بازدید 3764

رییس‌جمهوری عازم مشهد مقدس شد

رییس جمهوری همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر برای افتتاح چندین طرح صنعتی، عمرانی و بهداشتی به همراه شماری از اعضای هیات دولت دقایقی پیش عازم مشهد مقدس شد.
کد خبر: ۵۶۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 06 February 2016
رییس جمهوری همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر برای افتتاح چندین طرح صنعتی، عمرانی و بهداشتی به همراه شماری از اعضای هیات دولت دقایقی پیش عازم مشهد مقدس شد.

به گزارش ایرنا، فاز ٣ خط یک قطار شهری مشهد اولین پروژه ای است که حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبخ امروز (شنبه) پس از ورود به شهر مقدس مشهد به منظور بهبود سیستم حمل و نقل عمومی و در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید برای کاهش آلودگی هوای این شهر مورد بهره برداری قرار می دهد.

پروژه توسعه خط ١ شرکت قطار شهری مشهد به طول ٤/٥ کیلومتر و با دو ایستگاه «بوستان ریحانه» و «فرودگاه شهید هاشمی نژاد» افتتاح می شود.
همچنین در ادامه سفر رییس جمهوری به مشهد عملیات اجرایی برقی سازی قطار مشهد-تهران آغاز می شود.

در طرح راه آهن برقی تهران-مشهد که در مدت زمان ٤٢ ماه و با اعتباری در حدود دو میلیارد دلار ساخته می شود، جابه جایی مسافران و زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان با قطارهای سریع مسافری و با سیر زمانی 6 ساعت انجام می شود.

همچنین قطارهای باری به ظرفیت حمل ١٠ میلیون تن بار در سال در این محور ارتقا می یابند.
افزایش ظرفیت شبکه ، افزایش ظرفیت ایستگاه های اصلی ، افزایش سرعت متوسط قطارها، امکان افزایش تعداد مسافر بر واگن، کاهش تاخیرها و کاهش وابستگی به موتورهای دیزلی سنگین از مهم ترین مزایای طرح برقی سازی این خط ریلی است.

در جریان این سفر همچنین چندین واحد تولیدی و صنعتی، بهداشتی که با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار بیش از 311 میلیارد تومان تکمیل شده به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر