بازدید 4056
پزشکیان:

دولت یازدهم به نسبت دولت قبل رو به جلو است

آنان که سفره‌های مردم را خالی کردند، علیه سفر اروپایی رئیس جمهور حرف می زنند
کد خبر: ۵۶۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ 02 February 2016
مسعود پزشکیان نماینده مجلس از مخالفان سفرهای اروپایی دولت انتقاد کرد که چرا منافع ملی را قربانی منافع حزبی و جناحی خود می‌کنند.

به گزارش ایران، در روزهای گذشته و در پی سفر رئیس جمهوری به همراه یک هیأت اقتصادی 100 نفره به ایتالیا و فرانسه، همان جریان سیاسی مخالف برجام، بر دولت خرده گرفته و مدعی شده‌اند که این سفرها و قراردادهای آن تأمین کننده منافع اروپایی‌ها بوده نه مردم ایران. آنها که تا چند ماه پیش به نقل از منابع موثق خود خبر از آن می‌دادند که تحریم‌ها لغو نخواهد شد، حالا پس از اجرایی شدن برجام تحرکات دولت در شرایط جدید  و تلاش‌ها برای جذب سرمایه را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

 مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس در پاسخ به این انتقادها گفت: البته که هیچ حرکتی مصون از نقد نیست اما اگر بخواهیم محتوای نقدهای مخالفان دولت درباره سفر به فرانسه و ایتالیا را مد نظر قرار دهیم، اصلاً دولت نباید هیچ حرکتی داشته باشد.

به گفته وی اگر قرار بر این باشد، آن‌همه مذاکره برای برداشتن تحریم‌ها و حسنه شدن روابط ما با دنیای پیرامون برای چه بود؟ همان روش و سیاست‌های دولت قبل را ادامه می‌دادیم. اما این مطلوب نیست و مردم هم در انتخابات ریاست جمهوری پیام دادند که به دنبال شیوه جدیدی هستند.
این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: در چند سالی که دنیا با ما قطع رابطه کرده بود، پول‌های ما هدر می‌رفت و منابع و ذخایرمان بلااستفاده مانده بود و نمی‌توانستیم هیچ کاری بکنیم، این آقایان کجا بودند چرا حرفی نمی‌زدند؟

 وی ادامه داد: حالا که بستری جدید ایجاد شده و قدم هایی رو به جلو برداشته می‌شود صدای اعتراضشان بلند شده است؟ آن سکوت قبلی و این فریادهای فعلی قابل تأمل است. ما البته نمی‌گوییم که بهتر از این هم نمی‌شود عمل کرد، اما انصاف حکم می‌کند واقعیت‌ها را انکار نکنیم. آنچه دولت یازدهم دارد انجام می‌دهد حرکتی رو به جلو است.

پزشکیان با بیان اینکه سیاست‌های دولت و تحرکات پس از برجام به تدریج دارد خود را نشان می‌دهد به اتفاقات این روزهای بورس اشاره کرد که شاخص‌ها حکایت از جنب و جوش مثبتی دارد. وی در پاسخ به منتقدان که مدعی شده‌اند اقدامات دولت در سفره‌های مردم دیده نمی‌شود، افزود: به هر حال به ثمرنشستن سیاست‌ها یک شبه نیست و عملیاتی شدن برخی قراردادها و تصمیم‌ها زمانبر است اما کسانی که چنین ادعاهایی دارند خودشان استاد خراب کردن هستند و می‌دانند که یک ساختمان را یک روزه هم می‌توان خراب کرد اما ساختن آن ماه‌ها طول می‌کشد.

به گفته این نماینده مجلس همان‌ها که با ندانم کاری‌ها و سوء مدیریت هایشان سفره‌های مردم را خالی کردند، حالا غصه خوار مردم شده‌اند و انتقاد می‌کنند، همان‌ها که در مقابل تحمیل فشارهای خارجی به مردم و بنگاه‌های اقتصادی نه تنها سکوت کرده بودند بلکه آن را توجیه هم می‌کردند و هیچ راه حلی نیز برای برون رفت از آن ارائه نمی‌دادند.

پزشکیان با بیان اینکه دولت یازدهم به نسبت دولت‌های نهم و دهم خیلی رو به جلو حرکت می‌کند، گفت: خیلی از همین منتقدان تا چند ماه پیش نگاه بد بینانه‌ای به مذاکرات هسته‌ای داشتند. در همین مجلس برخی همکاران ما خودشان را می‌کشتند تا ثابت کنند که تحریم‌ها برداشته نمی‌شود، می‌گفتند محال است سوئیفت بانک‌ها برقرار شود حالا که پیش‌بینی‌ها و تحلیل هایشان آب رفته است، همان موضعی که در قبال برجام را داشتند دوباره تکرار می‌کنند.

 او افزود: آنها القا می‌کردند که برجام خیانت به کشور است حالا هم می‌خواهند بگویند دستاوردهای آن خیانت به کشور است، حال آنکه همه مردم و تولید کنندگان و اقتصاددانان و فعالان سیاسی با انصاف می‌گویند برجام یک دستاورد بزرگ است برای کشور و مردم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان