بازدید 46533

گشت‌های نامحسوس، محسوس می ‌‌شوند

حسین ذوالفقاری بیان کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده قرار است نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را به همان روال قبلی یعنی به صورت کاملا محسوس و آشکار ادامه دهد و غیرمحسوس بودن گشت‌های ارشاد مختص امنیت اجتماعی باشد، نه اخلاقی.
کد خبر: ۵۸۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹ 30 April 2016
حسین ذوالفقاری بیان کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده قرار است نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را به همان روال قبلی یعنی به صورت کاملا محسوس و آشکار ادامه دهد و غیرمحسوس بودن گشت‌های ارشاد مختص امنیت اجتماعی باشد، نه اخلاقی.

به گزارش آنا، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در جمع خبرنگاران درباره گشت‌های نامحسوس اظهار کرد: طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی نیروی انتظامی را دریافت و مورد بررسی قرار دادیم. در این طرح مقرر شده تا موضوعات مختلفی موردتوجه قرار بگیرد.

وی در ادامه به این موضوعات اشاره کرد و افزود: در این طرح برخورد با اراذل و اوباش، توزیع‌کنندگان موادمخدر، سرقت، اخلالگران در امنیت جامعه و حجاب و پوشش مورد توجه قرار گرفته است.

ذوالفقاری تصریح کرد: بعد از بررسی و اعلام‌ نظر وزیر کشور به نیروی انتظامی اعلام شد که طرح امنیت اجتماعی با امنیت اخلاقی به طور جداگانه تنظیم و تهیه شود. چرا که مسئله اخلاقی سازوکارهای خاص خودش را دارد. بنابراین نهادها و سازمان‌های دیگری درباره امنیت اخلاقی باید با نیروی انتظامی همراه باشند. چرا که یکی از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی به 23 سازمان برای همراهی و کمک در این رابطه اشاره کرده است.

معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور به نگرانی‌ها و دغدغه‌های موجود به گشت‌های ارشاد نامحسوس اشاره کرد و افزود: دو عامل موجب برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در‌این‌باره شده است، اولا تلفیق این دو طرح با یکدیگر، یعنی امنیت اخلاقی و اجتماعی، ثانیا بحث غیرمحسوس بودن این مسئله که به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی خوبی به مسئولان و مردم در این رابطه نشده است.

ذوالفقاری به صحبت‌ها و رایزنی‌های میان وزارت کشور و نیروی انتظامی پرداخت و گفت: بعد از بررسی‌های انجام شده قرار است نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را به همان روال قبلی یعنی به صورت کاملا محسوس و آشکار ادامه دهد و غیرمحسوس بودن گشت‌های ارشاد مختص امنیت اجتماعی باشد، نه اخلاقی تا این دغدغه و نگرانی‌هایی که در بین مردم و مسئولان به وجود آمده است، خاتمه پیدا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۱۵
آقای روحانی کو عمل به وعده برچیدن گشت ارشاد؟
راستی چه زمان گشت نامحسوس اقتصادی ضد ربا ضد گرانفروشی درست میکنید
با آمدن روحانی وورود اصلاح طلبان به مجلس اصولگرایان احساس خطر کردنددوباره تاریخ تکرار می شود بازیهای بچه گانه دوران اصلاحات. و...... خیر است
چی شد؟!!!!
خوب یعنی چه؟ چه فرقی میکنه؟ الکی چرا میپیچونین قضیه رو
طبق روال همیشه اول انجام میدید بعدا فکر میکنید .این تفاوت ما با آلمان و آلمانی ،سالها فکر میکنند برنامه ریزی میکنن آزمایش میکنن بعد یک طرح عملی بدون نقص رو اجرایی میکنند ولی شما ها احساسی و افراطی عمل میکنید با نتیجه معکوس.
امنیت اجتماعی یعنی چه ؟ و چکارهایی را شامل است ؟
ای کاش این حساسیتی که برای وضعیت حجاب حس میشود کمی هم به رفتارهای حادثه ساز رانندگی و زورگیران توجه شود تا این خانواده ها احساس امنیت بیشتری داشته باشند
در موضوعات اشاره شده نهایتا برخورد با بی حجابی فقط دیده خواهد شد!
چون ارازل و اوباش و مواد مخدر و ... که روز به روز داره بیشتر میشه و دریغ از یه برخورد!!!
مانند همیشه آزمون وخطا و دوباره خطا وخطا و
این طرح از ریشه خطاست
لطف می کنید برای زورگیران و دزدان هم ماموری بذارید؟ میدونم مامور برای این کارها ندارید.
بهتر است اول حقوق پزشکان قرارداد کار مشخص را ترمیم دهند سپس نیروهای نامحسوس استخدام کنند الان یک میلیون ماهیانه به یک پزشک قرارداد کار مشخص میدهند که مایه شرمساری وزارت محترم بهداشت است.
تمام اون کارا خوبه جز گیر دادن به حجاب.حجاب باید فرهنگ سازی شه برن به فروشندگان لباس های نامتعارف گیر بدن نه مردم.فرهنگ سازی که درست باشه و مردم با منطق قبول کنن نیاز به گشت ارشاد یا غیره نیست.
راه حل منطقی و خوبیه . اگر چه باید به امید روزی بود که حفظ ارزشهای اخلاقی درونی شده و نیاز به گشت و برخورد وجود نداشته باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل