بازدید 5127

در فرهنگ استفاده از قوانین خلا داریم

آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: متاسفانه برخی از اوقات دیده می شود که قانون دان ها به جای این که از قانون در راستای تسهیل آن استفاده کنند برای دور زدن قانون از قانون بهره می گیرند.
کد خبر: ۵۸۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 04 May 2016
به گزارش خبرگزاری خانه ملت حسن شکوهی رییس اتحادیه ی واردکنندگان مکمل های غذایی در گفت وگو با برنامه "گفت و گو اجتماعی" رادیو گفت وگو    با اشاره به این که هر محصول مورد استفاده ما در نوع خودش می تواند خطیر باشد، گفت: تمام محصولات مورد استفاده انسان می تواند خطیر و آسیب زننده باشد اما در این میان استفاده از دارو و سلامت آن در شرایط بیماری امری مهم تر به حساب می آید.

وی با بیان این که داروها در هنگام پخش باید از حداکثر سلامت برخوردار باشند، اظهار داشت: باید سعی شود که تمام داروهای مورد استفاده مردم از حداکثر سلامت برخوردار باشند، اما متاسفانه امروزه به دلایل مختلف این امر به طور کامل انجام نگرفته و اجرایی نشده است.

رییس اتحادیه ی واردکنندگان مکمل های غذایی با بیان این که در حوزه سلامت داروها کارشناسی و بررسی کمی صورت می گیرد، افزود: تقریبا تمام طرح هایی که در طول سال ها برای تامین سلامت داروها به کار گرفته شده است در مرحله اجرا به مشکل برخورده و متوقف شده است.

در خصوص اجرای طرح های سلامت کالاهای سلامت گفت: به اعتقاد من طرح های کارشناسی نشده نباید به مرحله اجرا برسد، چرا که در مرحله ی اجرا مضرات بسیاری خواهد داشت.
حسن شکوهی در ادامه ی همین موضوع تصریح کرد: افزایش ضوابط و مقررات کارهای اجرایی در حال حاضریک ضرورت مهم است.

در بخش دیگر این برنامه علیرضا مناقبی رییس انجمن واردکنندگان مواد خوراکی و آشامیدنی با اشاره به این که هیچ تولید کننده و وارد کننده ی قانونی، از شفافیت کار خود فرار نمی کند، گفت: بدون شک هر فردی که دلش برای جامعه و کشورش بسوزد علاوه بر شفاف سازی کار خود از این کار قویا استقبال می کند.

وی  در خصوص برچسب اصالت در راستای شفاف سازی کاری در کشور، اضافه کرد: موضوع کارشناسی در کشور ما همواره عملکرد ضعیفی داشته است به طوری که در مقایسه با سایر کشورها تفاوت زیادی احساس می شود.

رییس انجمن واردکنندگان مواد خوراکی و آشامیدنی با اشاره به این که ایران جزو کشورهای دارای قوانین متنوع و مختلف است، خاطر نشان کرد: وجود قوانین زیاد در طول زمان، عامل دست و پا گیری و رواج کار نادرست در کشور شده است.

وی در همین خصوص تصریح کرد: با این اوضاع افرادی که قصد فعالیت قانونی در کشور را دارند، با وجود تعدد قوانین و هزینه های مربوط به این مقررات از کار خود منصرف می شوند.

آریایی نژاد از طریق تماس تلفنی در خصوص موضوع برنامه اظهار داشت: سامان بخشی به اوضاع حاضر با عمل به حرف ها و فرهنگ سازی، صورت خواهد گرفت، به طوری که افراد حرفه ای باید الگوی دیگران باشند.

وی با بیان این که ما در فرهنگ استفاده از قوانین خلا داریم، افزود: متاسفانه برخی از اوقات دیده می شود که قانون دان ها به جای این که از قانون در راستای تسهیل آن استفاده کنند برای دور زدن قانون از قانون بهره می گیرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در همین خصوص ادامه داد: ضعف بسیاری از کارهای ما از اجرای نادرست قوانین وضع شده منشعب می شود، در حالی که اگر فردی کاری و با وجدان و با انضباط اجتماعی، پیگیر این دست مسائل باشد، بیشتر از دورزندن های قانونی رنج خواهد برد.
نماینده مردم ملایر در مجلس در خصوص معایب برخی از قانون های وضع شده در کشور اظهار داشت: ضعف برخی از قانون ها در کشور ناشی از عدم کار میدانی در بررسی ها شکل می گیرد، از این رو می توان برخی از قوانین را به صورت آزمایشی اجرا کرد تا معایب آن بر قانون گذار مشخص و مبرهن شود.

آریایی نژاد در ادامه افزود: متاسفانه برخی از قانون گذاران از بطن جامعه خود بی خبر و بی اطلاع هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل