بازدید 140202

بابک زنجانی و دو متهم نفتی به اعدام محکوم شدند+ویدیو

نشست خبری امروز غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه با اعلام خبری بسیار مهم همراه بود؛ خبری که حکایت از تأیید درخواست معاون دادستان تهران در آخرین نشست دادگاه متهمان نفتی در اواخر بهمن ماه داشت و استدلال وی برای چنین درخواستی، نشان ندادن هیچ گونه اقدامی برای اثبات حسن نیت ایشان به دادگاه بود.
کد خبر: ۵۷۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 06 March 2016
سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم دادگاه انقلاب در ارتباط با پرونده نفتی خبر داد و گفت: دادگاه متهمان پرونده را به مفسد فی الارض شناخته و به اعدام محکوم کرده است.

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و سومین نشست خبری خود با اعلام این خبر اظهار داشت: حکم زنجانی و دو متهم دیگری که در پرونده نفتی با وی محاکمه شدند در دادگاه بدوی صادر شده است و دادگاه بدوی این سه متهم را مفسد فی الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده است.

وی افزود: متهمان پرونده علاوه بر اعدام به رد مال در حق شاکی یعنی شرکت نفت و همچنین به جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شدند.

بابک زنجانی و دو متهم نفتی به اعدام محکوم شدند

پیش از این و در بیست و پنجمین نشست محاکمه متهمان پرونده نفتی، معاون دادستان تهران از شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی درخواست کرد، بنا بر مستندات موجود و اینکه متهمان پرونده نفتی تاکنون هیچ اقدامی برای اثبات حسن نیت خود نکرده‌اند، برای هر سه متهم پرونده اشد مجازات در نظر گرفته شود.

نجفی در ادامه با بیان اینکه طبق مقررات جمع شدن سه نفر کنار هم و وقوع اقدامات مجرمانه، به ‌عنوان شبکه تلقی می‌شود، گفته بود: متأسفانه به ‌رغم فرصت کافی اعطا شده از سوی دادگاه، زنجانی هیچ اقدامی برای اثبات حسن نیت خود نکرده و اقدام مؤثری انجام نداده است، بنابراین از محضر دادگاه درخواست در نظر گرفتن اشد مجازات را برای هر سه متهم پرونده داریم.

بعد از اظهارات نماینده دادستان، وکیل بابک زنجانی گفت: موکل من در حالی به اتهام سنگین افساد فی‌الارض متهم شده که مورد استناد دادسرا، علم و آگاهی وی در ضربه زدن به نظام است. ما رأی را به دادگاه واگذار کردیم؛ اما باید در آنچه در بزه انتسابی موکل مدنظر قرار گرفته، شرایط تحریم لحاظ شود. خدای ناکرده اگر ادعای مربوطه که نماینده دادستان نیز برای آن تقاضای اشد مجازات کرده و نتیجه آن سلب حیات است، دارای خطا باشد جبران‌پذیر نخواهد بود.

ویدیو سرنوشت بابک زنجانی تا حکم اعدام او را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 469
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر