بازدید 3867

رقابت برای ترکیب هیأت رئیسه مجلس بسیار جدی است

کد خبر: ۵۸۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 01 May 2016
یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس معتقد است: رقابت برای ترکیب هیأت رئیسه مجلس دهم بسیار جدی است ضمن اینکه رقابت همچنان میان لاریجانی و عارف خواهد بود.

ابوذر ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب، اظهار کرد: آنچه تاکنون از اظهارنظرها به نظر می‌رسد اینکه لاریجانی برای کرسی ریاست مجلس رأی بیشتری دارد مگر اینکه اتفاقات دیگری از قبیل تعدد کاندیدای ریاست مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر حال رقابت همچنان میان لاریجانی و عارف خواهد بود، با این تفاوت که لاریجانی در صدر است مگر اینکه کسی موازنه را به هم بزند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته از جانب اصلاح‌طلبان که بعید است چنین اتفاقی بیفتد اما در جناح اصولگرا محتمل است، بنابراین اگر چنین اتفاقی نیفتد طبیعتاً لاریجانی در سال اول با تفاوت کمی رئیس مجلس می‌شود و در سال‌های بعد با تفاوت قابل توجهی رئیس باقی می‌ماند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط دشواری بر سر عناوین اعتدال و مستقلین است،‌ گفت: نمی‌توان با قطعیت بیان کرد اعتدالیون به طور 100 درصد متمایل به اصلاح‌طلبان هستند یا خیر، در مورد مستقلین هم همینطور، بنابراین در مورد انتخاب ریاست مجلس دهم رقابت به صورت جدی وجود دارد.

ندیمی افزود: باید در نظر داشت فقط برای سال اول کمی سخت‌تر است و در سال‌های بعد موضوع تغییر می‌کند زیرا لاریجانی این قدرت را دارد که برای سال‌های بعد حجم افراد خود را زیاد کند.

وی در پایان با اشاره به نامشخص بودن دقیق گرایش‌های منتخبین مجلس، اظهار کرد: گرچه با این شرایط فاصله بسیار نزدیک است اما به ارزش‌های انتخابات درون پارلمانی هم برای ترکیب هیأت رئیسه و هم کمیسیون‌های تخصصی اضافه می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل