بازدید 2981

مرعشی:برجام، نظام را از شیطنت ها رها کرد

کد خبر: ۵۶۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 01 February 2016
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت:با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، کشور وارد فاز جدیدی از حیات و نظام از شیطنت های منطقه رها شد.

به گزارش ایرنا، سیدحسین مرعشی روز دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه مفید قم افزود: در کمتر از دو سال و نیم از استقرار این دولت، نظام موفق شد یکی از پیچیده ترین و سخت ترین مشکلات تاریخ انقلاب را حل کند. 

وی به نقش آفرینی و روی کار آمدن دولت روحانی اشاره و بیان کرد: با پیروزی دولت تدبیر و امید، کشور از مسیر سختی که ناخودآگاه و بر اساس اشتباهاتی در داخل و شیطنت ها و دشنی هایی در بیرون از ایران قرار گرفته بود، رها شد و در مسیر تکاملی افتاد. 

مرعشی افزود: روحانی یک تیم کارشناسی تعیین کرد و حمایت رهبری و اعتماد دنیا را جلب کرد و شش قطعنامه شورای امنیت لغو شد و شورای حکام تمام سابقه و پرونده 12 ساله ایران را بست. 

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اضافه کرد: برخورد دوگانه غرب با مسائل هسته ای ایران واقعیتی است که نمی شود آن را تغییر داد. 

مرعشی با بیان اینکه اگر کسی غیر از دکتر روحانی رئیس جمهور می شد نمی توانست این کار را ا نجام دهد، تصریح کرد: این کفران نعمت است که تلویزیون این امکان را نمی دهد که کارشناسان بگویند چه اتفاقی افتاده است. 

وی با تاکید بر اینکه باید به مسائل واقع بینانه نگاه کنیم، گفت: امروز نظام آماده شده تا بتواند در ادامه مسیر تکاملی خود مشکلات واقعی مردم و کشور را حل و فصل کند. 

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی همچنین گفت: در هر شرایطی اصلاح طلبان به سیاست ورزی ادامه می دهند و سعی می کنیم مجلسی بهتر از مجلس نهم شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید در این عرصه کم بیاوریم، هر چه قدر هم سخت باشد؛ لذا اصلاح طلبان خیلی واقع بینانه در حال تلاش هستند. 

وی با بیان اینکه در سال های گذشته به سمت فضای بدی رفتیم و عقب ماندگی هایی ایجاد شده، گفت: روند بهبودی تدریجی است که در سال 92 یک نقطه در این زمینه گذاشتیم و در سال 94 نیز باید یک نقطه دیگر بگذاریم تا این دو نقطه به هم وصل شود و خط بهبود ترسیم شود. 

** حفظ سلامت و کفایت نظام در کنار هم مورد توجه قرار گیرد 

وی با بیان اینکه توجه به جایگاه و تاثیرگذاری بی بدیل مردم در نظام، موجب شکوفایی بیشتر کشور در عرصه های مختلف می شود، گفت: دغدغه هایی در کشور وجود دارد و در جاهایی منجر به سخت گیری هایی شده که باید با تعامل گروه های سیاسی با هم و با نظام این دغدغه ها را حل کنیم. 

مرعشی تصریح کرد: حفظ سلامت نظام به لحاظ سیاسی که نظام دچار چالش نشود و افراد منحرف وارد نظام سیاسی ایران نشوند و همچنین حفظ کفایت نظام که در نبود نیروهای باکفایت و کارا، نظام کارایی خود را از دست ندهد و دچار ضعف نشود، دو دغدغه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی تاکید کرد: سلامت نظام زمانی تضمین می شود که کفایت آن هم مورد توجه باشد. 
وی گفت: در صحنه بودن مردم باید با رعایت مصالح کلی نظام، امنیت کشور و کلیت نظام، عزت رهبری، نظام و نهادهای مختلف باشد و نباید به دغدغه ملی تبدیل شود، بلکه باید به بهبود روال اداری کشور منجر شود. 

مرعشی تاکید کرد: دانشگاه ها به عنوان نهادی که متشکل از اساتید و کارشناسان مطلع و اهل علم هستند، باید در پرسشگری از مسئولان با رعایت مسائل نظام پیشگام باشند. 

وی همچنین با تبریک فرارسیدن 12 بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران و آغاز دهه فجر، گفت: حدود دو ماه پس از ورود حضرت امام به ایران نخستین انتخابات در ایران برگزار شد که شکل بسیار خوبی از مردم سالاری و دموکراسی بود. 

وی افزود: در هیچ انقلابی در مورد اصل نظامی که قرار است پس از انقلاب در کشور مستقر شود، رای گیری وجود ندارد، اما امام خمینی(ره) در جمهوری اسلامی ایران نیز اصل نظام را در 12 فروردین ماه به رای گذاشت. 

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با اشاره به اعتقاد راسخ و اعتماد کافی حضرت امام به انتخاب مردم، گفت: امام با مردم پیمان محکمی داشتند و معتقد بودند در زمان مواجهه با مشکل، با صحنه به آمدن مردم مشکلات کشور حل می شود. 

مرعشی اضافه کرد: در انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی قرار بود جامعه مدرسین قم و روحانیت مبارز تهران برای سراسر کشور لیست انتخاباتی ارائه کنند و روشن بود که با پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین محبوبیت فراگیر روحانیت بین اقشار مختلف مردم، این لیست قطعا در همه حوزه ها برنده انتخابات می شود. 

وی تصریح کرد: امام راحل با هوشمندی بالایی این کار را سریع متوقف و هر دو طرف را از ارائه لیست منع کردند و معتقد بودند که کاندیدا باید مورد قبول مردم آن حوزه باشد. 

مرعشی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 115 سال پیش مشروطیت در ایران رخ داده است، گفت: از زمان مشروطیت تاکنون کشور ما بین آزادی و اوج سیاست های مدیریت شده یا همان استبداد رفت و برگشت می کند. 

وی افزود: این اتفاق به این دلیل است که استعدادهای ملی در عرصه مسائل سیاسی و اجتماعی پرورش نیافته و ظرفیت های مردمی و ملی ما کوچک است و دچار توسعه نیافتگی سیاسی و اجتماعی هستیم. 

وی اضافه کرد: معمولا در دوره هایی که آزادی گسترش پیدا می کند، این آزادی مقید به عقل و خرد نیست، همین که محیطی باز می شود افراد به فضای باز نگاه می کنند نه به مسئولیتی که در مقابل حرف هایشان دارند. 

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: مسائلی که در دوره هایی که در ایران آزادی گسترش می یابد خود را نشان می دهد، نمادی از ضعف و آفت کشور در عرصه توسعه نیافتگی است. 

مرعشی تصریح کرد: اینکه صاحبان قدرت در اوج قدرت که نیاز اداره کشور است، بتوانند خویشتن داری کنند و منتقدان خود را سرکوب نکنند، جلوه دیگری از توسعه یافتگی است. 

مرعشی همچنین گفت: معتقدیم نظارت شورای نگهبان نظارتی است موثر در چارچوب قانون و چیزی فراتر از قانون برای شورای نگهبان قائل نیستیم. 

وی در زمینه نظر امام راحل پیرامون به قدرت رسیدن احزاب، افزود: نظارت فراوانی از امام راحل موجود است و ثبت شده و بخشی از نظارت ایشان متعلق به دوره زمانی خاص خودش است و پاسخ مناسب برای آن زمان بود. 


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر