهایی است که می تواند شرایط ويژه ای برای اقتصاد کشور به وجود آورده و در بخش های مختلف منجر به ایجاد ثروت شود.این شیوه اقتصادی می تواند با به کارگیری علم و دانش در مبحث اقتصاد و سرمایه به ایجاد پول و ثروت بپردازد.

متأسفانه با وجود تأکیدات بسیاری که پیرامون اثربخشی و بهبود شرایط اقتصادی توسط این راهکار اقتصادی صورت می گیرد، اقتصاد دانش بنیان در حد کلمات بنرها، شعار و تأکید مسئولین و مفهومی گنگ برای مردم باقی مانده است و کسی در راستای اجرا و تبیین آن گام بر نمی دارد.

رهبر معظم انقلاب نیز بارها تأکیدات بسیاری در راستای اهمیت علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان داشتند و در تمام دیدارهایی که با جوانان داشتند، علم و اهمیت آن، بیشترین محور توصیه های ایشان است هم چنین در دیدار با فعالان اقتصادی و مدیران کشوری بار ها اقتصاد دانش بنیان را به عنوان راهکار جلوگیری از خام فروشی و مقابله با تحریم ها و مشکلات اقتصادی خواندند.

ایشان در ابتدا سال 94 نیز در راستای تأکیدات خود بر اهمیت علم و فناوری و بهره گیری از آن در اقتصاد کشور، در جمع ده‌ها هزار نفر از زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که در رواق امام خمینی (ره) و صحن‌های مجاور گردهم آمده بودند، تضعیف اقتصاد، علم و فناوری را یکی از مصادیق بارز منکر خواندند و تأکید کردند لازم است همهٔ مؤمنین در هر نقطه‌ای از جهان اسلام نیز به این فریضه امر معروف و نهی از منکرعمل کنند.


صادرات و واردات نامزدهای انتخاباتی در اصفهان!

تابناک اصفهان، سردی غالب شده بر هوای اصفهان در روزهای پاییزی منتهی به زمستان، فضای سیاسی این استان را هم متاثر کرده است و با وجودیکه دو ماه دیگر تا برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس بیشتر زمان باقی نمانده است اما حرکات و جریانات انتخاباتی در بین طیف‌های سیاسی اصفهان، بسیار کند و زیرپوستی صورت می گیرد.

هرچند همواره در انتخابات، رقابت بین دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب بوده است اما امسال در انتخابات مجلس، طیف اعتدال‌گرایان که نزدیک به دولت فعلی هستند هم قطعا تحرکاتی را خواهند داشت.

اما فضای سیاسی حاکم بر اصفهان و زمزمه‌ها از حضور چهره‌های مختلف به عنوان نامزد انتخاباتی حاکی از آن است بیش از آنکه اعتدال‌گرایان و اصلاح طلبان برای کسب صندلی‌های بیشتر در بهارستان، تلاش کنند، این چهره‌های نزدیک به دولت سابق یا همان اعضای جبهه پایداری‌ اصفهان هستند که عزم خود را برای راهی شدن از حوزه‌های انتخابیه اصفهان به بهارستان جزم کرده‌اند.

حضور چهره‌هایی همچون مرضیه وحید دستجردی که اصولگرایان به دنبال سرلیست کردن وی در لیست بانوان اصولگرای اصفهان هستند، تصمیم احتمالی مصلحی، وزیر سابق اطلاعات برای کاندیداتوری از حوزه انتخابیه شهرضا و احتمال حضور مرتضی بختیاری استاندار اسبق اصفهان و نیز وزیر دادگستری دولت دهم و دیگر چهره‌هایی که بیشتر از آنکه به طیف اصولگرایان نزدیک باشند، افراد نزدیک یا رانده شده از دولت دهم به حساب می آیند!.

همچنین در این دوره، اصفهان گویا با صدور نامزد به دیگر استان‌های کشور هم روبرو خواهد شد و شنیده ها حاکی از آن است در این دوره عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس، قصد دارد از حوزه انتخابیه تهران شانس خود را برای حضور در مجلس دهم، محک بزند.

به نظر می رسد اصفهان هم در این دوره با تحولات جدی در تغییر حوزه انتخابیه برخی کاندیداها روبرو خواهد شد و هم چهره‌های پایتخت‌نشین اصفهانی، برای راهی شدن به بهارستان به زادگاه خود بازخواهند گشت.


منت مدیران برای تعطیلی مدارس اصفهان!

تابناک اصفهان گزارش داد، بالاخره بعد از انتقاد رسانه های از مسئولان و تصمیم گیران اصفهان مبنی بر عدم تعطیلی مدارس اصفهان در روزهای ناسالم و شرایط هشدار برای عموم به دلیل آلودگی هوا، مدیران اصفهانی تصمیم گرفتند امروز را برای مهدکودکی‌ها و دبستانی ها در اصفهان و چند شهر دیگر تعطیل کنند.

هرچند این تصمیم که شامل مقاطع راهنمایی و دبیرستان نشده است، نگرانی و انتقاد خانواده های این دسته از دانش آموزان را برانگیخته است اما به هر روی اصفهانی‌ها بعد از مدت‌ها بی‌تفاوتی مسئولانش به وضعیت سلامت مردم، شکر این تصمیم مدیران را به جای می‌آورند.

با این وجود، مسئولان و مدیران اصفهان اعتقاد چندانی به ضرورت این تصمیم ندارند و با وجود رسیدن هوای اصفهان به شرایط هشدار که به تایید مدیرکل محیط زیست استان اصفهان هم رسیده است، از عدم ضرورت برای تعطیلی مدارس حتی در روز یکشنبه (امروز) سخن می‌گویند!.

حرف های ظهرابی که در گفتگو با یکی از رسانه‌ها شب گذشته مطرح شده ، بیشتر حکایت از یکی تصمیم اجباری برای تعطیل کردن مدارس دارد تا اینکه مدیران اصفهان از سر دلسوزی و نگرانی برای سلامت مردم اقدام به اجرایی کردن این تصمیم کرده باشند.


مدیرعامل سابق سپاهان، از باشگاه بعدیش بازدید کرد؟!

تابناک اصفهان گزارش داد، هنوز چیزی از انتقادات وسیع بسیاری از هواداران  سپاهان در شبکه های مجازی نسبت به تیم مدیریتی فعلی این باشگاه نگذشته بود که ساکت،مدیرعامل سابق سپاهان روز گذشته به عنوان مشاور عالی سازمان لیگ در باشگاه فولاد مبارکه سپاهان حاضر شد و با باقریان، مدیرعامل فعلی باشگاه دیدار کرد. سایت رسمی سپاهان محتوای این دیدار را بحث و تبادل نظر درباره شرایط مختلف عنوان کرده است.

رونمایی از اشتباه اصلاح‌طلبان در تبریز / چه تضمينی است که تجربيات فرشچيان تكرار نشود؟! / تلافی رودربایستی دولت با کشاورزان برای خرید سیب‌زمینی!

مگا پروژه خدابخش در مجلس پرید!

تابناک اردبیل گزارش داد، امروز نمایندگان مجلس حاضر به رای دادن به لایحه منطقه آزاد تجاری اردبیل نشدند و این لایحه در نهایت به تصویب نرسید.

با این حساب یکی از چهار مگا پروژه وعده داده شده توسط مجید خدابخش استاندار اردبیل، عملا به بن بست رسید و در این وانفسا نمایندگان استان اردبیل نیز مشغول متهم کردن همدیگر به کم کاری در این رابطه هستند. موضوعی که در عمل دردی را از مردم استان و جوانان بیکار آن درمان نخواهد کرد.  نمایندگان مخالف لایحه ایجاد منطقه آزاد اردبیل به دلیل آنچه تحمیل بار مالی سنگین به دولت نامیدند، در نهایت این لایحه را مغایر با برنامه پنجم تشخیص داده و به آن رای ندادند.

در عین حال اکثر تحلیلگران بر این باورند که در این رابطه نباید تمامی تقصیرات را به گردن نمایندگان مجلس انداخت زیرا دولتی که وعده مگا پروژه منطقه آزاد اردبیل را به مردم استان داده و آن را به صورت لایحه به مجلس فرستاده بود، نتوانسته است نمایندگان را در رابطه با بار مالی این طرح و منابع تامین آن قانع کند.

اکنو که از عمر مجلس دهم مدت زمان اندکی باقی مانده است و نمایدگان خانه ملت خود را برای رقابت های انتخاباتی آماده می کنند، باید گفت یکی از چهار مگا پروژه وعده داده شده استاندار اردبیل تا مجلس بعدی و شاید تا اطلاع ثانوی به بایگانی سپرده شد . بدون شک رای نیاوردن این لایحه موجب ناامیدی و دلخوری‌ مردم استان از دولت و نمایندگان مجلس خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که مسکوت ماندن لایحه ایجاد منطقه آزاد اردبیل چه تاثیراتی در معادلات سیاسی آینده استان برجای خواهد گذاشت ؟!


تابناک اردبیل گزارش داد، دانش آموخته زمین شناسی و فسیل شناسی مهره داران از دانشگاه هلسینکی فنلاند در مورد بقایای جانور عظیم الجثه کشف شده در منطقه فولادلو قویوسی شهرستان بیله سوار گفت: با توجه به جمع آوری نمونه هایی از سنگ واره این جانورباستانی برای تحقیق و شناسایی دقیق تر، در بررسی های اولیه، مشخص شد که فسیل ها مربوط به یک نوع فیل بزرگ بدون پشم (ماموت) مختص نواحی جنوبی و گرمسیر بوده که احتمال می رود در مناطقی از کشورهای ایران و ترکیه می زیسته اند و با ماموت های شمالی و پشم دار مختص نواحی سردسیر سیبری متفاوت هستند.

مجید میرزایی با تأکید بر اینکه بقایای فسیل های ماموت یافت شده در این منطقه می تواند جزو نادرترین فسیل ها در جهان به شمار رود، افزود: قدمت زیست این جانور باستانی گیاه خوار به دوران کواترنری و هولوسن برمی گردد که مناسب با شرایط اقلیمی آن دوره در این منطقه می زیسته اند. این گونه تحقیقات نیازمند تجمیع یافته های متنوعی است که در کنار آن باید از اظهار نظرات دقیق و تخصصی اساتید و محققان زیست شناسی، زمین شناسی، باستان شناسی و گیاه شناسی استفاده کرد.

به گفته این محقق فسیل شناس؛ با توجه به رسوبات مشاهده شده در دشت مغان پیش از این، در دوره چهارم زمین‌شناسی، آثار و بقایای باقی ‌مانده از بقایای یک جانور باستانی به طور کامل مشخص بوده و به راحتی می‌توان از این آثار و بقایای باقی مانده برای تحقیقات و بررسی های دقیق تر استفاده کرد.

وی با اشاره به مشاهده آثاری از فیل ‌در منطقه مغان حدود یک دهه پیش، خاطر نشان کرد: بقایای باقی مانده از سنگ واره یافت شده در اکتشاف اخیر به دلیل قابل مشاهده بودن بسیاری از زوایای آن بسیار متفاوت از آثار فیل کشف شده در یک دهه گذشته است.

میرزائی با بیان اینکه بقایای عاج ماموت یافت شده و رسوبات موجود در کنار آن نشان می‌دهد که فاصله زمانی بین دو میلیون تا 300 سال می‌تواند در ارزیابی‌های بعدی به اثبات برسد، یادآور شد: درمورد بیان زمان دقیق آثار کشف شده می توان گفت این آثار متعلق به اواخر دوره یخچال هستند. تلاش ما بر این است تا آثار کشف شده در این منطقه را با کمک متخصصان مربوطه، بیش از این مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم تا به نتایج تحقیقاتی دقیق تر و مطلوب تری از بررسی‌های باستان‌شناسی و دیرین جانورشناسی برسیم.


به کاندیداهای هنجارمند تریبون دانشگاهی اختصاص خواهد یافت

تابناک اردبیل گزارش داد، ستاد رصدی جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با صدور بیانیه ای با اشاره به  رویه ی تشکلهای اسلامی و سیاسی وابسته به این نهاد مقدس علمی در راستای احقاق حقوق مردم شریف دارالارشاد اردبیل و آگاهی بخشی متعالی و همچنین ایجاد جریانی دانشگاهی اعلام موضع کرد.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است: تنها به کاندیداهایی که به رویه ی دانشگاهی احترام گذاشته و به دور از هنجار شکنی در روند تبلیغاتی به نحو شایسته ای عمل کنند به صورت برنامه ریزی شده تریبون دانشگاهی اختصاص خواهد یافت و در صورت عکس این روند پاسخ دانشگاهیان و دانشجویان بسیار مهلک و تاثیر گزار خواهد بود!


جدال سنگین برادران نیکزاد در عرصه فوتبال و انتخابات

تابناک اردبیل گزارش داد، سالن سرپوشیده آتی سنتر بنیاد، شاهد تقابل تیمهای مهستان بنیاد مستضعفان و عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی بود و دراین‌بین، جدال سنگین خلیل نیکزاد و اکبر نیکزاد یاد و خاطره فوتبال دهه 60 اردبیل را زنده می‌کرد، خلیل نیکزاد که سابقه هم‌بازی شدن با علی دایی و زنده‌یاد مقصود بایرامی را با خود یدک می‌کشد از تکنیک بالای خود بهره جسته و بر قدرت بدنی اکبر نیکزاد غالب شده و در اکثر نبردهای تک ‌به‌ تک برنده میدان بود و درنهایت این بازی با نتیجه 5 بر 4 به نفع تیم خلیل نیکزاد یعنی عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی به پایان رسید.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر