بازدید 10617
۱

رشد اقتصادی ایران ۴ درصد پیش‌بینی شد

براساس اعلام بانک مرکری، رشد اقتصادی ایران در سال ۹۵ از سوی صندوق بین المللی پول ۴ درصد برآورد شده است.
کد خبر: ۵۸۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۵ 30 April 2016
براساس اعلام بانک مرکری، رشد اقتصادی ایران در سال ۹۵ از سوی صندوق بین المللی پول ۴ درصد برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی در شماره‌ ۷۲ فصلنامه روند آورده است: پیش بینی می شود به دنبال اقدامات و تصمیمات صورت گرفته و انتظارات مثبت ناشی از رفع تحریم‌های اقتصادی علیه کشور با اجرای برجام، رشد اقتصادی در سال ۱۳۹۵ از وضعیت به مراتب بهتری برخوردار باشد.

رشد اقتصادی در ایران در این سال از سوی نهادهای بین المللی نظیر صندوق بین المللی پول ۴ درصد برآورد شده است. متوسط نرخ اسمی دلار در سال ۹۴ در بازار آزاد ۳۴۵۰۱ ریال بوده است که نسبت به سال پیش از آن ۵.۲ درصد رشد داشته است.

میانگین قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید به ۹۳۳۱ هزار ریال رسید که در مقایسه با سال پیش از آن ۳.۳ درصد کاهش نشان می دهد.

در این شماره آمده است:

- بررسي ارتباط میان ساختار بازار و ضريب سودآوری در نظام بانکي ايران
- بررسي ساختار عملیاتي مطلوب بانکداری اسلامي
- بررسي تأثیر بحران مالي جهاني بر طول دوران رکود اقتصادی در ايران
- بررسي اثرات نامتقارن نوسانات قیمت نفت بر روی بازار سهام بورس اوراق بهادار تهران
- صنعت نفت و گاز شیل: فرصت يا تهديد
- منطق هدف گذاری تورم
- هدفگذاری تورم و بحران مالي جهاني: موفقیت ها و چالش ها

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با سلام. یکی از نیازهای انسان پوشاک می باشد . که از سه مرحله 1- نخ پارچه 2- تولید پارچه 3- دوخت لباس می باشد . هیچ کشوری با توجه به موقعیت جغرافیای خویش نمی تواند نخ پارچه را بطور کامل تولید کند . و معمولا برای تولید پارچه از واردات نخ پارچه از سایر کشورها اقدام می نماید . و کشور ما ایران در در موقعیت جغرافیای گرم و نیمه خشک قرار دارد مجبور هستیم که نخ پارچه مور نیاز را اکثرا از سایر کشورها وارد کنیم . ولی اینکه در کارخانجات بافندگی ان ها را تبدیل به پارچه کرده و بدوزیم توانایی بسیار زیاد داریم . که الان چین .ترکیه . هندو.ستان . پاکستان اکثرا نخ پارچه را وارد و ان را در کشور خویش تبدیل به پارچه کرده و دوخته به بازار می دهند . متاسفانه با روشهای غلط وزارت صنایع . الان تجار کشور ما وارد کننده لباس دوخته شده به بازار می باشند . و عملا صنایع بافندگی و دوزندگی را به چین و ترکیه وا گذار کردیم . و این باعث گردیده که صنایع نساجی و دوزندگی در ایران رو به نابودی کامل رود.. اگر با روش برخورد کشورهای مانند چین . ترکیه. و.. نگاه کنیم می بینیم تجار فقط مجوز واردکردند نخ پارچه را دارد و تولید پارچه و دوزندگی در اختیار خودشان است . در چین و ترکیه و امثال انها با تعرفه های سنگین و گرفتن مالیات سنگین مانع می شوند که تجار ذهن وارد کردن پارچه را به کشورشان بدهند . در صورتیکه در ایران وارد کردن لباس دوخته شده خیلی ارزانتر و راحتر از تولید پارچه و دوزندگی است . یک افکار غلط باعث شده که عملا برادشت غلط از طرح خودکفایی . صنایع بافندگی و دوزندگی از بین رفته است مانند . . شرکتهای تعاونی مصرف . نهادها . سازمان ها و ادارات . و خیرین با دید اینکه لباس را وارده کرده و سود ان برای کارهای خیر . خودکفایی هزینه می کنیم .. جالب توجه این است که مدیران چنین سازمانی در صدا و سیما و رسانه ها به عنوان مدیران برتر معرفی می گردند .اعلام می کنند که بدون دریافت هیچ گونه بودجه از دولت چنین طرحهایی اجرا کردیم . و بعضی مواقع تقدیر هم می شوند . الان کمک به نظام اسلامی این است که فقط نخ پارجه را وارد کنیم . تولید پارجه و دوخت انها توسط جوانان ایران باشد . پارچه و لباس تولیدی خود را در بازاهای جهانی بفروشیم . . و ان وقت ادعا کنیم که چنین طرحهایی خیر و سازندگی را بدون دریافت بودجه از دولت انجام داه ایم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل