بازدید 16438

دست‌انداز جدید عراق برای خودروسازان ایرانی

براساس قانون جدید که دولت عراق به تصویب رسانده، هزینه شماره‌گذاری خودروهای وارداتی کاهش یافته است، حال آنکه تعرفه واردات قطعات منفصله از صفر به 15درصد افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۸۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 19 April 2016
دولت عراق به تازگی مصوبه‌ای درباره واردات خودرو داشته است که اجرای آن با منافع خودروسازانی که در آن کشور به ایجاد سایت‌های تولیدی پرداختند، همخوانی ندارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، این موضوع در حالی است که عراق یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی خودروسازان کشورمان محسوب می‌شود. براساس قانون جدید که دولت عراق به تصویب رسانده، هزینه شماره‌گذاری خودروهای وارداتی کاهش یافته است، حال آنکه تعرفه واردات قطعات منفصله از صفر به 15درصد افزایش پیدا کرده است.

این قانون در حالی اجرایی می‌شود که عراق یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی خودروسازان ایرانی به حساب می‌آید و در راستای همین موضوع خودروسازان کشورمان طی یک دهه گذشته به احداث سایت‌ تولیدی در این کشور پرداختند؛ بنابراین آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد اجرای این قانون نباید خیلی خوشایند خودروسازان ایرانی باشد؛ به‌طوری‌که معاون صادرات سایپا نیز چندی پیش عنوان کرده بود که «طبق این قانون جمع هزینه‌های افزوده شده به خودروهای تولیدی در عراق افزایش و جمع هزینه‌های واردات خودروی کامل کاهش پیدا می‌کند که با این حساب کفه ترازو به نفع واردات خودرو تغییر می‌کند.»

وی همچنین با اشاره به تاثیر نامطلوب این قانون در صادرات خودرو تولیدکنندگان ایرانی، اجرای آن را منجر به بی‌انگیزگی خودروسازان کشورمان خوانده است. محسن دستخوش جوان، در ادامه در گفت‌وگو با «سایپا‌نیوز» از نامه‌نگاری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با طرف عراقی خبر داده و می‌گوید: قرار بر این است که دستگاه دیپلماسی با طرف عراقی این موضوع را بررسی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۵۱
مگر اينكه عراقيا بدادمون برسن والا به خدا با اين ماشيناشون
اونها جونشون رو دوست دارند نمیان خودروهای بی کیفیت سما را بخرند که
به امید ورشکستگی خودروسازان ضد مردمی
خدا را شکر ما که نتوانستیم از دست این خودرو سازان راحت شیم ولی عراقی ها تونستند یعنی اونا از ما بیشتر می فهمند؟!!!!!!!!
از 0 به 15 ؟!! ما سوزوکی گرند ویتارایی که همه جای دنیا 70 میلیون میخرن داریم 135 میلیون بهش پول میدیم یعنی نزدیک 100 درصد اونم محصولی که تو داخت کشور تولید میشه .
ای ول دولت عراق
مدير عامل سايپا فكر مي كنه عراق هم مثل ايران ميمونه و پرايد رو به هر قيمتي دلش ميخواد به اونا بده اينكارو كردن كه بفهمين مردم عراق شايسته پرايد سايپا نيستند.
بنازم به مسئولین عراقی حالا ببینیم خودرو سازان ایرانی چگونه می خواهند وارد رقابت با دیگر خودروسازان دنیا شوند چیزی که در ایران تصورش نیز دور از خیال است هر چند ضررو زیان سایت عراق را نیز ما بدبختهای این جهان فانی باید تقبل نمایم و با خرید خودروهای تولیدی در سایت عراق آن سایت را از ورشکستگی نجات دهیم امدیم به عراق خودروی تولیدی ایرانی صادر کنیم حال از عراق خودروی ایرانی وارد خواهیم کرد
دمشو گرم حال این جماعتو بابد عراقی ها بگیرند.
اونا دوست دارن مردمشون خودرو با كيفيت سوار شن ضمنا مگه كشور ما تعرفه هاي بالايي براي واردات خودرو نذاشته تا حمايت از خودروي بي كيفيت توليد داخل كنه
چلو صافي به افتابه ميگه دو سوراخ
بااین ماشینها وباین صنعت مونتاژ چطور خودروسازهای ما رفتند ودر کشورهای دیگر کارخانه درست کرده اند؟از جیب مردم دولت به آنها کمک می کند وآنها اینطور بدون حساب وکتاب در کشورهای دیگرحیف ومیل می کنند.اگر شرکت های ژاپنی یاامریکایی اینکارها را می کنند آنها صاحب صنعت هستند ومی توانند اما خود روسازهای ها هنوز در داخل مشکل دارند.
این حق هر یک از شهروندان عراقی و سایر کشور هاست که ازادانه تصمیم بگیره چی سوار بشه نه صرفا انحصار پراید .....افرین به دولت مردان انان
حق با عراقی هاست
عراقی ها به دلیل جنگ به اندازه کافی کشته و زخمی میدن دیگه نباید کشتار خودروهای داخلی رو هم قبول کنند
خوش ب حال عراقی ها،ک این قانون تصویب کردن دیگه از اشغالهای سایپا راحت میشن ....
خودروسازان ايراني فقط به ايراني ها مي تونن ماشين بفروشند اون هم با حمايت مجلس و دولت
.. خوب این که به نفعته ... تولید را داخل کشور خودمان انجام می دهی و اشتغال زایی و کلی برنامه دیگه ..
میخواهند ماشین خوب سوار شوند عزیزم اشکالی دارد ؟ مگر ما خودمان از تولیدات داخلی راضی هستیم که آنها هم راضی باشند . خودرو های تولید داخل فقط به درد اوراقچی ها می خوره والسلام .
اونجا ایران نیست که همه چیز دست لابی خودروسازان باشد اونجا واسه جان مردم بیشتر از منافع دولت و سرمایه داراشون ارزش قائل هستند
قیمت خودرو را در ایران بالا میبرن ، جبران میشه
خودروسازها که نگرانی ندارن ، هر کاری که دلشون بخاد انجام میدن
خدا رو شکر. عراقیها قدر جون مردمشون رو میدونن
يني تا اين حد روتون زياد شده كه پيگير تغيير قانون داخلي كشورهاي ديگه هم ميشين؟؟؟؟؟؟
بابا شما ديگه كي هستين؟!
به نام خدا
انحصار در هر موضوعی موجب سودجویی است به همین دلیل دنیا به سمت تجارت آزاد رفت سالهاست در کشور ایران شاهد این سودجویی ها هستیم امیدواریم که دستگاه دیپلماسی ما نیز به جای انحصاری کردن اقتصاد به سمت آزادسازی آن پیش برود
اتفاقا چقدر خوب! حالا اگر راست ميگيد رقابت كنيد. اونجا هم دنبال انحصار و به زور فروختن محصول بي كيفيت هستيد. اميدوارم ايران هم همين كار رو بكند...
مگر با دیپلماسی میشود خودروی بی کیفیت فروخت ؟
متاسفانه رانت در خارج خیلی دوام ندارد !! چون اجباری به خرید خودرو خاصی را ندارند با تاسف ( ! )
شما که حداقل دست به گرون کردن خودروهایتان در داخل خوب است، اونجا هم گرون کنید. البته اگر جرات دارید
به امید ورشکستگی لگن سازان ایرانی!
جمع کتید بساط خودرو تونو
شما برای وارد کردن خوردو به کشور 120 درصد تعرفه اسمی می گیرید و در عملی بیشتر میشه اونوقت راضینمی شید چند درصد برای وارد کردن قطعه به یه کشور دیگه تعرفه بدید.
مگر مسئولان خودرو كشورمان در 30 سال اخير چه گلي به سر خودمان زده اند كه در مورد كشور هاي خرجي اعلام نظر ميكنند
دستگاه دیپلماسی؟
فکر کردین اونجا هم اینجاست که با جلسه گذاشتن با وزیر همه چی حل بشه
بیچاره سایپا و ایران خودرو که دوباره باید پراید 850 دلاری را 20 ملون بکنن تو پاچه ملت خودمون !!!! و سمند 1500 دلاری را 33 ملیون !!
امیدوارم دولت ایران یه خورده هم از دولت تازه تأسیس ولی حرفه ای عراق یاد بگیره!
بهتر
ناراحتی نداره هزینه اش رو از مصرف کننده داخلی بگیرین از دیوار صدا در می یاد اما از مصرف کننده داخلی نه. دولت هم که با شما مچ هست دیگه مشکلی ندارین که
اخه خدارو خوش مياد پرايد و به مردم بدبخت عراق بديم.
ما از دولت عراق سپاس گذاریم و کمال تشکر را داریم
تصمیمی که دولت ایران باید برای مردمش نیز بگیرد واقعا تصمیم به جایی است
الحمدلله
آخه یه نفر نیست بگه چرا این خودروسازها تو هر کشوری مثل ونزوئلا، آذربایجان و عراق میرن خط تولید خودروهای بی کیفیت خودشون رو راه میندازن و بعد با کلی ضرر اونجا رو رها میکنن؟!
عراق ملوک الطوایفی اداره می شود و هر قوم و طایفه ای در کابینه سهم دارند . بستگی دارد وزیر مربوطه طرف عربستان غش کند یا طرفدار ایران باشد . به همین دلیل وابستگی وزیر به هر طرف بر سیاستهای آن وزارتخانه تاثیر میگذارد . الان هم احتمالا در وزارت صنایع عراق کفه به سمت عربستان چربیده و با این کارها میخواهند حال ایران را بگیرند . این در حالی است که یک وزیر دیگر که فرزندانش در ایران درس خوانده اند ، به شدت دارد زمینه را برای ورود کالاهای ایرانی مربوط به زمینه کاری اش فراهم می کند و اصرار دارد تا من وزیر هستم مقدمات کار طی بشود .
خدا رو شکر که عراق اینکار رو کرد!!!
خوب همه که بی عقل و ناچار نیستن دیدن خودروهای ساخت ایران ،از اون طرف هم کمک های ایران جلوچشماشونو گرفته بااین روش مردم شونوازشر خودروی ایرانی درامان نگه میدارن
خوب خودرو كامل توليد شده را بجاي قطعات منفصله صادر كنند تا اشتغالزايي در داخل انجام پذيرد و احداث خط توليد در كشور ديگر فقط به نفع اشتغالزايي آنان بوده
توی ایران واردات رو سخت کردید خودروسازان هر چی دلشون می خواد انجام میدهند فکر کردید عراق هم باید به صدقه سر شما وارداتش رو سخت کنه تا شما هر کاری خواستید بکنید؟
خدارا شکر دولت عراق هم متوجه شد که سایپا و ایران خودرو فقط به جیب خودشان فکر می کنند
هزینه احداث سایت اسکندریه عراق؛ اصلا توسط خودروسازان ایرانی پرداخت نشده است.
بهتر بود خودروسازان به فکر خریدار ایرانی و بالاتر بردن کیفیت در ایران باشند تا عراق !
چرا ایران برای واردات خودرو بیش از 90 درصد عوارض و گمرکی میگیره ولی عراق نباید بگیره؟
پرایدی که در ایران بیش از 20 میلیون است در عراق به 3 میلیون هم نمی رسد؟ با این فرض به 4 میلیون برسه هم تفاوت زمین تا آسمان است!
شاید بااینکار خودروسازان کشور ما از خواب زدگی بیدار شن و کمی به کیفیت کالاهلشون اضافه کنن
این انگیزه خودروساز هاست که منو کشته .
نمیدانم چرا خودروساز ایرانی اینقدر ناله میکند ؟آخرچیه این خودروهای بی کیفیت که تولید میکنید؟همه گران همه بی کیفیت یه مقدار هم به فکر مردم ومصرف کننده هم باشید.
بله دیگه تمام دارایی و پولها و جوانهای ما را بردنند الان ماشین از امریکا می اورنند وای به حال ما که کلاه گشادی سر جوانان مملکت رفت درود بر شما که جلوی این کارها را نگرفتید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی