بازدید 45698
بسته خبری «تابناک»؛

برکناری وزیر نفت احمدی نژاد در دولت روحانی/ارائه درس ورزش مختلط در یک دانشگاه/پخش اعترافات تلویزیونی جدید/کنایه وزیر کار به بازیگر مشهور

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«علت پخش تصاویر رئیس دولت اصلاحات در صدا و سیما»؛«انتقاد متفاوت یک روزنامه به افتتاحیه جشنواره فیلم فجر»؛«اعلام جزئیات برکناری نفر اول کنکور!»؛«جدایی "اعتدال‌گرایان" از "حامیان دولت"» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 01 February 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

مهمترین شاخص انقلاب از دیدگاه یک مرجع تقلید

یکی از مراجع تقلید گفت: مهم‌ترین شاخص انقلاب اسلامی اطاعت از ولایت‌فقیه است و ولی فقیه مسئولیت رهبری جامعه اسلامی را در عصر غیبت عهده‌دار هستند.آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید بسیجی سراسر کشور با اشاره به آیه 17 سوره اسرا اظهار کرد: این آیه شریفه مصداق رهبر کبیر انقلاب است آن‌چنان‌ که بر اساس آیه با ورود حق باطل از میدان خارج می‌شود، با ورود امام خمینی به کشور شاه ذلیلانه از کشور خارج‌ شده و نظام شاهنشاهی‌ نیز در هم کوبیده‌ شد.

ادعای وزیر احمدی نژاد درباره درآمد نفتی دولت یازدهم

نماینده مردم تهران و وزیر اسبق نفت احمدی نژاد در مجلس گفت: با توجه به گزارشات وزارت نفت و تفریغ بودجه سنوات قبل به راحتی می‌توان دریافت متوسط فروش نفت در دولت نهم و دهم ۷۹ دلار و در دولت یازدهم ۷۸.۸ دلار بوده که تقریباً مساوی است. سیدمسعود میرکاظمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (12 بهمن 94) با بیان اینکه در سایه وجود مقام معظم رهبری تحریف‌کنندگان راه و سخن امام موفق به انحراف انقلاب نخواهند شد، با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: تحریم کنندگان راه و سخن امام موفق به انحراف انقلاب نخواهند شد.

دلیل برکناری وزیر نفت احمدی نژاد؟

اسحاق جهانگیری چندی پیش به منتقدان قراردادهای نفتی هشدار داده بود که اگر به فعالیت‌های مخرب خود ادامه دهند، دولت دیگر سکوت نخواهد کرد و در برابر تخریب‌های آنان دست به اقدامات لازم می‌زند.«اقتصادنیوز» با این مقدمه نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور در نخستین گام خود رستم قاسمی را که گفته می‌شود نقش مستقیمی در جلوگیری از اجرای قرادادهای جدید نفتی داشته و مسبب لغو کنفرانس لندن نیز شده است، از کار برکنار کرد تا دیگر هم‌قطار او را که او هم یک چهره سپاهی است، به عنوان مشاور خود در عراق منصوب کند.همچنین خبرها از استعفای سیدمهدی حسینی از ریاست کمیته بازنگری قراردادهای نفتی حکایت دارد. از سوی دیگر سمینار رونمایی از قراردادهای نفتی لغو شده تا به این صورت اجرای این قراردادها در نخستین گام در نطفه خفه شود.به نظر می‌رسد با سنگ‌اندازی بر اجرای قراردادهای جدید نفتی و صدور احکام متهمان کرسنت، اختلافات پساتحریمی در صنعت نفت به اوج خود رسیده است و در این میان باید منتظر ماند و دید که واکنش بعدی دولت پس از برکناری قاسمی خواهد بود.

نظر مطهری درباره روند اخیر شورای نگهبان

علی مطهری در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه» با بیان اینکه «موضوع تأیید صلاحیتم از سوی مراجع نزدیک به شورای نگهبان به من اعلام شده»، گفت: البته هنوز خبر رسمی در این‌باره به من ابلاغ نشده است ولی بی‌تردید رایزنی‌های رئیس‌جمهور و بزرگان در تأیید صلاحیت‌های بیشتر و بازگرداندن رد صلاحیت‌شدگان بی‌تأثیر نیست.نماینده تهران در مجلس ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد تا حدی سخت‌گیری‌های شورای نگهبان کمتر شده است ولی تا آخر هفته و اعلام نتایج نهایی این شورا نمی‌توانیم تحلیل درست و واقعی از نتایج تأیید صلاحیت‌ها داشته باشیم.وی درباره این بخش از صحبت‌های خود که گفته بود «اصولگرای واقعی وجود ندارد»، گفت: اصولگرای امروزی با اصولگرای واقعی فاصله زیادی دارد. اصول‌گرایی تا چند سال گذشته معتدل‌تر بود.

انتقاد شدید جنتی از عملکرد ها

علی جنتی در مراسم گرامیداشت ورود امام خمینی(ره) به کشور که از صبح امروز در فرودگاه مهرآباد در حال برگزاری است، گفت: آقای هاشمی یکی از استوانه‌های انقلاب هستند و ما انقلاب را با ایشان می‌شناسیم و ایشان در روزهای سخت برای انقلاب زحمت کشیده‌اند. جنتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با زحمات بسیاری بدست آمده است، خاطر نشان کرد: امام در صحبت‌های خودشان همواره به وحدت و یکپارچگی مردم و خودسازی و تهذیب نفس مسئولان تاکید می‌کردند و می‌گفتند تا وقتی که ملت ایران وحدت داشته باشند ملت ما شکست‌ناپذیر است و تا زمانی که مسئولان با تهذیب نفس عمل می‌کنند، ملت ایران شکست‌ناپذیر است.او ادامه داد: در برابر این توصیه‌های امام ما چگونه عمل کردیم؟ آیا ما به توصیه‌های امام عمل کرده‌ایم؟ آیا ما سرمایه‌های انقلاب را حفظ کرده‌ایم؟ من فکر نمی‌کنم در هیچ کجای دنیا مانند ایران به سرمایه‌های خود اینگونه لطمه بزنند.

نظر یک اصلاح طلب درباره تایید صلاحیت ها

احمد خرم در همایش تجدید میثاق فرهنگیان اصفهان با آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی که با تلاش انجمن اسلامی معلمان ناحیه پنج اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه سیاسیون اصلاح‌طلب و معتدل در انتخابات مجلس دهم به دنبال تشکیل مجلسی خردورز بودند که تندی رفتار مجلس ششم را نداشته باشد، ادامه داد: دیگر امیدی به تایید صلاحیت‌ها نداریم؛ انتشار لیست هزار نفری از تایید صلاحیت‌ها رسما از سوی ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان تکذیب شده و باید منتظر شد در زمان تجدید نظر شورای نگهبان صلاحیت همان چند اصولگرایی که احیانا در مرحله اول از قافله تایید صلاحیت‌ها جا مانده‌اند را احراز کند؛ پس اصلاح‌طلبان باید به ظرفیت‌های فعلی خود بسنده کرده و با همین بضاعت لیست‌های انتخابتی خود را معرفی کنند.

پیشنهاد امام جمعه اصفهان برای تایید صلاحیت

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت آغاز دهه فجر در جمع مردم شهرستان شهرضا اظهار کرد: برداشت های سطحی و غیر قابل فهم از قانون به ارکان کشور و نظام لطمه می زند، برخی افراد به دنبال محدود کردن اختیارات شورای نگهبان با سوء استفاده از الفاظ قانونی هستند. امام جمعه اصفهان عنوان کرد: برخی افراد نیز به عقیده شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت شده اند، این سخن به آن معنی است که فرد باید صلاحیت خود را ثابت کند و به مسؤولان و ناظران شورای نگهبان التزام خود به ولایت فقیه و اسلام را ثابت کند.

علت پخش تصاویر رئیس دولت اصلاحات در صدا و سیما

مهر نوشت: مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در مورد پخش تصاویری از رئیس جمهور دوران اصلاحات و رئیس مجلس ششم در برنامه مستند «پارلمان» گفت: این تصاویر برای روشنگری افکار عمومی پخش شده است.داود نعمتي اناركي در واكنش به اعتراض برخي رسانه ها به پخش تصاويري از رئيس دولت دوره اصلاحات و رئيس مجلس ششم از تلويزيون اين موضوع را بررسي تاريخي‌روند انقلاب دانست و افزود: آنچه در برنامه «پارلمان» به نمايش درآمده، بازخواني تاريخي است و آنچه در مجالس گذشته اتفاق افتاده، بر مبناي ديدگاه هاي افراد مختلف براي روشنگري افكار عمومي پخش شده است.

انتقاد یک روزنامه به افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

روزنامه هنرمند در انتقاد به نحوه‌ی دعوت از خبرنگاران به مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، بخش اعظم صفحه فرهنگ و هنر خود را سفید درآورد.به گزارش ایسنا‌، روزنامه «هنرمند» روز دوشنبه - 12 بهمن ماه - که مصادف بود با فردای روز برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، در صفحه فرهنگ و هنر خود به انتقاد از نحوه دعوت از خبرنگاران به مراسم افتتاحیه پرداخت و پس از انتشار رو تیتر «گزارش هنرمند از افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر» تیتر «تصور کنید!» را انتخاب کرد و مابقی مطلب را سفید درآورد.این روزنامه همچنین در پایین این مطلب توضیح داد: علیرغم تلاش و پیگیری‌های روزنامه هنرمند‌، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر کارت مراسم افتتاحیه جشنواره را در اختیار روزنامه قرار نداد و مانع از حضور خبرنگار و عکاس روزنامه هنرمند شد.این روزنامه در همین صفحه و در کنار این مطلب انتقادی‌، پیام وزیر ارشاد و معاون سینمایی به جشنواره فیلم فجر را منتشر کرد.

بسته خبری

بررسی سفر فائزه هاشمی‌ به آمریکا در مجلس

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از بررسی سفر فائزه هاشمی‌رفسنجانی به آمریکا در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره سفر فائزه هاشمی‌رفسنجانی به آمریکا در آستانه انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: این موضوع در جلسه امروز کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس مطرح و بررسی می‌شود.به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخی منابع گزارش داده‌اند که فائزه هاشمی‌رفسنجانی دختر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیراً در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کشور را به مقصد آمریکا ترک کرده است. خبرها از قصد فائزه هاشمی برای ماندن در آمریکا حکایت نمی‌کند بلکه به نظر می‌رسد وی به زودی به تهران بازخواهد گشت.

استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات 

دبیرکل حزب اسلامی کار با بیان اینکه اصلاح طلبان با انتخابات قهر نمی‌کنند، گفت: حامیان دولت جدا از اصلاح‌طلبان نیستند.حسین کمالی دبیر‌کل حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به فعالیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم، گفت: استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای است.وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با انتخابات قهر یا آن را تحریم نخواهند کرد، افزود: انتخابات مظهر وحدت ملی است و اصلاح‌طلبان سعی دارند با حضور موثر در این عرصه به رونق آن کمک کنند.کمالی با تاکید بر اینکه گروه‌های اصلاح‌طلب از سرلیستی عارف در انتخابات مجلس دهم حمایت می‌کنند، تصریح کرد: گروه‌ها و طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبی بر روی سرلیستی عارف اجماع دارند و وی اکنون شاخص‌‌ترین چهره جریان اصلاحات در عرصه انتخابات است.دبیر‌کل حزب اسلامی کار با بیان اینکه حامیان دولت از اصلاح‌طلبان جدا نیستند، گفت: احتمال اینکه اصول‌گرایان معتدل و حامیان دولت با اصلاح‌طلبان ائتلاف داشته باشند، وجود دارد.

جدایی "اعتدال‌گرایان" از "حامیان دولت" 

دبیرکل حزب مردم گفت: لیست جبهه ائتلاف اعتدال‌گرایان در انتخابات مجلس دهم متفاوت از لیست حامیان دولت است.امرالله شیخیانی دبیرکل حزب مردم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه جبهه ائتلاف اعتدال‌گرایان در انتخابات مجلس دهم لیست واحد ارائه می‌دهد، گفت: جبهه ائتلاف اعتدال‌گرایان با حضور 50 حزب و تشکل سیاسی کشوری و استانی تشکیل شده و جلسات هفتگی آن نیز روزهای پنجشنبه با محوریت انتخابات در تهران برگزار می‌شود.وی با تاکید بر اینکه محمدرضا عارف قطعا در لیست جبهه ائتلاف اعتدال‌گرایان جای دارد، ادامه داد: لیست جبهه قطعا متفاوت از لیست حامیان دولت خواهد بود، اگرچه ممکن است کاندیداهایی که در لیست حامیان دولت قرار دارند و اهداف‌شان با اهداف جبهه ائتلاف اعتدالیون منطبق باشد نیز در لیست این جبهه قرار گیرند.دبیرکل حزب مردم افزود: مانیفست و برنامه‌های انتخاباتی در جلسات برگزار شده تدوین و در حال نهایی شدن است.شیخیانی با تاکید بر اینکه پس از تائید کاندیداهای مجلس دهم از سوی شورای نگهبان، جبهه ائتلاف اعتدال‌گرایان لیست انتخاباتی خود را برای مجلس دهم ارائه می‌دهد، تصریح کرد: در این لیست اسامی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل گنجانده می‌شود.دبیرکل حزب مردم درباره انتخاب سرلیست جبهه ائتلاف اعتدال‌گرایان، گفت: پس از تائید داوطلبان نمایندگی مجلس دهم از سوی شورای نگهبان سرلیست این جبهه برای انتخابات پیش‌رو معرفی می‌شود.

کمک ۶ میلیون دلاری سوروس به هیلاری کلینتون

سرمایه دار مشهور آمریکایی ۶ میلیون دلار به گروه‌های حامی هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک مالی اختصاص داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پلیتیکو، جورج سوروس در ماه دسامبر 6 میلیون دلار به کمپین هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختصاص داد تا به یکی از بزرگترین حامیان مالی در عرصه سیاست آمریکا تبدیل شود.این سرمایه دار آمریکایی مجاری الاصل تاکنون 8 میلیون دلار به رقابت های انتخاباتی کلینتون کمک کرده است. از دیگر سرمایه داران آمریکایی که تاکنون کمک مالی زیادی به رقابت های انتخاباتی کلینتون کرده اند، می توان به "هیم سابان" سرمایه دار هالیوودی اشاره کرد که همراه با همسرش یعنی چیریل سابان در شش ماه دوم سال گذشته 3 میلیون دلار کمک مالی اختصاص داده اند. هرب ساندلر و دونالد سوسمن نیز هر یک 1.5 میلیون دلار اختصاص داده اند.سوروس علاوه بر چک 6 میلیون دلاری که در ماه دسامبر در اختیار گروه های حامی کلینتون قرار داده است، 2 میلیون دلار نیز در شش ماه نخست 2015 میلادی به این گروه ها کمک کرده است.

فصل مرگ موتورسواران

نتایج یک تحقیق علمی نشان داد که فصل مرگ موتورسواران، عمدتاً مغایر با تصور عمومی است.به گزارش خبرگزاری تسنیم، نتایج به دست آمده از سوانح ترافیکی در خلال سال‌های 85 تا 89 نشان می‌دهد که بیشترین تعداد موتورسواران کشته شده در ماه‌های فصل گرما و به ترتیب در ماه‌های شهریور، مرداد و تیر جان خود را از دست داده‌اند.بنا بر این گزارش تعداد کشته شدگان سوانج رانندگی در شهریور، مرداد و تیر به ترتیب 3 هزار و 617 نفر، 3 هزار و 436 نفر و 3 هزار و 400 نفر معادل 11.7، 11.1 و 11 درصد کل کشته شدگان سوانح ترافیکی بوده است.همچنین این تحقیقات نشان داد که در فصل زمستان کمترین میزان مرگ برای موتورسواران رقم خورده و سهم موتورسواران از کشته‌شدگان ترافیکی در این سال‌ها، طی ماه‌های دی، بهمن و اسفند به ترتیب 4.6، 4.3 و 5.7 درصد بوده.نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که بر خلاف تصور عموم، سوانح منجر به فوت در فصول سرد سال که عمدتاً دارای شرایط جوی ناپایدار و نامساعد هستند، برای موتورسواران کمتر رخ می‌دهد.

ارائه درس ورزش به طور مختلط در دانشگاه زنجان

در اقدامی عجیب از سوی مسئولان دانشگاه زنجان درس ورزش یک به طور مختلط در این دانشگاه ارائه شده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در اقدامی عجیب درس ورزش یک در دانشگاه زنجان در ترم جاری به صورت مختلط ارائه شده است. اقدام مسئولین دانشگاه زنجان مبنی بر ارائه درس ورزش ‌یک در سامانه گلستان این دانشگاه تعجب دانشجویان را برانگیخته است. 

بسته خبری

توقف بازی فوتبال برای اعتراض به مرگ پناه‌جویان

بازی دو تیم از دسته اول فوتبال یونان در اعتراض به مرگ پناه‌جویان دچار وقفه شد.در این بازی، بازیکنان دو تیم AEL لاریسا و آچارنایکوس پس از سوت شروع به نشانه اعتراض به مرگ پناه‌جویان روی زمین نشستند و بازی با تأخیر آغاز شد. هفته گذشته رسانه‌ها از کشته‌شدن ده‌ها پناه‌جو در مسیر ترکیه به یونان خبر دادند و این حرکت اعتراضی بازیکنان در واکنش به همین فاجعه صورت گرفته است.

جهانگیری در رایزنی‌هایش مستقلین را از قلم انداخت

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ضمن انتقاد از دولت روحانی گفت: معاون اول رئیس‌جمهور اسامی 240 نفر از اصلاح‌طلبان را به بیت رهبری برده است و مستقلین را از میان انداخته است. مگر ما حامی آقای روحانی در سال 92 نبودیم؟به گزارش خبرگزاری فارس، قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان عصر امروز (دوشنبه) در نشست حق‌الناس و انتخابات خانه احزاب حقوق را به سه حق، حق‌الله،‌ حق‌النفس و حق‌الناس تقسیم‌بندی کرد.وی در مورد حق‌الناس اظهار داشت: تأیید صلاحیت، رد صلاحیت، رأی دادن و رأی مردم حق‌الناس محسوب می‌شود.رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با بیان اینکه برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 3 هزارو 600 نفر کاندیدا در کل کشور معرفی کرده بودیم،‌ گفت: از بین 3 هزارو 600 کاندیدای ما فقط  3هزارو 400 نفر در هیأت اجرایی تأیید شدند اما در هیأت نظارت کمتر از 100 نفر در صحنه انتخابات ماندند. این چه عدالتی است؟حشمتیان تأکید کرد: بنده از شناختی که از مجتهدین شورای نگهبان دارم معتقدم که آنان افرادی عادل و مصلحت‌اندیش هستند بنابراین از آنان تقاضا داریم که نظرات هیأت نظارت را بازبینی کنند.

احتمال تغییر رئیس فدراسیون فوتبال

"محمدعلی پورمختار" رئیس کمیسیون اصل نود در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از عدم معرفی متهمان پرونده فساد در فوتبال به قوه قضاییه تاکنون خبر داد.نماینده کبودر آهنگ، بهار و لالجین با رد گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها مبنی بر معرفی متهمان پرونده فساد در فوتبال به قوه قضاییه تصریح کرد: کمیسیون اصل نود مجلس تصمیم دارد متهمان این پرونده را با مستندات کافی معرفی کند.وی همچنین تاکید کرد: بعد از معرفی متهملان این پرونده، کمیسیون اصل نود تا زمان صدور رای، اجرای آن و اصلاحات در حوزه فوتبال نظارت‌های خود را انجام خواهد داد.رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: احتمال تغییر رئیس فدراسیون فوتبال هم وجود دارد. 

با گروه‌های اصلاح‌طلب هماهنگ عمل می‌کنیم

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه حزب متبوعش در انتخابات با مجموعه گروه‌های اصلاح‌طلب هماهنگ عمل خواهند کرد، گفت: دوستان ما در شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان حضور دارند و بنا بر آنچه شورا اعلام می‌کند حزب ما نیز هماهنگ با آنها عمل می‌کند. منتظریم تا تجدیدنظر عدم احراز صلاحیت و عدم تایید صلاحیت اعلام شود.

«خاوری» در سایت اینترپل

عکس زیر، درج تصویر و پرونده محمودرضا خاوری - مدیرعامل سابق بانک ملی - در سایت پلیس بین‌الملل (اینترپل) نشان می‌دهد. به گزارش پارسینه،  روز گذشته رئیس اینترپل ناجا درباره آخرین وضعیت پرونده خاوری، با بیان اینکه "در حال حاضر خاوری شناسایی و ردیابی شده است"، گفت: به ما گفته‌اند که دیگر باید از طریق مسیر قضایی و دیپلماتیک پیگیر این موضوع بود.

بسته خبری

رأی به انحصاری بودن بازار خودرو

علی مددی در گفت‌ و گو با فارس با تشریح جزئیات جلسه عصر امروز شورای رقابت، اظهار داشت: در جلسه امروز در مورد حضور یا ادامه حضور شورای رقابت در موضوع قیمت‌گذاری خودرو و تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو بحث شد و در نهایت اعضای شورا به انحصاری بودن بازار خودرو و ادامه حضور شورا در این موضوع رأی دادند. عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به چهار مصوبه امروز شورای رقابت، افزود: بر این اساس اعضای شورا بر انحصاری بودن بازار خودرو تأکید کردند و به همین دلیل قرار شد تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو همچنان در اختیار شورای رقابت باشد. به گفته مددی، طبق مصوبه چهارم جلسه امروز شورای رقابت اگر در نتیجه رفع تحریم‌ها، هزینه تأمین قطعات خودرو کاهش یابد، در قیمت‌گذاری خودرو تجدید نظر خواهد شد و قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

پیشنهاد انتخاباتی اصلاح طلبان به اصولگرایان

یک روزنامه اصلاح طلب طی یک پیشنهاد انتخاباتی به ائتلاف اصولگرایان، تاکید کرد جریان اصولگرایی بداند که جبهه پایداری کاری به آن چه که در جریان ائتلاف می گذرد، نداشته و به دنبال پیشبرد اهداف خود می باشند. روزنامه اعتماد امروز در یادداشتی با اشاره به اظهارات اصولگرایان مبنی بر ترافیک نامزدهای های انتخاباتی نوشت:براي آنكه اصولگرايان بدانند تا چه حد ممكن است كه بدون دردسر و مشكل به ليست ٣٠ نفره دست خواهند يافت، مي‌توانند اين پيشنهاد را به اجرا بگذارند. هر كس كه دوست دارد در ليست اصولگرايان باشد و نام خود را براي قرار گرفتن در اين جمع ارايه كرده است، هم‌زمان منطقي است كه بپذيرد در صورت قرار نگرفتن در ليست نهايي از گردونه رقابت و به نفع افراد نهايي كنار برود. اگر كسي اين را پذيرفت به معناي آن است كه صادقانه و خالصانه وارد ائتلاف شده است، ولي اگر نپذيرفت معنايش اين است كه منتظر مي‌ماند تا ليست نهايي شود. اگر نام او در ليست بود كه چه بهتر؛ و به ديگران خواهد گفت كه براي حفظ وحدت كنار برويد ولي اگر نامش در ليست نبود، ضمن محكوم كردن تهيه‌كنندگان ليست و متهم كردن‌شان به انحصارطلبي قدري هم افشاگري كرده و در نهايت نيز به صورت ديگري خود را نامزد خواهد كرد. مثلا در ليستي ديگر يا به صورت انفرادي فعاليت خواهد كرد.

هاشمی به تلویزیون می‌رود

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ضبط برنامه‌های تبلیغاتی خود به صدا و سیما می روند. براساس قرعه‌کشی روز گذشته در رسانه ملی مقرر شد، دکتر حسن روحانی 13 بهمن و آیت الله هاشمی‌رفسنجانی 20 بهمن به منظور ضبط برنامه‌های تبلیغاتی خود برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در محل استودیوی ویژه این رویداد -ساختمان شهدای رادیو در محل جام‎جم- حضور یابند. در مراسم «قرعه‌کشی ضبط برنامه‌های تبلیغاتی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران» مقرر شده است، برای هر یک از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری استان تهران، برنامه 20 دقیقه‌ای ضبط و  دو بار از شبکه تلویزیونی تهران و دو بار از شبکه رادیویی تهران پخش شود. بر اساس جدول زمانبندی، ضبط این برنامه‌ها از 13 بهمن آغاز و تا 20 بهمن ادامه خواهد داشت.

هاشمی نیست، روحانی هست

حجت‌الاسلام حسن روحانی در لیست کاندیداهای مورد حمایت جامعتین در انتخابات مجلس خبرگان قرار گرفت. به گزارش تسنیم، بنا به تصمیم اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در لیست کاندیداهای مورد حمایت جامعتین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری قرار گرفت. یک منبع خبری با اعلام این خبر به خبرنگار تسنیم گفت که نام حسن روحانی در لیست تهران جامعتین قرار خواهد گرفت.

فرودگاه دوبی پر رفت و آمد ترین فرودگاه دنیا 

فرودگاه بین‌المللی دوبی برای دومین سال پیاپی به عنوان پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان از نظر تعداد مسافران خارجی شناخته شد. به گزارش رادیو فردا، مسئولان این فرودگاه روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفتند که در سال گذشته میلادی ۷۸ میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کردند. این رقم حدود هشت میلیون تن بیشتر از تعداد مسافران سال گذشته است. بیشترین مسافران فرودگاه دوبی را شهروندان کشورهای هند، بریتانیا و عربستان سعودی تشکیل می‌دهند. نزدیک به ۱۰۰ خطوط هوایی در فرودگاه دوبی، مسافران را به بیش از ۲۴۰ مقصد مختلف در جهان منتقل می‌کنند.

قراردادهای جدید نفتی و فروش نفت ایران به رژیم اسرائیل!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دومین روز از چهاردهمین اردوی سالانه جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، با اشاره به مشکلاتی که در قراردادهای نفتی براساس مصوبه هیئت وزیران به وجود آمده، گفت: نقض حاکمیت ملی ما بر منابع هیدروکربنی و به‌نوعی نقض حاکمیت ما بر منابع نفتی یکی از این ایرادات است. بهره برداری از منابع نفتی قرار بود که به‌عهده خودمان باشد ولی قرار‌دادهای جدید طوری تنظیم شده است که تسلط شرکت‌های خارجی را بر مخزن ما زیاد می‌کند. وقتی یک شرکت خارجی با ما قرارداد می‌بندد منافع خودش را حداکثر می‌کند، به این صورت که دوره بهره برداری را کوتاه کنند و حداکثر بهره برداری را در آن مدت کوتاه داشته باشند ولو نرخ بهره برداری پایین بیاید، که از نظر فنی اگر به فرآیند استخراج سرعت دهیم امکان جایگزینی فراهم نمی‌شود و اگر گاز هم تزریق نشود مزید بر علت می‌شود و در نهایت ما به‌شدت متضرر می‌شویم که این از مشکلات دیگر این قراردادهاست. برای شرکت‌های خارجی به‌صرفه این است که نفت‌ها را جایی ببرند که در راستای حداکثرسازی منابع خودشان بتوانند از آن استفاده کنند. نتیجه این قراردادها باعث می‌شود که ما مبتلا به خام فروشی می‌شویم. اگر آنها قبول دارند که ما کشوری هستیم که می‌توانند سرمایه گذاری‌های 100میلییارد دلاری را بکنند پس چرا نمی‌کنند؟ چون برایشان به‌صرفه نیست. در بحث تنوع سازی صادرات نفت نقض حاکمیت اسلامی مطرح می‌شود به این صورت که شرکت پیمانکار خارجی قرار شده است که با یک شرکت پیمانکار داخلی به هم بپیوندند و یک شرکت جدید بسازند. شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان نماینده دولت و ملت باید بر منابع و مخازن نفتی حاکمیت داشته باشد و این نباید نقض شود. ایران فقط به‌دلیل مشکلات و ایراد فنی باید صادرات نفت را متوقف کند، که این مسئله هم مشکل است و باعث می‌شود که مثلاً اگر شرکت طرف قرارداد ما برود نفت ما را به رژیم صهیونیستی بفروشد ما نمی‌توانیم قرارداد را فسخ کنیم.

پخش اعترافات تلویزیونی جدید

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس با اشاره به طرح دشمن برای به انحراف کشیدن مسئولان نظام گفت: به‌زودی از رسانه ملی فیلم اعتراف افرادی که در طرح نفوذ دستگیر شدند پخش خواهد شد و ملت ایران پشت‌صحنه نفوذ را مشاهده خواهند کرد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شیرازی صبح امروز در مراسم گرامیداشت 12 بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) که در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: دشمن امروز دام‌های گسترده‌ای برای به انحراف کشیده شدن مسئولان پهن کردند و افراد متعددی را وارد کشور کردند که انقلاب را متلاشی کنند. در آینده نه‌چندان دور فیلم اعتراف افرادی که در موضوع نفوذ دستگیر شدند پخش خواهد شد و ملت پشت‌صحنه موضوع نفوذ را مشاهده خواهند کرد.

اعلام جزئیات برکناری نفر اول کنکور!

در پی اختلاف نظرهای فراوان قائم مقام رئیس سازمان در امور فنی با ریاست سازمان و مجموعه مدیران رسانه ملی، اخوان بهابادی با سرعت خارق العاده ای خارج از روال مرسوم به عضویت هیات علمی دانشگاه صدا و سیما نائل می شود. به گزارش پارسینه، بهابادی اکنون عضو هیات علمی دانشگاهی شده که قرار است بزودی بر کرسی ریاستش بنشیند. دخالت برخی معتمدین، در جزئیات فنی سازمان باعث بروز این اختلاف شده است. تغییرات ساختاری ابلاغی ، حذف نزدیک 300 پست مدیریتی، حذف جایگاه قائم مقام ریاست در امور فنی ، عدم توجه به زیرساخت های فنی مورد نیاز رسانه، فراموشی پروژ گذر از آنالوگ به دیجیتال ، غوطه ور شدن به فضای مجازی ، پلمپ انبارهای سازمان از جمله استدلال های طرفین برای پذیرش این جابجایی مدیریتی است. مهدی اخوان بهابادی متولد 1357در شهرستان بهاباد یزد مهندس برق و استاد دانشگاه ایرانی ست. او در دولت گذشته ، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی بود. او استادیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران است.و در سال 1390در حکمی که از سوی رهبر معظم انقلاب  به عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی منصوب شد. در 6 خرداد 1391 با حکم احمدی نژاد به عنوان «دبیر شورایعالی و رییس مرکز فضای مجازی کشور» منصوب شد. مهدی اخوان بهابادی در سال 1393 با حکم محمد سرافرازبه سمت قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه های نوین منصوب شد. او در سال 75 رتبه اول کنکور سراسری و در سال 78رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد را کسب کرده است. اخوان بهابادی تحصیلات خود تا مقطع دکترا را در رشته مهندسی برق- مخابرات دانشگاه تهران گذرانده است. وی در سال 1379موفق به کسب عنوان رتبه اول المپیاد دانشجویی مهندسی برق کشور و دانشجوی نمونه سال کشور شد. عمر مدیریتی بهابادی یکسال بوده است.

انتقاد تند مشاور موسوی از دولت روحانی

فرشاد مؤمنی از اقتصاددانان اصلاح طلب و مشاور میرحسین موسوی در انتخابات سال 88 گفت: هنوز چیزی به‌نام برنامه ششم عرضه نشده و فقط رجزخوانی در این زمینه زیاد شنیده‌ایم. این سند که به‌تصریح خود مسئولان دولتی برنامه توسعه نیست، باید هرچه زودتر پس گرفته و در حد توان دولت یک برنامه توسعه به مجلس ارائه شود. به گزارش تسنیم، فرشاد مؤمنی، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی شب گذشته با حضور در پایش اظهار کرد: برخورد دولت با دلارهای آزاد شده از تحریم، کوته نظرانه بوده است.به دولت توصیه می‌کنم تک تک دلارهای نفتی مان را ذخیره استراتژیک بدانیم و اولویت‌ها را تعیین کنیم. الآن که دولت با عجله اقدام به خرید هواپیما کرده، هیچ برنامه ای ندیدیم که در آن اولویت سنجی علمی انجام شده و بر اساس آن خرید هواپیما نسبت به ایجاد شغل یا مثلاً ارتقای بنیه تولیدی یا مهار بحران آب و از این قبیل اولویت دارد. به دولت پیشنهاد می‌کنم، به اعتبار شرایط خطیر و بسیار پیچیده اقتصادی که ایران دارد باید تک تک دلارهای نفتی و غیر نفتی را به عنوان ذخیره استراتژی اعلام کنیم و بعد از بررسی‌های کافی و جدی در ارتباط با تخصیص هر یک دانه دلار تصمیم بگیریم. خطرناک‌تر این است که این بی احتیاطی را از طریق ایجاد تعهد ارزی برای کشور دنبال کرده باشیم. یعنی تخصیص‌های بدون برنامه در مورد ارز به صورت وام گیری و عدم توجه به اینکه وقتی می‌خواهیم اصل و فرع آن‌ها را برگردانیم باید به دلار برگردانیم و در شرایطی که درآمد نفتی رو به سراشیبی دارد خدا نکند دچار اضطرارهایی بشویم که آن وقت امتیازهایی بدهیم برای دلارهای این ماجرا.بزرگ‌ترین ظلم این است که دولت مردم را تشویق به مصرف کند. با خرید و یا تجهیز بخش‌های مختلف کشور مخالف نیستم ولی اعتقاد من این است که اول اندیشه بعد برنامه ریزی بر محور تعیین اولویت‌ها و بعد انتخاب مناسب‌ترین؛ هیچ کشوری از قرن ۱۹ تا الآن به توسعه نرسیده الا اینکه ابتدا اولویت را به حمل و نقل ریلی داده که هم از نظر انرژِی برای، آلودگی، ارز بری و حتی وسعت مخاطبان می‌تواند برای کشور ثمربخش‌تر باشد. بنابراین مسئله اساسی این است که با اندیشه و برنامه ریزی اولویت‌های خود را با نگرش دور مدت تعیین کنیم و بعد تخصیص منابع بدهیم چون بی شمار دلار که نداریم. بزرگ‌ترین ظلم این است که دولت مردم را تشویق به مصرف کند.


کنایه جالب ربیعی به کیانیان یا خودش؟

در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از رضا کیانیان تقدیر شد. در بخش تقدیر از کیانیان علی ربیعی وزیر کار هم به روی صحنه رفت و چند دقیقه‌ای سخن گفت. ربیعی که از فرصت کوتاه بدست امده استفاده کرده بود حسابی اطلاعات سینمایی و تئاتری خود را به رخ کشید و لیستی از کارهای کیانیان را در سینما، تلویزیون و تئاتر عنوان کرد. ائ در بخشی از سخنان خود با اشاره به نقش رضا کیانیان در آزانس شیشه‌ای و در نقش مامور وزارت اطلاعات گفت: آقای کیانیان در آژانس شیشه‌ای هم که همکار خودمان بودند.

اشبه‌الناس به امام خمینی هم معرفی شد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «هر آن‌چه که داریم از امام داریم» گفت: همه باید به امام(ره) و بیت ایشان خود را بدهکار حساب کنیم، بدهکارها هدیه‌ خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند. به گزارش نامه نیوز،  آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و ورود امام به کشور در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد برگزار شد، اظهار کرد: صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟ چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبون‌ها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داد که تربیون‌های نماز برای شما باشد و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما این‌ها را داد؟ اگر امام خمینی و نهضت ایشان و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نبودند. زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم هدیه بدی به بیت امام دادید.

اگر در لیست اصولگرایان نباشم کنار می‌روم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر در لیست اصولگرایان نباشم قبول کرده‌ام که کنار بروم و آسمان به زمین نمی‌آید. به گزارش فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، درباره تحقق وحدت اصولگرایان اظهار داشت: بنده وحدت همه گروه‌ها را محترم می‌دارم چرا که مجلس، حزب ندارد و اگر دو دسته اصلاح‌طلب و اصولگرا با یکدیگر متحد شوند و نقش بازی کنند از این ناکارآمدی فعلی وضع بهتر می‌شود. توکلی درباره لیست اصولگرایان تأکید کرد: من قبول کرده‌ام چنانچه در لیست نهایی نباشم کنار بروم و آسمان به زمین نمی‌آید و این مسئله‌ای نیست.

هاشمی در آسانسور فرودگاه مهرآباد

بسته خبری




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس