بازدید 22167

واکنش دفتر احمدی نژاد به سخنان جهانگیری

کد خبر: ۵۸۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 27 April 2016
غارت دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران در زمان حضور وزیر امور خارجه در آمریکا و ملاقات های خصوصی با همتای آمریکایی وی روی داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم در اطلاعیه‌ای در واکنش به اظهارات دولتیان درخصوص برداشت دارایی های جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا نوشت: غارت دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران، دقیقا در زمان حضور وزیر امور خارجه در آمریکا و ملاقاتهای خصوصی و محرمانه طولانی و مکرر ایشان با همتای آمریکایی او روی داده است. آیا این حادثه هیچ رابطه ای با ملاقات و موضوعات مطروحه در این مذاکرات ندارد؟ آیا این امر ادامه سناریوی تحقیر دولت و ملت ایران نیست؟

متن اطلاعیه روابط عمومی دفتر رئیس دولتهای نهم و دهم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم عزیز و شریف ایران

ضمن تبریک ایام پر برکت ماه رجب و آرزوی بهره مندی از خیرات و برکات ماههای پیش رو، به اطلاع می رساند:

قریب سه سال است که مشی دولتمردان فعلی، بر نفی کامل دولت گذشته و حمله مستمر از رهگذر ایراد صدها تهمت و افترا به مردمی‌ترین دولت ایران استوار بوده و هر بار به بهانه ای، مسئولیت تمامی ضعف‌ها، ناتوانی ها و شکست ها در امور جاری کشور را به دولت قبل منتسب می سازند که این امر به روال عادی و روزمره تبدیل شده است.

این بار نیز اقدام دولت مستبد آمریکا در تصرف ظالمانه حدود دو میلیارد دلار از منابع و ثروت ملت مظلوم ایران، بهانه جدیدی برای تهاجم دولتی ها و عناصر سیاسی و رسانه‌ای وابسته به آنها علیه دولت قبل شده است.

اگرچه ملت رشید و فهیم ایران با اتکاء به هوش ذاتی خود از مدتها قبل، علت این رفتار غیرمسئولانه دولتمردان و عناصر سیاسی را به خوبی درک کرده است، لیکن با تاکید مجدد بر ادامه مشی سکوت رئیس دولتهای نهم و دهم و صرفا برای روشن تر شدن موضوع و ثبت در تاریخ، مواردی را به آگاهی می رساند:

1- دولتمردان غاصب آمریکایی به یک بهانه دروغین که به سال 1362 مربوط می شود، در سال جاری و در دوره حاکمیت دولت فعلی، 2 میلیارد دلار از منابع مالی ایران را غارت کرده‌اند. معلوم نیست چرا و با چه انگیزه‌های پیدا و پنهانی، این اقدام ظالمانه آمریکا را به دولتهای نهم و دهم مرتبط می کنند.

2- مدعی شده اند که مدیران بانک مرکزی در دوره های قبل بی احتیاطی کرده اند و نباید به مقررات، ضوابط و قوانین بین المللی حاکم بر مناسبات بانکی در جهان اعتماد می کردند و این اعتماد باعث تصرف اموال ملت درسال جاری شده است.

باید گفت که اولا دولت آمریکا در نتیجه برخورد عالمانه و عزت‌مدار دولت‌های نهم و دهم جرات نزدیک شدن و دست اندازی به منابع ملت ایران را نداشت، بنابراین سئوال این است که آیا غارت صورت گرفته، ناشی از ضعیف نشان دادن ملت ایران در عرصه بین المللی و در نتیجه تجری دولتمردان آمریکایی طی سالیان اخیر نیست؟

ثانیا دولتمردان فعلی طی چند روز اخیر و بارها از غیرقابل اعتماد بودن مدیران آمریکایی و حتی بی اعتمادی به مقررات بین المللی سخن به میان آورده اند، بنابراین سئوال این است که مدیران ارشد امروز کشور چرا به صرف اقوال شفاهی وزیر امور خارجه آمریکا، انواع و اقسام وعده های اقتصادی و امثال آن را به ملت ایران می‌دهند؟ چگونه است که هر نوع تحرک و پیشرفت داخلی را منوط به توافق با طرف آمریکایی معرفی کرده و امور کشور را با گره زدن به وعده‌های آمریکایی، معطل نگاه داشته‌اند؟

3- غارت دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران، دقیقا در زمان حضور وزیر امور خارجه در آمریکا و ملاقاتهای خصوصی و محرمانه طولانی و مکرر ایشان با همتای آمریکایی او روی داده است. آیا این حادثه هیچ رابطه ای با ملاقات و موضوعات مطروحه در این مذاکرات ندارد؟ آیا این امر ادامه سناریوی تحقیر دولت و ملت ایران نیست؟

4- اگر ادعای اینان که می گویند نباید به اقوال دولتمردان آمریکایی و حتی مقررات و قوانین بین المللی اعتماد کرد، راست باشد، چگونه است که با قول و قرارهای مبهم و نیم بند و بدون تضمین وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا، حقوق هسته ای ایران و تاسیسات آن به ارزش تقریبی سی میلیارد دلار، از رده خارج، برخی نابود و بخشی نیز معطل گذاشته شده است؟

5- دولتمردان کنونی طی سه سال اخیر بر ضرورت زدودن بی اعتمادی ها و اعتماد کردن به برخی گفته ها یا نامه های دولتمردان آمریکایی تاکید داشته اند تا آنجا که حتی تصریحات بخش های مهمی از حاکمیت آمریکا مبنی بر بی پشتوانه بودن و ناپایداری توافقات و وعده های داده شده نیز نادیده انگاشته شده و دولتمردان ایران بر رویه خود مبنی بر اعتماد به قولهای آمریکایی پافشاری کرده اند، سئوال این است که این رفتار و مشی و منش دولتمردان کنونی آیا متاثر از ناآگاهی نسبت به ماهیت سلطه طلبانه سردمداران دولت آمریکاست یا آنکه شاهد انجام بازی حساب شده ای در یک سناریوی از پیش تعیین شده هستیم؟

6- با شعار اعتماد به دولتمردان آمریکایی و تاکید خارج از عرف براقوال و توافقات آنان و در نتیجه تضعیف موضع ملت ایران در عرصه بین المللی طی سه سال گذشته، قیمت ثروت با ارزش ملت ایران یعنی نفت از حدود 105 دلار به حدود 35 دلار کاهش یافته است و اگر همین روند ادامه یابد، روزانه تقریبا 150 میلیون دلار (حدود 500 میلیارد تومان) و سالانه تقریبا 55 میلیارد دلار (190 هزار میلیارد تومان) از جیب ملت ایران به جیب عمدتا طرفهای مذاکره یا متحدین آنها سرازیر می شود.

انتظار عمومی این است که مسئولان مربوطه با پرهیز از فرافکنی و متهم کردن بی منطق دیگران، مسئولیت خویش را در امور جاری کشور بپذیرند و به دنبال اصلاح روند کنونی و ایجاد همدلی و بسیج عمومی برای استیفای حقوق ملت ایران باشند.

از خداوند متعال برای همگان توفیق خدمت به ملت و اعتلای ایران همیشه سرفراز را خواستاریم.

روابط عمومی دفتر رییس دولتهای نهم و دهم

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۸۱
انتشار یافته: ۱۸۰
درود بر بزرگ مرد ایران احمدی نژاد مردمی
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
چرا مردمی میگی..؟
تو مردمی..؟ چرا از جانب مردم حرف میزنی آخه تو..؟
واقعا که دوستان...
احسنت
عجب ...
دقیقا نظر شریعتمداری کیهان را انتشار دادی که نفت از بشکه ای 120 دلار به 35 دلار رسیده این چه ربطی به برجام دارد
ببینید خیلی دولتتون رو قبول داشتم . ولی از وقتی متوجه شدم چه در حق ملت ایران کردید حتی اسمتونم حال ایرانی وطن پرست رو بد میکنه . البته نه اینکه به این دولت خورده نگیرم چون این دولت هم کم ایرانی را خوار و ذلیل نکرد هم برای موضوع عربستان و هم برجامشون
فقط احمدی نژاد و بس.
هیچ دولتی نمی تواند مدعی شود که بیش از دولت مردمی دکتر احمدی نژاد، برای آبادی ایران عزیز تلاش کرده.
دلیل این همه افترا چیزی جز دلهره از بازگشت شیرمرد ایرانی(دکتر مردمی نژاد) نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
فقط خدا میدونه جیب چندتا مثل بابک زنجانی رو اباد کرد
سینا
| Turkey |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
اقلیت عزیز از جانب اکثریت ننویس...
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
بیشین بینیم باو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!مبارکتون باشه.ورقپاره هاتونم نوش!!!!!!!
6- با شعار اعتماد به دولتمردان آمریکایی و تاکید خارج از عرف براقوال و توافقات آنان و در نتیجه تضعیف موضع ملت ایران در عرصه بین المللی طی سه سال گذشته، قیمت ثروت با ارزش ملت ایران یعنی نفت از حدود 105 دلار به حدود 35 دلار کاهش یافته است و اگر همین روند ادامه یابد، روزانه تقریبا 150 میلیون دلار (حدود 500 میلیارد تومان) و سالانه تقریبا 55 میلیارد دلار (190 هزار میلیارد تومان) از جیب ملت ایران به جیب عمدتا طرفهای مذاکره یا متحدین آنها سرازیر می شود..
در بهترین شرایط ایران ۷٪ صادرات نفت در اوپک سهمیه دارد.
تا کی می خواهید حرف مفت بزنید. حداقل مثل رییس تان کمتر خرف های عوام فریب بزنید ،
احمدي جان به جاي اين صغري كبري ها شما در مورد اون ٣٠٠ميليارد مفقودي هم يه توضيحي بده اينكه قيمت نفت از ١٥٠ دلار به ٣٥ دلار رسيده تقصير دولت نيست بلكه دلواپسان خارجي هستند كه همگام با دلواپسان داخلي بعد از برجام به جان دولت و ملت ايران افتاده اند و اگر هم وزارت خارجه پشت پرده باج دوميلياري به آمريكايي ها داده عوضش دو ماه پيش ١.٥ ميليارد از آمريكا غرامت گرفت و اگر دادن اين باج به آمريكا به صلاح است من دادن آن را به دادن باجهاي بي ثمر ميلياردي به كشورهاي آسيايي (مثل تاجيكستان و ...)و آفريقايي (مثل سودان و جيبوتي)ترجيح مي دهم
عالمانه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
شعار هر چی مرده احمدی برمیگرده
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
شما بگو شعار هرچی مرده احمدی برمیگرده
بقیه میگن شعار هرچی......احمدی برمیگرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
گذاشتن واستون.....
هههههه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
بلانسبت شما"شتردرخواب بیند پنبه دانه...
روت میشه
پاسخ قشنگی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
والا ما پاسخی ندیدیم همه پاراگرافها علامت سوال داره
محمود بشین سر جات ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
بی ادب
من يه سوال دارم واون اينكه برنج كيلويي يازده هزارتومان تقصير كيه بيكاري ركود گسترده تقصيركدام دولته بابا بس كنيد همش ضعف وناكارآمدي خودتونو توجيه نكنيد برجام تا حالا چه پيامدي داشته جز سركارگذاشتن ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
برنج کیلو 15هزار تومان
پاسخ جالبی بود گوشام هنوز دراز مونده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
اگه گوشات دراز نبود میفهمیدی عزت وشرف ایرانی تو این سه سال به بهانه اومدن تجار غربی که هیچ فایده ای برام مردم نداشته چقدر به فنا رفته
یعنی من عاشق این ادبیات و نحوه جواب دادن هستم. بلاغره ما نفهمیدیم دفتر دولت نهم و دهم می خواست به اتهام جواب بدهد و یا باز پوولیستی را بیندازد.
همه را جواب داده غیر از سوال اصلی که چرا اوراق قرضه را از دولت امریکا خریدند؟
مثل دانش اموزی که برای خالی نماندن برگه ، سوال امتحانی را یکبار دیگر در جواب می نویسد
برای تابناک بسیار متاسفم که مثل همیشه بازتاب دهنده سخنان و موضع گیری های فردی .... شده است
ایشون مگه هنوز دفتر دارن؟؟دفتر چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
مهرورزی !
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
شایعه شده میخاد کاندید شه دوباره!!!!!!فک کن احمدی اینور ترامپ اونور ملک سلمان اینورتر کره شمالی بالاتر دوستان دعاهاتوتو بخونین که داره دیر میشه ها!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
دفتر مهرورزی ؛ محبت و همسریابی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
دفتر خاطرات با جلد قهوه ای و کاغذ های کاهی !
اين مردمي ترين دولت ايران را خوب اومدي واقعا كدوم مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
ما پا برهنه ها!!!!
به نظر می رسد این حرکت دولت نهم ودهم( خرید اوراق از آمریکا)بر عکس بقیه کارهایش نه پوپولیستی ونه از روی بی مدیریتی بوده بلکه هدف خاصی را دنبال می کرده است
جالبه این همه ادعا کرده . یه کلمه نتونسته بگه کار ما بود یا نبود . در حالی که ریسس بانک مرکزیش هم تایید کرده کار دولت نهم بود.بجای بیانیه کی یود کی بود ما نبودیم بهتر بود لا اقل یه بار هم شده عذر خواهی میکردن
دولت و نهم و دهم، هم سو با امریکا
قیمت سنگ پا الان چنده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
ظاهرا سه ساله که ارزون شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
از برجام بپرس!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
قزوین...؟؟؟؟ یا تهران...؟؟؟؟
اینهمه نوشتی که وسط حرفاتون نگید که چرا رفتید حالا تو آمریکا اوراق خریدید؟؟؟بقول خودتون مردم ما باهوشن و خوب میدونن چه اتفاقی افتاده
چرا جواب سوال رو نداده اند؟ چرا پول ملت رو در کیسه کشور متخاصم ریخته اید؟ طوری حرف زده اند که انگار با کودک در حال صحبت هستند!!

امیدوارم آقای احمدی نژاد به زودی در محاکم قضایی در خصوص این اقدامشان پاسخگو باشند.
فرافکنی-فرار رو به جلو-مغالطه های متعدد از ویژگیهای بارز نامه است.
بله همه مقصرند جز پاکترین و مردمی ترین دولت تاریخ!
شما با پول نفت بشکه ای 120 دلار چه کردی؟
چرا خزانه خالی به این دولت تحویل دادی؟
چرا بزرگترین اختلاسهای تاریخ ایران در دولت شما اتفاق افتاد؟
چرا در دولت شما ارزش پول کشور به یک سوم رسید؟
چرا نزدیک دو هفته جگر رهبر را خون کرده ورفتی خانه نشستی؟
درود خدا بر مردان خدا چون احمدي نژاد قهرمان كه باج به امسال امريكا نداد. و در زمان رئيس جمهوري باج به امريكاييها نداد. مرده باد برجام
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
لعنت بر هرچی بی فکرو احمقه...اسم نمیرم...فقط میگم لعنت...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
شما بهتره روی دیکته کار کنی.برادر من,امثال نه امسال.البته وقتی انگلیس یک جزیره در غرب افریقا میشه,امثال هم امسال میشه.
...مثلا" استدلال آورده سی میلیارد دلار سرمایده کشور نابود ویا معطل مانده , گوی نمیدونه که این سی میلیارد سرمایده گذازی نبوده بلکه چزئی از هزاران میلیارد دلار غارت مملکت بوده همراه با خسارات غیرقابل جبران روحی وروانی برمردم این مملکت
" رخورد عالمانه و عزت‌مدار دولت‌های نهم و دهم" هر کی خوند و نخندید به عقلش شکن کنه!!!!!!!!!!!!!!
احمدی نژاد اگر پیراهن از قرآن بپوشی ما تورا و ...قبول نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
آرمی که بالا سرت هست را قبول داری؟؟!!!
همون پرچم روباه پیر را!!!!!
1382 رو چرا 1362 کردید
مردمی ترین دولت ایران!!!! جوک قرن به این میگن
بند دوم قسمت اولا، آدمو ياد سنگ پا ميندازه، پس بالاخره پول رو دولت نهم و دهم گذاشته
حرف جالبی بود .کی !!!!باتوجه به نیاز کشور در امریکا سرمایه گذاری و اوراق میخرد ودولت از مردم کی بوده .............
همه اینها را گفتید ولی از دوره خودتان خبر ی داده نشد یعنی بابک زنجانی و خاوری دروغ است
بجای جوابگویی مثل همیشه در چی فرافکنی و حرفهای بی معنی هستند.
زرشک
Mohsen Sadr, [27.04.16 13:01]
اگر دولت آمریکا به دلیل اقتدار جنابعالی توان نزدیک شدن به اموال ایران را نداشته، چگونه توانسته سنگین ترین تحریمهتی بین المللی را در دوره شما بر این ملت تحمیل کند ؟
اگر آمریکا غیر قابل اعتماد است که هست، چرا شما اعتماد کرده و در خانه دزد سرمایه گذاری کردید ؟
گفتید مشی این دولت نفی دولت گذشته است و ... مگر همین کار را شما نه تنها با دوره قبل از خود بلکه با تمام ادوار از بدو انقلاب تاکنون نکردید ؟
از قیمت نفت گفتید.... برای شما چه فرقی میکرد ؟ در دوره شما که توان صادرات وجود نداشت و اگر هم اندک صادراتی میشد وجه آن یا به زنجانی ها داده میشد یا به دانشگاه ایرانیان.......
گفتید تاسیسات اتمی ایران معطل گزدیده، اولا که اینطور نیست و دوما اگر هم باشد، از زمان شما که کل کشور را معطل کردید، ارزش پول ملی را به ثلث تقلیل دادید و گرانی 400 درصذی در طول 8 سال به مردم تحمیل کردید بهتر نیست ؟

جنا احمدی نژاد ...... شما را دعوت میکنم به بازنگری در رفتار و نلاش بیشتر برای اثبات بیگناهی معاونانتان که هم اکنون به دلیل اختلاس در حال گذران دوره محکومیت خود هستند....
متاسفانه مغلطه حربه شما در کلام است که با دروغ مخلوط نموده و به خورد یزت میدهید، ملت عزیزی که امروز عزیزی که امروز عزیز گشته و دیروز خس و خاشاک بودند
کاملا درست!اما1لطفا دوستان توضیح دهند از دید کارشناسی که چرا علی رغم توصیه اصحاب فن و نیز کازشناسان بانکی اقدام به خرید اوراق قرضه شده است؟2لطفا دوستان بزرگوار بجای کلی گویی و از دری علت کاهش قیمت نفت با شیب تند که اغازش از انتهای دولت جناب احمدی نژاد بود چیست؟3به چه دلیل اصلا انواع و اقسام تحریمهای کمر شکن و از چه سالی بر ضد ایران وضع شد؟4حامیان پشت پرده آقایان زنجانی ضراب و...که بودند نقش جناب مشایی در این باب چه بود؟
lمتاسفانه به اصل موضوع که دولت قبلی با اذعان به اینکه امریکا دشمن ملت ایران و غیر قابل اعتماد است چرا این سرمایه گذاری انجام شده . اشاره نکرده فقط در راستای ادامه عوام فریبی است
متن این جوابیه هم درست از جنس حرفهای محمود احمدی نژادی است حتی دریغ از یک جمله منطقی در این خصوص.
احمدی نژاد باید محاکمه شود .
بی خیال ما که پول زیاد داریم اینم روش
مرغ پخته از این جوابیه خنده اش گرفت اگر فکر می مند هنوز ته مانده محبوبیتی دارد برای انتخابات باید بیاید تا برای همیشه از صحنه روزگار محو شود
در این مردم را درآوردی خدا بلایی به سرتون بیاره که به سر ملت ایران آوردید، گرانی ، فقر بیکاری ، فساد ، ربا ، ظلم ، دروغ ، ریا ، خودکشی.............
عاقلان دانند
این همان روش و منشی است که احمدی نژاد در شروع کار خود آن را بنیان نهاد پس از ماست که بر ماست
ببخشيد حقوق اين دفتر و دستک و روابط عموميي ها و دفتر آن از کجا تامين ميشود!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
ب ز
موندم 3000 میلیارد تومن بیشتره یا دو میلیارد دلار ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
پاسخ: هر دو
مردمی ترین دولت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خجالت نمی کشین ؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی خندیدیم مردمو چی فرض کردین
صورت مساله پاک شد رفت. برای اثبات خودتون کاری غیر از اتهام زدن بلدید؟
مردم ایرا ن هرگز آمریکا را دوست خود ندانسته و نمیدانند لازم نیست شما این را ی شعار کنید و وامصیبتا سر دهید. دولتی که بزرگترین اختلاسها از اموال بیت المال در آن رخ داده و دم نزده و معاون اولهای رییس جمهورش سر از زندان در می آورند دولت مردمی نیست . دولت فعلی را هم گذر زمان نشان میدهد که چند مرده حلاج بوده اند شما نگران خودتان باشید .
آفرین بر دولت قبل ما دوباره به دکتر

احمدی نژاد رای می دهیم و دوستش داریم
بازهم که به جای جواب دادن مجموعه ائی از ادعای بی ربط جواب دادی احمدی نژاد
فقط احمدی نژاد را می خواهیم نه این دولت... را .
مشكلات كنوني كشور نتيجه سياست هاي پاك دست تررررين!!! دولت تاريخ اين كشور در دوره هشت سال گذشته بوده كه حالا حالاها بايد منتظر عواقب وخيم آن باشيم.
قیمت نفت را در بازارهای جهانی ، دولت ایران مشخص میکنه ؟
الان اینها را که گفته یعنی سکوت کرده ؟
این افراد هرچقدر بیشتر حرف میزنن ، آبروشون بیشتر میره
روابط عمومی دفتر رییس دولتهای نهم و دهم
با سلام و احتراما مشخص فرمایید آیا تحریمها از نظر رییس دولتهای نهم و دهم کاغذ پاره بوده یا نه؟؟؟؟؟؟؟ نامردیه اگه جواب ندین
"مردمی‌ترین دولت ایران" خب راست ميگه . مردم ايران رو به حال خودشون رها كني غير از دشمني با هم و قانون شكني كار ديگه اي نميكنن . خوب دولت احمدينژاد از اين لحاظ واقعا مردمي بود .
این متن بیششتر شبیه سفسطه بود. تحریم ریشه مردم ایران را سوزانید! بیش از 30 سال است در برخی چیزها تحریم هستیم و 10 سال اخیر شدت بیشتری گرفت، تا جایی که نفت می فروختیم، پولش را نمی دادند. خیلی زودتر باید این وضعبت با چنین توافقی به حالت عادی باز می گشت.
دفتر مربوطه نهایتا پاسخ نداده است که چرا در زمانی که دم از استعمار گریزی مطرح بوده و شعارهای تند بر علیه دولت آمریکا در بوق و کرنا بوده 2 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا خریداری شده ؟ در پاسخ فعلی ظاهرا تکذیبه ای که بیانگر این دولت قبلی بوده بیان نشده است
سلام من موافق دولت قبل و حركتهاي بچه گانه سياسي اين دولت در مزاكرات با وزير امور خارجه امريكا غرت گرنيستم اما دقيقا زمان مصادره اموال ايران همان روزي بر ميگردد كه وزير خارجه ايران در حال رايزني با آقاي كري بود در غلب تصميمات بين المللي خصوصا امريكا امكان وزارت دادگستري امريكا با وزارت خارجه هماهنگ نباشد چطور وزير امور خارجه ما در مذاكرات با كري چيزي را مطرح نكرد چرا دولت قبل را مقصر ميدونيد الان كه ديپلماسي فعال با دشمن درجه داريد ايا تاكنون اين سوال شده كه در طيف پزشكان برجسته جهت گرفتن ويزا براي امريكا براي ارائه مقاله وسخنراني كه نسبتا نظر مخالف امريكا را دارند ويزا صادر نميشود اما براي كساني كه شخصيت اجتماعي ازدست رفته دارند و معلوم الحال هستند و به نوعي مخالف نظام هستن گرين كارت صادر ميشود جا دارد كه مسولين فعلي با صداقت در عرصه سياست با ملت انقلابي چه در گفتار و چه در عمل باشند نكته بسيار ارزشمند حضرت امام كه در مبارزه با ايادي استكبار هميشه ميفرمودند در مواقع خطر سلطه اين بود كه فرمودند نگزاريد به مردم بگويم تكليفتان را روشن كنند پس جا دارد بعنوان يك مسلمان با مردم شريف كشورم ايران با صداقت باشيد خداواندا به كساني كه خدمتگذارند توفيق و به اناني كه قصد خدمت ندارندرا شرمنده مردم بگردان
يك جانباز
با سلام
رییس جمهوری که تکه کلامش فحش به دولت آمریکا بود معلوم شد همچین حرفهاش جدی نبوده که با سرمایه گذاری از پول بیت المال در دولت امریکا در جهت قویتر کردن ان دولت منفور قدم برداشته و کمک به اقتصاد امریکا کرده
اصلا متن رو نخوندم.احساس کردم هم زدن لجن خیلی بدتره
اصل موضوع را چرا عنوان نمی کنید - آسمان و ریسمون را می بینیم - بلاخره اوراق قرضه دولت آمریکا را دولت فخیمه محمود جان خریداری کرده است یا خیر؟
فقط همین نکته را دفتر آن بنده خدا اعلام کند حرفهای شما را قبول می کنیم نه حرفهای دولت یازدهم را -- قول میدهیم
شماکه از اعتماد به امریکا به این شدت انتقاد می کنی پس چرا اوراق قرضه امریکا را خریدی ؟ به چه اعتمادی ؟
جناب احمدی نژاد شجاعت داشته باش و به جای این حرفها از ملت حلالیت بگیر .
فرار به جلوی زیبا
همان مشی سالهای گذشته دولتهای نهم و دهم را در پیش گرفته اند که پس از روی کار آمدن ، خدمات و زحمات دولت های ما قبل خودر را فراموش کرده و همه ضعفها و کاستیهای خودشان را به به آنها نسبت می دادند. .......
سنگ پای چینیه
با سلام در زمان دولت قبل کسی جرات نمیکرد کاملا منطقی اما کسی این پولها را از امریکا نمی خواست که امریکا این پولها را بلوکه کند
دفترمحترم دولت نهم ودهم لطفا برای مردم شفاف سازی کنیدکه آقای بگم بگم که همه رادزدمیخواندچرادولتش اینقدرفسادداشت،مابه التفاوت پول نفت باقیمت آن دربودجه چه شد،برداشت ازخزانه دولت برای دانشگاه ایرانیان چه بود.آقایان به شعور مردم توهین نکنید خواهشاً
کی بود کی بود من نبودم.احمدی نژاد این حرفات چه ربطی داره به بلوکه شدن اموال.
آقا یکی به من بگه این یکی رو دیگه کجای دلم بذارم
باران دو صد ساله نشويد
اين گرد بلا كه تو انگيختي
دولت مردمی ... ؟ در ضمن این دیالوگ همه بد برای آقای احمدی نژاد آشنا نیست ؟؟؟؟ واقعا اعتماد بنفس دولت نهم و دهم باید الگو باشه برای تمام دوران بشریت
إز متن فوق بر ميايد كه اقايان خيلى عصبانى شده اند واين مبين اين است كه آقاى جهانگيرى زده به هدف
فارغ ازهمه اينها من شخصا از گرانى چندين برابرى دوران دولت نهم بشدت صدمه ديدم و از اين بابت ايشان راهميشه دعا ميكنم ، تا خداوند اجر انها را انشاله بدهند ، بى ترديد ان خسران محدود به حقير نميشود ، ابعاد صدمات مذهبى ،اقتصادى ، فرهنگى ، اخلاقى در سطح كشور كاملا مشهود است
آنوقت که نفت 120دلاربود چه گلی بسر مردم زدین حال که شده 30دلار همش گرانی دزدی وغیره
شما مردم عادی هرگز نخواهید فهمید تیم احمدی نژاد چه بر سر مردم آورد ماها که کارمند دولت بودیم و اینها را از نزدیک می دیدیم می فهمیم که تا چه اندازه مردم فریبند مثل همین بیانیه یکی نیست بگه ملاقات چه ربطی به ضبط اموال داره اونجا دادگستری اش از دولتش جداست شماها بودید که رفتید اوراق قرضه امریکایی خریدید شماها باعث این کار شدید چرا فرافکنی می کنید
سنگ پا!!!!!!!!
درود بر دکتر .
بیچاره ملتی که شما مسئولینش هستید..به جای اینکه همدیگر رو مقصر جلوه بدین به فکر پیشرفت کشور باشید....
اگه امروز در سخنان روحانی در جمع هئیت دولت دقت کرده باشی گفتند : البته اینکه در دولت‌های گذشته چه اقدامات و سهل انگاری صورت گرفته موضوعی است که مربوط به مسایل داخلی کشور است که در جای خود بررسی شده و به مردم توضیح داده خواهد شد.
ایشون گفتند در دولت های گذشته نه دولت سابق پس معلومه این اوراق از زمان دولت اصلاحات تا الان بوده ولی چون اقای جهانگیری در دولت اصلاحات پست داشتند به قول خودشون پیش دستی کردند دولت سابق را محکوم کردن
آقای احمدی نژاد عزیز ، ضمن تأیید اقدامات مثبت شما ، متأسفانه نفوذ جریان انحرافی بالأخص در دو سال آخر دولتتان خیلی قویتر شد و مرتب حاشیه سازی می کردند و بعدا هم با محاکمه و محکومیت آقایان رحیمی و بقایی معلوم شد که واقعا مسئله دار بوده اند .زمینه پیروزی روحانی را فراهم نمودید و الآن در تمامی صدماتی که به نظام وارد می شود به نحوی جنابعالی مقصرید .
ﻣﺜﻞ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺑﻲ ﻣﻨﻂﻖ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻲاﺣﻤﺪﻱ ﺟﺎﻥ و ﺷﻌﺎﺭ ﺩاﺩي! ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻛﻪ ﻣﻨﺘﻆﺮ ﺑﻮﺩﻡ ﺩﺭ اﻳﺎﻡ اﺭاﻣﺶ و اﺳﺘﺮاﺣﺖ ﺩﻭ ﻛﻠﻤﻪ ﺣﺮﻑ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﺰﻧﻲ!
بی وفا این زود تر میخواستی حالا چرا حالا که من افتاده ام از پا چرا
بلاخره نگفتی آقای احمدی نژاد اون 600میلیاد دلار چکار کردی ای؟ رییس دولت پاکدست!!!!
ایول
خیلی باحال بود
صدای پای محمد داره میاد
حسن مواظب باش
بابا تو دیگه کی هستی. هر روز دعا میکنیم آقای احمدی نژاد فکر همه چی را بکنه غیر از رئیس جمهور شدن دوباره.
زهی شرم.
دولت پاک؟
تا حالا چند بار به دادگاه احظار شدی ولی نرفتی. چرا؟
همه ی عاملش دولتهای زمان احمدی نزاد هستند که با حرف الکی و مدیریت جهان باعث گردید که ایران تحریم گردد و دولت کنونی بعلت تحریم نتونست دارایی رو بر گردونه
مخصوصا بند 6 که گناه کاهش قیمت نفت جهان رو به گردن مذاکره ایران و آمریکا میذاره!!!؟؟؟
1 سوال و آيا دولتمردان دولتهاي نهم و دهم به روح اعتقاد دارند؟ "مردمی‌ترین دولت ایران" ؟؟
بفرمائید 800ميليارد دلار بدست آمده از محل فروش نفت در دولت قبلی کجا خرج شد ?
دو میلیارد را فعلا بی خیال شو داداش و بگو اون 700 میلیارد دلار که تو دوره قبلی نفت فروختیم چش شد!!!
والا ملت ایران شدن مرغ قربانی مخصوص عزا! تا به این چیزا میرسن عزت مردم ایران زیر سوال رفته! بخور بخوراش برای دیگران نه مردم ایران!
جنگ زرگري،،،، شما پاكيد ،أينام پاكن،،،ماهم سر كاريم!!!???
صد رحمت به سنگ پای قزوین.....
اگر کسی هم در صحرای طبس سرما بخورد دولت روحانی بدون معطلی می گوید کار دولت احمدی نژاد است. ما به این رویه عادت کرده ایم و می دانیم که هیچ بخاری ازا ین دولت بلند نمی شود.
همین بند شش کافیه و ثابت میکنه چه گروه غیر متخصصی 8 سال سکان هدایت اجرایی مملکت بزرگ ایران رو در اختیار داشته .. یعنی کاهش قیمت جهانی نفت ... از جمله نفت خود امریکا به مذاکرات دولت روحانی ارتباط داره ... ایکاش سال 88 تند رویهای موسوی وکروبی نبود و ایکاش انها به نفع آقای محسن رضایی انصراف میدادند که حداقل از فجایع دور دوم دولت نهم در امان میموندیم
مردمی ترین دولت ایران!!! آره واقعا!
اون امضاش که نوشته رییس دولتهای نهم و دهم؛ دوباره برام کلی بدبختی رو تداعی میکنه!
بالاخره پاسخ این مطلب داده نشد که چرا دولت نهم این سرمایه گزاری را در امریکا انجام داد کاهش قیمت نفت هر دلیلی داشته باشد ارتباطی به سرمایه گزاری شما در امریکا ندارد
احمدی منتظریم
سوال اصلی اینجاست که شما با چه اطمینانی با خرید اوراق قرضه دولت امریکا سرمایه های بیت المال را در کشور امریکا سرمایه گذاری فرمودین دوست عزیز
گریم نفت بشه بشکه ای 1000 دلار وقتی نزارند بفروشیم به چه دردی می خوره
ویا اگه 3000 میلیارد 3000 میلیارد دزدیده بشه به چه دردی می خوره
احمدي نژاد فقط بگو کجايي که خيلي دلم برات تنگ شده.... کجايي که ببيني بعد از چند طرح افتتاح شد؟ چند مسکن مهر جديد تحويل شد؟ چند وام به مردم (نه نورچشمي ها) داده شد؟ و جواب چند نامه داده شد؟!!
آیا شما قبول دارید که دو میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکایی خریدید یا نه؟ چرا هیچ اشاره ای نکردید که این کار را کردید یا نه؟ نکته دیگر اینکه لابد فکر کردید چون شما می رفتید در سازمان ملل فحش می دادید آمریکایی ها جرأت نمی کردند به اموال ایران دست درازی کنند و لابد قبلاً دست درازی هم نکردند! و در آخر لطفا به این سؤال هم پاسخ دهید که چرا نتانیاهو از پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد اظهار ناراحتی می کرد؟
لایییک
آنقدر در دوره هشت ساله دولت خود به ملت بزرگ ایران ضرر و زیان از هر نوع زدید که تا سال های سال آثار آن فراموش نمی شود آنوقت توقع دارید مثل آنهایی که شما را روی کار آوردند و هر روز برای هر کار خوب یا بد (فرقی نمی کرد) شما را تشویق می کردند تا زمانی که تو روی خودشان برگشتید، انتظار دارید مردم هم به این زودی خطاهایتان را فراموش کنند و از شما تعریف کنند؟!
در متن بالا می خوانیم که : ناتوانی ها و شکست ها در امور جاری کشور را به دولت قبل منتسب می سازند که این امر به روال عادی و روزمره تبدیل شده است." مطمئن باشید دولیت بعدی هم دولت قبلی را مسبب بدبختی ها معرفی خواهد کرد.
پاسختون اصلا قانع کننده نیست.
درود بر سخن گفتن حق ،چون از کد خدا مایوس شد
واقعا بجای جواب تهمت وافترا میزنند وانتظار دارند مردم مانند....... گوشوچشم بسته سخنان انان را بپذیرند این جاست که باید خبر نگاران ونویسندگان محترم سایت تابناک روشنگری کنند.
این پاسخ است یا ماستمالیزاسیون؟
هرچی مردم می کشند از دست دولت قبلی است.
اینها که کم آبی در کویر را هم تقصیر دولت قبل می دانند ؛ یادمان باشد افراد ضعیف همیشه از مشکلات می نالند و از دردهایی که به ارث رسیده می گویند و همیشه دیگران مقصرند (همسایه ها یاری کنند تا من شوهر داری کنم) ولی افراد قوی اوضاع را مکدیریت کرده و کسب موفقیت می کننند - فکر می کنم انقدر مسئولان این دولت عاشق بازیگری و حرکات سمبولیک هستند و در رسانه ها دیده شدن هستند که مجری اخبار صدا و سیما و دانشجوی بازیگری انقدر شیفته نباشد
رفتار و منش و مشی خودش و روابط عمومی دفترش مثل همان 8 سال گذشته است و سوال را با سوال جواب داده و به جای اینکه منطقی پلسخ دهد با طرح یک سری سوالات بی سر و ته دنبال فرافکنی است؛ همان موضوعی دولت فعلی را به ان متهم می‌کند.
اگر پاسخ شفاف داشتند حتما ارائه می شد.
بنده از این این نحوه پاسخ قانع شدم که دولت فعلی دروغ نگفته است.
اینجا خیلی جالبه :اولا دولت آمریکا در نتیجه برخورد عالمانه و عزت‌مدار دولت‌های نهم و دهم جرات نزدیک شدن و دست اندازی به منابع ملت ایران را نداشت، !؟! پس معلوم میشه که تحریمها و قطع نامه سازمان ملل نه در چند سال پیش بلکه مربوط به دولت فعلی است و روحانی باید بخاطر آنها پاسخگو باشد. واقعا که در منطق آقای احمدی نژاد ۲ ضربدر دو مساوی است با ۸ و یا خیلی بیشتر!!!
اصلا کسی که باید به این امت زجر کشیده که 8 سال سرمایه های آنها را به یغما برده ،پاسخگو و یا در دادگاهی عادلانی مورد باز خواست قرار بگیرد، حق دارد از مردم طلبکار باشد.
(باید گفت که اولا دولت آمریکا در نتیجه برخورد عالمانه و عزت‌مدار دولت‌های نهم و دهم جرات نزدیک شدن و دست اندازی به منابع ملت ایران را نداشت)
1-پس چطور اموال ما را توقیف کرده بودند
2- جواب اصل قضیه بدهید که چرا اوراق
قرضه خریداری کرده اید
چرا فرا فکنی؟
سئوالی که از دولت شما پرسیده شده اینه
مگر آمریکا بد نیست؟
چرا توی بانک های اون کشور در دولت شما حساب باز شده که الان بخوان برداشت کنند؟

سئوال از این واضح تر؟

والا همون ذهن بیدار ملت خیلی از چیزایی که حقتون بود تو سینشون نگه داشتن و هنوز نثارتون نکردن پس سر ذوق نیارینشون لطفا
ما که در زمان دولت نهم ودهم رفاه بیشتری داشتیم . بسیاری از مردم در زمان جناب آقای احمدی نژاد صاحب خانه شدند . بر عکس مسئولین دولت تدبیر و امید آنچنان قفلی بر در مسکن مهر زدند که فکر نکنم با هیچ کلیدی باز شود در حالی که بسیاری از این خانه ها تکمیل هستند و معلوم نیست چرا تحویل مردم نمی شوند
ای بابا مگر نمی دونی خدا را شکر که احمدی نژاد آفریده شدبرای اینها وگر نه مشکلاتشان را به گردن چه کسیزمی انداختند دیوا ر کوتاه رو از کجا پزدا می کردند
این روابط عمومی باید به این نکته نیز اشاره میکرد که خرید اوراق قرضه امریکایی و امنت گذاشتن ان نزد بانک کانادایی در دولت اصلاحات صورت گرفته است که ظاهرا اعلام این موضوع را برای بیانیه های بعدی نگه داشته است
مثل همیشه فرافکنی
من نه به این دولت و رئیس جمهورش رای دادم و نه قصد دفاع از اونها رو دارم. اما می خوام بدونم روابط عمومی دولت نهم و دهم مردم رو چی فرض کرده که همچین مطالبی رو منتشر کرده؟
یادش رفته زمان خودش به همه.....
سلام
وامصیبتا
اینان هنوز درس نگرفته اند
بند 4 و توافقات برجام با نظارت و توافق ملی صورت گرفته و تقابل با آن هیچ معنی و مفهومی جز روند رفتاری گذشته اینان ندارد
تنها در پیشگاه ملت ایران بگویند 700میلیارد دلار درآمد نفتی که در هیچ برهه ای سابقه نداشته را چکار کرده اند ؟
والسلام
سلام هموطنان عزيز
ملاحظه مي فرماييد كه دفتر رئيس جمهور سابق چطور مثل هميشه با كلمات و جملات بازي مي كند و سعي ميكنند بجاي پاسخگويي به اظهارات معاون رئيس جمهور اقاي جهانگيري كه گفتند اقدام به خريد أوراق بهادار امريكا اشتباه بوده را تحريف و كلي گويي مي كند و حضور وزير خارجه فعلي در امريكان را به مصادره دو ميليارد دلار ربط مي دهد اقاي احمدي نژاد هنوز متوجه نيست كه مردم بيدار شدند و اين بيداري خود را در دو انتخابات نشان داد
جواب بددید کی گوشت را جلوی گربه انداخته -طهماسب مظاهری ووزیر اطلاعات مقصر را احمدی نزاد معرفی کردند به سوال جواب دهید شعار ندهید
خدااحمدی نژادراحفظ کند
مرگ خوبه اما واسه همسایه واقعا اگه دولت قبل نباید اعتماد به مراودات بانکی امریکا میکرد شما که درسته رفتین تو بغل عمو سام و پشت درای بسته قرار داد محرمانه ردو بدل میکنید اره شما خوبید اما بدونید افتاب پشت ابر نمیونه و بزودی طشت رسوایی تان از پشت بام خواهد افتاد
دولت محترم قبل مدعي بود كه غرامت نه تنها جنگ با عراق بلكه اثرات جنگ جهاني دوم را نيز ميگيرد. چه كرد؟ يا به عبارتي توانست چكار كند؟اگر آن زمان در اوج اقتدار و عزت بوديم پس چه شد؟
البته اون دولتي كه ادعاي مديريت بر جهان را داشت اگه توانايي و هنري داشت،فكري براي بازگرداندن پولهاي بلوكه شده ايران در همان زمان بر سر كار بودن ميكرد. در اون ايامي كه اونها بر سر كار بودند دشمنان به بهانه هاي مختلف، پولهاي اين ملت را به يغما ميبردند و به تعهدات و قراردادهاي خود پايبند نبودند و هيچ مقابله به مثل موثري هم كه بازدارنده باشد انجام نگرديد.
حال اگر حضرات دولت قبل راه حل سودمندي دارند بد نيست ارايه بفرمايند و از ره دلسوزي براي مردم پيشنهاد حقوقي حل مشكل را بفرمايند.البته كل اگر طبيب بودي سر خود دوا نمودي.
بالاخره جواب سوال اساسي رو نداده بعد از يك صفحه آسمان و ريسمان .. چرا در دولت قبل پولها رو در بانكهاي آمريكايي گذاشتيد؟
تابناک با این طرز انتشار نظرات ازت متنفرم
حرف حق و حقیت
آمریکا خیلی از اموال ایران را بلوکه کرده و یا به دلایل دیگر مصادره کرده چی شده که این 2 میلیارد اینقدر سرو صدا به پا کرده؟
چرا حرف حق را نمی پذیریدو چرا انقدر ترس از پاسخ حاج محمود.مگر دانستن حق مردم نیست؟!!!
احسنت
احسنت
چرا احمدی نژاد محاکمه نمیشه؟
تابناک یه نظر سنجی بذار برای محاکمه احمدی نژاد اگه از اخلاق و انسانیت دفاع میکنی؟!
سلام ؛ بهترین گواه برای حقانیت احمدی نژاد اتحاد چپ و راست و اعتدال و مرتجعین و دشمنان خارجی برای بدنام کردن و ترور شخصیت ایشان است پس جوانان عزیز با غیرت هوشیار باشیم دشمنان و دنیا طلبان داخلی دلاوران و خادمان را از ما جدا نکنند اولا سرمایه گذاری در دولت اصلاحات صورت گرفت دوما همه در دنیا سرمایه گذاری می کنند مهم اینست که بایستی از آن حفاظت و حراست کرد . سیاست لبخند در مقابل دشمن حیله باز ، مضر و نکبت آور است .
یک کمی حیا هم خوب است.
شعار هر چی مرده احمدی برمی گرده
کاغذ پاره ها حوب دخل ملت را اورد. اگر حساب و کتابی در کار بود باید تو را با وزرایت سین جین میکردند که ۸۰۰ میلیارد دلار را چه کار کردی
منم متاسفم واسه همتون چون بی خبرین این اوراق زمان دولت خاتمی خریداری شده ودرزمان دولت احمدی نژاد تمدیدشده فقط حرف زدن بلدین ودیگران رو متهم کردن
خب دیگه ، حرف حق تلخه
بيچاره ملت نمي دانند اينها جنگ زرگر يست انها كه از بيت المال مي خورند





ما نفهميديم هولوكاست راسته يا هلو برو تو گلو
این هم از کدخدا .... نتیجه توکل بر گرگ همین است.
حکایت بره رادست گرگ سپردن -توکه می گی آمریکا دشمنه وپول غارت کرده این پول بی زبون ایران آنجاچی کارمی کنه
آیندگان ما را بخاطر انتخاب احمدی نژاد نخواهند بخشید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار