بازدید 8175

ستاره‌های نوروز ۹۵ تلویزیون

باید با یقین تاکید کنم که فیلمنامه سریال بیمار استاندارد جزو کارهای بسیار خوبی است که من مطالعه کرده‌ام و می‌توان گفت بهرام توکلی برای نگارش آن زمان کافی گذاشته است.
کد خبر: ۵۷۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 10 March 2016
هر سال با نزدیک شدن به ایام نوروز، گروه‌های سازنده فیلم و سریال به‌شدت مشغول ضبط سریال‌های متنوعی برای این ایام هستند تا بتوانند هم مخاطبان تلویزیون را سرگرم کنند و هم این که در لایه‌های زیرین قصه، پیام‌هایی را به مخاطبان منتقل کنند.

به گزارش جام جم، این اتفاق هم طبق روال سال‌های قبل افتاده و در روزهای پایانی اسفند ماه سه سریال «دودکش 2» (فروشگاه بزرگ)، «زعفرانی» و «بیمار استاندارد» برای پخش از شبکه‌های یک، دو و سه تصویربرداری می‌شوند. محمدحسین لطیفی، حامد محمدی و سعید آقاخانی امسال قرار است با حضور ستارگان آثارشان و دستمایه قرار دادن یک موضوع جذاب، نظر بینندگان تلویزیون را جلب کنند. به همین بهانه ما سراغ برخی ستارگان سال 95 رفتیم و با آنها درباره نقش‌شان، اتفاقات سال 94 و پیش‌بینی‌شان برای سال 95 جویا شدیم.

حسین عرفانی: نقش خودم را بازی می‌کنم


حسین عرفانی از دوبلورهای مشهور ایران و همسر شهلا ناظریان است. از خصوصیات این گوینده، دامنه صدای بسیار وسیع اوست که با صدایی بسیار بم یا بسیار زیر گویندگی‌های بسیار خوبی کرده ‌است. ضمن این‌که قابلیت تیپ‌سازی بالایی دارد. وی به عنوان گوینده ثابت نقش‌های آرنولد شوارتزنگر مشهور است. وی در روزهای پایانی امسال مشغول بازی در سریال نوروزی بیمار استاندارد است. مهم ترین ویژگی نقش او این است که در این سریال نقش حرفه خودش را بازی می‌کند و در قالب این نقش، حرفه دوبله هم به جوانان معرفی می‌شود. وی در توضیح بیشتر نقش خود در این سریال می‌گوید: من در این سریال نقش یک مدیر دوبلاژ را بازی می‌کنم که قهرمان داستان به نام بهنام به او مراجعه می‌کند و می‌خواهد تست بازیگری بدهد. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است و می‌خواهد شانس خود را در این حوزه هم امتحان کند، البته قبلا هم در فیلم سینمایی «سینما نیمکت» به کارگردانی محمد رحمانیان در نقش یک مدیر دوبلاژ بازی کرده بودم.

وی در پاسخ به این که چرا به‌رغم فعالیت مستمر در دوبله در حوزه بازیگری کم کار هستید، بیان می‌کند: من قبل از انقلاب کارم را در حوزه بازیگری آغاز کردم و بعد از آن هم همچنان گاهی در تئاتر یا تصویر بازی می‌کردم، اما فرصت فعالیت در زمینه بازیگری به دلیل تمرکز بر دوبله کمتر پیش می‌آمد. وقتی پیشنهاد بازی در سریال بیمار استاندارد شد، احساس کردم یکی از بی‌نقص‌ترین متن‌ها و داستان‌هایی است که خوانده‌ام. بهرام توکلی قلم شیوایی دارد و سعید آقاخانی هم در مقام کارگردان بسیار توانمند است. عرفانی در پایان، فرا رسیدن سال نو را پیشاپیش تبریک می‌گوید و می‌افزاید: آرزوی من برای همه مردم در سال جدید سلامت و دل خوش است.

حدیث میرامینی: تجربه نقش‌های متفاوت در تلویزیون


حدیث میرامینی با بازی در سریال تلویزیونی «دلنوازان» میان مخاطبان تلویزیون شهیر شد. او بعد از این سریال در آثار مختلف نقش‌های متنوعی ایفا کرد و این روزها در سریال نوروزی زعفرانی مشغول بازی است. میرامینی در این سریال نقش شکوفه، عروس خانواده را بازی می‌کند که نقش پدرشوهر و مادرشوهرش را مهدی هاشمی و ستاره اسکندری ایفا می‌کنند.

حسام محمودی هم نقش همسرش را به عهده دارد. او درباره بازی در این سریال و این‌که آیا نقش‌اش مثل دیگر کارهای قبلی‌اش شیطان و جسور است، می‌گوید: نه، این نقش کاملا با دیگر نقش‌هایم متفاوت است و می‌توانم بگویم ردپایی از نقش‌های قبلی‌ام در این سریال نیست.

در واقع این شخصیت همراه با گره‌ و تعلیق‌های زیادی است که حتما برای مخاطبان جذاب خواهد بود. دلیل پذیرش نقش هم متفاوت بودن آن و کار کردن با افراد حرفه‌ای است. ضمن این‌که فضای شیرین سریال هم دوست دارم.

وی درباره عملکردش در سال جاری گفت: با توجه به این که من اواخر سال 93 در سریال «همه چیز آنجاست» بازی کرده بودم که جزو کارهای بسیار خوب تلویزیون بود. امسال تصمیم گرفتم با دقت بیشتری کارهایم را انتخاب کنم، به همین دلیل در شش ماهه اول سال سریال «نیاز» را به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده بازی کردم که نقش متفاوت و بزرگ‌تر از سنم را ایفا کردم و در شش ماهه دوم هم در سریال زعفرانی بازی می‌کنم که نوروز 95 پخش می‌شود. امیدوارم سال جدید هم نقش‌های متفاوت را تجربه کنم.

نیما شاهرخ‌شاهی: موقعیت‌ شغلی برای همکاران


نیما شاهرخ شاهی، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران است، اما علاقه او به سینما باعث شد سال 1382 با بازی در فیلم سینمایی «مکس» به کارگردانی سامان مقدم وارد عرصه سینما شود.

او بعد از این فیلم در آثار سینمایی همچون پارک وی، دایره زنگی، مجنون لیلی و کیش و مات بازی کرد. البته شاهرخ‌شاهی رشته عمران را رها نکرد و تا چند سال پیش بازیگری و عمران را با هم کار می‌کرد، اما از آن زمان همه تمرکزش را در بازیگری گذاشت.

شاهرخ‌شاهی فعالیت در تلویزیون را هم با ایفای نقش مهران، خواستگار لیلا در سریال «شمس‌العماره» ساخته سامان مقدم آغاز کرد و بعد از آن در سریال‌های فاصله‌ها، ملکوت، موج و صخره، دختران حوا، مرد نقره‌ای، میلیاردر و معراجی‌ها به ایفای نقش‌های مختلف پرداخت. یکی از دغدغه‌های او، مخاطب است و برایش اهمیت دارد؛ به همین دلیل تا جایی که برایش امکان دارد، می‌کوشد کارهای خوب را انتخاب کند. شاهرخ‌شاهی درباره فعالیتش در سال 94 عنوان می‌کند: خوشبختانه امسال در 14 کار بازی کردم که از این تعداد شش فیلم سینمایی، هفت فیلم رسانه‌های تصویری و تله‌فیلم و یک سریال است.

در روزهای پایانی سال در سریال نوروزی بیمار استاندارد مشغول بازی هستم. در این سریال نقش مهرداد را بازی می‌کنم، اما خیلی نمی‌توانم درباره آن توضیح بدهم. وی درباره دغدغه‌اش برای سال 95 می‌گوید: متاسفانه تولید تله‌فیلم‌ها برای تلویزیون نسبت به سال‌های قبل خیلی کمتر شده و این دردناک است، زیرا بازی در این آثار باعث می‌شود همکاران همیشه سر کار حضور داشته باشند، زیرا برخی از همکارانم فقط از بازیگری امرار معاش می‌کنند، به همین دلیل امیدوارم سال 95 شرایط بهتری برای بازی فراهم شود و تعداد تله‌فیلم‌های تلویزیون هم افزایش یابد. البته منظورم این نیست که کمیت قربانی کیفیت شود، اما می‌توانیم با نظارت این مساله را ساماندهی کنیم.

بهنام تشکر: حالمان این روزها خوب است


بهنام تشکر میان مخاطبان تلویزیون با شخصیت دکتر نیمای «ساختمان پزشکان» شناخته شد و بعد از آن در سریال‌های دیگر بازی کرد. او در سریال تلویزیونی «دودکش 1» نقش نصرت، شوهر‌خواهر فیروز (هومن برق‌نورد) را بازی کرد. کل‌کل‌های مرتب او با فیروز و دیالوگ‌های با نمکی که بین این دو بازیگر رد و بدل می‌شد به جذابیت‌های سریال اضافه کرد. البته این پاسکاری‌های مناسب فقط به سریال دودکش ختم نمی‌شود و زوج تشکر و برق‌نورد در سریال‌های ساختمان پزشکان و «دزد و پلیس» هم موفق بودند.

تشکر امسال در هیچ سریال تلویزیونی بازی نکرد، زیرا پیشنهادها او را برای بازی ترغیب نکرد. تا این که در روزهای پایانی سال‌جاری، نقش نصرت در سریال دودکش 2 به کارگردانی محمدحسین لطیفی به او پیشنهاد شد. تشکر، درباره تفاوت این شخصیت نسبت به سری اول آن می‌گوید: شخصیت نصرت در دودکش2 در موقعیت‌های متفاوت قرار می‌گیرد. در واقع نصرت و فیروز (هومن برق‌نورد) هردو بنا به موقعیت‌های مختلفی که دارند، عمل می‌کنند. در ضمن اوضاع و احوال نصرت دچار تغییر و تحولاتی می‌شود، اما همان ماجراجویی سابق را خواهد داشت.

وی عنوان می‌کند: مطمئن هستم تماشاگر با دیدن این صحنه‌ها شگفت‌زده می‌شود. گرچه امسال در سریالی بازی نکردم، اما بازی در سریال دودکش 2 در روزهای پایانی سال حالم را خوش کرده و می‌توانم بگویم روزهای پایانی سال را خیلی خوب می‌گذرانم. امیدوارم سال 95 برای همه اتفاقات خوب بیفتد.

هومن حاج‌عبداللهی: دغدغه‌ام بازیگری است


هومن حاج‌عبداللهی کسی نیست جز صداپیشه پنگول. او در طول سال‌های فعالیت هنری‌اش در کنار صداپیشگی تجربه اجرا و بازیگری هم داشته است. مخاطبان تلویزیون در نوروز 94 شاهد بازی او در سریال تلویزیونی «پایتخت 4» و ایفای نقش رحمت بودند. حاج‌عبداللهی اواسط امسال هم سریال آقا و خانم سنگی را بازی کرد و حالا این روزها در سریال تلویزیونی بیمار استاندارد نقش داود را بازی می‌کند.

او این سریال را برای نوروز 95 دارد. وی درباره نقش‌اش در این سریال نوروزی می‌گوید: این نقش جذابیت‌های خاص خودش را دارد و اطمینان دارم مخاطبان نوروزی را غافلگیر خواهد کرد. دلیل پذیرش وی برای بازی در سریال بیمار استاندارد حضور سعید آقاخانی در مقام کارگردان، فیلمنامه بهرام توکلی، شخصیت‌پردازی صحیح و حضور بازیگران خوب بود‌. حاج‌عبداللهی امسال را به عنوان یک سال خیلی خوب ارزیابی می‌کند، زیرا معتقد است فرصت‌های خوبی برای بازی داشته است.

وی عنوان می‌کند: خوشبختانه این روزگار را خیلی دوست دارم، زیرا مدت‌ها دغدغه‌ دل و ذهنم در حرفه‌ام، بازی کردن است و این شرایط برایم فراهم شد تا بتوانم تجربه‌های خوبی با کارگردانان مختلف کسب کنم و هیچ چیز بهتر از فراهم شدن موقعیت‌های متنوع نیست، زیرا باعث می‌شود فرد درگیر روزمرگی نشود. امیدوارم سال 95 هم شرایط خوبی برای بازی‌ و ایفای نقش‌های متنوع برایم فراهم شود. گرچه هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

شیلا خداداد: اقبال مردم از سریال‌های نوروزی


شیلا خداداد از آن دست بازیگرانی است که کمتر در تلویزیون بازی کرده و اولین تصویری که مخاطبان تلویزیون از او دارند به سریال «مسافری از هند» برمی‌گردد که نقش یک دختر هندی را بازی می‌کرد. او بعد از این اثر در سریال «پیامک از دیار باقی» به کارگردانی سیروس مقدم بازی کرد که نوروز چند سال پیش از شبکه یک پخش شد. او در سریال نوروزی بیمار استاندارد نقش ترانه را بازی می‌کند. وی نگاه مثبتی به سریال‌های مناسبتی دارد و معتقد است مردم در مناسبت‌هایی مثل رمضان و نوروز بیشتر دوست دارند به تماشای تلویزیون بنشینند.

دلیل پذیرش او برای ایفای این نقش، فیلمنامه خوب این سریال است که بهرام توکلی نوشته و عوامل و بازیگران که همه از حرفه‌ای‌ها انتخاب شده‌اند. وی ادامه می‌دهد: با این‌که سریال «بیمار استاندارد» رگه‌های طنز دارد، اما نقش او وارد چنین فضاهایی نمی‌شود. خداداد در پاسخ به این‌ سوال که تا چه میزان سریال‌های تلویزیون را دنبال می‌کند، توضیح می‌دهد: من گاهی سریال‌های تلویزیون را دنبال می‌کنم. به نظرم بهتر است مسئولان به سراغ ساخت سریال‌هایی بروند که موضوع و ساختار آن برای مخاطبان جذاب باشد. امیدوارم این اتفاق خوب در سال 95 بیفتد. این بازیگر اعتقاد دارد حضور بازیگران سینما در تلویزیون بستگی به این دارد که قرار باشد با چه سریالی به تلویزیون بازگردند یا با چه کارگردانی همکاری کنند.

خداداد درباره فیلمنامه سریال بیمار استاندارد می‌گوید: فیلمنامه اساس یک کار نمایشی محسوب می‌شود و متاسفانه گاهی این مساله خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و ما شاهد ضعف‌هایی در بخش فیلمنامه هستیم، اما باید با یقین تاکید کنم که فیلمنامه سریال بیمار استاندارد جزو کارهای بسیار خوبی است که من مطالعه کرده‌ام و می‌توان گفت بهرام توکلی برای نگارش آن زمان کافی گذاشته است. ضمن این‌که شخصیت‌پردازی‌ همه شخصیت‌ها بسیار درست از کار در آمده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر