بازدید 42449
اخباری از تغییرنام ورزش اصیل و اعتقادی ایرانی ها به پرشین یوگا

میل و کباده زورخانه در دست دختران تاپ و شلوارک پوش غربی!

دیگر لنگ و شلوارک پهلوانی در کار نیست. به جای لُنگ ، لِگ می پوشند و اصلا جوری شده که هرکس با هر لباسی که باشد بیاید و زورخانه کار کند ولو تاپ و شلوارک راحتی! فقط همین را می دانیم که در ژاپن اجازه نمی دهند کسی با لباس غیر کاراته ، حتی روی تاتامی حاضر شود چه رسد به اینکه کاتا بزند و اجرای فرم کند.
کد خبر: ۵۸۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 03 May 2016
سال‌هاست که مسئولیت مهم صادر نمودن ورزش زورخانه ای به فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای سپرده شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، فدراسیونی که سالهاست توسط یکی از روسای سابق سازمان تربیت بدنی اداره می شود و حالا بیش از 13 سال است که این رسالت اجباری بر دوش وی مانده و اگرچه تا دل تان بخواهد دبیر در آن مجموعه بین المللی جا به جا شده اما بنا به دلایلی هیچ وقت رئیس تغییر نکرده است. البته عده ای معتقدند زور وزارت ورزش زور نیست که اگر بود حال و روز صدور ورزش زورخانه ای این نبود.

سالها بودجه بیت المال به تصویب مجلس هزینه شد تا ورزشی ایرانی و اعتقادی در جهان ترویج داده شود که کم از جودو و کاراته ژاپن نبود که از آن هم غنی تر به شمار می رفت. از تکواندوی کره ای ها اصیل تر و زیبا تر بود و ترکیبات معنادار تقدیس و تذهیب و ورزش ، زورخانه را از حد یک تمرین بدنی صرف خارج ساخت.

میل و کباده زورخانه در دست دختران تاپ و شلوارک پوش غربی!+ تصاویر

زورخانه حالا متقاضی جدید پیدا کرده و سید حسن رزار و پهلوان اکبر خراسانی حالا جای خودشان را به دختران غربی داده اند. میل و کباده همان میل کباده است اما گود مقدسی نیست که وقتی میروی پایین یادت باشد از بقیه پایین تری ! یادت نرود محراب هم پایین تر از سطح زمین است و این یعنی حرمت محراب و گود مقدس زورخانه یکی است. حالا به جای گود ، روی چمن های پارک و پارکت سالن های بدنسازی ورزش زورخانه ای مشق می کنند.

دیگر لنگ و شلوارک پهلوانی در کار نیست. به جای لُنگ ، لِگ می پوشند و اصلا جوری شده که هرکس با هر لباسی که باشد بیاید و زورخانه کار کند ولو تاپ و شلوارک راحتی! فقط همین را می دانیم که در ژاپن اجازه نمی دهند کسی با لباس غیر کاراته ، حتی روی تاتامی حاضر شود چه رسد به اینکه کاتا بزند و اجرای فرم کند.

حالا مهمترین قسمت ماجرا جایی است که خبری از نام زورخانه نیست و اسمش را هم گذاشته اند پرشین یوگا ! استرس داریم نکند فردا در سردر باشگاه های خودمان هم بنویسند « آموزش تضمینی پیلاتس ایروبیک و پرشین یوگا با میل و کباده ساخت چین!»

زورخانه و سر در کوتاهش که باعث پایین آمدن سر به نشانه تواضع هنگام ورود می شد حالا شده تمرین پرشین یوگا در فضای باز ...


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۲۷
ورزش باستانی آیین پهلوانی و پهلوانان است جایی است که از دلش پوریای ولی . تختی . طیب در آمده اند و حرمت دارد . وظیفه متولیانش این است که حرمتش را نگه دارند .
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
آزار دارین منفی میدین؟
شلوغش نکن.
چی بگم.نظرم هیچ وقت دیده نشده
تا من یاد دارم زورخانه محل لختیها بود حالا زیاد با شلوارک پوش زیاد فرقی ندارد البته شاوارک به تنهائی ایرادی ندارد.
نکنه می خوایید دخترا با پیژامه ورزش کنند
جوری تاپ و شلوارک نوشتید آدم به یاد داعش می افته.
خدارا هزار مرتبه شکر. بازم دلم خنک شد.
عرضه داشته و این ورزش رو تا استرالیا برده چرا حسادت میکنین؟ چه اشکالی داره همه این ورزش رو بکنن؟
ای بابا تابی جون تو مملکت خودمون کم دغدغه داریم که حالا غصه برگزاری ورزش زورخانه ای با تاب شلوارک تو فرنگ رو هم بخوریم؟؟!!!!
راستی از بابک زنجانی چه خبر؟ یه اختلاس جدید رونمایی کنین قبلیا دیگه تکراری شدن از مزه افتادن!!!!
سخت میگیرید
تابی جان اینها حرفهای خودته:.... که کم از جودو و کاراته ژاپن نبود که از آن هم غنی تر به شمار می رفت. از تکواندوی کره ای ها اصیل تر و زیبا تر ... باید گفت اگر ورزش های رزمی آسیای شرقی تا این حد در جهان فراگیر شد به یمن دهها دلیل از جمله بروسلی و جکی چان و... بود و نه اینکه مانند عکس همین تاپیک اینقدر محقر و ضعیف زیرا که نه زیبا است و نه ... !!!
شما مشکلتون دختر و زن بودنشون هست یا شلوارکشون؟!!! حالا پهلوووون اگر شلوارک نبوشن حله؟! یا مشکل از زن بودنشون هست و شما اینکار رو مردونه میدونید و براتون افت داره یه زن هم ورزش پهلوانی انجام بده؟!
مثال ژاپن مثال خوبی است
وقتي همه چي سياسي باشد افراد فقط به دليل وابستگي سياسي انتخاب شوند ديگر چه انتظاري داريم ، همان بهتر كه لااقل به اسم پرشين يوگا باشد تا اين كه تركيه يا آذربايجان مصادره كند
خدا رو شکر حداقل این ورزش در جهان به نام ما ثبت میشه
من نفهمیدم چه اشکالی داره؟
باز همین هم که اسمی ازش مونده جای شکرش باقیه
چه چیزمان مثل قدیم هست که ورزش زورخانه ای باشد . همه چیز اصالتش را از دست داده
خوب بابا خوبه که اسم ایران که هست توش.. چیه حالا دخترای غربی هم ورزش زورخونه ای انجام بدن بد نیست که اسمشم خوب چی بزارن؟ پاور هوز خوبه؟
حتما روزای اول چهار نفر تو کره جنوبی و ژاپن از این حرفای دو قرونی زدن که شما زدین در مورد کاراته یا جودو و تکواندو کمی فکر کنید لطفا
تو ژاپن دیگه چه آزادیهایی هست که ما نداریم؟!!!!!!! میشه ذکر کنید
کجای دنیا مردم تا این اندازه به فرهنگ خودشون حمله می کنند؟؟؟
مردم کجای دنیا از ما احمقترند؟؟؟؟
مردم کجای دنیا تا این حد نسبت به فرهنگ و تمدن باستانی یگانه خودشون بی غیرتند؟؟؟؟
به نظر من هیچ اشکالی ندارد چین هم با ورزش هایش معروف شد و الان صنعت توریسم دارد ما هم میتوانیم با این روش ایران را خوب معرفی کنیم این هم روشی برای معرفی خوب است . به نظر من زیاد نباید سخت گرفت و به هر چیزی ایراد گرفت
خدا رو شکر ، مگه تو ورزش این مملکت چیزی سرجاش هست که این هم باشه.
نه تنها اشکال نداره . خیلی هم خوبه . ما چرا عادت داریم نیمه خالی لیوان را ببینیم . چرا فوائد انرا نمیبینیم . مثبت اندیش باشیم .
خاک بر سرتان
وقتی به هر زوری میخواهیم ورزش پهلوانی را صادر کنیم به این فضاحت ها هم می رسیم
مثل بقیه رسوم که دستورالعمل و آدابی دارند باید روی این آداب محکم می ایستادیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار