بازدید 11185

بازشماری آرای انتخابات مرحله دوم تبریز

بازشماری آرای انتخابات مرحله دوم تبریز توسط 70 نیروی اعزامی شورای نگهبان از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۵۹۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹ 23 May 2016
بازشماری آرای انتخابات مرحله دوم تبریز توسط 70 نیروی اعزامی شورای نگهبان از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای در مجلس دارای 6 نماینده است که در دور اول انتخابات مجلس دهم که 7 اسفندماه در سراسر کشور برگزار شد، «مسعود پزشکیان» کاندیدای اصلاح‌طلبان و «احمد علیرضا بیگی» کاندیدای اصولگرایان موفق به کسب بیش از 25 درصد آرای صحیح مأخوذه شدند و به مجلس دهم راه یافتند و 8 کاندیدای دیگر این حوزه انتخابیه برای رقابت به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند تا تکلیف 4 کرسی دیگر این حوزه انتخابیه روشن شود.

«محمدحسین فرهنگی» کاندیدای اصولگرایان، «زهرا ساعی» با گرایش اصلاح طالبان، «علیرضا منادی» با گرایش مستقل، «محمداسماعیل سعیدی» کاندیدای اصولگرایان، «میرعلی‌اصغر موسوی» اصلاح طلبان، «محمدرضا میرتاج‌الدینی» با گرایش اصولگرایی، «شهاب‌الدین بی‌مقدار» کاندیدای اصلاح‌طلبان و «عباس عباس‌زاده» دیگر کاندیدای اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» به رقابت پرداختند.

در این میان زهرا ساعی و «محمدحسین فرهنگی» و «شهاب‌الدین بی‌مقدار»  در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم موفق به کسب اکثریت نسبی آرای مأخوذه شدند و به مجلس دهم راه یافتند.

در ابتدا اعلام شد «علیرضا منادی» حائز اکثریت نسبی آراء شده و در رقابت با «محمداسماعیل سعیدی» به مجلس دهم راه یافته است، اما مدتی بعد به دلیل برخی شکایات، شورای نگهبان دستور بازشماری 15 درصد آرای مأخوذه را صادر کرد که در بازشماری آراء،گفته شد رأی «محمداسماعیل سعیدی» نسبت به «علیرضا منادی» بیشتر از تعداد آرای اعلامی قبل شد، به همین دلیل شورای نگهبان در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته 29 اردیبهشت‌ماه، مجدداً دستور بازشماری 85 درصد مابقی آرای حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» را صادر کرده است.

عباسعلی اسدی رئیس هیات نظارت آذربایجان‌شرقی در این باراه با بیان اینکه بازشماری 903 صندوق شعبه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو  توسط 70 نفر از نیروهای اعزامی از شورای نگهبان به تبریز از امروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه تعداد صندوق‌های رای زیاد بوده و از طرفی تعداد نفرات محدود است، افزود: نتیجه نهایی دور دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه، بعد از شمارش و تائید شورای نگهبان اعلام می‌شود.

اسدی خاطرنشان کرد: 6 کاندیدا از هشت کاندیدای دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریزع آذرشهر و اسکو در مجلس نسبت به نتیجه انتخابات 10 اردیبهشت، اعتراض داشته که اعتراض خود را به هیات نظارت استان ارائه داده‌اند.

براساس این گزارش، در دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مجموع 903 شعبه در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو مستقر شده بود که از این تعداد 714 شعبه شهری و روستایی و سیار برای شهرستان تبریز در نظر گرفته شده بود.

تعداد شعب ثابت شهرستان تبریز 695 مورد بود که از این تعداد 617 شعبه شهری و 78 مورد نیز ثابت روستایی بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل