بازدید 41879
بسته خبری «تابناک»؛

استراتژی احمدی‌نژاد برای بازگشت به قدرت/ واکنش هاشمی به کوفی خواندن تهرانی‌ها/ بهترین هدیه دوران ریاست جمهوری روحانی/ اتفاق بزرگ مجلس دهم؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«احضارمان کردند تلفنی، بدون ذکر دلیل»،«اظهارات مضحک مبلغ سعودی بر ضد ایران»،«حمله استقلالی‌ها به صفحه یک گلر»،«خط قرمز روحانی در سیاست خارجی»،«تحلیل وزیر کشور از نتایج انتخابات»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 12 March 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

بهترین هدیه دوران ریاست جمهوری روحانی

رییس جمهوری امروز در مراسم بزرگداشت روز شهید با اشاره به تابلو فرش وصیت نامه شهید عزت الله کرمعلی که توسط مادر 60 ساله این شهید به وی اهدا شد، گفت: بهترین هدیه دوران ریاست جمهوری را از دست این مادر گرانقدر شهید گرفته ام و آن را تقدیم موزه شهدا می کنم که به یادگار بماند و بازدید کنندگان از این موزه بدانند که خانواده شهدای ما چه کسانی هستند و چه روح بلندی دارند.روحانی همچنین به دیدار از خانه جانبازی که دو دست، دو پا و یک چشم خود را از دست داده است اشاره کرد و گفت: این جانباز عزیز به من گفت می خواهم قول به من دهید که به معلولین عادی کشور بیشتر کمک کنید و سربزنید چون بسیاری، به دیدن ما می آیند اما کودکی که دست و پای معلول دارد زندگی سختی دارد، درخواست من این است به آن ها رسیدگی کنید.رییس جمهوری افزود: پیام این جانباز این بود که من برای کشور، وطن، ملت و دینم به جبهه رفته ام، ما باید از ایثارگران درس زندگی بیاموزیم. گزارش این مراسم را فارس منتشر کرده است.


احضارمان کردند تلفنی، بدون ذکر دلیل

در دو هفته تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه «تهران» و «علم‌و‌صنعت» به کمیته انضباطی برای پاره‌ای از توضیحات فراخوانده شده‌اند؛ احضارهایی که بیشتر به صورت تلفنی بوده، در صورتی که مطابق قانون همه احضارهای دانشجویان به کمیته‌های انضباطی باید به صورت کتبی انجام شود. در احضار دانشگاه علم و صنعت حدود صد نفر از خانم‌ها به‌دلایلی مانند رعایت‌نکردن حجاب و ٤٠ نفر از آقایان به دلیل سیگارکشیدن در دانشگاه احضار شده‌اند. در دانشگاه تهران با ٩ نفر تماس گرفته شد.دکتر مجید سرسنگی، معاونت فرهنگی دانشگاه تهران گفت:کمیته انضباطی وقتی گزارشی مبنی بر تخلف یک دانشجو می‌گیرد نامه‌ای برای دانشجو تنظیم کرده و آن را به دانشکده مربوطه می‌فرستد و برای اینکه مطمئن شود این نامه به دست فرد می‌رسد، (چون براساس قوانین اگر فرد احضار شود و در کمیته حاضر نشود، این کمیته می‌تواند غیابی به تخلف رسیدگی کند) با دانشجو تماس گرفته و به وی اطلاع می‌دهند که شما نامه‌ای دریافت کرده‌اید و باید به اداره آموزش دانشکده مراجعه کرده و نامه را دریافت کنید. پس احضار به‌هیچ‌عنوان، تلفنی صورت نمی‌گیرد. کمیته انضباطی هیچ‌وقت در یک سال گذشته یک مورد را هم بر مبنای فعالیت صنفی دانشجویی احضار نکرده، اگر چنین مسئله‌ای در یک سال گذشته در بین دانشجویان پیدا شود من عذرخواهی می‌کنم و استعفا می‌دهم. تا زمانی که پرونده دانشجویان کامل نباشد نامه کتبی به دستشان نمی‌رسد. تا جایی که من می‌دانم کلا پنج دانشجو احضار شده‌‌اند نه بیشتر. این خبر در روزنامه شرق منتشر شده است.


درخواست عارف برای آسیب شناسی انتخابات

محمدرضا عارف صبح روز شنبه در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف امید در انتخابات مجلس دهم گفت: در ایام باقی مانده تا برگزاری دور دوم انتخابات نباید هیچ حرف، تحلیل یا نقطه‌نظری که به انسجام لیست امید آسیب وارد کند، بیان شود. هر اقدامی که عملکرد ما در دور دوم را تحت شعاع قرار دهد باید کنار گذاشته شود. 14 ماه دیگر دو انتخاب مهم وجود داریم و باید همان الگوی 92 در انتخابات 96 دنبال شود. ما به حرکت جبهه‌ای عقلانی، اخلاقی نیازمندیم و از هم‌اکنون نباید هیچ حزب یا تشکلی پیروزی را مختص خود بداند. ما اگر روند طی شده تاکنون را ادامه دهیم در انتخابات شوراها هم پیروزیم. آسیب شناسی و تحلیل‌ها باید پس از دور دوم انتخابات بیان شود. باید سریعا فراکسیون امید در مجلس دهم تشکیل شود کارگروه تعامل با منتخبین در شورای عالی سیاستگذاری تشکیل شده تا ما بتوانیم قبل از 7 خرداد اقداماتی که برای انسجام‌بخشی به فراکسیون امید نیاز است، انجام شود. تدوین برنامه ششم توسعه اولین برنامه مجلس دهم خواهد بود. شما وقت خود را در اردیبهشت آزاد بگذارید تا بتوانیم مقدمات برنامه ششم را تهیه کنیم. در دور دوم انتخابات در بد بینانه‌ترین شرایط ما باید 40 کرسی دیگر به دست آوریم.این مطلب در کانال تلگرامی عارف منتشر شد.


تشکیل فراکسیون امید در مجلس دهم!

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف امید در انتخابات مجلس گفت: همه تصمیمات مهم مجلس دهم باید در فراکسیون امید رقم بخورد، و این فراکسیون باید بتواند با ساز و کار دموکراتیک در مجلس فعالیت کند. مردم منتظرند تا منتخبان آنها با وحدت، صمیمیت و تلاش وارد میدان شده و به دولت برای عبور از بحران‌ها کمک کنند. از 208 نماینده‌ای که در مرحله اول انتخاب شدند ائتلاف امید 124 کرسی، اصولگرایان 71 کرسی و مستقل‌ها هم 21 کرسی بدست آوردند و اکنون برای 69 کرسی رقابت وجود دارد و ما برای 65 کرسی نامزد مطرح داریم و ارزیابی ما این است که 45 کرسی دیگر نصیب ائتلاف امید شود. عدم حضور سیدحسن خمینی در انتخابات، مظلومیت جبهه اصلاحات، وحدت و هماهنگی این جبهه و حمایت شخصیت‌های بزرگ از لیست امید باعث شد که این لیست در تهران رای بیاورد. اینکه ما شاهد یک بلوغ سیاسی در تهران بودیم، ‌مردم در این انتخابات به بسته‌های سیاسی و جناح‌ها اعتماد فوق‌العاده کردند و به لیست ها رای دادند.این خبر در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است.


واکنش هاشمی به کوفی خواندن تهرانی‌ها

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی به کوفی خواندن تهرانی‌ها در پی نتیجه انتخابات 94 واکنش نشان داد، متن این پرسش و پاسخ بدین شرح است:

* بعد از انتخابات بعضی ها مردم تهران را «اهل کوفه» و «غرب زده» دانستند و آنها را از مردم بقیه شهرهای کشور جدا کردند. نظر شما چیست؟

- اولاً شعار «ما اهل کوفه نیستیم» پشتوانه تاریخی ندارد. یک بار در نمازجمعه توضیح دادم که کوفه یکی از بهترین شهرهای اسلامی بود. تا جایی که حضرت علی(ع) مقرّ حکومتشان را از مدینه به کوفه آوردند. اکثر مردم کوفه ایرانی بودند. آن موقع مرکز حکومت های ایران، نزدیکی های بغداد کنونی در مدائن بود که طاق کسری نماد آن است. در لشکر مختار زبان فارسی از عربی جدّی تر بود. با هر قیامی که امامزاده ها می کردند، مردم کوفه همراهی می کردند که البته اکثرشان شکست می خوردند. مردم دیگر سرزمین های اسلامی با حضرت علی(ع) به گونه ای رفتار می کردند که دلشان خون بود. مگر مردم مکه و مدینه با امام حسن(ع) و امام حسین(ع) خوب رفتار کرده بودند؟ حال اهل بیت پیامبر(ص) پس از رحلتشان در مدینه چگونه بود؟! مردم کوفه در هر قیامی خوب وارد می شوند. کوفه از شهرهای مهم اسلام بود و اشتباه است که مردم کوفه را بد بدانیم.ثانیاً، حرف هایی که این روزها درباره مردم تهران می زنند، نشان از عصبانیت و استیصال آنهاست. همین مردم تهران بودند که 15 روز قبل از انتخابات، مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن را رقم زده بودند. این افراد چون فکر می کنند با رأی مردم تحقیر شدند، دارند از آنها انتقام می گیرند. در حالی که مردم بر اساس شناخت خود رأی دادند. در همه شهرهای ایران هم بعضی ها انتخاب شدند و خیلی ها انتخاب نشدند. حرف های آنها یک اشتباه تاریخی بود، چون اگر مردم تهران از کسی ناراضی باشند، دیگر نمی تواند در انتخابات رأی بیاورد. این مطلب در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی منتشر شد.


اظهارات مضحک مبلغ سعودی بر ضد ایران

عائض قرنی مبلغ مشهورعربستان سعودی که چندی پیش از یک عملیات نافرجام ترور در فیلیپین جان سالم به در برد، در گفتگوی تلفنی با یک شبکه سعودی ادعا کرد: "فردی که قصد داشت مرا ترور کند با یک مرکز ایرانی در فیلیپین در ارتباط بوده و بارها به آنجا مراجعه کرده است." وی در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: "مراکز ایرانی و مراجعه کنندگان آن‌ها خطری برای مؤسسه ها و گروه های مسلمان فیلیپین به حساب می آیند. باید با این دست صفوی فارسی--شیعه ایران--مبارزه کنیم." قرنی همچنین ادعا کرد: "این دست صفوی است که موجب سقوط 4 پایتخت عربی شد و مسلمانان در عراق، یمن، سوریه و لبنان را قربانی می کند. همین دست صفوی بود که خلیفه مسلمین "عمر بن خطاب" را به قتل رساند و به صحابه و ام المؤمنین توهین می کند."مبلغ سعودی مدعی شد: "باید به طور جدی در مقابل ایران بایستیم. مسلمانان فیلیپین منتظر اقدامات رسمی دولت این کشور در قبال ایران هستند. آنها می خواهند همانند مالزی تحرکات صفوی ایرانی در این کشور نیز ممنوع شود."عائض قرنی در اوایل ماه جاری در فیلیپین مورد سوء قصد قرار گرفت. رسانه های این کشور اعلام کردند عامل حمله یک دانشجوی 21 ساله فیلیپینی است.این اظهارات در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منتشر شد.


مدیر باشگاه پرسپولیس یک پسر پنج ساله شد!

یک پسر پنج ساله صبح امروز (شنبه) با حضور در باشگاه پرسپولیس در نقش مدیریت این باشگاه حاضر شد. یک پسربچه پنج ساله که با بیماری هموفیلی دست و پنجه نرم می‌کند، صبح امروز به باشگاه پرسپولیس رفت تا برای دقایقی به آرزویش که مدیریت این باشگاه است، برسد.این پسر پنج ساله که توسط یک گروه فیلمبرداری همراهی می‌شد امروز صبح در دفتر علی‌اکبر طاهری حاضر شد و به خواسته وی دقایقی بر جای سرپرست باشگاه پرسپولیس نشست و از آرزوهایش برای هدایت این باشگاه گفت.در ادامه این پسربچه پنج ساله راهی مجموعه درفشی‌فر شد تا به عنوان بازیکن تیم پرسپولیس نیز لحظاتی پیراهن این تیم را بر تن کرده و عکس یادگاری بگیرد. پرسپولیسی‌ها از این پسر خردسال استقبال خوبی داشتند و کمک کردند که او به آرزویش برسد.این خبر در باشگاه خبرنگاران منتشر شد.


5 ایرانی متهم به حمله سایبری در آمریکا

یک روز پس از آنکه یک مقام آمریکایی اعلام کرد واشنگتن ایران را عامل حمله سایبری سال 2013 به سد کوچکی در حومه نیویورک می‌داند و وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد رسما کیفرخواستی علیه ایران صادر کند، شبکه فاکس نیوز گزارش داده است که این کیفرخواست احتمالا علیه تا 5 شهروند ایرانی صادر خواهد شد.این در حالی است که پیش از این مشخص نبود که قرار است کیفرخواست علیه دولت ایران صادر شود یا افراد مشخصی را هدف قرار می‌دهد.این شبکه به نقل از یک منبع قضایی نوشته است که انتظار می‌رود کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا طی چند روز آینده اعلام شود. دولت آمریکا مدعی است که این افراد با دولت ایران در ارتباط هستند. به ادعای واشنگتن، در سال 2013 گروهی از هکرها به سیستم کنترل سد مهار سیلاب «بومن اونیو» نفوذ کرده و آن را مورد بررسی قرار داده‌اند. این خبر در خبرگزاری فارس منتشر شده است.


اتفاق بزرگ مجلس دهم؟

بهروز نعمتی منتخب مردم تهران برای مجلس دهم در نشست هم اندیشی منتخبین مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم مجلس دهم ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان اظهارداشت: اگر قرار باشد اتفاق بزرگی در مجلس دهم رخ دهد، در دستور کار قرار گرفتن برجام 2 است.وی با بیان اینکه برجام 2 چیزی غیر از رونق اقتصادی نیست، افزود: در برجام 2 باید بحث خرد ورزی و عقلانیت در مجلس مورد توجه قرار گیرد.این خبر در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.


نخست وزیری که مادرش را بیکار می کند

دیلی میل نوشت که تعدیل های وسیع دولت منجر به این می شود که مری کامرون کار خود در مرکز نگهداری از کودکان را از دست دهد.مری 81 ساله خبردار شد که یک مرکز نگهداری از کودکان در برکشایر (Berkshire) با 44 کودک که در آنجا داوطلبانه مشغول کار است، بسته شود تا 300 هزار پوند در هزینه های دولت صرفه جویی انجام گیرد. مادر نخست وزیر انگلستان با ابراز «ناراحتی بسیار» از این وضعیت گفت: نمی دانم چه می شود کرد؟ اگر این مرکز بسته شود دیگر کسی نیست تا کار داوطلبانه انجام دهم.مری کامرون که پیشتر درخواست ادامه کار این مرکز را امضا کرده است، گفت که از فرزندم کمکی نخواسته ام و نمی خواهم در کار او «دخالت» کنم.این خبر در ایرنا منتشر شده است.


تحلیل مرتضی نبوی از نتایج انتخابات تهران

مرتضی نبوی می گوید: نتایج انتخابات به لحاظ کمی نشان می‌دهد که از مجموع 3٬440٬968 رأی مأخوذه، کف رأی لیستی به اصلاح‌طلبان (معادل رأی نفر سی‌ام، آقای هاشم زایی)، برابر با 1٬078٬817 رأی، و کف رأی لیستی به اصول‌گرایان (معادل رأی نفر شصتم، آقای ناظمی اردکانی)، برابر با 626٬825 رأی است. در یک بررسی حزبی می‌شود مدعی شد که اصلاح‌طلبان به عنوان اصلاح‌طلبان، 31 درصد آرای تهران، و اصول‌گرایان نیز در حدود 18 درصد آرای تهران را به دست آورده‌اند. در واقع، 49 درصد رأی دهندگان، به طور مطلق، لیستی رأی داده‌اند، و این تحول بزرگی در شیوه مشارکت سیاسی است.نفر اول فهرست اصلاح‌طلبان، آقای عارف، 1٬608٬926 رأی به دست آورده است. و کف رأی اصلاح‌طلبان هم، آقای هاشم زایی، 1٬078٬817 رأی دارد. شایسته توجه این که تفاوت نفر اول و نفر آخر فهرست اصلاح‌طلبان، 600٬000 رأی است. این در حالی است که تفاوت رأی نفر اول و آخر فهرست اصول‌گرایان 400٬000 رأی است. این تفاوت البته انحراف معیاری است که لغزش درونی فهرست‌ها را نشان می‌دهد و باید به صورت رقم استاندارد به میانگین آرای هر فهرست محاسبه شود که این انحراف معیار در میان اصول‌گرایان کمتر از اصلاح‌طلبان است. یعنی به رغم فضای احساسی که در دو روز مانده به انتخابات توسط اصلاح‌طلبان پدید آمد، انسجام رأی تشکیلاتی آن‌ها کمتر از اصول‌گرایان است.

در فهرست اصول‌گرایان، نفر اول، دکتر حداد عادل، 1٬057٬639 رأی دارد، و نفر آخر، 626٬825 رأی. و ناگهان، نفر بعد، که اولین رأی غیر لیستی را از آن خود نموده است، آقای سید محمد میرکاظمی (شاید به خاطر مشابهت اسمی با آقای سید مسعود میرکاظمی) و بعد آقای حسین طلا هستند که ناگهان 600٬000 رأی کاهش را نشان می‌دهند. و حتی کسانی که قبلاً حتی بدون حضور در فهرست‌ها هم می‌توانستند رأی بیاورند، نه تنها رأی نیاوردند، بلکه رأی بسیار اندک و دور از انتظاری را دریافت کردند.این نتایج نشان می‌داد که مردم، خصوصاً در این انتخابات، ملهم از مواضع مقام معظم رهبری، گرایش آشکاراً متفاوتی به رأی به فهرست‌ها از خود نشان داده‌اند و این سرمایه‌ای برای پا گرفتن کار تشکیلاتی است. این نتایج نشان داد که مردم خواهان رأی تشکیلاتی هستند، و از این بابت، متأسفانه، گروه‌های سیاسی که به درستی پاسخگوی این نیاز مردم باشند، وجود ندارند یا کم رنگ هستند. باید نیروهای سیاسی همت کنند و این نیاز را پاسخ دهند.این خبر در تسنیم منتشر شده است.


حمله استقلالی‌ها به صفحه یک گلر

رفته رفته ایرانی ها به تاکتیک های تازه تری برای حملات فضای مجازی دست پیدا می کنند و به صفحه هایی حمله می کنند که اصلا کسی فکرش را نمی کند!به عنوان مثال پس از برد پرسپولیس، هیچکس تصور نمی کرد هواداران استقلال به صفحه شخصی حامد لک دروازه بان صبا حمله کنند اما این اتفاق افتاد. به محض تمام شدن بازی پرسپولیس و صبا، تعدادی از استقلالی ها به صفحه این دروازه بان رفتند و به خاطر اشتباهی که روی تک گل قرمزها کرد، از خجالت او در آمدند. لک روی گل پرسپولیس به اشتباه توپ را دفع کرد و همان توپ تبدیل به گل شد.این خبر در خبرآنلاین منتشر شده است.


ریاست فراکسیون اصولگرایان به چه کسی خواهد رسید؟

محمد مهدی زاهدی می گوید: با توجه به اینکه تاکنون 104 اصولگرا، 97 اصلاح طلب و 20 مستقل وارد مجلس دهم شده اند و برای دور دوم هم در 10 حوزه اصولگرایان، در 9 حوزه اصلاح طلبان و در 50 حوزه این دو جناح با هم رقابت می کنند و این دور اکثریت مجلس را مشخص می کند، اصولگرایان در مجلس فراکسیون قدرت مندی خواهند داشت. وی افزود: برای ریاست فراکسیون اصولگرایان هم با من صحبت هایی شده که نمی توان آن ها را رسانه ای کرد.این خبر در خبرآنلاین منتشر شده است.


کار اصلاح طلبان تمام نشده است

حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار در نشست همایش نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم مجلس دهم ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان با اشاره به برنامه محور بودن انتخابات اظهار داشت: این اولین انتخاباتی بود که مردم به صورت لیستی رأی دادند و در گذشته از چهره افراد شناسایی می‌کردند و به آنها رأی می‌دادند.وی افزود: اصلاح طلبان برنامه خود را برای این انتخابات معرفی کردند، سعی کردیم تا مسائل را با آرامش به پیش ببریم و شعار ما این بود که آمده‌ایم تا یک تحولی در مسائل بین‌المللی ایجاد کنیم، در شاخص‌های داخلی تغییر و تحول ایجاد شود و از اکنون نباید فکر کرد که کار تمام شده بلکه در مرحله دوم باید این موقعیت را به پایان برسانیم.کمالی در پایان تصریح کرد: کسانی که رأی آوردند کمک کنند تا افرادی که در مرحله دوم هستند بتوانند پیروز شوند و به مجلس راه یابند و نباید در این مرحله وعده‌های خاص و نشدنی را به مردم داد و به شدت باید از این شعارهای غیراجرایی و غیرمهم پرهیز کرد.این خبر در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.


پس از برجام نوبت ۱۰ میلیون بیکار و ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین است

رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم‌ها علیه کشورمان یک روزه اعمال نشده که لغو آنها نیز یک روزه اثر خود را نشان دهد، گفت: آثار لغو تحریم‌ها دست کم هشت الی 9 ماه و شاید بعضی آثار نیز خود را سه سال بعد نشان دهد.وی با تبریک به ملت ایران بابت مقاومت خود در برابر استکبار در طول مدت تحریم‌ها و مذاکرات از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز تجلیل کرد و افزود: با توجه به اینکه بین هفت تا 10 میلیون بیکار و بالای 11 میلیون حاشیه‌نشین در کشور داریم، اکنون پس از خلق حماسه دیپلماسی باید به دنبال حماسه اقتصادی در عرصه اشتغال و مبارزه با بیکاری و تولید داشته باشیم.این خبر در فارس منتشر شده است.


علت خودکشی دانشجوی دانشگاه خوارزمی مشخص شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: علت خودکشی دانشجوی دانشگاه خوارزمی مسائل شخصی و خانوادگی بوده است. سید حسین سید حقیقی گفت: صبح روز پنجشنبه هفته گذشته خبری مبنی بر خودکشی یک دانشجوی پسر در دانشگاه خوارزمی به اطلاع نیروهای پلیس شهرستان کرج رسید. وی ادامه داد: ماموران پلیس پس از اطلاع از این خبر به سرعت به دانشگاه خوارزمی اعزام شده و دریافتند که این دانشجو با حلق آویزکردن خود به زندگیش پایان داده است. سیدحقیقی خاطرنشان کرد: اندکی پس از این حادثه، ماموران پلیس بررسی در خصوص یافتن علل خودکشی این جوان را آغاز کردند. فرمانده انتظامی شهرستان کرج در پایان گفت: ماموران پلیس با همکاری مسئولان دانشگاه و دستگاه قضا در نهایت به این نتیجه رسیدند که علت خودکشی این جوان صرفا" مسائل شخصی و خانوادگی بوده و به موضوع دیگری مرتبط نمی‌شود. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


روایت معاون امنیتی وزیر کشور از تلاشهای تروریستی در ایام انتخابات

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: با یک مدیریت و کار جمعی در کشور امنیت مثال زدنی در طول انتخابات در سطح ملی، استانی و شهرستانی برقرار شد. حسین ذوالفقاری در نشست استانداران سراسر کشور افزود: در سال 94 در حالی که در محیط پیرامونی ما تحولات و اتفاقات بسیار زیادی در حوزه منطقه ای و جهانی رخ داد، امنیت کشور در وضعیت مناسبی قرار داشت.چندین جریان تروریستی بود که هدف آنها ایام انتخابات بود و در بازجویی ها اعلام شد که برای انتخابات هدف گذاری کرده بودند. در شرق، جنوب و جنوب غرب کشور هیچ کدام موفق نشدند اقدام هایی علیه امنیت انتخابات داشته باشند.خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرده است.


استراتژی احمدی‌نژاد برای بازگشت به قدرت

مصطفی داننده نوشت: احمدی نژاد در آخرین روزهای اسفند سال 94، سکوت خود در مورد برجام را شکست و با کنایه در مورد تلاش‌های دولت روحانی برای رسیدن به توافق هسته‌ای گفت:« خیال کردند که بساطی درست کنند و چیزی رد و بدل کنند و پشت تریبون‌ها قیافه فاتح بگیرند کار تمام شده است، به خدا انقلاب ملت ایران در اول راه است و تا برچیدن ظلم و ستم از تمام دنیا این انقلاب ادامه دارد.» این سخنان را می‌شود پایانی دانست بر سکوت این سال‌های احمدی نژاد و آغازی بر فعالیت‌های سیاسی او در سال 95. سال نود و پنج برای محمود احمدی نژاد سال مهمی است. او اگر می‌خواهد خود را برای رقابت با حسن روحانی در خرداد سال 96 آماده کند باید از این سال فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کند. رئیس جمهور سابق ایران با عدم حضور در انتخابات مجلس نشان داد که به فضای پارلمان علاقه‌ای ندارد و بیتشر دوست دارد در راس قوه مجریه حیات سیاسی خود را ادامه دهد. بسیاری از وزرایی که با احمدی نژاد کار کرده‌اند معتقد هستند که او آدم مشورت و کارهای تیمی نیست به خاطر همین نمی‌تواند به عنوان یک نماینده مجلس در پارلمان حضور داشته باشد. به این نکته هم باید دقت کنیم که احمدی نژاد همیشه دوست داشته است نفر اول باشد اما در مجلس کسی نفر اول است که همفکران بیشتری داشته باشد. احمدی نژاد به دلیل فقدان یک جریان سیاسی، به طور طبیعی نمی‌توانست جریان منتسب به خود را راهی مجلس کند و اگر با این پستوانه راهی مجلس می‌شد نهایتا تنها می‌شد او را نماینده مردم تهران در پارلمان خطاب کرد. بر همین اساس او خود را آماده انتخابات ریاست جمهوری کرده است. برجام مهم‌ترین هدفی است که او برای تخریب دولت روحانی در دستور کار خود قرار داده است. سایت نامه نیوز این یادداشت را منتشر کرده است.


ادبیات متفاوت وزیر ورزش

وزیر ورزش و جوانان در یک مصاحبه جنجالی القاب جالبی برای برخی منتقدانش درنظر گرفت. وزیر ورزش به تازگی مصاحبه ای به مجله کیهان ورزشی انجام داده که بسیار جنجالی است و به طور غیر مستقیم منتقدانش را هدف قرار داده است. وی اگرچه نامی از کسی نبرده اما به خوبی می توان فهمید که منظورش چه کسانی هستند؛ این روزها علی کفاشیان، محمد بنا و رسول خادم جزو منتقدان جدی او محسوب می شوند!

بخش هایی از جملات گودرزی در این گفتگو را در زیر می خوانید:

*در فدراسیون فوتبال حزب سیاسی درست کردند!

*می خواهند مثل حسنی مبارک در راس فدراسیون بمانند!

*در انتخابات فوتبال را به نامادری اش می سپارم

*اساسنامه فوتبال به تصویب دولت نرسیده است

*سیگنال هایی را برای تعلیق فوتبال به ای اف سی فرستاده اند

* آقایان اگر در حالت غیر طبیعی تعهدنامه را امضا کردند بگویند!

*کی روش را مقصر نمی دانم

*تحت حاکمیت جمهوری اسلامی خود را واتیکان می دانند

*درباره سفرهای فدراسیون کشتی لازم باشد مسایلی را می گویم

*فکر می کنم دوران وزارتم خیلی کوتاه باشد!

*برای فوتبال گزینه ای نداریم

*در جریان حضور اینفانتینو قرار نداشتیم

*آقای سوپر من می داند در المپیک بادش می خوابد!

سایت نامه نیوز این یادداشت را منتشر کرده است.


خط قرمز روحانی در سیاست خارجی

حسن روحانی در سومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید که صبح امروز در سالن ۶۰۰ نفره وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: بعد از رحلت پیامبراسلام، اولین کسی که مسیر شهادت را برگزید و انتخاب کرد بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) بود. رئیس جمهور با بیان اینکه جوانان از ایران اسلامی شان سرزمینهای اسلامی و حرم اهل بیت(ع) دفاع می کنندگفت:حرم اهل بیت خط قرمز ما است و ملت ما هر کجا که برای دفاع از اسلام لازم باشد پابه رکابند. خبر این سخنرانی را خبرگزاری مهر منتشر کرده است.


تحلیل وزیر کشور از نتایج انتخابات

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح روز شنبه در نشست استانداران سراسر کشور افزود: انتخابات ریاست جمهوری فضای غالب در حوزه سیاست داخلی است و در مهرماه سال بعد کلید انتخابات ریاست جمهوری در حوزه اجرایی رقم زده خواهد شد و کار هیأت اجرایی را شروع می‌کنیم. وی در ادامه با اشاره به این‌که «مردم به گفتمان رای دادند» گفت: به عنوان مثال از لیست تهران موسوم به لیست امید( اصلاح‌طلبان) اشخاصی هستند که حداقل بنده 18 نفر از آن‌ها را نمی‌شناسم، البته در لیست اصولگرایان هم چنین افرادی ولو کمتر بودند اما مردم به گفتمان رای دادند و ما باید قدردان باشیم و مقدمات را برای تشکیل مجلس دهم آماده کنیم. گزارش این همایش را ایسنا منتشر کرده است.


پیشنهاد قالیباف به دولت

محمدباقر قالیباف عصر امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت سردار شهید محسن قاجاریان در گلزار شهدای نیشابور اظهار کرد: با شهادت سردار قاجاریان، نیشابور نشان داد که مانند هشت سال دفاع مقدس هنوز مدافعین حریم اهل بیت(ع) را پرورش می‌دهد و این راه کماکان ادامه دارد. قالیباف با بیان اینکه مسئول نباید به گونه‌ای رفتار کند که کارآمدی نظام زیر سئوال برود، عنوان کرد: امروز مهم‌ترین حوزه که می‌تواند به نظام ضربه بزند عملکرد ضعیف در حوزه اقتصادی است و امروز وظیفه ما قرار دادن اقتصاد در اولویت اصلی است و این حوزه نیاز به نگاه ملی دارد.وی افزود: نباید اقتصاد با نگاه سیاسی مخلوط شود و دولت باید در این زمینه گام اول را بردارد و از مردم بخواهد به او کمک کند و دولت باید اقتصاد را نیاز اول کشور قرار دهد نه مباحث سیاسی. این خبر را فارس منتشر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار