بازدید 4342

واردات گندم تا سال 96 ممنوع شد

کد خبر: ۵۶۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 01 February 2016
مدیرکل دفتر ساماندهی و توسعه تجارت معاونت بازرگانی وزارت کشاورزی گفت: براساس نامه وزیر کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به میزان تولید، واردات و ذخایر کشور، از سال آینده نیازی به واردات گندم نیست و ثبت سفارش آن ممنوع می‌شود.

سید جمال مدرسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ابلاغیه ضوابط جدید واردات گندم که روز گذشته از سوی خبرگزاری ایسنا اعلام شد، اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با توجه به میزان تولید گندم و واردات و ذخایر کنونی کشور در سال آینده نیازی به واردات آن وجود ندارد و بر همین اساس است که بخشنامه جدید سازمان توسعه تجارت در زمینه واردات گندم ابلاغ شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی به گونه ای است که تا سال 1396 به خودکفایی در تولید گندم خواهیم رسید اما علت اعلام ممنوعیت واردات گندم طی سال آینده، کافی بودن میزان موجودی گندم کشور با توجه به میزان تولید، واردات و ذخایر کنونی است.

به گفته مدیرکل دفتر ساماندهی و توسعه تجارت معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، موجودی گندم به اندازه‌ای است که تا بهار سال 1396 نیازی به واردات این محصول استراتژیک نداریم.

بر اساس ابلاغ جدید سازمان توسعه تجارت به گمرک، در سال آینده نیازی به واردات گندم نیست و نباید ثبت سفارشی در این خصوص صورت بگیرد و واردات گندم توسط کارخانجات آرد مشروط به صادرات است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر