بازدید 5546
با برگزاری راهپیمایی شکوهمند سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب صورت گرفت

استقبال از عید انقلاب پیش از عید انتخاب

«دو عید در پیش داریم؛ یک عید انقلاب که روز بیست‌ودوّم بهمن است و سه روز دیگر است؛ یک عید انتخاب؛ انتخابات هم در واقع عید است. این دو عید را باید گرامی بداریم. این دو عید دو عید پرمعنا و پرمضمون است برای ما.»
کد خبر: ۵۶۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ 11 February 2016
«دو عید در پیش داریم؛ یک عید انقلاب که روز بیست‌ودوّم بهمن است و سه روز دیگر است؛ یک عید انتخاب؛ انتخابات هم در واقع عید است. این دو عید را باید گرامی بداریم. این دو عید دو عید پرمعنا و پرمضمون است برای ما.» رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش - نوزدهم بهمن 1394

به گزارش «تابناک»، از ساعت 9 صبح امروز و به طور همزمان در سراسر کشور، راهپیمایی روز 22 بهمن سال 1394 در حالی آغاز شد که رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود، از آن با عنوان عید انقلاب یاد کردند و حضور در آن را مقدمه رقم زدن عید انتخاب در هفتم اسفندماه دانستند.

استقبال از عید انقلاب پیش از عید انتخاب
«در مورد عید اوّل که عید انقلاب است -روز بیست‌ودوّم بهمن- حقیقتاً ملّت ما در طول این ۳۷ سال، این روز را به‌معنای یک عید واقعی گرامی داشته است... این تکرار شادمانه نسبت به روز بیست‌ودوّم بهمن که روز پیروزی انقلاب تعیین شده، هر سال با قوّت و قدرت ادامه داشته. این در ایران و در همه‌ی جهان بی‌نظیر است؛ یعنی کشورهایی داشته‌ایم که انقلاب کرده‌اند سالگرد انقلاب با حضور مردم و با این حجم عظیم در سرتاسر کشور در هیچ جای دنیا نیست... در کشورهای انقلابی، سالگرد انقلاب را گرامی میدارند؛ یک عدّه‌ای آنجا روی آن ایوان می‌ایستند، یک عدّه هم می‌آیند جلویشان رژه میروند؛ این میشود سالگرد انقلاب؛ مردم هم مشغول کار خودشان هستند. در اینجا سالگرد انقلاب به‌وسیله‌ی مردم اساساً بزرگداشت میشود و نگاهداشت میشود، گرامی داشته میشود... حضور مردمی. این سلسله تمام‌نشدنی است. شاید نیمی از کسانی که امسال در بیست‌ودوّم بهمن شرکت میکنند، کسانی هستند که بیست‌ودوّم بهمن را اصلاً ندیده‌اند و سنّ آنها اقتضا نمیکند؛ مال بعد از بیست‌ودوّم بهمن هستند امّا شرکت میکنند. در واقع این بازآفرینی انقلاب است؛ چون انقلاب ما با تیر و تفنگ و این چیزها نبود، با حضور تنِ مردم در خیابانها بود؛ مردم نه فقط با میلشان، نه با اراده‌شان، نه با احساس و عاطفه‌شان، بلکه با جسمشان در عرصه و در صحنه آمدند... این حضور را مردم در این ۳۷ سال حفظ کرده‌اند، امسال هم خواهید دید که به توفیق و فضل الهی حضور مردم در خیابانها حضور چشمگیر و دشمن‌شکنی خواهد بود.»
* راهپیمایی 22 بهمن ساعت 9 صبح و به طور همزمان در سراسر کشور آغاز شد. در تهران رأس ساعت 10 مراسم رسمی این یوم‌الله در میدان آزادی با انجام جلوه‌های ویژه، ‌سقوط چتربازان نیروهای مسلح، ‌اجرای سرود و سخنرانی رئیس‌جمهور ادامه خواهد یافت.

* بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در تهران، تمامی مدارس و ادارات دولتی در مسیرهای اصلی و مساجد مسیرهای اصلی و فرعی راهپیمایی برای اقامه نماز در روز 22 بهمن آماده شده‌اند.

* در تمامی مراکز استان‌هایی که مراسم راهپیمایی آنها با اذان ظهر به اتمام می‌رسد، تمهیدات لازم برای اقامه نماز جماعت ظهر و عصر اندیشیده شده است.

* بیش از پنج هزار و 200 خبرنگار ، عکاس و تصویربردار مراسم راهپیمایی 22 بهمن را پوشش خبری می دهند که از این تعداد دو هزار خبرنگار ، عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری داخلی و 280 خبرنگار خارجی ( فقط در تهران ) و بیش از سه هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استان های کشور به انعکاس حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن می پردازند.

* مراسم گلباران مردم نیز توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان مراسم، انجام خواهد شد.

* بیش از 450 میهمان خارجی از 28 کشور جهان که عموما از شخصیت های علمی، سیاسی و صاحب نفوذ کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، کرواسی، هلند و غیره، آفریقایی و آسیایی و آمریکا هستند به عنوان میهمان ویژه در راهپیمایی امروز تهران حضور دارند.

* از جلوه های ویژه راهپیمایی 22 بهمن در تهران این است که در مسیرهای ده گانه به ویژه در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی و از میادین صادقیه و فتح و سه راه فرودگاه تا میدان آزادی، بیش از هزار و 300 غرفه فرهنگی، هنری ، خبری ، امدادی و رفاهی و مشاوره رایگان حقوقی توسط وکلای حقوقدان نیکوکار، توسط تشکل های مردمی، سازمان ها و نهادها برای بازدید مردم عزیز دایر شده است.

* استقرار غرفه های محصولات تولیدی- صنعتی شرکتهای ایرانی که جلوه ای از خودکفایی و توانایی ایرانیان و بخشی از تجلی حماسه اقتصاد مقاومتی ایرانی سربلند است از دیگر جلوه های مراسم راهپیمایی 22 بهمن در پایتخت محسوب می شود.

* در مسیر راهپیمایی 22 بهمن امسال در تهران ماکت ماهواره بر سیمرغ، سفیر، فجر، طلوع و ماکت کاوشگر پیشگام و موشک عماد که جهانیان به ویژه دشمنان انقلاب اسلامی را متعجب کرده است به نمایش گذاشته شده است.

* قرار است در راهپیمایی امروز تهران از یک فروند پهباد جدید ایرانی به نام شاهد 129 در حضور اقشار مختلف مردم رونمایی شود.

* سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه دقایق اولیه صبح امروز در میان راهپیمایان تهرانی حضور یافت.

* عده‌ای از جوانان تهرانی با نقاشی کردن تصویر شهدای مدافع حرم در راهپیمایی امروز یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.

* در حاشیه راهپیمایی  امروز و در حوالی میدان انقلاب برخی جوانان تهرانی با پوشیدن لباس‌های تفنگداران آمریکایی و نشستن بر کف یک قایق، صحنه دستگیری متجاوزان آمریکایی را بازسازی کردند.

* تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از امروز آغاز شده که در همین زمینه برخی داوطلبان از فرصت راهپیمایی برای طرح دیدگاه‌هایشان بهره می‌برند.

* مردم انقلابی تهران با سر دادن شعار مرگ بر آل سعود، جنایت‌های حکومت فاسد سعودی را محکوم کردند.

* برخی کاندیداها و گروههای سیاسی مجلس اقدام به نصب پوسترهای تبلیغاتی خود در راهپیمایی 22 بهمن کرده اند.

* راهپیمایان تهرانی دست‌نوشته‌هایی مربوط به انتخابات در دست داشته و از حضور گسترده خود در عرصه انتخابات سخن می‌گویند.

* جمعی از راهپیمایان تهرانی که در حوالی دانشگاه شریف گرد هم آمدند به گفت‌وگو پیرامون مسائل روز از جمله توافق هسته‌ای پرداخته‌اند. این افراد توافق هسته‌ای را نقد کرده و ابعاد مثبت و منفی آن را برشمردند.

* 5 هزار خبرنگار و عکاس و تصویربردار مراسم یوم الله 22 بهمن را پوشش می‌دهند.

* امیر عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که در کشوری عزتمند و بزرگ حضور داریم و ملت مان در هر لحظه که نیاز باشد در صحنه حضور پیدا می‌کنند. دشمنان در جنگ سخت نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و جبهه اصلی همین جنگ نرم است که با حضور مردم نقشه دشمنان نقش بر آب می‌شود.

مردم بیش از همه خواهان وحدت هستند

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با فارس، پیرامون حضور مردم در راهپیمای امروز گفت: مردم بیش از همه خواهان وحدت و ادامه مسیر امام و انقلاب پشت سر مقام معظم رهبری هستند.

وی پیرامون برنامه اصولگرایان در حوزه اقتصادی گفت: اصولگرایان برنامه مفصل و جامعی در حوزه اقتصادی و معیشیتی مردم دارند که در آینده‌ای نزدیک به طور مفصل این برنامه اعلام خواهد شد.

باید به استکبارستیزی و حقوق مستضعفین توجه ویژه‌ای داشته باشیم

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی با اشاره به وفاداری مردم به آرمان‌های امام و انقلاب و حضور دشمن‌شکن آنها در این راهپیمایی در جمع خبرنگاران درباره به تلاش دشمن برای ضربه به جمهوری اسلامی،‌ اظهار داشت: دشمن می‌خواهد امنیت ما را به خطر بیندازد اما با اتکا به خداوند و اقتدار نیروهای ما و حضور ملت موفق نشده و نخواهد شد.

اژه‌ای ادامه داد: ما امروز از لحاظ نیروی نظامی و قدرت سپاه و ارتش عزیزمان از لحاظ کمی و کیفی یکی از نیروهای نظامی مثال‌زدنی منطقه و جهان هستیم و از لحاظ تجهیزات و دستاوردهای نظامی نیز از تجهیزاتی مدرن و کارآمد که تولیدات بومی هستند برخورداریم.

سخنگوی قوه قضاییه حضور پرشور و گسترده مردم در حمایت از انقلاب را از موشک و تجهیزات نظامی مقتدرتر دانست و گفت: ما باید به استکبارستیزی، حقوق مستضعفین و عدالت توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

«سماوات» جدیدترین سامانه راداری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاست

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد و خاتمه‌ای نخواهد داشت که این انقلاب باید جهانی شود.

وی افزد: پیام این راهپیمایی به دشمنان این است که حواسشان را جمع کنند زیرا پاسخ ما به دخالت‌های آنها پاسخی قاطع خواهد بود. مشکلات کشور به خودمان مربوط است و اگر آنها دخالت کنند با مشت آهنین مواجه می‌شوند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی همچنین از جدیدترین سامانه این قرارگاه خبر داد و گفت: سامانه راداری اپتیکی و هوشمند سماوات جدیدترین سامانه این قرارگاه است و این سامانه توان درگیری با دو هدف همزمان در ارتفاع پایین را داراست.

دولت باجدیت برای پاسخگویی به مطالبات اقتصادی کار می‌کند

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن‌ماه گفت: حضور مردم در راهپیمایی امسال مانند سال‌های قبل با شکوه است زیرا 22 بهمن بزرگترین جشن هرساله ملت ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهند که راه انقلاب همچنان ادامه دارد.

عارف در رابطه با چگونگی رفع موانع اقتصادی پس از برجام گفت:‌ هنوز برجام به قطعیت نرسیده است که بخواهیم در رابطه با چگونگی رفع موانع اقتصادی پس از برجام نتیجه‌گیری کنیم ولی دولت با جدیدت برای پاسخگوی به مطالبات اقتصادی کار می‌کند.

عارف گفت: از لیست پیشنهادی منتسب به دولت هیچ اطلاعی ندارم ولی لیست اصلاح‌طلبان هفته آینده نهایی می‌شود اما مشخص نیست که من به عنوان سرلیست معرفی شوم.

استقبال از عید انقلاب پیش از عید انتخاب

رئیس جمهور: دوران تحقیر و تحریم گذشته است

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور طی سخنانی در اجتماع بزرگ راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی تهران، با بیان اینکه مردم خواست ده‌ها ساله خود را در کلام امام و رهبری متبلور می‌بینند، اظهار داشت: جهانیان در برابر انقلاب شکوهمند و بزرگ و مردمی ایران بهت‌زده شدند و دیدند که چگونه کلام یک رهبر دینی و معنوی این همه می‌تواند در جهان معاصر در میان مردم صاحب نفوذ باشد.

وی افزود: همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست گرچه با سیاست تنگاتنگ آمیخته است اما مسئله مهم اخلاق است و همواره اخلاق بر سیاست مقدم بوده است.

روحانی افزود: امام با اخلاق اسلامی توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد و اگر این کار هنرمندانه امام نبود، کشور سالیان دراز مبتلا به جنگ داخلی می‌شد. این مردم بودند که با راهبری امام و اخلاق اسلامی، گل را بر لوله‌های تفنگ زدند و نشان دادند چگونه انقلاب جاذبه‌ای دارد که می‌تواند همه را در مسیر حق و در مسیر عدل جذب کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب اخلاقی، انقلاب مسالمت آمیز، انقلابی بدون بداخلاقی و بدون خشونت بود چراکه دین اسلام پیام‌آور عدالت و اعتدال و مهربانی و برادری برای همه مردم است.

وی گفت: البته مردم ما در دوران انقلاب برای تثبیت انقلاب و سالهای بعد در برابر تجاوز بیگانگان قربانی‌های فراوانی را تقدیم انقلاب کردند.

روحانی ادامه داد: کشورهایی که سالیان طولانی عادت کرده بودند تا با مردم به اصطلاح جهان سوم از دید خودشان و حتی با مردم ایران با زبان زور سخن بگویند، امروز بعد از حدود ۴ دهه از پیروزی انقلاب به خوبی حس کرده‌اند که ملت بزرگ ما در برابر هیچ فشاری و تهدیدی تسلیم نخواهند شد.

وی افزود: این مردم غیور سرزمین ایران بودند که در دفاع ۸ ساله خودشان در برابر تجاوز بیگانگان، به دنیا نشان دادند که با استقامت می‌ایستند و این مردم بزرگ ما بودند که در ۱۰ سال اخیر در برابر تحریم‌های بی‌سابقه بین‌المللی سر تسلیم فرو نیاوردند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز همه آنهایی که بخاطر کینه و یا بخاطر بد فهمی و یا بدخواهی به مردم ایران فشار می‌آوردند، در برابر عظمت مردم ایران سر فرود آورده‌ و از اقدامات گذشته خود مأیوس هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: با پیروزی بزرگ ملت ایران در توافق هسته‌ای همه جهانیان فهمیدند که این ملت بزرگ و عظیم نه تنها در میدان جنگ و دفاع می‌تواند در برابر قدرت‌های جهان بایستد و آنها را وادار به شکست و سرافکندگی کند، بلکه در عرصه دیپلماسی، در عرصه منطق، در عرصه استدلال هم در برابر جهانیان قدرت تفوق دارند و می‌تواند حقوق ملی خود را به کرسی بنشاند و با استقلال حقوقی و سیاسی، انسجام و وحدت ملی در سایه تدابیر مقام معظم رهبری، تمام قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت علیه ملت ایران را از بین ببرد و لغو کند و همچنین همه قطعنامه‌های شورای حکام را برای همیشه به تاریخ بسپارد و به جهانیان ثابت کند که ادعای تهدید ایران علیه جهانیان یک دروغ است.

وی ادامه داد: امروز شورای حکام آژانس و سازمان ملل متحد هم پذیرفته‌اند که ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی و سلاح هسته‌ای نیست و افکار عمومی جهان هم به این موضوع رسیده‌اند که تبلیغات صهیونیستها و امریکایی‌ها علیه ملت ایران دروغ بوده است.

رئیس جمهور، کردم ایران را مردمی صلح‌طلب خواند و گفت: ملت ما برای ثبات و امنیت منطقه و جهان تلاش می‌کنند و ما به حول و قوه الهی با کمک مردم و رهنمودهای رهبر فرهیخته انقلاب توانستیم پروژه ایران‌هراسی را به شکست کشانده و دنیا را متوجه کنیم که مردم ایران مردمی منطقی و طالب یک زندگی مسالمت‌آمیز در کنار سایر کشورهای دوست در منطقه هستند و تهدیدهایی که درخصوص صلح و امنیت جهانی به ایران نسبت می‌داده‌اند بی‌اساس بوده است.

روحانی گفت: امروز دوران ۳۷ ساله تثبیت انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم  و امروز روزی است که باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود.

وی تصریح کرد: بعد از ۳۷ سال، قدرت‌های جهانی به خوبی فهمیده‌اند که دولت ایران یک دولت موقت نیست. دولت ایران دولتی نیست که قابل انزوا باشد و ملت ایران نیز ملتی نیست که بتوان اراده و تصمیم او را از صحنه اجتماعی و جهانی دور کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز همه قدرتهای جهانی به اشتباهات ۳۷ ساله گذشته خود معترف هستند و همه دنیا و کشورهای بزرگ جهان مایل به تعامل و روابط خوب با ملت بزرگ ایران هستند.

روحانی ادامه داد: شما در ماه‌های گذشته دیدید رئیس جمهور روسیه به تهران آمد و با او توافقات و قراردادهای مهمی به تصویب و تائید رسید. رئیس جمهور چین کمتر از یک ماه پیش به ایران آمد و توافق برای یک همکاری بلند مدت ۲۵ ساله با این کشور بزرگ آسیایی منعقد شد. در سفر فرانسه و ایتالیا نیز ما توانستیم توافقات و قراردادهای مهمی به نفع ایران برای پیشرفت این کشور منعقد کنیم.

وی گفت: دنیا امروز فهمیده است دوران زبان تحریم و تحقیر پایان یافته است. دنیا امروز فهمیده است با ملت ایران تنها می‌توان با زبان تعظیم و با زبان تکریم سخن گفت. امروز هدف ما ساختن ایران آباد و پیشرفته است و این کار در صورت انزوای کشور امکان‌پذیر نخواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید از سرمایه، دانش و تکنولوژی جهان استفاده کنیم، افزود: گرچه مردم ما مردمی دارای علم، فرهنگ و دارای روحیه تلاش و اراده هستند  و ما قادر هستیم بهترین صنایع را با برنامه‌ریزی درست در جهان امروز عرضه کنیم و به رقابت بپردازیم.

روحانی اظهار داشت: مردم ما مستحق یک ناوگان کهنه و فرسوده ریلی، هوایی و زمینی نیستند. بلکه ملت ما مستحق بهترین‌هایند.
تکمیل می‌شود...

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار