بازدید 4857

مسأله ای به نام سالار عقیلی

دکترعلیرضا دلخوش
کد خبر: ۵۶۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 30 January 2016
هنرمندان هر ملت، سخنگويان فرهنگ و بينش اجتماعي آن ملت هستند. جايگاه اصحاب هنر نزد ملت خويش، جايگاه فرهيختگاني است كه با هنر خود، ديگران را از عمق تمدن و فرهنگ مردم و ميهنشان آگاه مي سازند.

به همين دليل هم در عرصه هاي حساس تاريخي هر كشوري، مانند دوران جنگ و دفاع، نقشي كه هنرمندان در تهييج ملي و جلب توجه ساير كشورها بر حقانيت خويش بر عهده دارند ، به تحقيق، كمتر از اهميت نقش نيروهاي رزمي و توان نظامي نيست؛ که همزمان مقدمه و مکمل آنست.

نيز از همين روي است كه ديگران و بويژه دشمنان، انگیزه خاصي به از بين بردن، تخريب و يا بي اثر كردن هنرمندان ملتهاي مقابل خود دارند!

درست مانند طراحي براي يك عمليات نظامي جهت قتل، دستگيري و اسارت فرماندهان و چهره هاي اثرگذار نظامي، هنرمندان شاخص نيز در عرصه جنگ نرم، اهداف ويژه عمليات تخريبي، گروگانگيري و يا ترور دشمنان محسوب مي شوند؛ اما تفاوت كار و پيچيدگي مساله از آنجا آغاز مي شود كه در عمليات عليه اهل هنر،  نوع سلاح بكار رفته متفاوت بوده و شيوه عمليات ، بگونه اي ديگر است.

اگر در عمليات نظامي و ترور، بتوان هدف مورد نظر دشمن را با افزايش تدابير امنيتي - نظامي، از دسترس دشمن دور كرد، در عمليات عليه اصحاب هنر چگونه بايد عمل نمود؟
اينجاست كه بصيرت مورد تاكيد بزرگان نظام ، به كار مي آيد.
هنرمندان، بعنوان چهره هايي مردمي و مردم دوست، پيوسته علاقه مند به جلب نظر مخاطبان خود كه سرمايه هاي اصلي آنها حساب مي شوند، مي باشند و بدخواهان و دشمنان درست ازهمین دریچه وارد می شوند.
بي پرده سخن مي گويم، اگر شبكه معلوم الحال "من و تو" برای دعوت و انجام مصاحبه با هنرمند فاخر، ملی، وطنی ومحبوبی مانند سالار عقیلی برنامه ریزی می کند، اين اتفاق را تنها و تنها بايد در چارچوب عمليات نرم جهت اسارت و ترور فرهنگي اين هنرمند و ويران كردن پايگاه مردمي اش در داخل كشور ارزيابي كرد.

سالار عقيلي، با كارنامه اي درخشان در بيان زيبا و آهنگين عاشقانه هاي ملي ، كسي نيست كه با وعده و وعيد بتوان او را از وطن دوستی و هویت اصیلش جدا كرد؛ چه اينكه ترانه " وطنم اي شكوه پا برجا" ، زمزمه تار و پود هر ايراني راستين، از حنجره اين هنرمند مردمی سرچشمه گرفته است.

پس بی جهت نیست که دشمنان فرهنگی قصد اسارت و به گروگان گرفتن او می کنند و با ترغیب وی به انجام مصاحبه ، بدنبال اخذ مطالبی از او بر می آیند که صف او را از صف طرفدارانی که عاشقانه دوستش دارند جدا سازند و در پناه خویش گیرند؛ ترفندی که با هشیاری او اندک محصولی نداشت.

اينجاست كه من و تو، بايد بصيرتهايمان را در حمايت و حفاظت از سرمايه هاي فرهنگي ميهنمان بكار بنديم و چهره هاي ارزشمندمان را تسليم گروگانگيري بدخواهان نكنيم.

سالار عقيلي را حتي اگر در تشخيص تصمیم خود براي گفتگويش، دقت لازم را نداشته با تخريبهاي ناصواب، تسليم دستان جبهه فرهنگی دشمن نكنيم تا كماكان نغمه" وطنم" طنين انداز آسمان ميهنمان باشد.

به سالارها بايد كمك كنيم تا براي مردمشان و آنهايي كه دوستشان دارند بمانند، و از آزردنشان دوري كنيم كه آزردن آنها و نقدهاي تيز و كوبنده تنها و تنها به دشمنان اين فرصت را مي دهد تا آنها را از ما بدزدند و اسیرشان سازند.


مدرس دانشگاه
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس