بازدید 4082

داعش فقیران آفریقا را جذب می کند

کد خبر: ۵۶۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 02 February 2016
تروریست های داعش فقیران آفریقا را با وعده هزار دلار جذب می کنند.

شبکه خبری المیادین روز سه شنبه گزارش داد، تروریست های داعش با دنبال کردن سیاست جذب نیرو از میان فقیران تلاش می کنند با دادن وعده پول به فقیران آفریقایی آنان را جذب کنند که به نظر می رسد این کار برای آنها در منطقه ای که بیشترین فقیران آفریقایی زندگی می کنند سخت نباشد.

المیادین به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف افزود، داعش در شهر سرت لیبی طرح خود را تشکیل ارتش فقرا نامیده و تلاش می کند از کشورهای فقیر آفریقایی نیرو جذب کند.

در ادامه این گزارش آمده است، مسئولان اطلاعاتی لیبی اعلام کردند داعش صفوف خود را با پرداخت پاداش های مالی تا یک هزار دلار به فقیران کشورهایی مانند چاد، مالی و سودان گسترش می دهد.

این در حالی است که درآمد روزانه هر فرد در کشورهای مذکور تنها یک دلار است و مبلغی که داعش به داوطلبان پیوستن به تروریست ها می دهد صدها برابر حقوق یک سال آنهاست.

مقامات لیبی اقرار کرده اند که نمی توانند با این پدیده مقابله کنند و مانع ورود بسیاری از نیروهای جذب شده به لیبی شوند.

به این ترتیب داعش امروز تعداد زیادی نیروی آفریقایی در اختیار دارد که در عراق و سوریه می جنگند.

برخی معتقدند که تروریست های داعش همانند کاری که در شهر رقه در سوریه کردند، بین دو تا 3 هزار نیرو را از زمان سلطه بر شهر سرت جذب کرده اند.

اسماعیل شکری رئیس اطلاعات نظامی در مصراته لیبی در این باره گفت که نزدیک به 70 درصد از نیروهای داعش در شهر سرت لیبیایی نیستند. 

وی گفت که بیشتر تروریست های عضو داعش از تونس ، سودان، مصر، نیجریه، چاد و تعداد اندکی از الجزایر و کشورهای حوزه خلیج فارس آمده اند.

جمال زوبیا رئیس دایره اطلاع رسانی در کنگره ملی در لیبی نیز در باره پاداش هزار دلاری داعش به جذب شدگان می گوید که این مبلغ در بیشتر مناطق آفریقایی رقم بالایی است.

سخنان مقامات لیبی در حالی بیان می شود که آمریکا و انگلیس بر دولت مورد قبول این کشور فشار می آورند تا با کمک نظامی غرب برای مقابله با توسعه و گسترش نفوذ داعش موافقت کند.

این در حالی است که برخی دیپلمات ها از این نگرانند که نیروهای امنیتی لیبی با وجود جنگ های چریکی برای براندازی حکومت قذافی قادر نباشند با تروریست های داعش مقابله کنند و دولت لیبی نیز از تاثیر سیاسی نیروهای زمینی غربی در این کشور نگران است.

در لیبی اکنون دو دولت و پارلمان موازی وجود دارد که یکی در شهر طبرق در شرق لیبی که مورد قبول جامعه جهانی است و دیگری که در طرابلس قرار دارد و از سوی افراد مسلح اداره می شود.

طرف های لیبی در شهر صخیرات در مغرب بر سر تشکیل دولت وفاق ملی توافق کردند و فایز السراج رئیس شورای ریاستی لیبی دولت وفاق ملی را با 32 وزیر به مجلس این کشور معرفی کرد که پارلمان به آن رای اعتماد نداد و خواستار تشکیل دولت جدیدی با 17 پست وزارتی شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان