بازدید 11033

موادسمی چینی که از در و دیوار خانه‌ها بالا می‌رود

یکی از بدترین و خطرناک‌ترین محصولات چینی، مواد غذایی چینی است این مواد غذایی سمی به اغلب کشورهای جهان صادر می‌شوند. ایران نیز از گونه آنها در امان نیست و برخی از این سمی‌ترین مواد مانند سیر چینی و ماهی تیلاپیلا نیز وارد کشور ما شدند
کد خبر: ۵۷۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 18 March 2016
مواد غذایی در سلامت افراد نقش مهمی دارند و مواد غذایی چینی از جمله مواد غذایی سمی است که هرگز نباید آنها را مصرف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وقتی حرف از محصولات چینی به وسط می‌آید ذهن اغلب مردم به سمت پوشاک و لوازم برقی می‌رود که بیش‌تر افراد از کیفیت پایین و نامرغوب این اجناس شکایت دارند اما یکی از بدترین و خطرناک‌ترین محصولات چینی، مواد غذایی چینی است این مواد غذایی سمی به اغلب کشورهای جهان صادر می‌شوند. ایران نیز از گونه آنها در امان نیست و برخی از این سمی‌ترین مواد مانند سیر چینی و ماهی تیلاپیلا نیز وارد کشور ما شدند.

اخیراً مقاله‌ای تحت عنوان برنج تقلبی چینی منتشر شده بود که نشان می داد برنج تولیدی چین از پلاستیک ساخته شده است.

برنج تقلبی برای اغلب افراد مشکل بود و بیشتر شایعه به نظر می‌رسید. به همین دلیل محققان تصمیم گرفتند در مورد این محصول تحقیق کنند زیرا خوردن حتی مقدار اندکی پلاستیک برای دستگاه گوارش و سیستم هورمونی بدن بسیار مضر است.

در گذشته برخی محصولات حاوی BpA که یک استروژن شیمیایی است به تقلید از پلاستیک برای استفاده از برخی محصولات مانند اسباب‌بازی‌ها ساخته شده تولید شدند اما گفته می‌شود که کودکان این محصولات را به دهان خود نبرند زیرا آسیب‌های جدی بر سلامت آنها وارد می کند.

هر از چندگاهی اخبار عجیبی در مورد محصولات غذایی تقلبی چینی به گوش می‌رسد. شرکت‌های چینی از تکنولوژی و برخی روش‌های نامتعارف برای تولید محصولات ارزان قیمت مثل اسباب‌بازی‌ها و دیگر محصولات تولیدی استفاده می کنند اما استفاده از این روش‌ها در مواد غذایی بسیار نادرست و برای سلامتی بسیار خطرناک است.

1-ماهی تیلاپیلا


تیلاپیلا یک ماهی پرورشی در چین است این ماهی یکی از بدترین و سمی ترین ماهی‌های سراسر جهان است. این ماهی همه چیز می خورد و در آب فاضلاب پرورش می‌یابد به همین دلیل این بدترین ماهی است که یک فرد می‌تواند بخرد. پرورش‌دهنده‌های ماهی در چین هرگز به کودکان خود اجازه استفاده از غذاهای دریایی را نمی‌دهند و گفتنی است 80 درصد تیلاپیلاهای موجود در آمریکا از چین می‌آید.

2-ماهی کاد


نوعی دیگری از ماهی‌های پرورشی در چین است این ماهی نیز در آب‌های مانده در پسماندها زندگی می‌کند. در حال حاضر 50 درصد ماهی‌های کاد در آمریکا از چین می‌آیند.

3-آب سیب چینی


حدود 50 درصد از آب سیب‌هایی که در آمریکا به فروش می‌رسد از چین می‌آیند. چین یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده آفت‌کش‌ها در جهان است. این کشور هیچ روشی برای ارزیابی وجود اثرات این آفت‌کش‌ها بر روی محصولات کشاورزی خود نمی‌کند به همین توصیه می کنم به هیچ وجه خودتان یا فرزندتان از آب سیب‌های چینی استفاده نکنید.

5-قارچ‌های پرورشی


بازرسان آمریکایی در چین قارچ آلوده کشف کردند حتی برخی از کارخانه‌های چینی برای فروش بیش‌تر قارچ‌های خود نشان قارچ ارگانیک را بر روی بسته‌بندی این قارچ‌ها چسبانده‌اند اگر در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید می‌بینید که قارچ‌های عجیب و غریبی در چین تولید و به فروش می‌رسد.

5-سیر چینی


بازرسان چینی سیر آلوده در چین کشف کردند .سیرهای چینی با مواد شیمیایی اسپری می‌شود که طعم بدی در دهان ایجاد می‌کند که حاصل از ترکیبات شیمیایی است. 31 درصد سیر فروخته شده در آمریکا از چین است.

6-مرغ


در سال 2013 وزارت کشاورزی آمریکا فروش مرغ چینی در آمریکا را تأیید کرد. بسیاری از کارشناسان ایمنی مواد غذایی اعلام کردند مرغ چینی کیفیت مطلوبی ندارد و عامل انتقال برخی بیماری‌ها مانند آنفولانزای مرغی است. به دلیل استفاده از افت‌کش‌‌ها بیش از هر کشوری در چین یکی دیگر از علل آلوده بدون این مرغ‌ها همین است.

7-برنج پلاستیکی


همانطور که در ابتدای  این گزارش ذکر شده در چین برنج تقلبی تولید می‌شود که در واقع از ترکیب سیب‌زمینی و زرین شیمیایی تولید می‌شود و هنگامی که این برنج پخته می‌شود سفت باقی می ماند و مانند برنج معمولی نیست . مواد غذایی از این قبیل در مصرف طولانی مدت سرطان‌زا هستند.

8-گل که به عنوان فلفل سیاه به فروش می‌رسد


در چین گل‌ها را جمع‌آوری و به عنوان فلفل سیاه می‌فروشند و آرد را نیز به جای فلفل سفید می فروشند. در چین سیستم نظارت و بازرسی بر روی مواد غذایی وجود ندارد هر چند که در آمریکا استانداردسازی وجود دارد اما این استانداردها در پایین‌ترین سطح ممکن هستند.

9-نمک صنعتی


نمک صنعتی برای سلامت انسان مضر است اما این نمک صنعتی 13 سال است به عنوان نمک غذایی به فروش می‌رسد. این نمک صنعتی باعث ایجاد بیماری‌های ذهنی و جسمی جدی در انسان می‌شود همچنین باعث ایجاد کم کاری تیروئید و اختلال سیستم تناسلی بدن می‌شود.

10-نخود سبز

تولید نخود سبز تقلبی یکی دیگر از سناریو‌های وحشتناک محصولات تقلبی در چین است. این نخود سبز از نخود سفید، سویا، رنگ سبز و متا بی‌سولفید سدیم که یک ماده شیمیایی نگهدارنده است تولید می‌شود. این ماده شیمیایی و رنگ استفاده شده در مواد غذایی ممنوع است زیرا این مواد سرطان‌زا هستند همچنین مانع جذب کلسیم در بدن می‌شوند. این نخود سبز سفت است و وقتی در آب جوش می‌ریزد رنگ سبز غیرعادی دارد و آب می‌شود.

محقق اصلی این تحقیق در خصوص مواد غذایی چینی گفت: به نظر من مواد غذایی چینی یکی از بدترین مواد غذایی جهان است چین یکی از آلوده‌ترین کشورهای جهان است .تولید آفت‌کش ها در چین بیش از هر کشوری است همچنین 70 درصد رودخانه‌های چین آلوده هستند.

گفتنی است شهر پکن یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا از نظر آب و هوایی است علاوه بر این ها بنابر گزارش اعلام شده در سال 2015 برخی از مردم چین روزانه تا 40 نخ سیگار مصرف می کنند و سلامتی مردم این کشور در مرز هشدار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل