بازدید 4094
رئیس مجلس اولویت اصلی کشور را بهبود اقتصاد دانست

جدال‌های سیاسی اولویت کشور نیست

رئیس مجلس با بیان اینکه کشور ‌در شرایط اقتصادی ‌سختی به سر می‌برد، ‌گفت: با وجود رفع تحریم‌ها در حل پرونده هسته‌ای هنوز اقتصاد کشور جان نگرفته است.
کد خبر: ۵۶۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 18 February 2016
رئیس مجلس با بیان اینکه کشور ‌در شرایط اقتصادی ‌سختی به سر می‌برد، ‌گفت: با وجود رفع تحریم‌ها در حل پرونده هسته‌ای هنوز اقتصاد کشور جان نگرفته است.

به گزارش فارس، علی لاریجانی عصر امروز در دیدار با جمعی از بانوان این استان با اشاره به ضرورت حمایت از این قشر گفت: به دلیل تاثیرگذاری زنان در شکل‌گیری جوامع، حمایت از آنها بسیار لازم و ضروری است؛ اما متاسفانه برخی کاستی‌ها در جامعه‌ ما مانند کمبود امکانات ورزشی در این رابطه وجود دارد البته وضعیت این حوزه در قیاس با گذشته بسیار بهتر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم باید اقدامات مناسبی برای قشر بانوان کشور به ویژه استان قم از لحاظ سلامت، ورزش، آینده و شغل آن‌ها صورت گیرد.

لاریجانی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور افزود: هم‌اکنون شرایط کشور به ویژه در مسائل اقتصادی در سختی به سر می‌برد و با وجود رفع تحریم‌ها در حل پرونده هسته‌ای هنوز اقتصاد کشور جان نگرفته، منتها مسیر پیش روی امیدوار کننده و مثبت است.

وی با اعلام اینکه به نظر من کشور و نظام در مسئله هسته‌ای به درستی تصمیم‌گیری کرد یادآور شد: در این حوزه عده‌ای در مجلس، در رسانه‌ها و خارج از پارلمان مخالفت می‌کردند اما تصور من این است که نظام تصمیم مناسب و درستی اتخاذ کرد و از حقوق مردم صیانت کرد.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه تمام مسئولان باید در راستای ایجاد شرایط برای زندگی با کرامت مردم تلاش کنند، تصریح کرد: اخیرا از تعدادی از قالیبافی‌های استان قم بازدید کردم؛ اما شرایط کارگران و قالیبافان آن مجموعه‌ها بسیار تاسف آور بود، برخی بانوان در اثر این کار دچار مشکلات جسمی شدند اما با این شرایط از دستمزد و حقوق بسیار پایینی برخوردار بودند.

لاریجانی با اشاره به آثار مثبت توافق هسته‌ای در آینده ادامه داد: با این توافق و رفع تحریم‌ها آرام آرام فضای مراودات تجاری سهل شده و این مسئله به کاهش قیمت تولیدات و همچنین گسترش سرمایه‌گذاری خارجی در کشور منجر می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم و نقاط مثبت توافق و رفع تحریم‌ها این است که زمینه ورود سرمایه‌گذاران خارجی به داخل کشور فراهم می‌شود که این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طور مثال در چند سال اخیر با وجود تحریم‌ها پروژه راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان و همچنین پروژه راه‌آهن تهران به مشهد با سرمایه‌گذاری چینی‌ها انجام شد و ما در این ارتباط هیچ سرمایه‌گذاری نکردیم که این نشان دهنده اهمیت و آثار مثبت سرمایه‌گذاری خارجی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه افق و آینده کشور امیدوار کننده است افزود: با توجه به این مسائل و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اگر خارجی‌ها شیطنت نکرده و در داخل نیز امور همراه با درایت باشد می‌توان به حل مسائل و مشکلات فکر کرد.

لاریجانی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان قم تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌ها شغل‌های سنتی مانند قالیبافی و صنایع حرفه‌آموزی است که قطعا در صورت رفع مشکلات این بخش توسعه چشمگیری پیدا می‌کند. در این ارتباط جایگاه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برجسته است و به طور حتم در صورت برنامه‌ریزی مناسب و ارائه تسهیلات این آموزشگاه‌ها می‌توانند نقش موثری در توسعه اقتصادی استان داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان قم اشتغالزایی در درون خانه‌ها است که باید این حوزه نیز توسعه پیدا کند، البته گسترش این مقوله نیازمند مطالعه و برنامه‌ریزی است تا زمینه توسعه آن فراهم شود.

لاریجانی ادامه داد: همچنین بانوان می‌توانند با تشکیل تعاونی‌ها، کار و اشتغال خود را در فضایی بزرگ‌تر دنبال کنند، بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشور حدود 25 درصد است از این رو توجه و توسعه به این مقوله دارای اهمیت بسیاری است.

رئیس قوه مقننه بر لزوم گسترش و ساخت ورزشگاه بوستان‌های عمومی و بوستان‌های ویژه بانوان در استان قم تاکید کرد و افزود: متاسفانه در این مسائل ما دچار کمبود هستیم که من در این بخش با شهردار قم صحبت کردم و درچند وقت اخیر شاهد افتتاح چندین پروژه در سطح شهر هستیم.

لاریجانی با اعلام اینکه در شرایط فعلی اولویت اصلی کشور بهبود اقتصاد است گفت: جدال‌های سیاسی در این شرایط اولویت کشور نیست؛ هرچند هر فرد صاحب سلیقه سیاسی و فرهنگی است اما وقتی ما از یک رهبری فرزانه و هوشمند برخوردار هستیم شکر این مسئله، وفاق و وحدت زیر چتر رهبری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بانوان در توسعه بخش‌های مختلف استان قم تصریح کرد: به نظر من بانوان استان می‌توانند با تشکیل کمیته کارآمدی مسائل و مشکلات مطروحه را بررسی و در راستای ارائه پیشنهادات ملی و استانی اقدام کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر