بازدید 2972

سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است

کد خبر: ۵۵۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 02 January 2016
دبیر علمی اولین کنگره چالش‌های بالینی در زنان، مامایی و نازایی گفت: سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است و می‌توان با تمهیداتی از بروز آن به سادگی پیشگیری کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر فرح فرزانه درخصوص وضعیت شیوع سه سرطان زنانه پستان، رحم و تخمدان گفت: علاوه بر سرطان پستان، سرطان‌های رحم و تخمدان نیز جزو موارد شایع به شمار می‌روند و پس از آنها، سرطان دهانه رحم قرار دارد که از شیوع کمتری برخوردار است. می‌توان با ارایه آموزش‌هایی در این رابطه و تغییر رفتارهای جنسی، از شیوع این سرطان پیشگیری کرد.

فرزانه بیان کرد: تنها این نوع از سرطان است که ثابت شده با یک ویروس مقاربتی در ارتباط است؛ یعنی در افرادی که ازدواج نکرده یا ارتباط جنسی نداشته‌اند، رخ نمی‌دهد.

وی با تاکید بر لزوم ارایه اموزش‌های همگانی اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه جامعه از این موضوع اطلاعی ندارد و تصور می‌کند فقط رفتار بد جنسی این بیماری را به وجود می‌آورد، درحالی که تغییر شریک جنسی هم می‌تواند باعث ایجاد آن شود.

بنابر اعلام انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران، این متخصص زنان، ضمن تاکید براینکه این سرطان قابل پیشگیری است، ادامه داد: در سال 2000 واکسن این بیماری کشف شده است. درصورت بروز، پاپ اسمیر و روش‌های دیگر نیز در کنترل و درمان آن موثر هستند. با پیشگیری از این بیماری می‌توان شاخص سلامت جامعه را بالا برد.

اولین کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی از 27 تا 30 بهمن ماه سال جاری با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی حوزه زنان در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل