بازدید 4026

دیدار رهبر کوبا با اولاند در پاریس

رییس‌جمهوری فرانسه در جریان دیدار با همتای کوبایی خود گفت که دو کشور فصلی جدید در روابط دوجانبه آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۵۶۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱ 02 February 2016
رییس‌جمهوری فرانسه در جریان دیدار با همتای کوبایی خود گفت که دو کشور فصلی جدید در روابط دوجانبه آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، کوبا و فرانسه در آستانه فصلی جدید از روابط دوجانبه هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از توافق‌های اخیر در پاریس به نظر می‌رسد ما دورنمای حائز اهمیتی از توسعه روابط خود در پیش رو داریم.

در همین حال، رائول کاسترو، رهبر ۸۴ ساله کوبا در بازدید تاریخی خود از فرانسه از امضای تفاهم‌نامه‌ با این کشور ابراز خرسندی کرد. کاسترو در نشست خبری مشترک با فرانسوا اولاند در پاریس گفت: ما از فرانسه به خاطر پیشگامی در گشایش فصل تازه روابط میان اتحادیه اروپا و کوبا تشکر می‌کنیم.

اولاند نیز از نقش کشورش در حذف بدهی‌های بین المللی کوبا و رفع تدریجی سود آن‌ها خبر داد.

او همچنین با اشاره به برقراری مجدد روابط میان آمریکا و کوبا گفت: باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا که اقدامات زیادی انجام داده، همان‌گونه که خود گفته باید تا آخر برود؛ تا جایی که دیگر چیزی از ویرانه‌های جنگ سرد باقی نماند.

دیدار رهبر کوبا در پاسخ به سفر نه ماه پیش رییس‌جمهوری فرانسه به هاوانا انجام شد.

عصر روز دوشنبه هیأت‌های بلندپایه دو کشور یک تفاهم‌نامه مهم اقتصادی و فرهنگی به ویژه در زمینه‌های حمل و نقل و گردشگری و نیز تأسیس مرکز زبان‌آموزی امضا کردند.

از سال ۱۹۹۵ که فیدل کاسترو، رهبر پیشین کوبا، در یک سفری غیررسمی به فرانسه رفت، این نخستین بازدید یک رییس‌جمهوری کوبا از این کشور است.

به گزارش یورو نیوز، اولاند نخستین رهبر سیاسی از اروپاست که پس از عادی‌سازی روابط بین کوبا و ایالات متحده آمریکا، در ماه مه سال گذشته میلادی به هاناوا سفر کرد و با استقبال رائول کاسترو روبرو شد. ناظران هدف از سفر رییس‌جمهوری فرانسه را تلاش دولت این کشور برای تبدیل شدن به یک شریک ممتاز سیاسی و اقتصادی با کوبا ارزیابی کردند. این در حالی است که شرکت‌های فرانسوی در حال حاضر در این کشور فعال بوده و فرانسه یکی از ۱۰ شریک اقتصادی برتر کوبا است. با این همه در جدول سرمایه‌گذاری پس از اسپانیا، کانادا و ایتالیا قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی