بازدید 6180

بزرگترین باشگاه دانشگاهی ایران افتتاح شد

کد خبر: ۵۵۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 22 December 2015
در اولین مجمع عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیأت مدیره و بازرسان انتخاب و باشگاه فرهنگی ورزشی این دانشگاه با حضور دکتر میرزاده و جمعی از مسئولان ورزشی کشور افتتاح شد.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، اولین مجمع عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده، دکتر دادگان معاون ورزشی، مهندس هاشمی طبا، مهندس یاسر هاشمی، جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمد دادگان، دکتر طه هاشمی، طاهره طاهریان، یاسر هاشمی و دکتر احسانی به عنوان اعضای هیأت مدیره و محمدمصطفی دعاگویی و محمد ابریشمی نیا به عنوان بازرسین بر این مجمع انتخاب شدند.

در ادامه، باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شامل سالن چندمنظوره، باشگاه بدنسازی، سونا خشک و بخار و سالن اداری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
میرزاده: تخصیص 3 درصد کل بودجه دانشگاه آزاد اسلامی، به ورزش

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه، با اشاره به انتخاب طاهره طاهریان به عنوان عضو هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این اولین بار است که یک بانوی ورزشکار و مدیر، به عنوان عضو هیأت مدیره یک باشگاه ورزشی انتخاب می شود.
وی افزود: در حال حاضر از 20 تیم دانشگاه آزاد اسلامی، 10 تیم به بانوان اختصاص دارد. هدف دانشگاه آزاد اسلامی این است که به ورزش بانوان و آقایان به یک اندازه اهمیت داده شود و امکانات یکسانی برای آنها در نظر گرفته شود.

 میرزاده با اشاره به توسعه کیفی ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در آغاز مدیریت جدید دانشگاه، حوزه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی از ردیف بودجه مستقل برخوردار نبود اما با حضور دکتر دادگان در رأس این مجموعه، توانستیم ساختار حوزه ورزش را در تشکیلات دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا داده و برای آن بودجه جداگانه در نظر بگیریم.

میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ردیف های خاصی از بودجه دانشگاه هم به امور جاری و هم به امور عمرانی حوزه ورزش اختصاص یافته است، گفت: در سال 93 اعتبار جاری در نظر گرفته شده برای بخش ورزش 600میلیارد ریال بود که این میزان در سال 94 به 976 میلیارد ریال افزایش یافت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش بودجه ورزشی دانشگاه در سال آینده نیز خبر داد و افزود: در نظر داریم این رقم را برای امور جاری این حوزه به 1500 میلیارد ریال افزایش دهیم. خوشبختانه سرانه ورزشی دانشجویی نسبت به سال 92 شش برابر افزایش یافته که همین موضوع توسعه این حوزه را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه در بخش ورزش نگاه ملی داریم، افزود: هرچه برای توسعه کمی و کیفی ورزش سرمایه گذاری کنیم، علاوه بر ایجاد سلامت و نشاط اجتماعی، باعث کاهش ناهنجاری ها و هزینه های درمان در کشور خواهد شد.

میرزاده با بیان اینکه حدود 600هزار مترمربع فضای ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، خاطرنشان کرد: حدود 100هزار مترمربع فضای ورزشی نیمه تمام، با تخصیص 150میلیارد تومان اعتبار، تا سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر میرزاده در پایان گفت: در حال حاضر 3درصد از بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه حوزه ورزش اختصاص یافته است که از این میزان 2درصد صرف هزینه های جاری امور ورزش و یک درصد صرف امور عمرانی و توسعه فضاهای ورزشی شده است.
 
دادگان: ورزش دانشگاه آزاد اسلامی را با خرد جمعی توسعه خواهیم داد

دکتر محمد دادگان معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص هدف از تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی این دانشگاه گفت: اساسنامه این باشگاه طبق باشگاههای داخلی و خارجی تدوین شده و امیدواریم بتوانیم حوزه ورزش دانشگاه آزاد اسلامی را با تفکرات و خرد جمعی پیش ببریم.

دادگان با تأکید بر محوریت اخلاق در ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه در هیچ یک از مسابقات و لیگ های سراسری از نظر انضباطی، مالی و رفتاری مشکلی نداشته است و این یکی از بزرگترین افتخارات ما به شمار می رود.

وی با بیان اینکه 350 نفر عضو تیم های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، اظهار داشت: در تمامی قراردادهای اعضای تیم های ورزشی دانشگاه، بخشی به عنوان موازین اخلاقی گنجانده شده است و از تمامی ورزشکاران نیز خواسته ایم اخلاق را مقدم بر ورزش بدانند.
 
هاشمی طبا: پهنه فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی، سراسر ایران است

مهندس مصطفی هاشمی طبا در این جلسه ضمن تبریک به دکتر میرزاده به خاطر انتخاب دکتر دادگان در سمت معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در آینده ای نزدیک یکی از مراکز مهم تربیت و رشد جوانان کشور باشد.
وی همچنین پیشنهاد داد تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عضویت این باشگاه درآیند تا از این طریق بتوانند علاوه بر رشد علمی خود، سلامت جسم و روان خود را نیز ارتقا دهند.
هاشمی طبا، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از کم نظیرترین موسساتی دانست که محدوده فعالیت آن پهنه سراسر کشور است.
 
طاهریان: دانشگاه آزاد اسلامی تفاوتی بین ورزشکاران زن و مرد قائل نیست

طاهره طاهریان با بیان اینکه شروع ورزش بانوان با حمایت های آیت الله هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاد، گفت: ایشان زمانی که در مجلس حضور داشتند، شرایط مناسبی را برای حضور بانوان در ورزش فراهم کردند که امروز شاهد نتایج آن هستیم.

وی با اشاره به حمایت های دکتر میرزاده از ورزش بانوان نیز خاطرنشان کرد: زمانی که دکتر میرزاده در ریاست جمهوری حضور داشت، حمایت های مالی و معنوی بسیاری از ورزش بانوان می کرد. امروز نیز افرادی در رأس دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند که تفاوتی بین ورزشکاران زن و مرد قائل نیستند.
 
یاسر هاشمی: ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی، برای دانشگاه آزاد اسلامی یک ضرورت بود

مهندس یاسر هاشمی، رئیس دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دکتر دادگان با تأسیس این باشگاه، موجب انسجام و ایجاد ساختاری منظم در ورزش دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه ورزش دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند یک چارچوب منطقی بود، اظهار داشت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در ورزش کشور و در حوزه قهرمانی، از وزن و جایگاهی درخور برخوردار است. به همین خاطر شکل گیری چنین باشگاهی ضروری بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل