بازدید 13550

جنگ قدرت در استقلال با مچ اندازی دست راست و چپ وزیر

پس از خبر نصرالله سجادی از تغییر قطعی مدیریت در استقلال، جنگ قدرت در این باشگاه کلید خورده و دو عضو هیأت مدیره برای صندلی افشارزاده دورخیز کرده اند. این اصطکاک ها شاید فینال جام حذفی را هم تحت تأثیر قرار دهد. کشمکش معاون وزیر برای فرستادن رئیس حوزه وزارت به فدراسیون ژیمناستیک هم کار را پیچیده تر کرده. عده ای با سرمربی مورد علاقه شان مذاکره می کنند و باندی هم در حال مذاکره با بازیکنان فصل بعد است؛ همه بدون اطلاع مدیرعامل...
کد خبر: ۵۹۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 21 May 2016
تغییرات مدیریتی در باشگاه های استقلال و پرسپولیس، یکی از سوژه های تکراری برای هواداران و رسانه های ورزشی بوده و هر یک از دولت ها طی مدت استقرار خود بر مسند قدرت، چندین نام جدید را برای کسب شهرت و گاهی اعطای امتیاز به مدیران سیاسی همسو بر تارک این دو باشگاه پرطرفدار نشانده اند.

به گزارش «تابناک ورزشی»، حالا با سر رسیدن روزهای پایانی فصل، زمزمه تغییر دوباره در رأس باشگاه استقلال تبدیل به اعلان رسمی معاون وزارت ورزش شده است و در حالی که سجادی علنی از رفتن افشارزاده خبر داده، ولی این مدیر قدیمی در پاسخ به او به صراحت اعلام کرده در انتخابات هیچ فدراسیونی شرکت نمی کند و برای این منظور ثبت نام هم نکرده است!

جنگ قدرت در استقلال با مچ اندازی دست راست و چپ وزیر

با چنین وضعی، استقلال غیر از نیمکت، در هرم مدیریتی خود نیز آبستن حوادث بسیاری است که قطعا بعد از جام حذفی رونمایی می شود؛ حوادثی که با وجود تکراری بودنش، جزو خبرهای مورد علاقه هواداران سرخابی برای پیگیری است و باز هم دلشوره انتصاب مدیری جدید و بیگانه با مصائب باشگاه داری دولتی را برایشان زنده می کند. آنها نمی دانند فردی که قرار است بیاید چقدر با شرایط باشگاه شان آشناست و آیا برای سوار شدن او بر کار آیا باید یک فصل دیگر سوخت بدهند؟

از سویی ثبت نام بهرام افشارزاده در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک، گواه این است که او روزهای پایانی حضورش در استقلال را می گذراند و از طرفی دیگر تکذیبیه او، سرنوشت یکی از نمایندگان حتمی فوتبال ایران در مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا را در هاله ای از ابهام فرو می برد. حتی اگر نصرالله سجادی این موضوع را افشا نمی کرد، سرانجام این خبر به گوش هواداران می رسید اما مشکل معاون قهرمانی وزارت ورزش با نفر اول آبی ها چیست که هر طور شده می خواهد او را جابجا کند.

افشارزاده از همان ابتدا هم هیچ سنخیتی با فوتبال و حواشی اش نداشت و کاملا مشخص بود که با اکراه ریاست چنین باشگاهی که به شدت در مسائل مالی متشنج بود را بر عهده گرفت. مدیر کهنه کاری که از روزهای آغازین انقلاب در ورزش ایران پست گرفت و طی سه دهه گذشته سه بار دبیرکلی کمیته المپیک را تجربه کرد، در آغاز هفتمین  دهه از عمرش مجبور شد به جایگاهی پا بگذارد که تناسبی با آرامش و قانونمندی اش به آیین نامه ها و دستورالعمل ها نداشت.

افشارزاده هیچ گاه اهل ریسک نبود و برای هوادارانی که به ترکاندن بمب از سوی مدیرعامل عادت داشتند یک پیرمرد محتاط و پیرو اصول کسل کننده مدیریتی و مالی به حساب می آمد. او حتی حاضر نبود پای چکی را که حسابش تامین نشده را امضا کند چه رسد به اینکه با جیب خالی به مذاکره با ستاره های مدنظر برود.
با این حال این مدیر اصفهانی آنقدر خوش شانس بود که در وخیم ترین شرایط مالی این باشگاه صاحب اسپانسری شد که مستقیم از جیب مردم پول درمی آورد و به اعتراف نزدیکان باشگاه تنها در برهه فصل جاری حدود 15 میلیارد تومان از این محل صاحب بودجه خارج از پیش بینی شد.

اما حالا که پول به استقلال روی خوش نشان داده، گویا بین مدیران بالایی ورزش بر سر تصاحب صندلی اش جنگ و رقابتی در گرفته است و دیگر قرار نیست شخصی مثل مسئول حوزه وزارتی با چنین فرصت طلایی برای محبوبیت تنها بماند. حتما پشت پرده خبرهایی است؛ خبرهایی که می گوید معاون وزیر می خواهد افشارزاده را با احترام از استقلال بیرون کند و افشارزاده هم بدون شوخی و دودستی به صندلی اش که تازه به آن علاقه پیدا کرده و به حواشی و شهرتش وابسته شده، چسبیده است. مدیری ورزشی که طی حدود چهاردهه حضور از پله اول تا نوک قله مدیریت ورزش کشور، هیچگاه جذابیت فوتبال را در نیافته بود.

حوادث باشگاه استقلال فقط به این تأیید و تکذیب ها ختم نمی شود. این روزها خبرهایی است که تیمی از درون باشگاه، در حال مذاکره با مهره های فصل آینده آبی ها هستند اما افشارزاده با قدرت این مسائل در استقلال را رد می‌کند و می گوید تا فینال جام حذفی برگزار نشود با کسی مذاکره نمی کنند. او حتی قسم می‌خورد که از طرف استقلال با بازیکنان دیگر مذاکره شده اما هیچ یک از مذاکرات مورد تأیید باشگاه نیست.

از طرف دیگر، مقداد نجف نژاد به عنوان رئیس هیأت مدیره تلویحا مذاکره استقلال با خلعتبری، وریا غفوری، جلال الدین علیمحمدی و سید جلال حسینی را تأیید می کند! نجف نژاد نه تنها این موردها، بلکه حضور افشارزاده در فدراسیون ژیمناستیک را هم تایید می کند و وقتی از او پرسیده می شود حاضر است مدیرعامل شود می گوید خیر! نماینده سابق مجلس اما این روزها هیچ فکر و ذکری جز این ندارد که شغلی تازه برای جلب محبوبیت عمومی پیدا کند؛ هرچند خط سیاسی او دقیقا مقابل دولت حسن روحانی است و خیلی بعید است که گزینه وزارت ورزش چنین دولتی، یک چهره دست راستی باشد.

جنگ قدرت در استقلال با مچ اندازی دست راست و چپ وزیر

در این هیاهو، برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که یکی از اعضای هیأت مدیره استقلال که رابطه نزدیکی با وزیر ورزش (شما بخوانید هم استانی) دارد و حتی ادبیات مناسبی هم ندارد، برای حضور روی صندلی ریاست باشگاه خیز برداشته و گفته می شود، برخی مذاکرات نقل و انتقالاتی باشگاه با هماهنگی و صحنه گردانی او انجام می شود.

مذاکره با منصوریان برای نشستن روی نیمکت باشگاه استقلال در حالی به جلد روزنامه ها درز کرده که پرویز مظلومی بعد از کسب سهمیه آسیا برای فصل آتی، بخت فتح جام حذفی را هم دارد و در صورت گرفتن این جام، توجیهی برای اخراج او وجود نخواهد داشت. از سویی مظلومی بدون اینکه واکنشی به این اخبار داشته باشد به بازیکنانش می گوید فصل بعد هم خودش سرمربی تیم است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر