بازدید 41997

فیلم افشا شده از تروریست داعشی درباره پشت پرده این گروه+ویدیو

مروری بر اخبار و گزارش‌های میدانی سوریه طی هفته‌های اخیر نشان می‌دهد، در دور جدید عملیات‌های ارتش سوریه و دیگر نیروهای فعال علیه داعش، این گروه تروریستی متحمل ضرباتی جدی شده است. ویدئویی که به تازگی از یک تروریست کشته شده داعش به دست آمده و منتشر شده، ابعاد جدیدی از این موضوع را افشا می‌کند.
کد خبر: ۵۸۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 28 April 2016
فیلم افشا شده از تروریست داعشی درباره پشت پرده این گروهمروری بر اخبار و گزارش‌های میدانی عراق و سوریه طی هفته‌های اخیر نشان می‌دهد، در دور جدید عملیات‌های ارتش های این دو کشور و دیگر نیروهای فعال علیه داعش، این گروه تروریستی متحمل ضرباتی جدی شده است. ویدئویی که به تازگی از یک تروریست کشته شده داعش به دست آمده و منتشر شده، ابعاد جدیدی از این موضوع را افشا می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از «ایندیپندنت»، ویدئویی که به تازگی از یکی از عناصر کشته شده داعش به دست آمده و هدف از تهیه آن، استفاده تبلیغاتی برای این گروه تروریستی بوده، نشان می‌دهد که چگونه عناصر داعش در شمال عراق در موضع ضعف و عقب نشینی قرار گرفته‌اند. سایت «وایس نیوز» که نخستین بار این ویدئو را منتشر کرده، می‌گوید که فیلمبردار آن، یک تروریست داعشی بود که در نبرد با نیروهای کرد در ۳۰ مایلی شمال موصل کشته شده است.

ایندیپندنت نوشته که هنوز نمی‌تواند صحت این ویدئو را مستقل تأیید کند؛ اما محتوای آن، با ویدئوهای تبلیغاتی داعش که به طور معمول از سوی این گروه منتشر می‌شود، مشابهت دارد؛ بنابراین، مشخص است که ویدئوی مذکور با اهداف تبلیغاتی فیلمبرداری شده، ولی محتوای کامل و بدون سانسور آن، نشانگر آشفتگی، هراس و بی‌نظمی در خط مقدم درگیری‌های شمال سوریه است.

این ویدئو با تصاویر یک عامل انتحاری آغاز می‌شود که با دیگر تروریست‌ها خداحافظی کرده و سپس سوار یک کامیون بزرگ می‌شود که شیشه‌های آن سیاه شده و نشان داعش بر آن خودنمایی می‌کند. سپس، فیلمبردار و سه تروریست دیگر نیز سوار دو خودروی مسلح داعش شده و عازم خط مقدم می‌شوند.

در ادامه، نبرد بدین شکل آغاز می‌شود که یک راکت شلیک شده از سوی نیروهای کرد، به یکی از خودروهای جلویی اصابت می‌کند؛ پیش از آنکه تروریست‌ها بتوانند متقابلاً به سمت آن‌ها شلیک کنند. در پی این واقعه، تروریست‌ها تقلا می‌کنند تا بتوانند از تسلیحاتی که دارند، استفاده کنند؛ از یک مسلسل «ام جی ۳» آلمانی گرفته تا یک پرتاب کننده راکت و همچنین نارنجک‌های دستی.

در همین حال، تروریست‌هایی که در تصویر دیده می‌شوند، به بحث و مشاجره با یکدیگر پرداخته و از نحوه مدیریت کسی که وی را «ابوهاجر» می‌نامند، شکایت می‌کنند. در همین اوضاع، یک راکت به جلوی کامیون آن‌ها برخورد کرده و سبب کشته شدن راننده می‌شود و در پی آن، فیلمبردار و همراهانش مجبور می‌شوند پیاده عقب نشینی کنند.

البته هنوز مشخص نیست، ویدئوی مذکور به دست «وایس نیوز» رسیده و اینکه آیا نیروهای پیشمرگه کرد نیز آن را ویرایش کرده‌اند یا خیر؟!

با این حال، این ویدئو مشخصاً نشان می‌دهد که واقعیت‌های میدانی عراق، با آنچه در ویدئوهای داعش مشاهده می‌شود، تفاوت زیادی دارد. 

ویدیویی از عملیات تروریست های داعشی و به هلاکت رسیدن فیلمبردار داعشی توسط نیروهای پیشمرگه کرد را در «تابناک» ببینید؛


تعداد بازدید : 62
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار