بازدید 10474
با افزایش خوشبینی ها

بهای نفت افزایش یافت

بهای نفت پایه اروپا، برنت، در معاملات روز جمع افزایش یافت.
کد خبر: ۵۷۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ 04 March 2016
بهای نفت پایه اروپا، برنت، در معاملات روز جمع افزایش یافت.

افزایش امیدواری ها مبنی بر اینکه ممکن است کشورهای تولید کننده نفت در خصوص افزایش ندادن تولید خود به توافق برسند عامل اصلی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی درمعاملات امروز بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه با 9 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 37 دلار و 16 سنت رسید.

 قیمت دو شاخص نفتی عمده جهان یعنی نفت پایه اروپا، برنت، و نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمیدییت، در معاملات روز گذشته نوسان زیادی داشتند. به نظر می رسد امروز نیز همین حالت برای این دو شاخص نفتی تکرار شود.

انتشار گزارش مربوط به میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا که هر هفته وزارت انرژی این کشوراعلام می کند، باعث شد تا حدودی از اهمیت توافق عربستان سعودی، ونزوئلا، روسیه و قطر برای افزایش ندادن تولید خود کاسته شود.اما همینکه مشخص شده که تولید نفت آمریکا نیز کاهش یافته است نقش موثری در افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی ‏ ایفا کرده است.

به همین علت ارزش نفتی که در چارچوب این دو قرار داد نفتی معامله می شوند طی پنج روز کاری پیشین بیش از پنج درصد افزایش یافته است.

کارشناسان بخش کارگزاری نفتی ‏بانک کومرتسبانک(‏Commerzbank‏) که داده های ‏پایه آماری، مدیریتی و تحلیل‌های لازم در ‏خصوص مسائل نفتی و انرژی را ارائه ‏می‌کنند،در این باره می‌گویند علت افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی ‏ دوعامل بوده است: یکی کاهش تولید نفت در سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک)، و آمریکا و دیگری ادامه تلاش ها برای متقاعد دیگر کشورها برای افزایش ندادن تولید خود است.

اعلام وزیر نفت نیجریه مبنی بر اینکه برخی از اعضای اوپک قرار است در تاریخ 20 ماه مارس نشستی در مسکو برای بررسی چشم انداز کاهش تولید و به تبع آن افزایش قیمت ها برگزار کنند باعث خوشبینی بیشتر سرمایه گذاران شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر