بازدید 3864
گفت و گو

واکنش مالک نساجی به تبانی در تیمش:نمی گذارند تیم شهر قائمشهر به لیگ برتر بیاید!

متاسفانه باخت به آن شکل مقابل صنعت نفت آبادان، آسیب زیادی به ما زد. پس از این باخت من خودم واقعا تا 2 شبانه روز نخوابیدم.
کد خبر: ۵۶۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 05 February 2016

به گزارش تابناک ورزشی،پس از اینکه دوشنبه گذشته در برنامه 90 صحنه هایی از بازی نساجی قائمشهر و صنعت نفت آبادان به نمایش گذاشته شد و مجری این برنامه پرطرفدار گل های این بازی را مشکوک خواند و به نوعی اشاره به تبانی در این بازی کرده بود، متهمین اصلی این بازی مشکوک، لب به شکایت گشودند و با صادر کردن بیانیه ها و مصاحبه های مختلف قصد دفاع از خود و بی اساس خواندن اتهامات اخیر را داشتند.

مهدی پرهام، مالک باشگاه نساجی، پس از پخش این صحنه ها در مصاحبه ای اعلام کرد که شک ندارد در این بازی تبانی صورت گرفته است و حتما از طریق مراجع قانونی فدراسیون فوتبال این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

به غیر از این موضوع که در چند روز اخیر جنجال عجیبی به پا کرده و ذهن خیلی از فوتبال دوستان مازندرانی را به خود مشغول کرده است، بحث عدم حمایت مسئولین استان از این تیم، مشکلات مالی تیم های پایه، ضعف مدیریتی در این تیم ریشه دار، عوامل بیرونی فعال در قائمشهر و عدم تصمیم گیری درست در مورد تیمداری و اتفاقات تکراری هرساله، عمده سوالات و مسایلی بوده که در گفتگویی مفصل، از مهدی پرهام، مالک جوان تیم ریشه دار نساجی قائمشهر، پرسیده ایم؛
*آیا همچنان پیگیر موضوع احتمال تبانی در بازی تیم تان مقابل نفت آبادان هستید؟

بله. صد در صد

*همچنان معتقدید که اتفاقات شائبه برانگیزی در این بازی رخ داده است؟

ما نگاه مان این است، اما باید دید دستگاه های نظارتی و قضایی فدراسیون فوتبال چه نظری خواهند داشت و ما تابع نظرات آن ها هستیم.

*شما در این ماجرا چند نفر را مقصر می دانید؟

اگر مردم فیلم بازی را با دقت تماشا کرده باشند خودشان متوجه خواهند شد. ما نمی خواهیم مستقیم به شخص خاصی اشاره کنیم و خدایی ناکرده بگوییم این آقا مقصر صد در صد است اما در این بازی دفاع ما (که نمی خواهم اسمی از وی ببرم)، عملکرد بسیار ضعیفی داشته است. متاسفانه در این بازی گل های بسیار بد و ابتدایی دریافت کردیم.

*یک مقدار مسئله را بازتر کنیم. اگر بحث فنی و عملکرد ضعیف مدافعین بوده خب می توانستید جریمه در نظر بگیرید و بازیکن مورد نظر را جریمه کنید، اما موضوع خارج از بحث فنی بوده و شما اعتقاد دیگری بابت گل های دریافت شده دارید که می گویید با به تصویر کشیده شدن در برنامه 90 صحه بر شبهات گذاشته شده است.

بنده که نظر فنی نمی توانم بدهم. نظر فنی را سرمربی و کمیته فنی تیم می دهند. بنده هم همانند بقیه هواداران این تیم، که بعد از بازی همه آن ها معتقد بودند، امکان ندارد تیمی به این آسانی و به این شکل گل دریافت کند، به طریقه دریافت گل ها معترض هستم و این نگاه من و خیلی از هواداران تیم است. به همین علت ما فیلم بازی را به کمیته اخلاق و دستگاه های نظارتی دادیم تا با بررسی صحنه های گل به ما بگویند که آیا علت های دیگری به غیر از بحث فنی هم وجود داشته است یا خیر، تا خیال هواداران تیم را در مورد شبهات به وجود آمده راحت کنیم. زیرا بسیاری از هواداران اعتقاد داشتند که در این بازی تبانی صورت گرفته و از من درخواست کردند تا هر چه سریعتر این موضوع را پیگیری کنیم.

*در مورد عملکرد تیم در نیم فصل دوم چه نظری دارید؟

تا قبل از تعطیلات نیم فصل، تیم عملکرد بسیار خوبی داشت و تا رده ششم جدول صعود کرده بودیم. اما متاسفانه باخت به آن شکل مقابل صنعت نفت آبادان، آسیب زیادی به ما زد. پس از این باخت من خودم واقعا تا 2 شبانه روز نخوابیدم. بنده بخش خصوصی هستم و هیچگونه حمایتی هم از من نمی شود. در نیم فصل دوم بازیکنان خوبی را جذب کردیم و به تمام بازیکنان جدید تیم 50 درصد پرداختی داشتیم. دیگر بازیکنان تیم هم تاکنون 35  تا 43 درصد دریافتی داشتند. بنده تا الان نزدیک به 800 میلیون تومان فقط پول بازیکن داده ام و باید هم از عملکرد بازیکنان و نتیجه گیری تیم ناراضی باشم.

*مسئله مهمی که وجود دارد این است که، مهدی پرهام، به عنوان مالک باشگاه نساجی، به علت حضور چندین ساله در فوتبال، دیگر یک فرد باتجربه در بخش مدیریت فوتبال محسوب می شود. چرا پس از این همه سال تجربه، دوباره اتفاقات گذشته تکرار می شود و مهدی پرهام، پس از چند باخت متوالی مسایلی را عنوان می کند و دوباره صحبت از کناره گیری و رفتن از نساجی می کند؟ چرا با توجه به شناخت قبلی، با برنامه ریزی مدون تر فصل را آغاز نمی کنید تا در میانه فصل خسته نشوید و قصد کنار رفتن نداشته باشید؟

ابتدا باید بگویم، مهمترین بحثی که وجود دارد این است، تیم نساجی قائمشهر با تمام تیم های کشور فرق می کند. این تیم هواداران بسیاری دارد که واقعا طرفدار تیم خود هستند. زمانی که تصمیم به برگشت و کمک به این تیم گرفتم از همان ابتدا هدفم این بوده که با کمک مسئولین بتوانیم این تیم را رهسپار لیگ برتر کنیم. اما متاسفانه از تاریخ 10/05/93 که با مسئولین استان مازندران اعم از استاندار، مدیرکل اطلاعات استان، نمایندگان قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان، رییس هیات فوتبال استان مازندران و... صورت جلسه ای تشکیل دادیم و در آن جلسه توافق نامه ای تنظیم و به امضا رساندیم مبنی بر اینکه بنده به عنوان یک سرمایه گذار وظیفه ام مشخص است و در سال کل هزینه تیم را متقبل خواهم شد اما در عوض مسئولین استان زمینی را برای ساخت ورزشگاه به باشگاه نساجی بدهند تا با درآمدزایی از طریق این ورزشگاه بتوانیم هرساله بخشی از هزینه های تیم را تامین کنیم. تا الان که با شما صحبت می کنم نزدیک به 2 سال از آن جلسه و امضا توافق نامه گذشته و هیچ اتفاقی نیافته است. بنده که به تنهایی نمی توانم تمام کارها را انجام دهم. قائمشهر با تمام جای کشور فرق دارد. در قائمشهر همه مدعی هستند و هیچ کسی کمکی نمی کند و قدمی برای این تیم بر نمی دارند. برای موفقیت در کاری به هیچ عنوان به تنهایی نمی توان موفق شد.

*شما و تیم نساجی در قیاس با مالک و تیم خونه به خونه بابل، از تجربه بیشتری برخوردار هستید، علت اینکه آن ها در اولین سال حضورشان موفق بودند اما شما پس از چند سال حضور و تجربه نتوانستید به موفقیت برسید را چه می دانید؟

ابتدا باید عرض کنم، باعث خوشحالی ما است که تیمی دیگر از استان مازندران در لیگ دسته اول فوتبال کشور موفق باشد. ما نگاه مان اینگونه است که، مازندران در لیگ برتر حداقل یک نماینده داشته باشد حال آن نماینده بخواهد نساجی باشد یا خونه به خونه بابل. یک خسته نباشید هم می گویم به برادران حسن زاده، که در این اوضاع بد اقتصادی همت کردند و مشغول به تیمداری هستند. در خصوص سوال شما باید بگویم، به اعتقاد من اصلی ترین موضوع در موفقیت تیم خونه به خونه بابل، نظارت مستقیم مالک باشگاه بر عملکرد تیم است. مالک باشگاه خونه به خونه که خود مدیرعامل تیم نیز هست در تمام جلسات این تیم حضور مستقیم دارد و تصمیم گیری می کند. بهترین فرد برای تصمیمات باشگاه خود مالک می باشد. اما متاسفانه بنده به دلیل فشارهای کاری زیاد نمی توانم نظارت مستقیم بر کارها و عملکرد تیم داشته باشم و به همین علت نمی توانیم آن نتیجه مطلوب را کسب کنیم. البته بنده با انتخاب مدیرانی کاربلد و با تجربه قصد جبران آن خلا را داشتم اما می بینید که باز هم نمی شود و پس از مدتی، بنا به دلایلی و سنگ اندازی های اطرافیان مجبور می شویم دست به تغییرات بزنیم. در ادامه نیز به این موضوع هم باید دقت داشت که برادران حسن زاده قبل از ورود به فوتبال دارای تشکیلاتی در استان بودند و حمایت ها و پشتوانه هایی داشتند و مطمئنا به عنوان یک هم استانی حمایت بیشتری از آن ها خواهد شد. اما بنده از همان اول فقط تیمی به من داده شد که نه درآمدی، نه امکاناتی و نه هیچ چیز تشکیلاتی نداشته است. حالا که بنده خودم مستقیم حضور ندارم و فقط هزینه می کنم حداقل انتظارم این است که چند نفر مسئول دلسوز وجود داشته باشد و بتوانند دلسوزانه کار کنند. چون این تیم مال آن هاست. به عنوان مثال، شهردار قائمشهر، خیلی می تواند به این تیم کمک و مردم قائمشهر را دلگرم کند. متاسفانه یک مسئول دلسوز در قائمشهر وجود ندارد و کمک های آن ها همش در حد حرف بوده است.

*همانطور که گفتیم شما به عنوان یک فرد باتجربه در فوتبال، مطمئنا به این موضوع هم فکر کردید که وقتی نمی توانید حضور مستمر داشته باشید از مدیری باتجربه در تیم خود استفاده کنید. درست است؟

دقیقا. بینید، بنده صادق درودگر، یکی از مدیران با تجربه کشور را به عنوان مدیر عامل تیم معرفی کردم و تمام حمایت های لازم را از ایشان انجام دادم، اما متاسفانه با وی همکاری های لازم از سوی مسئولین انجام نشد. به نظر می رسد مسئولین نمی خواهند نساجی به لیگ برتر صعود کند. بسیاری از مسئولین به جای کمک به مدیرعامل تیم که به عنوان نماینده بنده بوده است چوب لای چرخش می گذاشتند. بی جهت معترض می شدند که ما نمی توانیم با این مدیرعامل تعامل داشته باشیم و می گفتند تا ایشان به عنوان مدیرعامل تیم هستند ما هیچگونه  حمایتی انجام نخواهیم داد. به همین علت تصمیم به تغییر مدیرعامل گرفتیم تا بلکه از بهانه های مسئولین کم کنیم. مدیرعامل جدید را معرفی کردیم، اما دریغ از یک تماس خشک و خالی که به وی بگویند احتیاج به کمکی دارد یا خیر. باز هم می گویم تنهایی به هیچ عنوان موفق نخواهیم شد.

*بحثی که در بین مردم زیاد مطرح است، معافیت مالیاتی شما در قبال هزینه در فوتبال است. آیا چنین چیزی هست یا خیر؟

خدای من شاهد است، در این 7 سال که بالای 25 میلیارد تومان برای این باشگاه هزینه کردم حتی یک ریال هم از معافیت مالیاتی استفاده نکردم. فقط تنها چیزی که به ما رسیده 2 عدد تابلوهای تزیینی 60،70 هزار تومانی بوده است. بنده تا همین الان در این شرایط بد اقتصادی بالای 3 میلیارد تومان برای تیم هزینه کردم.  من نه از معافیت مالیاتی استفاده می کنم و نه از تسهیلاتی در استان بهره بردم و نه زمینی دریافت کردم، فقط در حال هزینه کردن هستم. اگر هم دنبال زمینی برای ساخت ورزشگاه بودم چون برای این باشگاه است و سال های سال برایش باقی خواهد ماند. که اگر زمانی بنده خسته شدم و انگیزه ای برای تیمداری نداشته باشم و به قول بعضی از دوستان، ناز و قهر کنم و بخواهم بروم این باشگاه از بین نرود و با درآمدزایی از طریق ورزشگاه بودجه اش تامین باشد.

*چرا همیشه در این موقع از فصل این داستان ها و اختلافات و بحث کناره گیری از تیمداری به وجود می آید؟ چرا از همان اول فکری در مورد این موضوع نمی شود و برنامه ریزی صورت نمی پذیرد؟

چون هر ساله قبل از شروع فصل به ما وعده و وعید می دهند که این هفته یا این ماه کار تمام می شود و همینطور تا نیم فصل پیش می برند. مجدد پیگیر می شویم اما هیچ اقداماتی صورت نمی گیرد. همین بابت بحث زمین ماهفروجک، تاکنون 20 نوع استعلام از ما خواستند و بعد گفتند طرح توجیهی لازم است و ما کلی هزینه کردیم طرح توجیهی تهیه و به آن ها تحویل دادیم اما متاسفانه هر سری یک بحثی را مطرح می کنند و به تاخیر می اندازند. از آخرین جلسه تا الان 18 ماه گذشته اما هنوز نتوانستند مشکلات زمین را حل و به باشگاه واگذار کنند. حالا شما خودتان را جای من بگذارید آیا واقعا خسته نمی شوید؟ به خدا تمام خانواده ام همه درگیر نساجی شدیم. وقتی تیم می بازد تمام خانواده ام ناراحت می شوند. به نوعی وابستگی به وجود آمده است.

*امیدواریم هر چه سریعتر مسایل تیم ریشه دار نساجی حل شود و شاهد آرامش کامل در تیم باشیم. در پایان صحبت خاصی دارید بفرمایید.

ممنونم از شما. باید بگویم که متاسفانه یکسری افراد نمی گذارند نساجی به لیگ برتر صعود کند. دلال هایی که دور تیم وجود دارند و با بسیاری از عوامل از جمله، بازیکنان و برخی مسئولین که از دوستان شان هستند و غیره، ارتباط دارند و با کمک آن ها به اهداف خود می رسند. متاسفانه چون بنده خودم حضور مستقیم ندارم این افراد در کار مدیران تیم بسیار اختلال به وجود می آورند تا باعث عدم نتیجه گیری تیم شوند. نمی دانیم از چه راهی آسیب شناسی و با آن ها مقابله کنیم تا بیشتر از این به تیم نساجی آسیب نرسانند.

در گوشه و کنار می شنویم که بعضی ها می گویند سرمایه گذار دارند و می توانند برای تیم هزینه کنند، بنده از همین جا اعلام می کنم اگر کسی می تواند این تیم را اداره کند بیاید من تیم را به وی واگذار می کنم.

در پایان هم لازم می دانم از آقای قلعه نوعی، به خاطر مشاوره های خوب شان و از اینکه همیشه در کنار ما حضور دارند تشکر کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار