بازدید 3058

لاوروف: روسیه به حمایت از اسد ادامه می‌دهد

وزیر خارجه روسیه ضمن تأکید بر حمایت کشورش از دولت سوریه در مبارزه با تروریسم، هیأت عالی معارضان سوریه را مسبب اصلی به بن‌بست رسیدن گفت‌وگوهای ژنو دانست.
کد خبر: ۵۸۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 04 May 2016
وزیر خارجه روسیه ضمن تأکید بر حمایت کشورش از دولت سوریه در مبارزه با تروریسم، هیأت عالی معارضان سوریه را مسبب اصلی به بن‌بست رسیدن گفت‌وگوهای ژنو دانست.

به گزارش میزان،به نقل از شبکه المیادین «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه در مبارزه با تروریسم به حمایت خود ار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه ادامه خواهد داد.

لاوروف در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» با بیان اینکه نسبت به از سرگیری گفت‌وگوهای ژنو در ماه مه امیدوار است، گفت: شرایط برای گفت‌وگوی مستقیم بین دولت سوریه و معارضان در ماه مه به طور کامل فراهم نشده است.

وی همچنین در مورد تعویق گفت‌وگوهای ژنو افزود: هیأت عالی معارضان سوریه تحت تأثیر طرف‌های خارجی به ویژه ترکیه، گفت‌وگوی مستقیم در ژنو را به بن بست می‌کشاند.

سرگئی لاوروف تصریح کرد: گروه‌هایی از معارضان میانه‌رو سوریه پشت گروه تروریستی «جبهة النصره» پنهان شده‌اند.

وزیر خارجه روسیه درباره نقش آمریکا در گفت‌وگوهای سوریه بیان داشت: واشنگتن این توانایی را دارد که همه طرف‌های سوریه را در گفت‌وگوها شرکت داده و معارضان میانه‌رو را از تروریست‌ها جدا کند.

لاوروف به اقدام اخیر ناتو در ارسال 4 گردان به شبه جزیره بالکان و هلند واکنش نشان داد و گفت: این اقدام ناتو  پاسخ روسیه را در پی خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل