بازدید 5298
اذعان بر حضور گسترده مردم در انتخابات

بازتاب‌حضور‌گسترده مردم در رسانه‌های‌خارجی

حضور گسترده و پرشور قشرهای مختلف ملت مومن و انقلابی ایران در پای صندوق‌های رای برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به ویژه بیانات مهم امام خامنه‌ای بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.
کد خبر: ۵۷۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ 26 February 2016
حضور گسترده و پرشور قشرهای مختلف ملت مومن و انقلابی ایران در پای صندوق‌های رای برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به ویژه بیانات مهم امام خامنه‌ای بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

به گزارش تسنیم، شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف خارجی امروز نگاه ویژه‌ای به انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان داشتند و برخی از این شبکه‌ها به ویژه المیادین، بخش‌های عمده‌ای از برنامه‌های خود را به پوشش زنده حوزه‌های اخذ رای در مناطق مختلف ایران اختصاص دادند. این رسانه‌ها بیانات مهم امام خامنه‌ای هنگام رای دادن را مورد  توجه قرار دادند.

شبکه المیادین که علاوه بر دفتر ثابت خود در تهران، یک تیم رسانه‌ای را از لبنان به کشورمان اعزام کرده، در گزارش‌های خود از حال و هوای انتخابات در ایران، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در جنوب تهران را گسترده و چشمگیر توصیف کرد.

خبرنگار این شبکه اعلام کرد: حوزه‌های اخذ رأی در جنوب تهران شاهد حضور گسترده مردم برای انداختن رأی خود به صندوق‌هاست.

این شبکه همچنین به رأی دادن رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای اشاره کرد و به این بخش از سخنان معظم‌له پس از انداختن رأی به صندوق پرداخت که فرمودند: به همه مردم عزیزمان توصیه می‌کنم که سعی کنند (در رأی دادن) استباق کنند یعنی سرعت به خرج دهند در انجام این وظیفه و احقاق این حق؛ این کار یعنی این سرعت گرفتن در اینجا شتاب‌آلودگی نیست، شتاب‌زدگی نیست، این پیشروی در کار خیر است. ما دشمنانی داریم و چشم طمع دوخته‌اند، بایستی این انتخاب ما جوری باشد که دشمن را مأیوس کند.

خبرنگار المیادین در گزارش مستقیم از اصفهان تاکید کرد حوزه‌های اخذ رای شاهد مشارکت گسترده مردم است و نکته قابل توجه، حضور چشمگیر جوانان  است.

المیادین گزارش داد: حدود 55میلیون ایرانی واجد شرایط رأی دادن هستند تا 290 نماینده مجلس شورای اسلامی و 88 نماینده مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

این شبکه همچنین به اظهارات علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و تأکید وی بر ضرورت مشارکت گسترده مردم در انتخابات و همچنین اظهارات حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد.

المیادین افزود: محمدحسین مقیمی رئیس کمیته انتخابات گفته بود بیش از چهارهزار و هشتصد نامزد برای کسب کرسی‌های مجلس شورای اسلامی با هم رقابت خواهند کرد.

این شبکه که به پوشش لحظه به لحظه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از طریق خبرنگاران خود در شهرهای مهم ایران شامل تهران، قم و اصفهان می‌پردازد، اعلام کرد به دلیل استقبال گسترده و چشمگیر مردم از انتخابات، زمان اخذ رای تا ساعت 20 به وقت محلی تمدید شد.

الفرات از رسانه‌های عراق هم در گزارشی از شرکت گسترده ملت مومن و همیشه در صحنه ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، تصاویری از این حضور باشکوه منتشر کرد.

پایگاه خبری العهد لبنان هم در گزارشی اعلام کرد رای دهندگان ایرانی همچنان به مراکز اخذ رای سرازیر می‌شوند تا رای خود را برای انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به صندوق بیندازند.

این رسانه سخنان مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای و تصاویر رای دادن معظم‌له را در یک گزارش منتشر کرده است.

پایگاه الراصد عراق هم نوشت ایرانی‌ها از صبح امروز برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در یک رای‌گیری حیاتی و حساس به پای صندوق‌های رای رفتند. این رسانه تاکید امام خامنه‌ای بر ناامیدی دشمنان ملت ایران از حضور حماسی و گسترده مردم در انتخابات را مورد توجه قرار داده است.

پایگاه خبری المسله هم با پوشش برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان، بیانات مقام معظم رهبری هنگام رای دادن را منتشر کرد و از قول ایشان نوشت : ایرانی‌ها باید با بصیرت رای دهند و دشمنان جمهوری اسلامی ایران را مأیوس کنند.

در ادامه این رسانه عراقی به این بخش از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند: توصیه می‌کنم به همه مردم عزیزمان توصیه می‌کنم که سعی کنند استباق کنند یعنی سرعت به خرج دهند در انجام این وظیفه و احقاق این حق؛انتخابات همیشه حائز اهمیت است و همه مردم ایران را به مشارکت در این انتخابات توصیه می‌کنم.

شبکه المنار لبنان هم در گزارشی اعلام کرد از صبح امروز حوزه‌های اخذ رای به روی رای دهندگان ایرانی باز شد تا آرای خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دهمین دوره و انتخابات مجلس خبرگان در پنجمین دوره آن به صندوق‌ها بیندازند.

این رسانه افزود امام خامنه‌ای اولین کسی بودند که رای خود را در این عملیات انتخاباتی به صندوق‌ها انداختند و از مردم خواستند با مشارکت گسترده در این انتخابات، یک حماسه دیگر خلق کنند.

المنار اعلام کرد امام خامنه‌ای تاکید کردند انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باید دشمنان را ناامید کند.توصیه می‌کنم به همه مردم عزیزمان توصیه می‌کنم که سعی کنند استباق کنند یعنی سرعت به خرج دهند در انجام این وظیفه و احقاق این حق؛انتخابات همیشه حائز اهمیت است و همه مردم ایران را به مشارکت در این انتخابات توصیه می‌کنم.

پایگاه اینترنتی روزنامه السفیر لبنان در گزارشی از آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان خبر داد و به پوشش بیانات مقام معظم رهبری  امام خامنه‌ای هنگام رای دادن پرداخت و تاکید معظم له بر این‌که مشارکت گسترده مردم، دشمنان ایران را ناامید می‌کند، مورد تاکید قرار داد. این رسانه همچنین به توصیه مقام معظم رهبری به مردم برای این‌که در رای دادن شتاب کنند و نامزدهای خود را با بصیرت و با چشم باز انتخاب کنند، اشاره کرد.

خبرگزاری لبنان هم یکی از خبرهای مهم حوزه منطقه‌ای خود را به انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان اختصاص داد و نوشت ایرانی‌ها از صبح امروز پای صندوق‌های رای رفتند تا نمایندگان این دو مجلس را انتخاب کنند. البته این رسانه لبنانی در بازتاب انتخابات ایران، بیشتر از گزارش جهت‌دار خبرگزاری غربی فرانس‌پرس استفاده کرد که مدعی شده بود این انتخابات برای  ادامه سیاست انعطاف‌پذیری حسن روحانی رئیس جمهور ایران که امیدوار است موضعش را در برابر محافظه‌کاران(اصولگرایان) تقویت کند، حیاتی و حساس است.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) هم در گزارشی نوشت از صبح امروز رای‌گیری برای انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان و دوره دهم مجلس شورای اسلامی ایران آغاز شد و رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت ویژه این انتخابات تاکید کردند.

سانا نوشت انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان به طور همزمان در هزار و 63 حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و بیش از 52 هزار مرکز اخذ رای در سراسر ایران برگزار می‌شود.

این رسانه در ادامه به پوشش اظهارات امام خامنه‌ای هنگام رای دادن پرداخت و نوشت رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند انتخابات ایران، اهمیت فراوانی دارد.آیت الله خامنه‌ای ایرانی‌ها علاقه‌مند به عزت و سربلندی کشورشان را به مشارکت گسترده در این انتخابات مهم توصیه کردند.

سانا افزود آیت الله خامنه‌ای شب گذشته هم تاکید کردند ملت ایران نه خواهان مجلس دولتی است نه خواهان مجلس ضد دولتی بلکه مجلس شجاعی را می‌خواهد که به مسئولیت‌های خود عمل کرده و از آمریکا نهراسد.

خبرگزاری رسمی سوریه در ادامه به رای دادن حسن روحانی رئیس جمهوری و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

سانا به نقل از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کرد که میزان مشارکت در این دوره از انتخابات بین 65 تا 75 درصد باشد.

شبکه الجزیره قطر هم در گزارشی به پوشش برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایران پرداخت و اعلام کرد رای‌دهندگان ایرانی امروز جمعه به سوی حوزه‌های اخذ رای شتافتند تا رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

الجزیره در این گزارش جهت‌دار و هدفمند خود در راستای القای دو قطبی ساختگی غربی‌ها در فضای سیاسی ایران با نادیده گرفتن  اصل حضور گسترده و حماسی مردم در این رویداد مهم  ودموکراتیک مدعی شد این انتخاباتی  است که محافظه‌کاران و همپیمانان حسن روحانی رئیس جمهور با هم رقابت می‌کنند و روحانی هم برای تقویت نفوذ خود تلاش می‌کند.

این شبکه قطری از همان ادبیات خاص رسانه‌های غربی و ضد انقلاب درباره فضای سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد دوقطبی ساختگی و همچنین تقسیم سیاستمداران ایران به میانه‌رو و تندرو استفاده کرد.

شبکه العربیه وابسته به رژیم آل سعود هم با انعکاس خبر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که با حضور  پرشور مردم مومن و انقلابی ایران ادامه دارد،‌با نادیده گرفتن این حضور گسترده از همان شگرد خاص رسانه‌های غربی در ایجاد دوقطبی ساختگی خود و توصیف نامزدهای اصولگرا به عنوان تندرو و طرف مقابل آنها به عنوان میانه‌رو یا اعتدالگرا استفاده کرد. این رسانه سعودی بدون اشاره به تایید بیشترین تعداد نامزدها برای انتخابات از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون ، مدعی شد شورای نگهبان اکثر نامزدهای اصلاح‌طلب و اعتدالگرا را رد صلاحیت کرده است.

این شبکه سعودی در یک دروغ آشکار مدعی شد از جناح اصلاح‌طلبان تنها 30 نامزد از میان سه هزار نامزد اصلاح طلبی که برای انتخابات ثبت نام کرده بودند، تایید شدند.رسانه‌ سعودی همچنین اظهارات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای را بازتاب داد که فرمودند هر کس عظمت،‌شکوه و عزت ایران را دوست دارد،‌در انتخابات شرکت کند،‌انتخابات طوری باشد که دشمن را مایوس کند.

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار هم با تیتر کردن تاکید امام خامنه‌ای بر ناامید شدن دشمنان از حضور گسترده ملت ایران در انتخابات نوشت رای‌دهندگان در ایران از صبح امروز جمعه به پای صندوق‌های رای رفتند تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

این رسانه به آن بخش از بیانات امام خامنه‌ای هنگام انداختن رای خود به صندوق اشاره کرد که تاکید کردند ما دشمنانی داریم و چشم طمع دوخته‌اند، بایستی این انتخاب ما جوری باشد که دشمن را مأیوس کند، ناامید کند، لذا دقت کنند با بصیرت و با چشم باز رأی بدهند و ان‌شاءالله خدا هم اجر می‌دهد.

الاخبار هم همچین به تاکید امام خامنه‌ای بر حضور گسترده مردمی در انتخابات اشاره کرد و از قول ایشان نوشت : در معارف اسلامی و دستورات اسلامی پیشروی و سرعت در عمل در کار خیر توصیه شده است؛ فاستبقوا الخیرات یعنی همیشه در کار خیر پیشرو باشید. انتخابات همیشه حائز اهمیت است، در بعضی از مقاطع اهمیت بیشتری دارد و توصیه من به مردم عزیز این است که اولاً همان‌طور که قبلاً عرض کردیم همه شرکت کنند هر کسی که ایران را دوست دارد هر کسی که جمهوری اسلامی را دوست دارد، هر کسی که شکوه و عزت و عظمت ملی را دوست دارد در انتخابات شرکت کند.

رسانه‌های غربی همچون رویترز،‌ فرانس‌پرس، آسوشیتدپرس، اسکای نیوز، بی‌بی سی و ... با جهت‌گیری خاص خود به پوشش انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان پرداختند.  این رسانه ها در عین حال بر حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای اذعان کردند.

شبکه السومریه عراق هم در گزارشی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان پرداخت و اعلام کرد رای‌دهندگان ایرانی امروز جمعه پای صندوق‌های رای رفتند تا با رای خود نمایندگان مجلس شورای  اسلامی و مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

این شبکه به نقل از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گزارش داد میلیون‌ها ایرانی در تمام مناطق کشور رای خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.

نشریه رابل کانادا نیز در مطلبی نوشت: ایرانی‌ها در سرتاسر کشور برای انداختن آراء خود در انتخابات پارلمانی و مجلس خبرگارن، امروز (از خانه‌های) خود خارج شده‌اند. صف‌های طولانی در خیابان (در مقابل شعب اخذ رأی) شکل گرفته است. انتظار می‌رود که میزان مشارکت مردمی به رکوردی 70 درصدی برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار