بازدید 6441

داستان خرید کالا با کارت خرید کالای ایرانی

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۸۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 10 May 2016
ابوالفضل شکوری: با کارت «خرید کالای ایرانی» که برای پدر بازنشسته‌ام صادر شده است، عازم خرید یک دستگاه یخچال شدم. در بازار لوازم خانگی قم می گردم و یک محصول ایرانی مطلوب می افتد (اسنوا T288 سفید)، به قیمت 3.080.000 تومان. با اندکی پرس و جو و چانه زدن قیمت را تا 2.850.000 تومان هم پایین می آوریم. ولی در این بازار نمی توان با این کارت خرید کرد.

برای فهمیدن اینکه کجا می توان از این کارت استفاده کرد به سایت های مختلف مراجعه می کنم. در نهایت به سایت شرکت تولیدکننده محصول مورد نظر (شرکت اسنوا) می رسم و می بینم که دو فروشگاه را برای خرید با استفاده از این کارت در قم معرفی کرده است.

به یکی از آنها مراجعه می کنم. قیمت یخچال مورد نظر را می پرسم. حدود همان 3.050.000 تومان قیمت می دهد (هنوز سراغ تخفیف گرفتن نرفته ام). حالا از کارت می پرسیم و اینکه چطور با این کارت خرید کنم. کارت را که می بیند می گوید قیمت خرید محصولات با این کارت متفاوت است و شرکت تولیدکننده قیمت های متفاوتی برای فروش این محصول با این کارت اعلام کرده. قیمت خرید همان محصول را 3.350.000 تومان اعلام می کند و می گوید اگر بخواهید با این کارت خرید کنید، 12 درصد به قیمت اصلی خرید نقدی محصول اضافه می شود. اینطور اعتراض می کنم که: «من با این کارت محصول را نقدی از شما می خرم و به بانک اقساط با سود 12 درصد خواهم داد، نه اینکه از شما قسطی بخرم. پس شما باید بر اساس خرید نقدی قیمت به من بدهید.»

جواب هایی می دهد که دیگر متوجه نمی شوم.

در مورد کالاهای تولیدکننده های دیگر هم می پرسم و او جواب می دهد که فرقی نمی کند و این فرآیند برای همه شان مشابه است.

و نهایت اینطور شیرفهممان می کند که اگر بخواهیم با این کارت خرید کنیم اسماً 12 درصد سود می دهیم و در واقع سودی که می دهیم بیشتر از 25 درصد خواهد بود.

و من به این فکر می کنم که محصولی که میتوان نقدا 2.850.000 تومان از بازار خرید را با این کارت و با پرداخت سود 12 درصد باید به قیمت 3.350.000 تومان بخرم. یعنی 500 هزار تومان گرانتر (17.5 درصد گرانتر) بدون در نظر گرفتن اینکه 12 درصد سود هم باید بپردازم.

از استفاده از کارت پشیمان می شوم و به دنبال راهی برای ابطالش می‌افتم.
...
این سوال برایم پیش می آید که این وضعیت با اطلاع دولت محترم رخ داده است، یا اینکه شرکت های ایرانی به جای استفاده درست و مطلوب از فرصتی که دولت برایشان مهیا کرده، می خواهند سوء استفاده کنند و از «آب کره بگیرند».

و نهایت اینکه آیا اصلا می توان یک طرح اقتصادی را در ایران بدون اما و اگر، به درستی اجرا کرد.

پاورقی: من از طرفداران شخص رئیس جمهور و دولت محترم هستم، به ایشان رأی داده ام و ایشان را یکی از بهترین رؤسای قوه مجریه ایران تا به امروز می دانم. همچنین تصمیمات و طرح های تیم اقتصادی دولت را هم تا الان معقول و منطقی دیده ام. و فکر نمی کنم چنین مشکلی با اطلاع دولت رخ داده باشد. امیدوارم طرح این مشکل به دستاویزی برای تخطئه دولت محترم تبدیل نشود. با نگرانی این متن را نوشته ام چون می دانم که دولت روحانی دشمنان زیادی در داخل کشور دارد که هر لحظه منتظر بهانه ای برای حمله به اوهستند؛ دلسوزانی که در دولت قبل سکوت اختیار کرده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی