بازدید 6361

آمريكا، اينترنت ايران را هم محدود مي‌كند

از زمان اجرای این قانون این لیست باید در خود کشورهای بلاروس، کوبا، اتیوپی، ایران، لائوس، کره شمالی، چین، تونس و ویتنام را جای دهد.
کد خبر: ۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۱ 25 October 2007
کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه مبارزه با تلاش دولت های دیکتاتور خارجی در جهت سانسور و یا محدودیت دسترسی به اینترنت و همچنین تعقیب کاربران آن را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، این سند که تحت عنوان "صورتجلسه آزادی شبکه بین المللی " (Global Online Freedom Act of 2007) نامیده شده در جلسه روز سه شنبه به اتفاق آرا مورد تایید قرار گرفت.

"کریستوفر اسمیت" نماینده حزب جمهوریخواه و یکی از شش مولف این لایحه اعلام کرد: "دیکتاتورها برای بقا به دو اصل نیاز دارند: تبلیغ و نیروی مخفی و در صورت نقض در استفاده، اینترنت هم اولی و هم دومی را بیش از میزان مورد نیاز تامین می کند".

وی مدعي شد کمپانی هایی که خدمات اینترنتی را عرضه می کنند نباید با دول کشورهای منزوی در راستای تعقیب فعالان خواستار دموکراسی همکاری کنند.

بر اساس لایحه مذکور وزارت امور خارجه آمریکا باید اداره جدیدی در رابطه با آزادی اینترنتی تشکیل دهد که وظیفه آن دفاع و پیشبرد آزادی اطلاعات الکترونیکی در خارج از کشور است.

این قانون همچنین در نظر دارد که در آمریکا لیستی از کشورهای محدود کننده اینترنت تشکیل شود. از زمان اجرای این قانون این لیست باید در خود کشورهای بلاروس، کوبا، اتیوپی، ایران، لائوس، کره شمالی، چین، تونس و ویتنام را جای دهد.

طی 180 روز بعد از امضای قانون فوق از سوی رییس جمهور، باید لیست جدیدی از چنین کشورهایی به کنگره ارائه شود و سپس هر سال این لیست تجدید نظر گردد و در عین حال از سازمان های دولتی خارجی که در محدود سازی دسترسی به اینترنت مقصر هستند نام برده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس