بازدید 16413
مروری بر روزنامه های سه شنبه 24 فروردین؛

نقش حسین فریدون در حاشیه دولت؟!/ حج برویم یا نرویم؟

اشتباه روزنامه های اصلاح طلب در انتقال اظهارات احمد توکلی درباره فساد اقتصادی و همچنین سفر رئیس جمهور قزاقستان به تهران، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است، حال آنکه موضوع سفر حج امسال و همچنین برخی معضلات شهر تهران از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۵۸۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 12 April 2016

اشتباه روزنامه های اصلاح طلب در انتقال اظهارات احمد توکلی درباره فساد اقتصادی و همچنین سفر رئیس جمهور قزاقستان به تهران، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است، حال آنکه موضوع سفر حج امسال و همچنین برخی معضلات شهر تهران از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک »، روزنامه کیهان با اشاره به جنجال دیروز روزنامه های اصلاح طلب درباره اظهارات احمد توکلی، نماینده مجلس درباره فساد اقتصادی در گزارشی با تیتر « 105/000/000/000/000 تومان فقط یک قلم تخلف دولت راستگویان» می نویسد: «در حالی که احمد توکلی از تخلف 105 هزار میلیارد تومانی دولت روحانی در هزینه‌کردِ برداشت از صندوق توسعه ملی خبر داده بود، روزنامه‌های زنجیره‌ای در اقدامی قابل تامل و هماهنگ، این تخلف را به پای دولت پیشین نوشتند!

نقش حسین فریدون در حاسیه دولت؟!/ حج برویم یا نرویم؟

روزنامه‌های زنجیره‌ای در اقدامی هماهنگ به تحریف اظهارات توکلی پرداختند. این اقدام با واکنش توکلی مواجه شد. نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به روزنامه‌های مذکور تأکید کرد: ارقام ساختگی و نسبت‌های ناصواب در تیتر و متن خبر منتشر شده در روزنامه‌های تحت مدیریت شما زیاد است.

روزنامه‌های زنجیره‌ای در گاف جدید رسانه‌ای خود دیروز به طور هماهنگ مبادرت به تحریف خبری منسوب به «احمد توکلی» نماینده مردم تهران در رسانه‌های خود کردند. البته به گل نشستن کشتی برجام و لزوم انحراف افکار عمومی از مطالبات اقتصادی، بیشتر بر تعمدی بودن این اقدام حکایت می‌کند تا یک گاف رسانه‌ای.

روزنامه آرمان در تیتر یک با عنوان «تخلف 105 هزار میلیاردی دولت احمدی نژاد» نوشت: «احمد توكلي، تخلف جديدي از دولت احمدي‌نژاد را فاش كرد كه به ماجراي «قرض ۱۵۰هزار ميلياردي از صندوق توسعه‌ملي» برمي‌گردد كه ۱۰۵ هزار ميليارد آن بازگشت داده نشد. اين نماينده ‌اصولگراي تهران در مجلس در نشست علني صبح ديروز پارلمان طي سخناني به عنوان موافق كليات لايحه بودجه سال ۱۳۹۵ كل كشور، اظهار داشت: زماني در دولت قبل ۱۵۰ هزار ميليارد تومان از صندوق توسعه ملي براي تهيه دارو قرض گرفته شد، اما صرفا ۴۵ هزار ميليارد تومان آن را پس دادند... و بقيه را صرف خريد ساختمان و قرض دادن به برخي نهادهاي دولتي كردند و مقداري را نيز صرف امور رفاهي كاركنان كرد».


«روزنامه قانون» در کاریکاتوری به نقش برادر رئیس جمهور در دولت پرداخته است.


روزنامه آرمان نیز به نقل از مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست به شیوه جدید زمین خواری می پردازد. این روزنامه در این گزارش با عنوان « زمین‌خواری در پوشش پرورش حیوانات » می نویسد: « پرونده زمین خواری ها چند سالی است در کشور ما به طور جدی باز شده است. هر روز هم اسناد جدیدی در این زمینه پیدا می‌شوند و ابعاد تازه ای پیدا می‌شوند که تا قبل از این کمتر کسی فکرش را می‌کرد زمین‌خواری به این صورت و با این بهانه‌ها وجود داشته باشد. روز گذشته، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برخی، دریافت زمین به منظور تکثیر و پرورش پستانداران و پرندگان وحشی در اسارت را بهانه‌ای برای تصرف زمین ها قرار داده‌اند. مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برخی دریافت زمین به منظور تکثیر و پرورش پستانداران و پرندگان وحشی در اسارت را بهانه‌ای برای تصرف زمین‌ها قرار داده‌اند، گفت: به افرادی که بخشی از زمین‌ها را گرفته‌ و فعالیت خود را شروع نکرده‌اند فرصت سه ماهه‌ای داده شده تا در مهلت تعیین شده نسبت به اتمام عملیات اجرائی و دریافت پروانه بهره برداری اقدام کنند. علی تیموری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برای حدود ۷۰ مرکز تکثیر و پرورش پرندگان و پستانداران وحشی در اسارت در استانهای مختلف برای اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست موافقت صادر شده است، افزود: از ابتدای سال ۹۴ روند ارائه مجوزهای تکثیر و پرورش برای اشخاصی که متقاضی دریافت زمین دولتی هستند متوقف و مقرر شد بر عملکرد افرادی که با موافقت سازمان زمین اخذ کرده‌اند نظارت شود. او افزود: به مراکزی که هنوز فعالیت اجرائی خود را شروع نکرده‌اند فرصت سه ماهه‌ داده شده تا پس از اتمام عملیات اجرائی نسبت به دریافت پروانه بهره‌برداری اقدام کنند. به گزارش ایسنا، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار اظهار کرد: پس از زمان تعیین شده در صورت عدم انجام هرگونه عملیات اجرائی از سوی مرکز نسبت به ابطال موافقت اولیه و اعلام به مراجع ذیربط اقدام خواهد شد.»


روزنامه شرق نیز در یادداشتی به قلم سید هادی خسروشاهی، سرپرست پیشین نمایندگی ایران در مصر با تیتر «حج برویم با نرویم» می نویسد: «پس از اجرای توطئه‌های دشمنان اسلام علیه وحدت امت اسلامی، بنی‌سعود با اعلام قطع رابطه سیاسی با جمهوری اسلامی ایران، گام دیگری در راستای همگامی بیشتر با دیگر سران مرتجع عرب، برداشتند و پس از آن نیز هجمه‌های بی‌شرمانه‌ای در سطح جهانی، ضد نظام اسلامی، از سوی مسئولان رسمی آن کشور یا عوامل مزدور آن، سامان دادند که تا کنون نیز همچنان ادامه دارد. با توجه به نزدیک‌شدن ایام مراسم حج تمتع و ممانعت عملی بنی‌سعود از تحقق مقدمات این امر، اين سوال مطرح است آیا امسال مردم ایران در مراسم حج شرکت بکنند یا نه؟ این در حالی است که هنوز مسئولان رسمی کشور بنی‌سعود به وظایف شرعی و قانونی خود در جبران خسارت‌های مادی و معنوی که به حجاج ایرانی در مراسم سال قبل روا داشتند، عمل نکرده و تلاش می‌کنند اصولا آن فجایع را به فراموشی بسپارند. در این شرایط و با یادآوری آن همه رذیلت‌ها و پلشتی‌ها و قتل‌عام‌های حجاج، به علت سوءمدیریت و صلاحیت‌نداشتن، آیا شرکت حجاج ایرانی در مراسم امسال- یا مراسم عمره- به مصلحت و مجاز هست یا نه؟ به عبارت دیگر، آیا عزت و حکمت و مصلحت ایجاب می‌کند که ایرانی‌ها با قبول اهانت‌ها و پلشتی‌های اعراب جاهلی که به تعبیر قرآن مجید «و اشد کفراً و نفاقاً» هستند، در این مراسم عبادی شرکت کنند؟

حج عمره که در آن سطح گسترده، از سوی ایرانی‌ها دنبال می‌شد و در واقع کمک مالی به بنیه اقتصادی بنی‌سعود و کمک به تقویت بنیه نظامی آن برای قتل‌عام مردم مسلمان یمن و لشکرکشی ضد مردم بحرین و تقویت همه‌جانبه تروریست‌های افراطی از نوع داعش است، بدون تردید باید تعطیل می‌شد؛ زیرا کمک چندین‌میلیارددلاری زائران ایرانی عمره مفرده به اقتصاد بنی‌سعود نمی‌تواند منطقی و مشروع باشد که امیدواریم مسئولان مربوطه در این زمینه فکر و اقدامی اساسی کرده و با توضیح و تبیین دلایل روشن آن، دین‌باوران ایرانی را به این‌سو هدایت کنند که عمره مکرره ضرورتی ندارد و زیارت عتبات عالیات در ایران، عراق، سوریه و مصر، می‌تواند جایگزین رفع نیازهای معنوی و عبادی آنان باشد. اما درباره حج تمتع امسال، به نظر می‌رسد به علت حصول نتایج مثبت در رابطه با مشکلاتی که بنی‌سعود به وجود آورد، حضور در مراسم حج امسال- آن هم به هر قیمتی- نمی‌تواند پذیرفتنی باشد؛ چراکه در مواقع احتمال ضرر، اجتناب از یک امر واجب، ضروری خواهد بود»


روزنامه شهروند در گفت و گو با مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران با عنوان «خیابان‌فروش‌هایی با روزی ۳۰ میلیون تومان درآمد» به نقل از آقای ابوالقاسم چیذری می نویسد: « تعداد کسانی که خیابان‌فروشی می‌کنند، عدد قابل توجهی است. ما در بررسی‌های خود، ٢٠ منطقه را به‌عنوان مکان‌های ویژه شناسایی کرده و متوجه شده‌ایم که در هر منطقه حدود ٥ تا ١٥نفر اقدام به خیابان‌فروشی می‌کنند، اینها کسانی بودند که به‌عنوان افراد پشت پرده خیابان‌فروشی فعالیت می‌کردند. اغلب برای دستفروشی و بساط‌گستری است. بیشتر از همه هم در این بساط‌ها لباس فروخته می‌شود. لباس‌هایی با مارک‌های تقلبی و چینی. اینها به‌ دلیل ارزان بودن، معمولا با استقبال مردم مواجه می‌شوند. ررسی‌های ما از درآمد این افراد در شب عید به‌ویژه در منطقه و محدوده ١٥ خرداد، روزی ٣٠‌میلیون تومان بود. البته درهمین ارتباط ١٥نفر شناسایی و تحویل مراجع قضائی داده شدند. درمیان این افراد کسانی هم که نیازمند بودند، به بازارچه‌هایی که ازسوی شهرداری راه‌اندازی شده، هدایت شدند.»


همجنین این روزنامه در کاریکاتوری به میزان درآمد نفتی دولت یازدهم واکنش نشان داده است!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر