بازدید 12107
۷
الیاس حضرتی در گفت و گو با «تابناک»؛

درباره تعداد اعضای فراکسیون امید شیطنت صورت می گیرد

این حرف که برخی اصولگرایان با نام اصلاح‌طلبی وارد مجلس شده‌اند، درست است؛ اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که افرادی نیز هستند که اصلاح‌طلب بودند و در لیست اصولگرایان قرار گرفته‌اند و همچنین برخی هستند که در ضمن اصولگرایی نظر دیگری درباره ریاست مجلس دارند.
کد خبر: ۵۹۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 19 May 2016
عصر روز گذشته، نشست هم‌اندیشی فراکسیون‌های امید و اصولگرایان مجلس دهم با حضور منتخبان دو گروه برگزار شد. در جلسه اصلاح‌طلبان، اساسنامه فراکسیون امید به تصویب رسید و با اجماع نظر، عارف رئیس فراکسیون شد. همچنین اعضای هیأت‌رئیسه موقت این فراکسیون با رأی اعضا انتخاب شدند.

به گزارش «تابناک» همزمان با جلسه اصلاح‌طلبان، جلسه دیگری نیز با حضور منتخبان اصولگرا در مکان دیگری تشکیل شد. به گفته امیر خجسته، منتخب مردم همدان، در این نشست 131 منتخب مجلس دهم در جلسه حضور داشتند.

حضور پرشمار منتخبان اصولگرا در جلسه فراکسیون فراگیر، معادلات موجود بر سر انتخاب رئیس مجلس را قدری پیچیده کرده است. در جلسه گذشته این دو طیف تعداد فراکسیون امید بیشتر بود و در این جلسه تعداد اصولگرایان بیشتر و همین باعث شده است تا ابهام بر سر ریاست مجلس همچنان ادامه داشته باشد.

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در جلسه روز گذشته فراکسیون امید، دقیقاً 105 تن حضور داشتند؛ اما این به معنای آن نیست که اعضای این فراکسیون 105 نفر بوده است، بلکه همیشه و در هر جلسه‌ای، حدود 30 تا 40 درصد افراد غایب هستند.

این نماینده منتخب تهران در ادامه افزود: بسیار اتفاق می‌افتد که تعدادی از نمایندگان به دلایل مختلف موفق به حضور در مجلس نشوند؛ برخی در شهرستان حضور دارند و برخی دیگر در جلسات همزمان شرکت می‌کنند؛ بنابراین، همیشه تعدادی نمی‌توانند در جلسات باشند، حتی جلسات خود مجلس نیز به همین صورت برگزار می‌شود، به گونه ای ‌که گاهی از 290 نفر نماینده، مجلس با 200 نفر و حتی کمتر نیز تشکیل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه برآورد شما از تعداد اعضای فراکسیون امید به چه صورت است و میزان تأثیر گذاری آن در انتخاب رئیس مجلس تا چه حدی است، گفت: در شرایط کنونی، با توجه به تشکیل دو فراکسیون امید و فراگیر، حالت بینابینی ایجاد شده و رقابت بسیار تنگاتنگی وجود دارد.

وی گفت: حدود شصت تن از مستقلان تعیین‌کننده نهایی بازی خواهند بود؛ البته بستگی به این دارد که با چه گرایشی بیشتر همراهی کنند؛ بنابراین، فعلاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد که قرار است در مجلس چه اتفاقی رخ دهد، ولی همین ‌قدر می‌توان گفت که رقابت بین عارف و لاریجانی، رقابت نزدیک و در عین ‌حال دوستانه‌ای خواهد بود.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه اعضای فراکسیون امید اعلام می‌کنند، اکثریت را در اختیار دارند، ولی تعداد حاضران در جلسه فراکسیون فراگیر بیشتر بوده، این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: البته در این ‌بین، گاهی شیطنت‌هایی هم می شود. در جلسه گذشته، تعداد ما 158 نفر بود و تعداد فراکسیون فراگیر 130 اعلام شد، ولی بعد از اینکه ما رقم را اعلام کردیم، آن‌ها ‌هم تعداد خود را بالا بردند.

وی گفت: با این حال من فکر می‌کنم اگر مستقل‌ها هم بین دو فراکسیون تقسیم شوند، اعضای هر یک از فراکسیون‌ها، تقریباً مساوی خواهد بود و احتمالاً اعضای فراکسیون امید، چیزی حدود 150 نفر و تعداد فراکسیون اصولگرایان حدود 140 یا کمتر باشد.

این نماینده در پاسخ به اینکه مبنای شما برای اینکه تعداد اصلاح‌طلبان از اصولگرایان بیشتر است، چیست گفت: بر اساس لیست کاندیداهایی که در لیست امید قرار گرفته‌اند، تعداد مشخص است؛ بنابراین می‌توان گفت، تعداد چند نفر هستند؛ البته عده‌ای هم از اصولگرایان هستند که در لیست امید بودند که این‌ها را نیز در نظر گرفته‌ایم.

این نماینده منتخب گفت: این حرف که برخی اصولگرایان با نام اصلاح‌طلبی وارد مجلس شده‌اند، درست است؛ اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت، افرادی نیز هستند که اصلاح‌طلب بودند و در لیست اصولگرایان قرار گرفته‌اند. همچنین برخی هستند که در ضمن اصولگرایی، نظر دیگری درباره ریاست مجلس دارند.

این نماینده در پایان گفت: در اوضاع کنونی، پیش‌بینی رئیس مجلس قدری سخت است، ولی باید جلو رفت و دید قرار است در روزهای آتی چه اتفاقاتی رخ دهد.

بنا بر گفته‌های منتخبان مجلس و با توجه به زورآزمایی روز گذشته دو جناح سیاسی، به نظر می‌رسد، همچنان سنگینی کفه ترازو به سمت اصولگرایان است و تکیه لاریجانی بر کرسی ریاست برای یک دوره دیگر نیز تضمین ‌شده خواهد بود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ببینیم و تعریف کنیم. چنان آقای عارف را بزرگ می کنن که اگر زمانی رییس مجلس نشوند نمی توانند مسئله رو جمعش کنن. از هر نظر که نگریسته شود آقای لایجانی اصلح هستند و یک دلیل واضح دارد: ایشان از 10 سال پیش در بدنه ی دولت قبل و سپس در راس قوه ی قانون گذاری کشور بوده اند در حالی که آقای عارف... . ایشان حتی نتوانستد 50% آرای حوزه ای که کاندیدا شده بودند رو کسب کنند. کمی واقع بینی ضرر ندارد.
اینکه چه کسی ریاست مجلس باشد تفاوتی ندارد آنچه مهم است مدیریت مجلس است که فارغ از هرگونه جناح بندی با دکتر عارف خواهد بود
رقابت عارف و لاریجانی مشخص خواهد کرد که اکثریت مجلس اصلاح طلب هستش یا اصولگرا!
ا
كن يو آندرستند مي جريك پير
اقای حضرتی به یک نکته توجه کنند که از انجاییکه در مصاحبه قبلی یکی از اصولگراها بعد از برگزاری جلسه اصولگراها اظهار کردند به این شرح بود که طبق اظهار ایشان 4 الی 5 نفر شخصا به مصاحبه کننده تلفن کرده بودند و گفته بودند که ما در جلسه حضور نداریم ولی دلمان در گرو این نشست بوده . حدود 24 نفر هم زنگ زده بودند که امکان حضور در جلسه اصولگراها برایشانم فراهم نشده و ما را هم رر لیست دل در گرو های چلسه ثبت کنید . از اینرو امار اصولگراهای این دوره مجلس به 130 نفر رسیده خدا بده برکت .
بانوان در جلسه آخر امید نبودند یعنی 18 نفر
به نظر بنده اگر بروند از توی میدان بهارستان یه رهگذر را دستش را بگیرند بیاورند ریس کنند بهتر از این آقایون درد مردم را می فهمد و مشکلات رو حل می کنه . سه ماه هست که سیاستبازان مردم را سر کار گذاشته اند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر