بازدید 3278
۱

کیهان و مطالبه اقتصادی مردم از دولت

لطف‌الله فروزنده در روزنامه کیهان نوشت: دولت می‌تواند با یک برنامه عملیاتی که کارکرد یک فرماندهی و قرارگاه است، سایر دستگاه‌ها را به حمایت اقتصاد مردمی فرا بخواند، همه ما می‌دانیم هر کجا مردم وارد صحنه شدند، بحران را به فرصت تبدیل کردند، دولت باید تغییر نگرش بدهد از تجارب دولت‌های گذشته عبرت بگیرد، نقاط قوت آنها را تقویت و نقاط ضعف را کاهش دهد.
کد خبر: ۵۸۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵ 01 May 2016
لطف‌الله فروزنده در روزنامه کیهان نوشت: دولت می‌تواند با یک برنامه عملیاتی که کارکرد یک فرماندهی و قرارگاه است، سایر دستگاه‌ها را به حمایت اقتصاد مردمی فرا بخواند، همه ما می‌دانیم هر کجا مردم وارد صحنه شدند، بحران را به فرصت تبدیل کردند، دولت باید تغییر نگرش بدهد از تجارب دولت‌های گذشته عبرت بگیرد، نقاط قوت آنها را تقویت و نقاط ضعف را کاهش دهد.
توطئه دشمن در اشکال مختلف به ویژه نفوذ، فشار و تحریم، روز به روز پیچیده‌تر و خائنانه‌تر می‌شود. استکبار جهانی انسجام و قدرت ملی حول محور رهبری، محبوبیت ایران در صحنه منطقه و بین مسلمانان و مستضعفین، قدرت موشکی و دفاعی ایران را برنمی‌تابد و به انواع و اقسام توطئه‌های رسانه‌ای و بین‌الملل درصدد آسیب به ملت ایران است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی هوشمندانه نقطه آسیب نظام که همانا مباحث اقتصادی را شناخته و به اشکال مختلف تلاش دارند، سیستم و نظام بویژه قوه مجریه را در این ریل حرکت دهند. اگر مسئولین برای این مطلب که 10 سال است تأکید شده به طور عملی برنامه‌ریزی کرده بودند و ساختارها و قوانین و باور افراد و مدیران را به سوی اصلاح نظام اقتصادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی سوق داده بودند، امروزه در صحنه اقتصادی نیز مانند صحنه موشکی بودیم.
به هر حال از گذشته باید عبرت گرفت، امسال که سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است باید در برنامه‌ها و رفتار گذشته تجدید نظر شود، موتور این حرکت یا فرمانده این حرکت بدون شک دولت است. دولت باید باور کند سیاست‌ها و برنامه‌های سه سال گذشته به رغم قول و وعده 100 روزه، نتوانسته نه تنها مشکلات اقتصادی را حل کند بلکه پیچیده‌تر هم کرده است.
دولت بایستی برنامه اجرایی روشن و قابل اندازه‌گیری خود را در خصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در معرض دید مردم به ویژه اهل فن قرار دهد و بستر پذیرش علمی و عمومی آن را فراهم کند، اگر مردم و فعالان اقتصادی به کارآمدی و ثبات سیاست‌های دولت اعتماد کردند یخ اقتصاد آب خواهد شد، تا وقتی دولت دل در گرو کمک دشمنان در قالب برجام دارد همین آش است و همین کاسه.
دولت بایستی خط مشی و برنامه اقدام خود را در پیرامون مسائل زیر روشن بیان کند:
1- دولت برای مدیریت واردات در جهت تقویت تولید ملی چه برنامه‌ای دارد؟
2- دولت برای کاهش حجم قاچاق و مبارزه با قاچاق چه برنامه‌ای دارد؟
3- دولت برای حمایت از صنایع کوچک از طریق سیاست‌های پولی و مالی چه برنامه‌ای دارد؟
4- دولت برای حمایت نظام بانکی از صنایع کوچک، متوسط و دستی چه برنامه‌ای دارد؟
5- دولت برای حمایت نظام مالیاتی از تولید و صادرات محصول ایرانی چه برنامه‌ای دارد؟
6- دولت برای جلوگیری از رانت و فساد و فرآیندهای دستگاه‌های دولتی چه برنامه‌ای دارد؟
7- دولت برای نظارت بر خرید کالای ایرانی چه مشوق‌هایی را پیش‌بینی کرده است؟
8- دولت برای تشویق مردم به خرید کالای ایرانی چه مشوق‌هایی را پیش‌بینی کرده است؟
9- دولت برای افزایش کیفیت کالای ایرانی و کاهش قیمت آن و دفاع از حقوق مصرف کننده چه برنامه‌ای دارد؟
10- دولت برای کاهش هزینه‌های جاری و تناسب‌سازی حقوق و دستمزد و کاهش شکاف چه برنامه‌ای دارد؟
11- دولت برای توسعه و تکمیل چرخ تولید در بازار داخلی و خارجی چه برنامه‌ای دارد؟
12- دولت برای حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصول آنها چه برنامه‌ای دارد؟
13- دولت برای حمایت از کارآفرینان چه برنامه‌ای دارد؟
دولت می‌تواند با یک برنامه عملیاتی که کارکرد یک فرماندهی و قرارگاه است، سایر دستگاه‌ها را به حمایت اقتصاد مردمی فرا بخواند، همه ما می‌دانیم هر کجا مردم وارد صحنه شدند، بحران را به فرصت تبدیل کردند، دولت باید تغییر نگرش بدهد از تجارب دولت‌های گذشته عبرت بگیرد، نقاط قوت آنها را تقویت و نقاط ضعف را کاهش دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
آقای فروزنده مردم خودشان به امور آگاهی دارند .لطفا شما از طرف مردم فرمایش نکنید. لطفا.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر