بازدید 10796
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری افغانستان:

موضوع آب رودخانه‌های مرزی باید حل شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری افغانستان فرمودند: موضوع آب رودخانه‌های مرزی باید حل شود/ اشرف غنی: نشست کارشناسی رودخانه‌های مرزی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶ 23 May 2016
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری افغانستان فرمودند: موضوع آب رودخانه‌های مرزی باید حل شود/ اشرف غنی: نشست کارشناسی رودخانه‌های مرزی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار آقای «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، با اشاره به مشترکات اعتقادی، فرهنگی و تاریخی فراوان میان مردم ایران و افغانستان و مرزهای مشترک دو کشور تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران همواره اهتمام جدی به مصالح و امنیت افغانستان داشته و دارد و پیشرفت این کشور در همه زمینه‌ها را، پیشرفت خود می‌داند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، مردم افغانستان را مردمی شجاع، غیور و با هوش خواندند و افزودند: افغانستان از دو نعمت بزرگ ثروتهای طبیعی و ثروت انسانی برخوردار است که با بهره‌برداری مناسب از این ثروتها، می‌تواند به پیشرفتهای خوبی دست یابد.
ایشان به مهمان‌نوازی مردم ایران از مردم افغانستان در سالهای جنگ و بعد از آن اشاره و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی کشورها از جمله امریکا و انگلیس، همواره با مردم افغانستان با دید احترام، برادری و مهمان‌نوازی برخورد کرده است و از هیچ کمک فنی، مهندسی و زیرساختی برای بهره‌برداری افغانستان از منابع طبیعی خود دریغ نخواهد کرد.

    جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی کشورها از جمله امریکا و انگلیس، همواره با مردم افغانستان با دید احترام، برادری و مهمان‌نوازی برخورد کرده است

رهبر انقلاب همچنین لزوم حل هر چه سریع‌تر موضوع آبِ رودخانه‌های مرزی دو کشور را مورد تأکید قرار دادند وافزودند: چنین مسایلی نباید موجب نقار و گله‌مندی در روابط دو کشوری همچون ایران و افغانستان شود که مرز، فرهنگ و نیازهای مشترکی دارند.
در این دیدار که آقای روحانی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان، با اظهار خرسندی از مذاکرات تهران به‌خصوص توافق برای ارتباط ترانزیتی با هند از طریق چابهار، گفت: ما همواره قدردان مهمان‌نوازی مردم ایران و نگاه مثبت جنابعالی نسبت به افغانستان هستیم و امیدواریم با مذاکرات تهران، زمینه گسترش بیش از پیش روابط فراهم شود.
آقای اشرف غنی همچنین افزود: طی هفته‌های آینده، نشست کارشناسی در خصوص مسایل مربوط به استفاده مشترک دو کشور از رودخانه‌های مرزی برگزار خواهد شد و امیدواریم این مسئله در چارچوب مناسبی حل شود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان