بازدید 26011

تشییع پیکر «شیخ الامرا» بر دوش فرماندهان

پیکر مرحوم سرلشکر محمد سلیمی با حضور جمع کثیری از فرماندهان نیروهای مسلح تشییع شد. خبرگزاری فارس: پیکر «شیخ الامرا» بر دوش فرماندهان تشییع شد
کد خبر: ۵۶۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 02 February 2016
پیکر امیر سرلشکر مرحوم محمد سلیمی فرمانده سابق کل ارتش صبح امروز ار مقابل مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح تشییع شد.

به گزارش فارس، در این مراسم جمع کثیری از فرماندهان نظامی و مسئولان سیاسی از جمله سرلشکر فیروزآبادی، سرلشکر رضایی، سرلشکر رشید، سرلشکر صفوی، سرلشکر ایزدی، سرلشکر باقری، سرلشکر سعدی، دریابان شمخانی، سرلشکر جعفری، امیر پوردستان، امیر شاه صفی، حجت الاسلام آل هاشم، حجت الاسلام ناطق نوری، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، غلامعلی حدادعادل حضور دارند.

قرار است پیکر امیر سلیمی در قطعه 70 بهشت زهرا دفن شود.

امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از تحمل یک دوره بیماری عصر روز شنبه دهم بهمن ماه درگذشت.

امیر سلیمی یکی از قدیمی‌ترین فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در ایام دفاع مقدس مسئولیت هایی نظیر ریاست دفتر مشاوره نظامی امام خمینی(ره) و فرماندهی ستاد جنگ‌های نامنظم را برعهده داشت و در نبردهای متعددی ازجمله آزادسازی سوسنگرد نقش آفرینی کرد و بعدها مفتخر به اخذ نشان «نصر» از دست رهبر معظم انقلاب شد.

وی همچنین به مدت 4 سال (در حد فاصل سالهای 1360 تا 1364) مسئولیت وزارت دفاع را برعهده داشت.

امیر سلیمی از بنیانگذاران ارتش انقلابی در خرداد 1379پس از کناره‌گیری امیر سرلشکر علی شهبازی، به فرماندهی کل ارتش منصوب و همزمان با یک درجه ارتقا، به درجه سرلشکری نیز نائل آمد.

وی تا شهریور ماه 1384 به عنوان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد و پس از آن نیز به عنوان یکی از مشاوران ارشد فرمانده معظم کل قوا در امروز نظامی خصوصا ارتش منصوب شد.

سرلشکر سلیمی عصر روز شنبه بر اثر بیماری در سن 78 سالگی درگذشت.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان