بازدید 68681
با کسب 51 رأی؛

آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان شد +ویدیو

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان، صبح امروز در محل مجلس قدیم برگزار شد. یکی از دستورکارهای مهم این جلسه، انتخاب رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان است و طبق رأی گیری صورت گرفته، آیت‌الله جنتی با کسب 51 رأی به عنوان رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان برگزیده شد.
کد خبر: ۵۹۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 24 May 2016
مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان، صبح امروز در محل مجلس قدیم برگزار شد. یکی از دستورکارهای مهم این جلسه، انتخاب رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان است و طبق رأی گیری صورت گرفته، آیت‌الله جنتی با کسب 51 رأی به عنوان رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان برگزیده شد.

به گزارش «تابناک»، آیت‌الله جنتی در حالی با کسب 51 رأی برای دو سال به ریاست مجلس خبرگان برگزیده شد که برای احراز این پست، آقایان امینی و هاشمی شاهرودی هم اعلام نامزدی کرده بودند و در مجموع از 86 رأی اخذ شده بعد از آقای جنتی، آیت‌الله امینی 21 رأی و آیت‌الله هاشمی شاهرودی 13 رأی کسب کردند.

همچنین آیت‌الله موحدی کرمانی با 65 رأی و آیت‌الله هاشمی شاهرودی با 63 رأی نواب رئیس مجلس خبرگان رهبری شدند و آیت‌ الله دری‌نجف آبادی 49 و آیت‌الله احمد خاتمی با 56 رأی به مدت دو سال به عنوان منشی‌های هیأت رئیسه خبرگان انتخاب شدند. 

 آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نیز به عنوان کارپرداز فرهنگی و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان کارپردازان مالی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.


آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان شد

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه شنبه) با تلاوت آیاتی چند از قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی و استقرار هیأت رئیسه سنی شامل آیات سید ابوالفضل میرمحمدی به عنوان رئیس، ابراهیم حاج ‌امینی به عنوان نایب رئیس و حجج الاسلام و المسلمین روح‌الله صدرالساداتی و احمد پروایی به عنوان منشیان جلسه در جایگاه ریاست، در محل مجلس قدیم آغاز شد.

در این مراسم حجج اسلام محمدی گلپایگانی، علی‌اکبر ناطق نوری محمدجعفر منتظری، علی سعیدی، قاضی عسکر، محسنی اژه‌ای، سیدرضا تقوی و همچنین سرلشکر فیروز آبادی (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح)، سرلشکر محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه پاسداران)، سردار اسکندر مومنی (جانشین فرمانده ناجا)، محمدحسین صفار هرندی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)، سعید جلیلی (نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت‌ملی)، محمدباقر قالیباف (شهردار تهران)، حسینعلی امیری (سخنگوی وزارت کشور)،پرویز داوودی، محمود احمدی‌نژاد (رئیس جمهور دولت‌های نهم و دهم)، اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور)، علی اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) محمود واعظی (وزیر ارتباطات)،محمد جواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص  مصلحت نظام و برخی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری حضور دارند. همچنین در طبقه فوقانی ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی بسیاری از سفرای کشورها نیز حضور دارند.

آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان شد

اعضای پنجمین دوره مجلس خبرگان سوگند یاد کردند

متن کامل سوگند نامه‌‌ای که توسط حجت الاسلام سید روح‌الله صدرالساداتی، جوان‌ترین عضو این مجلس قرائت شد به شرح زیر است؛

بسم‌الله رحمن الرحیم
من در محضر قرآن مجید به خدای قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که ودیعه‌ای را که ملت به ما سپرده است به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در ایفای وظیفه سنگینی که بر عهده دارم یعنی تشخیص معرفی بهترین فرد برای مقام والای رهبری امت و در حراست از منصب الهی و حفظ آن از هر گونه خطری خود را در پیشگاه مقدس خداوند مسوول بدانم و در بهره مندی از ملت غیور ایران از این نعمت عظیم الهی کمال کوشش را نمایم و کوچکترین مصامحه و خیانت را روا ندارم.

پیام رهبری به مناسبت آغاز به‌کار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری

پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز پنجمین دوره خبرگان رهبری در مراسم افتتاحیه این مجلس و پس از استقرار هیئت رئیسه سنی در جایگاه قرائت شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دراین پیام ضمن تبریک به اعضای این مجلس به خاطر دستیابی به اعتماد و انتخاب ملت، تأکید کردند: اهمیت این مجلس عظیم‌الشأن، ناشی از عظمتِ مسئولیتی است که بر دوش منتخبان آن نهاده شده و این «مسئولیت»، حراست دقیق و همه‌جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام حاکم بر کشور و هدایت دستگاههای درهم‌تنیده‌ی این نظام به سمت هدفهای والا و عالیقدر آن است.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمّدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد، به شرح زیر است؛

بسم الله الرّحمن الرّحیم
آغاز به کار پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان در ایّام ولادت حضرت ولیّ الله الاعظم ارواحنا فداه تقارن مبارکی است که باید به فال نیک گرفت و اطمینان به تسدید و تأیید الهی و رعایت و رضایتِ وَلَوی را در دلِ مؤمنِ به صدق وعده‌های الهی، افزون و پایدار ساخت. همچنین همزمانی با سوم خرداد را که نماد پیروزی مقاومت و افراشتن پرچم فتح و نصرت الهی است، باید قدر دانست و از آن پدیده‌ی شگفت‌آور، درس آموخت.
خداوند عزیز و حکیم را با همه‌ی دل سپاس می گزارم که به ملت مؤمن و شجاع و باوفا توفیق تشکیل این مجلس را ارزانی فرمود و نظام جمهوری اسلامی را بار دیگر به بیعتی عمومی سرافراز ساخت. به شما برگزیدگان نیز به خاطر دستیابی به اعتماد و انتخاب ملت تبریک می‌گویم و توفیق در تقدیم خدمت شایسته به کشور و مردم را برای شما از خداوند علیم و بصیر مسألت می‌کنم. اهمیت این مجلس عظیم‌الشأن، ناشی از عظمت مسئولیتی است که بر دوش منتخب آن نهاده شده است. این مسئولیت در یک جمله:

حراست دقیق و همه‌جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام حاکم بر کشور و هدایت دستگاه‌های درهم‌تنیده‌ی این نظام به سمت هدفهای والا و عالیقدر آن است. ادای این مسئولیت سنگین نیازمند صلاحیت هایی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده است.

تشخیص وجود و بقای این صلاحیت ها بر عهده‌ این مجلس معظم است و این به‌ نوبه‌ی خود مسئولیت های بزرگی را متوجه آن می سازد: آشنایی با جایگاه جمهوری اسلامی در دنیای کنونی؛ توجه به پدیده‌ی جذاب مردمسالاری دینی در میان انبوه شیوه‌های گوناگون حکومت که در آنها یا معنویت و دین، یا مردم، و یا هر دو قربانی شده‌اند؛ توجه به نقش بی‌مانند ایمان و باورهای برآمده از معارف اسلامی در نوع گزینشهای مردمی؛ توجه به تأثیر تقوای فردی و سیاسی شخص رهبر در حفظ اعتماد مردم و سلامت و صلابت و استواری نظام ... اینها بخشی از مسئولیتهای این مجلس معظم را که متشکل از فقهای مردمی و اثرگذار است، یادآور می‌شود و ادای آن را مطالبه می‌کند. هریک از سرفصلهای مذکور متضمن وظائفی است که حسن انجام آن، کشور و نظام را به صلاح و سداد رهنمون میگردد و رهبر را در ادای آن مسئولیت بزرگ و بی‌همتا مدد می‌رساند.

توفیق شما حضرات محترم و خود را در پیمودن این مسیر مبارک که راه امام راحل بزرگوار و هدف بزرگ و حیاتی ایشان بود، از خداوند منان مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه ای

آیت‌الله جنتی: خبرگان می‌تواند مظهر حلول سکینه الهی باشد

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری که جایگاهی بس مهم و از جمله نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی است و به تعبیر امام مسئولیتی در رأس همه مسئولیت‌ها داراست. وی ادامه داد:‌ نهاد مجلس خبرگان رهبری راهی است برای تحقق آرمان مردم مسلمان و ستمدیده که حکومت اسلامی بر پایه نظریه مترقی ولایت فقیه از سوی امام راحل انتظار می‌کشیدند.

آیت‌الله جنتی افزود: خدای بزرگ را شاکریم که موجبات شکل گیری نظام جدید سیاسی بر پایه اسلام و نظریه مترقی ولایت فقیه را فراهم کرد. نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مجلس خبرگان از یک نظر مظهر مردم‌سالاری دینی و اسلامی و حاکمیت ارزش‌ها و احکام اسلامی است. وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با اعضای مجلس خبرگان دوره چهارم اشاره و خاطرنشان کرد:‌معظم‌له نفوذ،‌حفظ خصوصیات انقلابی و حل نشدن در هاضمه خطرناک جهانی اشاره کردند و وظیفه مجلس خبرگان را انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن عنوان فرمودند.

وی ادامه داد: انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در حالی برگزار شد که حساسیت‌ها و شرایط خاصی آن را احاطه کرده بود که خدا را شاکریم در کمال صحت و سلامت برگزار شد. دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه انتخابات ۷ اسفند 94 در سلامت کامل برگزار شد خاطرنشان کرد:‌ این انتخابات  علاوه بر رضایت مردم رضایت رهبری را نیز در بر داشت و ما از حمایت معظم‌له به شورای نگهبان به خود می‌بالیم و خدا را سپاسگزاریم. آیت‌الله جنتی با بیان اینکه خبرگان می‌تواند مظهر حلول سکینه الهی باشد، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری مکررا بر اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری تأکید فرمودند و مجلس خبرگان رهبری جایگاه مهمی دارد و از نهادهای برآمده از نظام اسلامی است. برپایه این خبر دبیر شورای نگهبان در انتهای سخنرانی خود گزارشی از روند برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ارائه کرد.

ویدیو مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 110
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار