بازدید 15084
در برنامه «هفت» چه می‌گذرد؟

جوزانی: ماریو پوزو گفت، دیالوگ‌های پدرخوانده، گفته‌های مادرم بود!

جوزانی در بخشی از این گفت و گو به نقل از ماریو پوزو که نزد او آموزش دیده، گفت: ماریو پوزو می‌گفت دیالوگ‌های پدرخوانده را بر اساس دیالوگ‌های مادرم نوشتم و وقتی مارلون براندو سخن می‌گفت، تصور می‌کردم مادرم صحبت می‌کند... رامبد جوان در پشت صحنه فیلم «نگار»، از بازگشت برنامه خندوانه با دکوری متفاوت، در اسفندماه خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷ 29 January 2016
جوزانی: ماریو پوزو گفت دیالوگ‌های پدرخوانده را بر اساس گفته‌های مادرم نوشتم!
برنامه هفت این هفته با گفت و گوی مسعود جعفری جوزانی آغاز شد؛ گفت و گویی که جوزانی در آن از گفته‌های ماریو پوزو و راهی که این نویسنده شهیر ایتالیایی ـ آمریکایی در پیش گرفته، سخن به میان آورد.

به گزارش «تابناک»، برنامه هفت این هفته با گفت و گوی مسعود جعفری جوزانی و بهروز افخمی آغاز شد. جوزانی در این برنامه از فراگیری سینما نزد ماریو پوزو نویسنده شهیر «پدرخوانده» سخن به میان آورد.

جوزانی در بخشی از این گفت و گو به نقل از ماریو پوزو که نزد او آموزش دیده، گفت: ماریو پوزو می‌گفت دیالوگ‌های پدرخوانده را بر اساس دیالوگ‌های مادرم نوشتم و وقتی مارلون براندو سخن می‌گفت، تصور می‌کردم مادرم صحبت می‌کند.

جوزانی: ماریو پوزو گفت دیالوگ‌های پدرخوانده را بر اساس گفته‌های مادرم نوشتم!

این کارگردان با اشاره به سختی‌هایی که پوزو در دوران زندگی‌اش متحمل شده و فقری که تا پیش از خلق پدرخوانده داشته، گفت: ماریو پوزو به من آموخت، باید برای رسیدن به نوک قله زجر بکشی و با هلی کوپتر بالا بیایی، و الا کسی باور نمی کند که تو بالا آمده ای.

مسعود جعفر جوزانی با اشاره به خاطرات زندگی‌اش در جوزان و درگیری‌های قومی و قبیله‌ای که دوران کودکی‌اش شاهد بوده، از تأثیر این وقایع بر سینمایش سخن به میان آورد و در این باره گفت: وقتی من جاده سرد را ساختم، برخی گفتند چه کسی به سینما می‌آید تا یک کودک را ببیند که می‌خواهد برای پدرش دارو تهیه کند؛ اما شما شاهد آن صف‌ها در زمان اکران این فیلم بودید.

در سؤال این هفته ی برنامه هفت که آهسته آهسته با پرسش‌‍‌های معقولی همراه گشته، طرح شده است: «به نظر شما جشنواره فیلم فجر چه تأثیری بر کیفیت فیلم های سینمای ایران داشته است؟
1. سازنده بود
2. تأثیری نداشته
3. در دوره های مختلف تأثیرات متفاوتی داشته»

در برنامه «هفت نما» نیز جوزانی در حاشیه هفت درباره بازیگرانی گفت که چک تهیه‌کننده را به شرخر می‌فروشند و شرخرها سراغ تهیه کننده و کارگردان اثر می‌روند. در این بخش به محمدرضا رحمانیان به واسطه برگزاری نشست خبری و انتقاد از عدم حضور فیلمش در بخش اصلی جشنواره نیز کنایه زده شد.

جوزانی: ماریو پوزو گفت دیالوگ‌های پدرخوانده، گفته‌های مادرم بود!

در ادامه برنامه «هفت»، «لاک / Locke» به کارگردانی استیون نایت نقد شد؛ فیلمی 84 دقیقه‌ جاده‌ای که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. خوشبختانه برنامه «هفت» که در هفته‌های پیش فیلم‌های راه نیافته به سینمای ایران را نقد می‌کرد، این بار فیلمی که در ایران دیده شده را نقد کرده و انتخاب خوبی نیز شده بود. فراستی این فیلم را به یک تئاتر رادیویی تشبیه کرد.

سپس ادامه انیمیشن «عبود» پخش شد و به برخی فیلم‌های دفاع مقدس که تصویر دقیقی از جنگ به نمایش نمی‌گذارند، نقد وارد آمد. برنامه «هفت» این هفته نیز از رویدادهای سینمایی اندکی عقب بود و با وجود آنکه تقدیر از دوبلورها عصر روز پنجشنبه برگزار شده بود، در این برنامه، نه تنها بخشی از این برنامه نبود، بلکه عنوان شد این برنامه برگزار خواهد شد.

در ادامه بخش‌هایی از دومین نشست خبری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر پخش و وقایعی که در هفته گذشته در سینما رخ داده بود، مرور شد.

رمان «جایی برای پیرمردها نیست» نوشته کورمک مک کارتی، پیشنهاد جالب بهروز افخمی برای مطالعه بود؛ رمانی که توسط برادران کوئن تبدیل به فیلم شده است. مجری هفت تأکید داشت، رمان به مراتب از فیلم بهتر است و تأکید داشت، باید این رمان را خواند.

در ادامه نیز پشت صحنه فیلم «نگار» ساخته رامبد جوان به نمایش درآمد. جوان از اراده‌اش برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر سخن به میان آورد و در عین حال علت غیبت را دیر شروع کردن ضبط این فیلم سینمایی بیان کرد؛ فیلمی که به گفته او، یک فیلم خشن و متفاوت است. جوان همچنین از بازگشت برنامه «خندوانه» با دکوری متفاوت، در اسفندماه خبر داد.

سپس پشت صحنه «یتیم‌خانه تهران» ساخته ابوالقاسم طالبی پخش شد. طالبی علت خروج فیلمش را از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، عدم شناخت داوران عنوان و تأکید نمود اگر می دانست ترکیب داوران این گونه می‌شود، فیلمش را از بخش مسابقه خارج نمی‌کرد.

در آخر نیز فیلم «بوفالو» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی با نقد بسیار شدیدی مواجه شد و تقریباً تمامی اجزای این فیلم به جز بازیگرانش مورد نقد شدید قرار گرفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل