بازدید 5932

بانک جهانی به ایران بازمی‌گردد

کد خبر: ۵۶۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 01 February 2016
موسسه مالیه بین المللی از مذاکرات خود برای انجام سرمایه‌گذاری های توسعه ای در ایران خبر داد و اعلام کرد عملی شدن این سرمایه گذاری ها ممکن است بین ۶ تا ۹ ماه طول بکشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، موسسه مالیه بین المللی وابسته به بانک جهانی اعلام کرد این موسسه گفت و گوهایی را با شرکت های علاقمند به سرمایه گذاری در ایران آغاز کرده اند، اما عملی شدن این سرمایه گذاری ها ممکن است بین 6 تا 9 ماه طول بکشد.

موید مخلوف، مسئول بخش خاورمیانه و شمال آفریقای موسسه مالیه بین المللی گفت: «ایران قطعا کشوری است با پتانسیلی عظیم و من فکر می کنم ما شاهد برنامه ای عظیم خواهیم بود.»

وی افزود، سرمایه گذاری های این موسسه در ایران ممکن است سال آینده وارد اقتصاد ایران شود. «ابتدا باید مطمئن شویم با افراد درستی سرمایه گذاری می کنیم.»

یکی از حوزه هایی که فرصت های زیادی در آن وجود دارد، صنعت برق ایران است.

به گفته آنوپ باراپاتره، مدیر برنامه انرژی و محیط زیست موسسه فراست اند سالیوان ظرفیت تولید برق در ایران 74 گیگاوات است و تقاضا برای برق در این کشور سالانه 6 درصد افزایش می یابد.

فراست اند سالیوان اعلام کرده که دولت ایران به دنبال افزایش ظرفیت تولید برق خود به 120 گیگاوات در طی یک دهه آینده است. برای رسیدن به این هدف، دولت به دنبال جذب سرمایه گذاری های جدید در بخش های تکنولوژی، مهندسی و انتقال مهارت است که مجموعا بیش از 60 میلیارد دلار خواهد بود.

موسسه مالیه بین المللی انتظار دارد حدود 30 درصد تامین مالی اش  در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بر مقابله با تغییرات آب و هوایی متمرکز شود که شامل سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر و تامین مالی انرژی های پایدار خواهد بود.

بخش عمده برق تولید شده در ایران از طریق سوزاندن نفت و گاز به دست می آید، اما استفاده از انرژی های تجدید پذیر برای تولید برق در حال افزایش است.

در ماه دسامبر، آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر ایران گفته بود، کشورش سالانه بین 500 تا 1000 مگاوات به ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر خود خواهد افزود.

دیوید کورچیا، رئیس موسسه ارن دولوپمنت، که در زمینه انرژی های تجدیدپذیر فعالیت دارد گفت: «من (فرصت هایی) در بخش انرژی های بادی و خورشیدی می بینم... آنها در برخی مناطق کشور باد فراوانی دارند، و خورشید هم همه جا هست.»

بانک جهانی از سال 2007 و با تشدید تحریم ها علیه ایران فعالیت های توسعه ای و سرمایه گذاری خود در ایران را متوقف کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان