بازدید 5022

جزییات پرونده شکایت از سفارتخانه های ایران

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده شکایت سفارتخانه های ایران در خارج بررسی شد،گفت: در این پروند ها از اتهامات تخلفات مالی تا سو قصد به جان کارمند محلی وجود داشت و قرار شد اقدامات لازم برای صیانت از اموال ایران در تاجیکستان انجام شود.
کد خبر: ۵۸۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 01 May 2016
مصطفی افضلی فرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی پرونده شکایت از سفارتخانه های ایران در خارج از کشور اظهار داشت: با حضور هفت نفر از مسئولان وزارت امور خارجه از جمله حسن قشقاوی معاون کنسولی و مدیر کل امور مجلس، مسئول اداره بازرسی و اداره تشریفات وزارتخانه نشستی در هفته سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه برگزار شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: در بررسی های انجام شده مشخص شد که وزارت خارجه پیش از این به برخی پرونده های سفارتخانه ها ورود کرده اند اما هنوز در خصوص برخی موضوعات اقداماتی انجام نشده است.

این نماینده در ادامه توضیح داد: در خصوص تخلف سفارت ایران در قبرس مقرر شد شاکی و وزارت امور خارجه مدارک لازم را ارائه کنند تا میزان خسارتی که باید به شاکی داده شود تعیین گردد.

افضلی فرد افزود: کارمند محلی سفارت برزیل نیز شکایتی از این سفارتخانه داشت، این کارمند مدعی است که سوءقصدی به جان این کارمند در اطراف ساختمان سفارت رخ داده است و این فرد خواهان استیفای حقوق و دریافت خسارت است، طبق دستور العمل های موجود باید خسارت به کارمند پرداخت می شده اما از آنجایی که اختلافی بین این فرد و سفارتخانه وجود دارد کمیسیون پیگیری استیفای این حق و حقوق است.

به گفته این نماینده در پرونده اینکه سو قصد سیاسی بوده یا خیر ملموس نیست و تنها موضوع پرداخت حق و حقوق این کارمند مطرح است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 در خصوص سفارت تاجیکستان اظهار داشت: در این پرونده به موضوع صیانت از اموال ایرانی ها در خانه ایرانی و اموال ایرانی در تاجیکستان اشاره شده بود که در این باره وزارت امور خارجه اقدامات لازم و کافی را انجام نداده است. البته به نظر می رسد باید ریاست جمهوری در این زمینه اقدام کند با این حال انتظار می رود که وزارت نیز پاسخگو باشد.

جزییات شکایت از سفارت ایران در تایلند

وی در خصوص شکایت از سفارت ایران در تایلند گفت: در این شکایت تاکید شده بود که سفیر ایران در تایلند عنصر نامطلوبی است و خسارت هایی ایجاده کرده است که باید وزارت امور خارجه در خصوص این ادعا پاسخگو باشد. در خصوص سایر موارد که مربوط به بخش دیگر وزارت امور خارجه می شد که با ارائه توضیحاتی محرز شد وزارت امورخارجه اطلاعات دقیقی در این زمینه دارد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین مقرر شد گزارشی از آخرین اطلاعات درباره اجرایی شدن موافقتنامه های بین المللی بین ایران و کشورها برای انتقال محکومین به حبس ارائه شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر