بازدید 2292

دیدار امیر عبداللهيان ومعاون وزیر خارجه روسیه

حسين امير عبداللهيان و ميخاييل بوگدانف معاونان وزارت امور خارجه ايران و روسيه در پايان مذاكرات خود در مسكو اعلام كردند كه دو كشور در ادامه مواضع اصولي خود براي پايان دادن به بحران سوريه از راه سياسي، تداوم مبارزه با تمامي گروه هاي تروريستي ضد سوري بويژه داعش و جبهه النصره را ضروري مي دانند.
کد خبر: ۵۸۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 04 May 2016
حسين امير عبداللهيان و ميخاييل بوگدانف معاونان وزارت امور خارجه ايران و روسيه در پايان مذاكرات خود در مسكو اعلام كردند كه دو كشور در ادامه مواضع اصولي خود براي پايان دادن به بحران سوريه از راه سياسي، تداوم مبارزه با تمامي گروه هاي تروريستي ضد سوري بويژه داعش و جبهه النصره را ضروري مي دانند.

به گزارش ايرنا، امير عبداللهيان امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با ايرنا و صدا سيما در مسكو اظهار كرد: مذاكرات سازنده اي با نماينده رييس جمهوري روسيه در امور خاورميانه درباره مسائل منطقه بويژه سوريه، عراق، يمن و فلسطين صورت گرفت.

وي افزود: دو كشور بر اين باورند كه آتش بس در سوريه بايد فراگير باشد و جز مناطق تحت كنترل تروريست ها، تمامي بخش هاي ديگر اين كشور شامل پيمان ترك مخاصمه شوند.

معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه ادامه داد: از سوي ديگر تفكيك تروريست ها از ديگر گروه ها ضروري است، گروه ها مسلح نيز بايد سلاح خود را تحويل داده و به روند سياسي حل مشكلات سوريه بپيوندند و همزمان تهران و مسكو تلاش مي كنند تا گفت وگوهاي سوري سوري در ژنو به نتيجه برسد تا مردم سوريه بتوانند در مورد آينده خود تصميم گيري كنند.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه از نگاه ايران و روسيه مبارزه با تروريسم در يمن، سوريه و عراق يك اصل ضروري است، گفت: دو كشور برقراري آتش بس در يمن، گفت وگوهاي سياسي بين گروه هاي مختلف و شكست محاصره اين كشور را لازم مي دانند و در مورد تحولات عراق نيز بر لزوم تلاش همه گروه هاي عراقي با هدف رسيدن به توافق سياسي تاكيد دارند.

بوگدانف معاون وزير خارجه روسيه و نماينده رييس جمهوري اين كشور در امور خاورميانه نيز در باره مذاكرات امروز به خبرنگار ايرنا و صدا و سيما گفت: تهران و مسكو گفت وگوها و رايزني صريحي در مورد مسائل مختلف خاورميانه و خليج فارس داشتند. ما بر اين باوريم كه تمامي طرف ها اين منطقه مهم بايد بر اساس معيارهاي بين المللي و اصول سازمان ملل اقدام كنند.

وي اظهار كرد: در باره مسائل سوريه بر اجراي تصميم هاي گروه حاميان اين كشور تاكيد مي كنيم و خواهان اجراي تصميم هاي مندرج در قطعنامه 2254 و 2268 شوراي امنيت هستيم و همراه ايران تلاش مي كنيم اين مصوبه ها اجرا شود، ضمن اينكه گروه هاي كاري حل مسائل انساني و رعايت آتش بس در سوريه بايد به وظايف خود عمل كنند.

بوگدانف تاكيد كرد: ايران و روسيه مواضع منطقي در باره مسائل امنيتي سوريه دارند و بر لزوم مبارزه جامعه جهاني با گروه هاي تروريستي همچون داعش و جبهه النصره تاكيد مي كنند.
وي در پايان گفت: در مذاكرات امروز اوضاع فلسطين نيز به صورت مشروح مورد مذاكره قرار گرفت.

معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با همتاي روسي خود تاكيد كرد كه گروه هاي احرارالشام و جيش الاسلام بايد در فهرست تروريستي قرار گيرند، اما تلاش ها در اين زمينه با دشواري پيش مي رود.

توافق آتش بس سوريه كه از اسفند ماه گذشته با هماهنگي آمريكا و روسيه برقرار شده است، شامل گروه هاي تروريستي داعش و جبهه النصره نمي شود و مبارزه با آنان ادامه دارد.

مسكو نيز پيشتر خواستار تروريستي شناخته شدن احرارالشام و جيش الاسلام توسط سازمان ملل شده بود.

روسيه هفته پيش از كميته ضد تروريستي سازمان ملل خواست تا نام گروه هاي تكفيري جيش الاسلام و احرار الشام فعال در سوريه را كه مورد حمايت هاي مالي و تسليحاتي عربستان سعودي شناخته مي شوند، در فهرست تروريستي قرار دهد.

ويتالي چوركين نماينده دائم روسيه در سازمان ملل در اين باره گفته است كه گنجانده شدن نام اين دو گروه در فهرست تروريستي سازمان ملل سبب مجاز بودن حمله به مواضع آنان خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر