بازدید 9206
حاشیه نگاری بر پایان زودهنگام سال تحصیلی در مدارس؛

آموزش به کنار، کاش این یک ماه را صرف پرورش دانش آموزان می‌کردید!

به رغم آنکه کتاب های درسی طی سالهای اخیر تغییرات زیادی به خود دیده و حتی بر شمار عناوین درسی نیز افزوده شده، کماکان شاهد تداوم روند کوتاه شدن طول سال تحصیلی هستیم، به گونه که می‌بینیم بسیاری از مدارس ابتدایی امتحانات پایان سال را برگزار کرده و دانش آموزان را یک ماه جلوتر به تعطیلات تابستانی فرستاده‌اند.
کد خبر: ۵۹۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 23 May 2016
هنوز تابستان از راه نرسیده، تعطیلات تابستانی دانش آموزان آغاز شده است. به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی که در ابتدایی راه یادگیری قرار دارند اما کسی متقاضی آموزش به ایشان نیست.

به گزارش «تابناک»، به رغم آنکه کتاب های درسی طی سالهای اخیر تغییرات زیادی به خود دیده و حتی بر شمار عناوین درسی نیز افزوده شده، کماکان شاهد تداوم روند کوتاه شدن طول سال تحصیلی هستیم، به گونه که می‌بینیم بسیاری از مدارس ابتدایی امتحانات پایان سال را برگزار کرده و دانش آموزان را یک ماه جلوتر به تعطیلات تابستانی فرستاده‌اند.

اتفاقی که در مقاطع پایین تر بیشتر رخ داده و در مقاطع بالاتر نیز طی روزهای پیش رو رخ خواهد داد. آن هم در حالی که چند سالی است پنج شنبه ها هم به صف تعطیلات مدارس پیوسته‌اند و در نتیجه زمان آموزش درس های مختلف به شدت کاهش یافته است.

اما هرچه طول سال تحصیلی و ساعات آموزش در مدارس کاهش  پیدا کرده، سرعت تدریس در مدارس نیز رشد چشمگیری یافته است. به گونه که شاهد اتمام تدریس اغلب کتاب های درسی در پایان هر سال هستیم که دوره کوتاه بعد از تعطیلات نوروز تا ایام امتحانات پایان سال را به دوره مرور درس ها، برگزاری امتحانات آزمایشی، دایر کردن اردوهای تفریحی، توجه به آموزش های جانبی و غیره تبدیل می‌کند.

در چنین شرایطی جای تعجب ندارد که می‌بینیم بسیاری از اولیای دانش آموزان از فشردگی بسیار زیاد آموزش در مدارس گلایه دارند و شرط موفقیت دانش آموزان در فراگیری دروس را، همراهی تمام اعضای خانواده با فرایند آموزشی مدارس ذکر می‌کنند. همراهی ای که اگر به هر دلیل رقم نخورد، در یادگیری دانش آموزان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

این در حالی است که یکی از اشکالات بزرگی که متوجه شیوه ارزش گذاری فعلی وضعیت تحصیلی دانش آموزان، یعنی ارزش گذاری توصیفی می‌شود، مشخص نشدن ضعف تحصیلی دانش آموزان و انتقال این نقاط ضعف به مقاطع بالاتر است. اشکالی که اثرات آن سالها بعد مشخص خواهد شد و منتقدان شیوه آموزشی فعلی از آن با عنوان بیماری مزمن دانش آموزان فعلی یاد می‌کنند.

در نتیجه این ملاحظه است که پی به اهمیت و ضرورت همراهی والدین با دانش آموزان خواهیم برد؛ همراهی ای که اگر رخ ندهد، عواقب ناخوشی گریبان گیر دانش آموز و جامعه در آینده خواهد کرد. به این صورت که اگر پدر و مادر دانش آموزی نتوانند در یادگیری دانش آموزشان نقش ایفا کرده و به نوعی جور فشردگی زمان آموزش، سرعت بالای آموزش و تغییرات کتاب های درسی را بکشند، دانش آموزشان لطمه خواهد دید.

به عبارت بهتر، همه تغییرات به گونه ای دست به دست هم داده‌اند که تنها حضور در مدرسه و انجام تکالیف در منزل برای آموزش دیدن دانش آموزان کافی نیست و دست کم پدر یا مادر می‌بایست پا به پای معلم در منزل به تدریس بپردازند. موهبتی که برخی دانش آموزان از آن برخوردار نیستند و در نتیجه، آموزش کافی را دریافت نمی‌کنند. دانش آموزانی که به کمک شیوه توصیفی می‌توانند با همین شرایط به مقاطع بالاتر تحصیلی هم راه پیدا کنند!

همه اینها در حالی است دانش آموزان درگیر آموزش های جانبی مانند شرکت در دوره های آموزش زبان، باشگاه های ورزشی، آموزشگاه های هنری و... نباشند که در این صورت الزام والدین به همراهی شان بیش از پیش خواهد بود.

در چنین شرایطی جا دارد از مسئولان بپرسیم که براستی با تکیه بر کدام کار علمی و برنامه ریزی، اجازه می‌دهند سال تحصیلی یک ماه زودتر تمام شود؟ یک ماهی که اگر ضرورتی برای استفاده از آن برای آموزش به دانش آموزان احساس نشود، می‌توان به فعالیت های پرورشی دانش آموزان اختصاصش داد و آن را صرف اموری همچون مطالعه، گفت‌وگو، یادگیری مهارت های زندگی و... نمود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸۰
ئاقعا متاسفم که شما که تخصصی ندارید در هر زمینه ای تحلیل میکنید.
مدارس تمام دنیا تعطیلات طولانی مدت دارند. همچنین مدارسی که این هفته تعطیل شدند به دلیل ماه رمضان هست و اگر ذره ای دغدغه حفظ اعتقادات دینی داشته باشید متوجه این موضوع می شوید که در ایام امتحانات روزه نمیتونا گرفت و فشار زیادی وارد میکند و ممکن است به ضربه خوردن و تضعیف اعتقادات فرزندان بیانجامد.
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
پس داداش سالهای بعد از اردیبهشت وکم کم از فروردین و ماه رمضون میاد جلو اصلا ازعید یه دفه تعطیل کنین روزه به کسی زور نیاره
ناشناس
| United States |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
حجم مطالب کتاب های ابتدایی ژاپن تقریبا یک ششم کتاب های ایران است ولی چند برابر بازدهی دارند؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
حسین آقا داداش ، شما مثل اینکه معلما رو واسه بچه داریش می خواین . اصلا دوست دارین کلا بچه هاتون رو بدین معلما واستون نگه دارن ، 24 ساعته تا شما راحت باشین ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
شما برای خودت متاسف باش
کدوم آدم باسوادی یه همچنین تحلیل آبکی نوشته؟؟؟؟
واقعا همین طور،این درد ما معلمان هم هست،من خودم معلم ابتدایی هستم،واقعا حجم کتابها زیاد،زمان کم،کلاسها شلوغ،ما خودمان میمانیم چه کنیم،البته تا آنجایی که من میدانم و دیده ام اصلا نمیشود،کتاب را زودتر از نیمه اردیبهشت تمام کرد،ولی جا دارد مسوولان فکری کنند،ماهم از این همه حجم کتاب خسته ایم
با سلام .ب من معلمم.توی خوزستان .گرمای امروز بالای 40 درجه بود و کلاس ما یه اطاق 20 متری با یک پنکه سقفی و 36 دانش آموز.شما میتونید تو ای شرایط یک روز برید سر کلاس ؟
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
انشالاه اردبیل و آذربایجان شمال هم به خاطر همدردی با شما یه ماه زود تر تعطیل میکنن
توی استوا هم اصلا بخاطر گرما ازبیخ بازش نمیکنن
واقعا افتضاحه، بچه من دوم دبستانه این هفته تعطیل میشود یعنی 4 ماه تعطیلی.
یکی به داد این آموزش برسه . دانشگاهها هم که قدیما تا آخر تیرآهن ادامه داشت الان یک ماه زودتر تموم می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
شما به خاطر نگهداری از بچه ات نگرانی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
یعنی نمی تونی بچه ات را چند ماه تا ظهر نگه داری؟!
سلام ،جناب نویسنده محترم بنده هم بانظر شما درخصوص ،کوتاه شدن زمان تحصیل وسخت شدن کتا ب ها موافقم ،اما با این گفته شده شما که تابستان نیامده موافق نیستم ،شاید از نظر فصلی ،فرمایش شما صحیح باشد ،اما در استان ما بوشهر از نیمه دوم اسفند گرمای تابستان میهمان ماست ،و بدون وسایل سرمایشی ،زندگی مشکل است و از طرفی تحصیل وتدریس بدون کولر امکان پذیر نیست و ازسوی دیگر این عامل باعث رخوت وکسالت در گرمای چندین درجه می شود که اصلا درچنین شرایطی آموزش امکان پذیر نیست،پس تابستان وگرمای آن قریب به سه ماه است که آمده اما بعضی ها خبردارنشدن
من نمی دونم نویسنده این مطلب چقدر با سیستم اموزشی اشناست ولی باید توجه کرد اگر چه پنج شنبه ها تعطیل شده ولی ساعت اموزشی کم نشده
آقا یا خانم محترم نویسنده مطلب فوق معلوم می شود شما تاکنون در هیچ مقطعی تدریس نکرده ای هیچ کدام از دانش آموزان حاضر نمی شود در این کلاس هایی که شما پیشنهاد می کنید شرکت کند ثانیا مدارس هنوز دایر ودانش آموزان حتی بیشتر از زمانی که کلاس می رفتند درس می خوانندودبیران مشغول طراحی سوالات ،برگزاری آزمون ها ،تصحیح اوراق امتحانی و.. هستند
بنده 35 سال فقط عل.م وشیمی دوره متوسطه وپیش دانشگاهی تریس کرده ام این مطالب در اثر تجربه است
کاهش تعطیلات تابستان چندین بار در دهه های اخیر با شکست مواجه شده است و دلایل آن نبود زمان کافی برای کارورزی در فنی و حرفه ای برای تجدیدشده ها برای برنامه ریزی آموزشی چاپ و تغییر کتب و دوره های آموزش و ضمن خدمت معلمین و همینطور ناتوانی در پرداخت حقوق و حق الزحمه و هزینه های جاری
من سال 74 کلاس چهارم بودم و یادم هست که اون موقع درست تا 20 خرداد مدرسه می رفتیم و امتحان هامون تازه روزای آخر خرداد تموم میشدن!! یعنی بگونه ای بود که بچه های دبستان و دبیرستان با هم تعطیل میشدن.
اما الان چی؟ بچه های ابتدایی از اول خرداد تعطیل هستن و بچه های دبیرستانی از نیمه خرداد!!
پرورش یعنی چه؟ آموزش و پرورش الفاتحه
خوب کردند تعطیل کردند تو عمرت کلاس نرفتی و معلم نبودی آدم حسابی دانش آموز بعد عید کشش نداره
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
خب پیشنهاد بدین ازهمون عید تعطیل کنن
حق التدریسیها هم شش ماه برن مسافرکشی
سلام من معلم دبیرستان با۲۲ سال سابقه امسال با یک هفته زودتر امتحانات شروع شد وتا بیستم تمام طبق همه سالها ابتدایی همیشه به همین صورت بوده اگر اطلاعات ندارید مقاله ننویسید
واقعا تاسف برانگیزه که ما اینهمه آموزش رو سرسری بگیریم هنوز اردیبهشت تموم نشده معلمای زحمتکش مدارس رو تعطیل کردند واقعا تاسف برانگیزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
تعطیلی برای این است که هزینه های و پرداختی های به معلمان حق التدریس از اول خرداد حذف بشود
همین
آموزش و پرورش پول نداره. همش دنبال اینه که یه جوری هزینه ها رو کم کنه. نه به معلما حقوق کافی میدن و نه مدارس را مجهز میکنن و نه کلا برای آموزش و فرهنگ و پرورش هزینه میکنه، چون پولی نداره که بخواد هزینه کنه.
مدارس 5شنبه ها تعطیل شد و تعطیلات تابستانی زودتر از تابستان شروع شد تا هزینه ها کمتر بشه. بودجه آموزش و پرورش حداقل باید دوبرابر بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
به معلما پول کافی نمیدن؟
هه بسی خنده کردیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
مهمترین دلیل تعطیل کردن زودتر مدارس، کسب درآمد از طریق مسافرانی است که در مدارس سکنی می گزینند و سود سرشاری که به ادارات آموزش و پرورش می رسد.(بقیه موارد بهانه است)
سلام لازم است از نگارنده این مطلب تشکر کنم اما نکاتی را برای ایشان متذکر می شوم:
الف) لازم است بدانیم که دلیل کاهش ساعات بار مالی می باشد که متاسفانه چند سالی است گریبانگیر سیستم آموزشی است و با این کار در امر بودجه به ویژه حق التدریس صرفه جویی می شود تا آنجایی که حق التدریس خرداد رسما در این چند سال اخیر بسیار ناچیزپرداخت می شود.
ب) مدارسی که برای تهیه گچ وکاغذ وآب وبرق و... محتاج می باشند چگونه می توانند به امر آموزش آنچنان که شایسته است بپردازد.
ج)کاش رسانه ها و نگارنده پیش از قلم فرسایی در باره آنچه به ظاهر می نویسند و عامه پسند است به بطن آ.پ مراجعه کنند و مردم را با واقعیت ها آشنا کنند.
د) باور کنید ما معلم ها از اینکه آموزش مطلوب نیست بسیار نا خرسندیم اما چه می شود کرد!
امیدوارم رسانه ها به این امر توجه بیشتری کنند.
باز هم متشکرم از توجه شما
چه عجب!!!!
که انتقادی از شما در مورد کیفیت پائین آموزش توصیفی دیده شد.
ببخشيد وقتي اين طفل معصومها يك ضرب بايد برن مدرسه تو آلودگي و هر شرايطي، يك روز هم كه غايب بشن بايد كلي سين جين بشن كه چرا غايب بودن، شما ساكت بودين
دليلش جلوگيري از هم زماني ماه مبارك رمضان با امتحانات بوده است
گل گفتی . حرف دل خیلی از خانواده ها را زدید. من فکر کردم فقط در خوزستان آموزش و پرورش تعطیله . ظاهرا متاسفانه کل کشور به همین صورت است.
سلام نگارنده فقط از بیرون به مشکلات نگاه کرده و نوشته کسی را پیدا کنید بنویسد که در داخل تشکیلات باشد
آیا زیرساخت مدارس مثل کولر برای درخواستهای نگارنده که خود زیر کولر بوده و نوشته مهیاست؟
این سیستم آموزش در سایه این برنامه آموزشی جز فاجعه چیزی نیست. 1-برنامه مدارس غیرانتفاعی سرکیسه کردن اولیا .2-برنامه مدارس دولتی اتلاف وقت و زمان دانش آموز به بهانه های واهی. 3-تحصیل دانش آموز در منزل توسط اولیائی که با نحوه آموزش جدید آشنا نیستند. 4-بی انصباطی و بی نظمی تمام عیار در مدیریت تمام مدارس. تمام این موارد چهارگانه توسط آموزش و پرورش به نحو احسن با مدیرانی توانمند در حال اجراست. دستمریزاد.
کاملا با نویسنده این متن موافق هستم. به اسم شروع ماه رمضان این چندسال همه اش همینه، دختر من که کلاس پنجم هست عملا کتابهاشون هفته دوم اردیبهشت تمام شده بود. خوش به حال معلمها. ماشاله هر سال بیشتر از پارسال تعطیلات تابستونیشون طول میکشه. این هم از کیفیت تدریس در مدارس. واقعا آموزش پرورش ما بهره وری و از همه مهمتر اثربخشی داره با این اوضاع؟ ایکاش بهترینها و باهوشترینها و خوش فکرترین ها برای مدیریت و کار کردن در آموزش و پرورش انتخاب میشدند. تا مدارس و اثربخشی آموزش در مدارس بهبود پیدا نکنه وضع مملکت همینه که هست....
با احتساب تعطيلات عيد و .... سرجمع دانش اموز پنج ماه از سال را در مدرسه است.اونوقت اعتراض معلمان محترم از همه بيشتر است!!! چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
واقعا برات متاسفم
سلام
من معلم مدرسه ام. اموزش و پرورش اعلام کرده دانش آموزان را تا 12 خرداد به مدرسه بیاورید. وقتی ما اعلام کردیم مدیر و معاون از دست ما دلخور شدند که چرا بچه ها را به مدرسه می آورید؟!
با سلام
آموزش و پرورش ، مکمل ساده بیش نیست،نباید بیشتر از ان توقع داشته باشیم.ضمن اینکه مدارس ابتدایی موفق تر از سالها بسیار پر استرس راهنمای و دبیرستان می باشد.(بدلیل آرامش که در ان وجود دارد).باتشکر.
قدیما می گفتند سه ماه تعطیلی الان شده چهار ماه تعطیلی.
فکر نمی کنم هیچ کجای دنیا چنین گپ زمانی بزرگی در آموزش به کودکان باشد.
در بعضی از کشورها سالی دو ترم است و برای هر ترم تقریبا یک ماه تعطیلی وجود دارد که در مجموع در سال دو ماه تعطیل هستند.
ضمن این که روزهای شنبه (مثل پنج شنبه ما) برای آنها کلاس های پرورشی و اردون و برنامه های خاص تدارک می بینند.
وای براین ملت وکشور با این آموزش وپرورش
با سلام
در اظهار نظر کمی دقت کنید. در حال حاضر در مدارس ابتدایی آزمون پایانی در حال برگزاری است و تا نیمه خرداد هم ادامه خواهد داشت.
جالب اینکه پنجشنه ها را تعطیل کردند و بجایش پول اضافه از اولیاء می گیرند و در همان روز پنجشنبه کلاس فوق العاده و تقویتی می گذارند و الان یک ماه زودتر مداری را تعطیل کردند.
مقاله بجايي بود. دختر من دانش آموز كلاس اول دبستان است. متاسفانه رياضي كه جزء دروس پايه مي باشد بسيار ضعيف كار شد و ابدا به تكرار نپرداختند. كار آموزش و پرورش در خصوص نظام كيفي اصلا كارشناسي نيست و نوعي سرپوش گذاشتن روي كم كاري معلمان است. حداقل تو اين يك ماه مي شد مرور مجددي روي مباحث داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
کم کاری معلمان؟
بابا کارشناس بچه ت ضعیفه به معلما ربط میدی؟
چرا بچه من مشکلی توو هیچکدوم از درساش نداره
ممنون از تابناك بابت گزارش به علاوه محتواي درسها بسيار سخت شده است و دانش آموزان تحت فشار هستند نميدانم چرا آموزش و پرورش سعي در ساده تر كردن درسها نميكند؟!
واقعا باید به این وضع سروسامانی داد چون عملا سال تحصیلی به شش ماه کاهش یافته و نصف سال دانش آموزان به بطالت میگذرد... مثلا میتوان همین ماه خرداد را به آموزش آداب اجتماعی یا اصول شهرنشینی یا فرهنگ استفاده از فضای مجازی و یا ... آموزشهای کاربردی دیگر اختصاص پیدا کند.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
پیشنهاد آموزش آداب اجتماعی، اصول شهرنشینی و فرهنگ بسیار بجاست و در بسیاری از کشورها به صورت درس مستقل اجرا می شود.
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
پرورش که خیلی وقت است از ساحت وزارت حذف شده است آموزش را هم با هماهنگ نبودن حجم کتاب با ساعات موظف تدریس آن و تعطیل کردن اغلب ساعات درسی با عنوان جشن و عزا داری و کارهای سیاسی خود بخود بی ارزش شده است !!
اونوقت هر روز هم میگند حقوقمون کمه با این همه تعطیلی بیچاره پدر مادرها هم یه بار خودشون درس خوندند به ازای هر بچه ای که دارند هم باید یکبار دیگه درس بخونند
وقتی نظام آموزشی دچار روز مرگی میشود وای به حال دانش آموزان از ته دل باید برای آموزش و پرورش فاتحه خواند به عنوان یک پدر برای تحصیل فرزندم تو این دور زمانه خیلی نگرانم
كدوم امتحان . وقتي توصيفي شده امتحاني در كار نيست
راستی یکی توی این سازمان عریض و تطویل آموزش درپرش
نیست بگه چی شد سه ماه تعطیلی شد چهار ماه تعطیلی بی سرو صدا و آخ اوخ
الان معلمها میان و هزار و یک توجیه میارن که بگن این متن اشتباه و پر از ایراده
دقیقاً فرار به جلو
به عنوان یک آدم مطلع میگم اونقدر هزینه آب و برق مدارس بعد عید بالاست که اصلا خود مدارس از خداشونه تعطیل بشه زودتر
معلمها هم بدتر از همه بچه ها رو تشویق میکنن به نیامدن
حقوق معلما کمه ...می فهمی باید برن دنبال نون در آوردن
تابناک عزیز
با کدوم پول کار پرورشی انجام بدن
مگه برای آموزش هست
که اگه بود زودتر تعطیل نمی‌کردم
برای بچه های دبستانی من مدرسه قبل از عید تمام شد و بعد از عید صرف مرور درس ها و تمرکز بر کتاب های کمک درسی گذشت ظاهرا محتوای کتاب درسی حداقل در دوره دبستان حتی ششم برای زمانی که برایش در نظر گرفته شده بسیار کم است چون من هرسال شاهد تکرار همین ماجرا هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
شما احتمالا فقط سرفصلها رو برای بچه ها میگی ومیری جلو !!!!
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
اگر زحمت بکشید و بودجه بندی را رعایت کنید و تمرین های لازم را برای کسب مهارت دانش آموزان انجام بدید حتما تا نیمه اردیبهشت دست کم وقت لازم دارید.
سلام.با این حجم ریاضی دردبستان خیلی خوب سر وتهش را زدن.بعد میگن حقوق و مزایای معلمها کمه .الان 4 ماه تعطیلن.از 26اسفند تا 15 فروردین هم تعطیل بودند.
متاسفانه هيچ توجهي به مدارس و امكانات ان نمي شود مدرسه ابتدايي در منطقه 15 كه بعضي كلاسهايش در زير زمين است . كه وقتي وارد ان مي شوي نفس ادم ميگيره واي بحال دانش آموزانش.
خیلی از درسهایی که داده میشه وقت تلف کردنه
بقيه مردم تو گرما چه مي كنند خدا پدرو مادر معلماي قديم رو بيامرزد
آموزش و پرورش ژاپن یک هدف داره و اون هم اخر دوره ابتدایی دانش اموز دروغ نگه، و کشور ما بیشتر از بیست هدف در اخر دوره ی ابتدایی تعریف شده که خداییش به چند تاشون درست و حسابی میرسیم؟
مدیرکلی در آموزش و پرورش می گفت که روند به سمتی است که والدین باید در روند آموزش دانش آموزان دخیل باشند درحالیکه در هیچ جا چنین چیزی مرسوم نیست. باید انقلاب فرهنی کانل رخ دهد وگرنه همین آش است و همین کاسه. برای خراب کردن یک سیستم باید به آموزش آن کشور وارد شد !!!! متاسفانه شدند !!!
مشکل ما الان اینه که کی رئیس مجلس شورا و کی رئیس مجلس خبرگان بشه. آموزش و پرورش کیلویی چند!! باید تاسف خورد. باید بر سرنوشت نسل آینده بگرییم
دوستان عزیز اگه معلم ها میگن حقوق و مزایا در حد شان ما نیست. تقصیر چیه که مسئولین آموزش و پرورش چنین سیاستی دارند که مدارسزودتر تعطیل بشه. وگرنه معلم چه دخالتی برای تعطیلی داره؟ هر سال هم یک بهانه دارند برای تعطیلی زودهنگام: امسال ماه رمضان- سال96 انتخابات ریاست جمهوری- سال97 جام جهانی 2018- سال98.......
در حد گفتار عمل هیچ
احتمالا تابی بچش زود تعطیل میشه
انقدر که فضای مدارس و کلاسها بد و غیر استاندارد و مانند زندان است متاسفانه نه معلمان و نه دانش آموزان علاقه ای به حضور در کلاس ندارند نه کلاس مناسب نه فضای ورزشی مناسب که لااقل بعد از تعطیلی هم سلامتی بچه ها کمتر به خطر بیافته و کمتر سراغ بازیهای کامپیوتری بروند و به جاش در مدرسه ورزش کنند
اولا اون دنیا و راه رسیدن به اون که ماه رمضون باشه از این دنیا و آموزش مهمتره دوما بنظر من مدارس کلا باید تعطیل بشن و ما برگردیم به تحصیلات حوزوی واسه آباد کردن آخرتمون سوما ریاضی و فیزیک و شیمی علم واقعی نیستند علم واقعی علوم حوزوی هستند...
عوضش مدرسه بچه من الان تعطیل میشه اما یک ماه تو مرداد باید اجباری برن مدرسه بعنوان مرور و آمادگی برای سال جدید .
اصلا تا به حال به این فکر شده که چرا دانش آموزان ما حدود 6 سال زبان انگلیسی میخونند ولی در پایان دبیرستان نمیتونن یه متن انگلیسی رو ترجمه کنند
تا به حال به این فکر شده که نقل این سوال در کنکور که فلان حدیث از گیست به چه دردی میخورد؟
به جای این ها میتوان آموزش ها و مهارت های بسیار بهتری رو به دانش آموان داد ولی... حیف نونی که به این مسئولین میدهند
بهتر. مگه تو این مدارس چی یاد بچه ها میدن؟ تابستون براشون مفیدتر و تجربه بار تره.
اولا یک ساعت کار اموزشی برابر 8 ساعت کار بدنیست ثانیا معلمها همیشع گفته اند حقوق و مزایای مارا هم مانند بقیه ادارات بدهند ما حتی جمعه هم کار میکنیم سوما مدرسه ها به خاطر عدم کشش دانش اموز تو فصل گرما تعطیل میشه مطمین باشید اگر ذرهای به نفع معلم بود میگفتن شبها هم بیایید چهارما اقایان خوش نشین تهرانی که همه جای ایران را دهات میدانید اگر در فروردین توانستید نیم ساعت در کپرهای منوجان و قلعه گنج و کهنوج و زابل فقط بایستید انوقت اظهار نظر بفرمایید
جالبه همه جوری نظر میدن انگار که یه رفراندم وزیر ا.پ گذاشته و معلمها همه نظر دادن و مدارس زودتر تعطیل شده ....مردم عزیز معلمها مثل بقیه کارمندان مجبورند تابع نظر و دستورات مقامات بالایی شون باشن .به جای اینکه وزارت و معاونین و به اصطلاح کارشناسان وزارت رو بازخواست کنید به معلمها گیر دادین ...
اصلا مدرسه به چه درد میخورد همه راتعطیل کنید وفقط مثل مکتب خانه های قدیم تو ماه رمضان قرآن تدریس بشه تا ازنظر معنوی حداقل پیشرفت داشته باشیم.
با این حقوق های مکفی که به معلمان می دن همینم از سرتون اضافیه
در مدارس فنلاند و حتی جاهای دیگر دنیا ساعت های درسی کم ولی بازدهی بالایی دارند
من خودم دانش آموزم وقتی می بینم در مدارس در کل سال تمامی معلم ها عزمشان را جزم کرده اند تا بر دانش آموزان سخت بگیرند تا به قول خودشان در آینده راحتتر باشیم و دانش آموزان به شدت از این وضعیت نا راضی هستند تا جایی که حتی صبحشان را با نا امیدی و استرس شروع می کنند تازه این مقدار تعطیلی هم کم است
اگر کسی واقعا نگران درسش است تابستون هم می تواند از وقتش استفاده کند و مطالب مفید را بخواند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار