بازدید 3515

افزایش تولید، توسعه محصول و پاسخگویی به نیاز مشتریان

همزمان با نامگذاري امسال به نام «اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل» ، افزايش توليد، توسعه محصول و پاسخگويي به نياز مشتريان از سوي مديرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان،به عنوان جهتگيري فولادمبارکه در سال 95 معرفي شد.
کد خبر: ۵۸۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 17 April 2016

افزایش تولید، توسعه محصول و پاسخگویی به نیاز مشتریان همزمان با نامگذاري امسال به نام «اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل» ، افزايش توليد، توسعه محصول و پاسخگويي به نياز مشتريان از سوي مديرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان،به عنوان جهتگيري فولادمبارکه در سال 95 معرفي شد.
 در گردهمايي آغاز سال جديد که با حضور مديرعامل، معاونين، مديران و کارکنان شرکت در سالن تشريفات شرکت فولادمبارکه برگزار شد، اهداف و اقدامات نواحي مختلف توليدي و پشتيباني شرکت مورد بررسي قرار گرفت و دکتر بهرام سبحاني مديرعامل شرکت ضمن تبريک سال نو و آرزوي سلامتي و شادي براي کارکنان و خانواده آنان، با تأکيد و توجه ويژه به منويات مقام معظم رهبري در موضوع اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: سال 1395، طبق فرمايشات مقام معظم رهبري به نام «اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل» ناميده شده است و اينکه ايشان براي چندمين بار موضوع اقتصاد را مطرح ميکنند يعني همچنان اقتصاد بزرگترين و مهمترين چالش و پاشنه آشيل کشور است. وقتي صحبت از اقدام و عمل ميشود، قلم فرسايي و کنفرانس و همايش و سخنراني کافي است و در حقيقت اقتصاد مقاومتي را بايد در عمل پياده کرد و آنچه که فولادمبارکه در سال گذشته انجام داد، تحقق اقتصاد مقاومتي در اقدام و عمل بود، چراکه وقتي در دنيا، صنعت فولاد دچار چالش اساسي ميشود و شرکتهاي بزرگي عرصه را خالي ميکنند، فولادمبارکه در همين شرايط توانست خود را از اين آسيب نجات دهد و پايدار بماند که بر همين اساس، جهت گيري فولادمبارکه در سال 95، « افزايش توليد، توسعه محصول و پاسخگويي به نياز مشتريان» معرفي ميگردد.
 
مديرعامل فولادمبارکه افزود: سال 94، سالي بيسابقه و فوق العاده سخت بود، سالي که با وجود تلاطم هاي اقتصادي و شرايط خاص حاکم بر بازار فولاد و از جمله فولاد مبارکه سال پرفراز و نشيبي گرديد، وليکن مجموعه فولاد مبارکه توانست همانند گذشته، دستاوردهاي خوبي را کسب نمايد. سال 94 به گونه اي بود که تاريخ چندين ساله فولاد دنيا اين شرايط را تجربه نکرده بود. اگرچه افت و خيز قيمتها هميشه بوده و دره مرگ و نقطه آتشفشان هر 10 سال يکبار در صنعت فولاد تکرار ميشود اما تاکنون چنين شرايطي را نداشته ايم که به يکباره در کمتر از 6 ماه قيمتها 60 درصد افت پيدا کنند و همه غافلگير شده، فرصت برنامهريزي پيدا نکنند. در حالت عادي در مقاطعي هم که قيمتها به صورت تدريجي نزول پيدا ميکرد، سريع بازيابي ميشد و در واقع دوره رکود کوتاه بود، قيمتها با يک شيب ملايم به کف ميرسيد و بلافاصله شتاب ميگرفت، اما در سال گذشته اين اتفاق، کاملا بر عکس بود، تا جاييکه در سال گذشته، افت ناگهاني و شديد، دوره رکود طولاني و رشد بسيار کند قيمتها را شاهد بوديم.
 
دکتر سبحاني شرايط موجود را دوره بحران فولادسازهاي جهان خواند و افزود: شرايط سال گذشته باعث شد، روند به گونهاي گردد، که شرکتهايي نتوانند خود را نجات دهند، ورشکست شده و از دور خارج شوند. همانگونه که از تيتر اخبار صنعت فولادجهان مشخص است شرکتهاي متعددي از گردونه خارج شدند و شرکتهايي به حيات خود ادامه دادند که يا سوبسيد دولتي داشتند يا اندوخته قبلي که توانستند زيان خود را تحمل کنند. در اين بين شرکتهاي چيني هم علي رغم سوبسيدها و کمکهايي که از دولت خود ميگرفتند 8 ميليارد دلار زيان ثبت کردند، تاتا استيل لندن تعطيل شد و بزرگترين توليدکننده فولاد ايتاليا با 10 ميليون تن توليد ظرفيت خود را به 5 ميليون تن رساند و 500 ميليون يورو در سال ميلادي گذشته زيان داد و زيان 900 ميليون يورويي را براي سال 2016 پيش بيني  کرده است.
 
رييس انجمن توليدکنندگان فولاد ايران، فولادمبارکه را بنگاهي قدرتمند دانست و تصريح کرد: با توجه به شرايط خاص صنعت فولاد در جهان و در همين شرايط سخت، شرکت فولادمبارکه توانست با همکاري و همدلي همه کارکنان خود، همانند گذشته سربلند شود در حالي که شرايط فولادمبارکه به دلايلي، سخت تر از فولادسازهاي ديگر کشورها بود، چراکه با افت 60 درصدي قيمت بازارجهاني، قيمت تمام شده فولادسازهاي ديگر کشورها نيزکاهش يافت، قيمت سنگ آهن و انرژي يک سوم شد و درنهايت قيمت تمام شده کاهش پيدا کرد و قيمت محصول هم پايين آمد ولي اين شرايط اصلاً براي فولادمبارکه مهيا نگرديد و فولادمبارکه در شرايطي در سال 94 قيمت خود را 15 درصد کاهش داد،که هزينه هاي اين بنگاه اقتصادي از حقوق و دستمزد گرفته تا مواد اوليه، حمل و نقل و .... همه افزايشي بوده است و در حقيقت اگر فولادمبارکه توانست اين بحران را پشت سر بگذرد، فقط نتيجه همدلي و همزباني کارکنان اين شرکت بود و در مواقعي هم که صحبت از نهضت صرفهجويي و مديريت و کنترل هزينهها مطرح شد همه باهم لبيک گفتند و مشارکت کردندکه جاي دارد از تک تک دوستان و همکاران به خاطر توفيقات سال گذشته تشکر کنم که البته حفظ و تداوم توفيقات حتماً در گرو همت و تلاش مضاعف در سال جديد است.
 
دکتر بهرام سبحاني با مروردستاوردهاي شرکت در سال 94 گفت: توليد فولاد خام گروه  6.977.900 تن و توليد ورق نوردگرم گروه  5.474.575 تن بود که از اين مقدار بر اساس برنامه سال 94 صادرات 1.5 ميليون تن محصول بوده که با همت و تلاش همه همکاران موفق شديم 1ميليون و 793 هزار تن صادر کرده و رکورد ساليانه صادرات از ابتداي راهاندازي تاکنون را به ثبت برسانيم. از ديگر دستاوردهاي شرکت بايد به آخرين رتبهبندي شرکتهاي ايراني در ارزش روز دارائيها اشاره کنم که فولادمبارکه به عنوان تنها شرکت توليدي رتبه هشتم است و قبل از فولادمبارکه همه مؤسسات مالي و بانکها در رتبه بالاتر قراردارند. علاوه بر اين موفقيت، بايد به قرار گرفتن در جايگاه دهم بين شرکتهاي جهان تراز در ارزيابي WSD اشاره کنم. مؤسسه آمريکايي ورلد استيل دايناميک، مؤسسهاي مطالعاتي و تحليلگر صنايع فولاد جهان است. اکثر گزارشها و تحليلهايي که بر اساس آن بازار فولاد را پيش بيني ميکنند توسط اين مؤسسه تهيه ميشود، که در آخرين گزارش خود فولادمبارکه در بين 36 شرکتي که در کلاس جهاني هستند جايگاه دهم را پيدا نموده است.
 
بنا بر اين گزارش در ادامه اين گردهمايي، مديرعامل فولادمبارکه اهداف کلان شرکت در سال 95 را تشريح نمود و افزود: تکميل و راهاندازي طرحهاي توسعهاي که شروع شده بايد انجام شود و هرچه زودتر در مدار توليد قرارگيرند. بازسازي کوره ها با راه اندازي ريخته گري جديد شماره 5 امکان توليد 7.2 ميليون تن را فراهم ميکند. توسعه سبا بايد به اتمام رسيده و به بهرهبرداري برسد. در طرح سپيد دشت هم واحد احيا مستقيم در حال اتمام است که به زودي راهاندازي ميشود که با اين روند توليد با حداکثر ظرفيت، تنوع محصول، تأمين نياز بازار بايد در دستور کار سال جديد قرارگيرد. در اين بين چشمانداز آينده نشان ميدهد که در فضاي رقابتي جديد و بازشدن منابع خارجي بر روي سرمايهگذاران داخلي نويد اين داده ميشود که تحرکي در بازار اتفاق مي افتد و تحرک يعني رشد تقاضا که حتماً فولادمبارکه بايد پاسخگو باشد.
 
دکتر سبحاني در ادامه حفظ بازارهاي صادراتي و تلاش براي توسعه بازار و برنامه براي صادرات 2 ميليون تن را از ديگر اهداف سال 95 خواند و افزود: افزايش بهرهوري در همه زمينههاي مصرف انرژي، نيروي انساني، مواد، تجهيزات و...، جانشينپروري، مديريت و بهينهسازي سطح موجوديهاي کالا و قطعات، مديريت مصرف آب و استفاده بهينه از پساب شهري و صنعتي، حفظ محيط زيست و حذف فعاليتهاي بدون ارزش افزوده از ديگر اهدافي است که در فولادمبارکه با همراهي و همکاري همه همکاران انجام خواهد شد.
 
اين گزارش حاکي است، در اين گردهمايي معاونين بهره برداري، خريد، اجراي پروژهها، نيروي انساني و سازماندهي، تکنولوژي، فروش و مالي و اقتصادي با شرکت در پانل آزاد به مرور دستاوردهاي سال گذشته و تشريح اهداف سال 95 پرداختند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل