بازدید 14553

هشدار بزرگترین ارتش جهان به آمریکا

معاون وزیر خارجه چین ضمن بیان آمادگی کشورش در برابر تهدیدهای آمریکا، نسبت به وقوع هرگونه تنش در منطقه دریای جنوبی چین هشدار داد.
کد خبر: ۵۹۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 22 May 2016
معاون وزیر خارجه چین ضمن بیان آمادگی کشورش در برابر تهدیدهای آمریکا، نسبت به وقوع هرگونه تنش در منطقه دریای جنوبی چین هشدار داد.

 به گزارش فارس، یک مقام ارشد چین نسبت به جنگ‌افروزی آمریکا در منطقه هشدار داد.

 به نوشته روزنامه انگلیسی «دیلی میل» «لیو ژنمین» معاون وزیر خارجه چین در سخنانی هشدار دهنده خطاب به آمریکا گفت: «البته مردم چین دنبال جنگ نیستند و ما مخالف جنگ افروزی‌های آمریکا هستیم ولی اگر ماجرای جنگ ویتنام و کره تکرار شود، ما آماده دفاع از خود هستیم.»

این مقام چینی در ادامه افزود: «ما از نظر انتقال انرژی به شدت متکی به دریایی جنوبی چین هستیم و به همین دلیل به امنیت منطقه اهمیت زیادی می‌دهیم.» وی نسبت به ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکا در این منطقه نیز هشدار داد.

اواسط هفته گذشته دو جنگنده چینی یک هواپیمای جاسوسی آمریکا از نوع « EP-3» را در نزدیکی جزیره «هینان» رهگیری کردند.

بر اساس این گزارش، چین بزرگترین ارتش جهان با بیش از دو میلیون نیرو را  در اختیار دارد و در سال‌های اخیر قابلیت‌های هوایی و دریایی خود را افزون‌تر نموده است.

چین و آمریکا در جریان نبرد کره خلال سال‌های 1950- 1953 هزاران نیروی نظامی خود را از دست دادند. چین همچنین علاوه بر آمریکا، با متحدان این کشور چون فیلیپین، ژاپن و تایوان مشکلاتی دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان