بازدید 4029

ایران: شرایط بخشودگی جرایم بدهکاران مالیاتی

بررسی یک حساب مشکوک ۶۳۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای دولت به همراه داشت زیرا صاحب حساب مالیات نمی‌پرداخت سال گذشته 90 درصد درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در بودجه تحقق یافت و حدود 66 هزارو 700 میلیارد تومان از مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده، وصول شد
کد خبر: ۵۸۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴ 04 May 2016
بررسی یک حساب مشکوک ۶۳۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای دولت به همراه داشت زیرا صاحب حساب مالیات نمی‌پرداخت سال گذشته 90 درصد درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در بودجه تحقق یافت و حدود 66 هزارو 700 میلیارد تومان از مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده، وصول شد

طی روزهای اخیر اخبار مرتبط با مالیات از جمله بررسی حساب‌های بانکی مشکوک درصدر اخبار رسانه‌ها قرارداشت و درهمین زمینه سیدکامل تقوی‌نژاد رئیس کل سازمان امورمالیاتی درنخستین نشست خبری خود به میان خبرنگاران آمد تا ضمن شفاف‌سازی درخصوص مسائل گفته شده چند خبرخوش نیز برای مؤدیان اصناف و تولیدکنندگان بدهد. به گزارش خبرنگار «ایران»، رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره موضوع بررسی حساب‌های مشکوک اعلام کرد: کارگروه‌های ویژه مالیاتی فقط حساب‌های بانکی افرادی را کنترل می‌کنند که توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، «مشکوک» اعلام شده باشد. سید کامل تقوی‌نژاد گفت: شفاف می‌گویم که سازمان مالیاتی چنین برنامه‌ای ندارد.  

رئیس کل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: برای نمونه سال گذشته فقط در یک مورد بررسی یک حساب مشکوک ۶۳۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای دولت به همراه داشت چراکه صاحب حساب مالیات نمی‌پرداخت. وی، رقم معوقات مالیاتی (مطالبات مالیاتی) را ۴۲۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اصل مالیات این معوقات ۱۷۸ هزار میلیارد ریال و جرایم آن ۲۴۳ هزار میلیارد ریال است. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به اظهارات اخیر اسدالله عسگراولادی عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران مبنی بر اینکه سازمان مالیاتی «وبال گردن» مردم است، گفت: مالیات موضوعی ملی، حق مردم و عمومی است و هیچ عاقلی در دنیا نسبت به اخذ مالیات تردید ندارد. رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره برخورد جدی با متواریان دانه درشت مالیاتی گفت: با دانه درشت‌های مالیاتی که فرار مالیاتی دارند، برخورد جدی صورت می‌گیرد. برای اجرای این برنامه از وزارت اطلاعات و قوه قضائیه کمک می‌گیریم و شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به تخلفات مالیاتی با همکاری قوه قضائیه پیش‌بینی شده و قانون نیز اختیارات لازم را به ما داده است.  هر فعال اقتصادی با داشتن هر سمت اجرایی یا مسئولیتی اگر از پرداخت مالیات فرار کند، سازمان مالیاتی به طور قطع مالیات حقه را از آنها خواهد گرفت.

بخشودگی کل جرایم مالیاتی با یک شرط

تقوی‌نژاد به مؤدیانی که بدهی مالیاتی دارند، خبری خوش داد و گفت: اگر مؤدیانی که بدهی مالیاتی دارند تا پایان شهریور ماه بدهی خود را پرداخت کنند جرایم آنها بخشوده خواهد شد.  رئیس کل سازمان امور مالیاتی از فراخوان نصب صندوق فروش مکانیزه به ۳۰ صنف خبر داد و افزود: در لایحه جدیدی که در این زمینه به مجلس ارائه خواهیم کرد، مشوق‌هایی در نظر گرفته شده و هزینه خرید صندوق از مالیات مؤدی کسر می‌شود. در اصل سازمان، صندوق را خریداری می‌کند. تقوی‌نژاد درباره اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی گفت: فعلاً تصمیمی برای اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی اتخاذ نشده است. رئیس سازمان مالیاتی اولویت اول سازمان را اجرای کامل طرح جامع مالیاتی دانست و گفت: بخش عمده طرح جامع مالیاتی تا بهمن سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد. به گفته معاون وزیر اقتصاد، درآمد مالیاتی بودجه سال 95، 86 هزار میلیارد تومان بوده که مجلس نیز با افزودن هزار میلیارد به آن به 87 هزار میلیارد تومان رسید که 30 درصد رشد داشته است. وی با اعلام این‌که در سال گذشته در مجموع حدود 66 هزار و 700 میلیارد تومان از مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده وصول شده است، گفت: این رقم بیانگر تحقق 90 درصدی درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه است که 16 درصد نسبت به وصولی سال 1393 رشد دارد. وی تأکید کرد: نمی‌خواهیم به تولید فشار وارد شود و با آنها مدارا می‌کنیم تا مالیات تقسیط و حداکثر بخشودگی جرایم برای فعالیت واحد اعمال شود. وی تأکید کرد: سال 95 هیچ نرخ مالیاتی افزایش نمی‌یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار